PDA

Se full versjon : Denne artikkelen gjør meg bekymret.

Zenaria
30-06-06, 17:30
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1373010.ece

Så lett det er å voldta i dag og så lett samfunnet ser på det. Dette skremmer meg. Kvinnen har tydeligvis ingen verdi når slik som dette kan skje:

J eg gråt og ba dem slutte, men jeg hadde ikke sjanse. Utenfor sto det en hel gjeng og lo og snakket et språk jeg ikke forsto, sier kvinnen.

Og når slikt kan skje:

Sykehuspersonellet sa til meg at politiet ikke hadde tid til å komme den dagen så de skulle ringe istedenfor, sier kvinnen.

Så nå må kvinnene skjerpe seg og ikke løpe ute om natten... :roll:

pip
30-06-06, 18:06
Jeg håper virkelig at det er rett at dette ikke er vanlig :-?

Aylar
30-06-06, 18:31
Dessverre er det sånn at man må være forsiktig. Det er utopisk å tro noe annet. Det finnes galninger, og de må man dessverre leve med.

Når det er sagt, så synes jeg hele behandlingen av saken er hårreisende. Fra både politi og til dels sykehus.

Sorepheus
30-06-06, 18:55
Det er for jævlig. Samtidig er vel dette det beste argumentet for bordeller. Hvis galningene har et sted å gå, og stedet samtidig er betrygget, så slipper man forhåpentligvis en del av voldtektene.

Aylar
30-06-06, 19:00
Det tror jeg er en for enkel løsning. Voldtekter handler ikke så mye om sex, men mer om et kontrollbehov. Det er mer eller mindre tilfeldig hvem som blir voldtatt i sånne situasjoner.

Sorepheus
30-06-06, 19:07
Mulig det er tilfeldig, men om man kan kanalisere den seksuelle frustrasjonen til overgriperne inn på omgivelser der det blir tatt skikkelig hånd om så går nok voldtektene ned. Det er en grunn til at de fant opp bordeller for 5000 år siden gitt.

pip
30-06-06, 19:55
Men er det ferre overgrep der det er bordeller da?

Sorepheus
30-06-06, 20:05
Det hadde vært interessant å se statistikk på i forhold til byer med samme innbyggertall, men det er hovedgrunnen til at både damer og politikere i andre land er for bordeller.

pip
30-06-06, 20:20
men det er hovedgrunnen til at både damer og politikere i andre land er for bordeller.

Det er en sannhenet med ekstremt store modifikasjoner.

Sexy Sadie
30-06-06, 20:34
Hvilke damer i hvilke byer er for bordeller?

Zenaria
30-06-06, 21:44
Men er det ferre overgrep der det er bordeller da?

Interessant problemstilling..

Sorepheus
30-06-06, 21:44
Blant annet en Amsterdam'er som bor i Oslo jeg snakka med. Jeg sa forøvrig ikke alle, men jeg antar det er flertallet.

Zenaria
30-06-06, 21:48
Dessverre er det sånn at man må være forsiktig. Det er utopisk å tro noe annet. Det finnes galninger, og de må man dessverre leve med. .

Jeg tror de fleste er forsiktig. Denne jenta gikk utenfor for å røyke, utenfor en bar i byen!!

Jeg tror det er veldig uheldig at politiet ikke har tid til å møte opp og få en anmeldelse. Hvilke signaler sender man ikke til disse syke menneskene som forgriper seg på mennesker. Jeg blir så sint. :evil:

Sorepheus
30-06-06, 22:06
Jeg forsvarer det på ingen måte, men du kan snu på det og. Skippergata er en gateprostitusjonsgate, det kan vel hende politiet trodde anmeldelsen var fra en gateprostituert. Ikke at det gjør det noe bedre da, men poenget er altså at politiet som regel ikke gidder å hjelpe prostituerte i det hele tatt.

Sorepheus
30-06-06, 22:09
Det burde være noen form for fast vakthold i dette området. Det er vel byens mest belastede, men så lenge man kriminaliserer alle elementene som befinner seg i dette området er vel alt man oppnår å flytte det til andre områder i byen.

pip
30-06-06, 22:09
WG, det er damer og politikere i Oslo også som er for bordeller.

Men jeg skjønner ikke helt, du har pratet med en person fra ett annet land, og derfor er "damer og politikere fra andre land" for bordeller?

Jeg tror det må være verdt en medalje for generalisering.

Sorepheus
30-06-06, 22:12
Vel enig i det, men sånn generelt er vel toleransen for bordeller i storbyer, dvs. jeg kjenner vel egentlig bare Amsterdam (skjønt jeg aldri har vært inni et bordell), ganske anderledes blant kvinnfolk enn i Norge.

Aylar
01-07-06, 00:36
Jeg tror de fleste er forsiktig. Denne jenta gikk utenfor for å røyke, utenfor en bar i byen!!

Jeg tror det er veldig uheldig at politiet ikke har tid til å møte opp og få en anmeldelse. Hvilke signaler sender man ikke til disse syke menneskene som forgriper seg på mennesker. Jeg blir så sint. :evil:
Ja, jeg henviste egentlig bare til det du sa om at kvinner nå må skjerpe seg og ikke løpe alene ute om natten.

Men jeg er veldig skremt over at dette kan skje på så offentlig sted.