PDA

Se full versjon : Tette "rør" sendt i en Internett ..

Sorepheus
03-07-06, 16:29
http://www.nettavisen.no/it/article674973.ece

Ted Stevens, Senats og Internettnøtralitetskomité medlem i USA kommer med gullkorn som viser kunnskapen til lovgiverne.

" Ble tilsendt internett
- Her om dagen ble en internett (!) sendt til meg av min stab klokken 10 på fredag, og jeg fikk det ikke før i går. Hvorfor? Det er fordi det floket seg sammen med alle tingene som skjer på internett kommersielt.

- Internet er ikke noe du dumper noe på. Det er ikke en lastebil. Det er en serie med rør. Og hvis du ikke forstår, så kan de rørene bli fylt, og hvis de blir fylt opp... når du legger en beskjed i det, vil det satt i kø og det blir forsinket av alle andre som putter noe i det røret. "

Orca
03-07-06, 16:41
uff da

Organa
03-07-06, 17:12
Ja, det er viktig å være tålmodig, og vente på sin tur, når det gjelder det såkalte internettet. Spesielt når det gjelder å bruke det til kommunika-sjon og sånt. *veldig forståelsesfull*

The Cryptic
03-07-06, 17:31
Jeg har hatt en mørk fortid som supportansvarlig under studetiden. Premiespørsmålet konm vel såvidt jeg husker - for jeg søker å glemme den mørke tiden - fra en fyr som lurte på om jeg kunne kopiere Internet inn på en 3,5" floppy han hadde med seg.

Jeg må jo si jeg var litt oppgitt da, men jammen, nå har han visst blitt senator også. Neimen ikke dårlig.

Organa
03-07-06, 17:50
:skratt:

kratos
03-07-06, 18:13
Denne minner meg om et lydopptak fra radio Energy hvor de lurer ei dame trill rundt og hun blir helt fra seg.. :knegg:

Forteller at det er knute på internettet og alt vil ekspoldere snart eller no. :le:

Skal se om jeg finner den.

The Cryptic
03-07-06, 18:20
Det hadde vært utrolig kult. Det lydklippet er bare helt kanonbra. :gleder meg:

kratos
03-07-06, 18:35
Det hadde vært utrolig kult. Det lydklippet er bare helt kanonbra. :gleder meg:

Sidene deres er nede nå. :sur:

The Cryptic
03-07-06, 18:36
Hvor store er rørene, og hva er de laget av?
Jeg har hørt så mye om internett, edb, og slikt.
Har lyst til å lære mer.

Rørene kommer i den dimensjonen man ønsker / bestiller fra sin lokale leverandør. Man må bare passe på at mån får den innvendig diameter man har bestilt. Rørleverandørene har en tendens til å selge deg den ytre diameteren, mens du naturligvis bare får brukt den innerste.

Inspirert av fraktbransjen- for det er jo tross alt ing og tang som skal faktes i disse rørene - har rørbransjen, av ovennevnte grunner, innført et nytt begrep, UPS - Usable Pipe Size. Dette er altså den del av røret du som bruker kan benytte, slik at det ikke blir noen misforståelser. Om du altså bestiller et rør med Ø=240mm, så kan det være at UPS-Ø er bare 200mm. Viktig å tenke på.

Uansett, det er så meget å lære her, så jeg foreslår at du surfer hit, http://www.shibumi.org/eoti.htm, og deretter bare nøster deg tilbake.

Lykke til

The Cryptic
03-07-06, 18:57
:stolt:

The Cryptic
03-07-06, 19:55
Det gjør man. Flink du er kjære :roser:

Ergo lønner det seg også å sende all mail med fontstørrelse 2 eller 3 slik at man får sendt mest mulig mail med minst mulig rør. Tenk på alle dem som sløser med rørstørrelse og skal ha både 10 og 12 som fontstørrelse. Tullinger er dem. Hele gjengen.

Organa
03-07-06, 20:01
:noterer så fontene tyter ut av mine altfor tynne rør:

:skratt: Dere er herlige!

The Cryptic
03-07-06, 20:12
:noterer:
Jeg kommer til å bli flink i internett. Kansje jeg også engang kommer til å klare datakortet. :kyss:

Det kommer ikke til å bli noe problem i det hele tatt Lingen min. Din nyerhvervede datakompetanse ispedd erfaring og kompetanse innenfor rørteknikk og byggfag kan ikke bli annet enn suksess

Sexy Sadie
03-07-06, 20:17
Jeg har hatt en mørk fortid som supportansvarlig under studetiden. Premiespørsmålet konm vel såvidt jeg husker - for jeg søker å glemme den mørke tiden - fra en fyr som lurte på om jeg kunne kopiere Internet inn på en 3,5" floppy han hadde med seg.

Jeg må jo si jeg var litt oppgitt da, men jammen, nå har han visst blitt senator også. Neimen ikke dårlig.

Trond Giske? :lol:

The Cryptic
03-07-06, 20:27
Er det piping eller tubing rør som brukes. :kunskapsrik*:

Det kommer an på typen av data:

Piping passer best til binære data, mens tubing passer best alt annet :nemlig:

Sexy Sadie
03-07-06, 20:48
Utdann en stakkars Sexy, hva er tubing?