Se full versjon : Er du en moralsk feiging?
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1394985.ece
Det er skuespiller Nicholas Hope. Jeg morer meg over slik utsagn:
Jeg er en moralsk feiging. Men ikke aksepter systemet bare fordi det er sånn, avslutter Hope.
Men jeg er enig med Hope. Hva mener du? Tipse du? Hvorfor?
Jeg gir tips om jeg føler at jeg får mye for pengene.
Aldri ellers.
I restauranter som er dyre har det hendt at jeg gir 10% for syns skyld. Spesielt om det er en forretningsmiddag hvor mine betalinger er observert av mine gjester. Men det har mere med å ikke bryte kodeksen på en måte en det har med lysten å gjøre.
Drosjer får skjelden tips. Untaket finnes.
PUB med 0.33 øl og 0.4 øl. ALDRI!
PUB med 0.5 og smilende betjening og priser under 40,- som regel alltid.
Sexy Sadie
22-07-06, 23:00
Jeg gir tips etter hvor attraktiv servitøren er, men jeg forhører meg om det går i en felles pott eller rett i den lekre servitørens lomme.
Om jeg føler at servicen har vært god, maten har vært god og jeg har råd til det så tipser jeg.
Hos taxi betaler jeg med kort.
Frisøren har jeg aldri tipset, de er så dyre fra før.
Jeg gir tips etter hvor attraktiv servitøren er, men jeg forhører meg om det går i en felles pott eller rett i den lekre servitørens lomme.
Pene servitriser (servitører) bør tjene mer en mindre pene?
Det er et artig samfunn vi lever i.
Sexy Sadie
23-07-06, 14:41
Pene servitriser (servitører) bør tjene mer en mindre pene?
Det er et artig samfunn vi lever i.
Regelen er; Jo flottere servitør jo mer i tips. :mrgreen:
Regelen er; Jo flottere servitør jo mer i tips. :mrgreen:
Her må det kompenseres.
*løper ut på jakt etter stygge servitørjævler for å lesse de ned med peng*
Jeg jobber i del delen av servicenæringen som ikke får lov til å få tips. Og da skal faenmeg ikke noen andre få tips heller. :nemlig:
Jeg jobber i del delen av servicenæringen som ikke får lov til å få tips. Og da skal faenmeg ikke noen andre få tips heller. :nemlig:
Jeg har en slik som kommer inn på jobben om natta og som skulle fått tips hvis han hadde klart å la være å skru på den DEN JÆVLA HYLEALARMEN hver gang han entrer bygget når jeg sitter med nattarbeide på kontoret.
service my ass.
Har du vurdert å skru av alarmen de gangene du jobber om natta? Om alarmen hyler de gangene han går inn i bygget viser jo bare at den virker. :knegg:
Har du vurdert å skru av alarmen de gangene du jobber om natta? Om alarmen hyler de gangene han går inn i bygget viser jo bare at den virker. :knegg:
Jeg får ikke skrudd den av. Det er en slik hyle innbruddsgreie som er koblet mot en alarmsentral som han av en eller annen grunn klarer å aktivisere men som ikke aktiviserer seg når jeg entrer bygget med mitt kort.
De sier det er noe galt med noen sensorer. jaha. men ordne det? Neida det krever for mye....
Ja det er securitass.
Har ringt og klaga flere ganger.
Ja det er noe med det. Hvem fortjener tips? Hvorfor fortjener servitører tips og ikke de som sitter i kassa på rimi?
Sexy Sadie
24-07-06, 23:02
Uketassen kan vel kanskje bestikkes med andre ting enn kroner som påskjønnelser for god tjeneste? :mrgreen:
Uketassen kan vel kanskje bestikkes med andre ting enn kroner som påskjønnelser for god tjeneste? :mrgreen:
Ja jeg vil tro at man kan klø ham bak øret og klappe ham på skulderen. En godbit kanskje? :-P
Beklager, men jeg er nok ubestikkelig. I den jobben jeg har nå for tiden i det minste. Kan ikke helt se for meg en scenario der noen skal ha behov for å få meg til å ikke gjøre jobben min, jeg gjør jo omtrent ingenting fra før av. :mrgreen:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.