Se full versjon : Doping
Er det noen her som bruker doping? HGH? DHEA? Testosteron?
Noen meninger? Ikke at jeg trenger det ennå, men det skrives veldig mye om dette.
Utenfor Norge, hvor lovene ikke er så strenge, har det blitt relativt sett populært blant personer som begynner å merke kroppens nedadgående selvproduksjon.
Og hva er egentlig forbudt i Norge? Jeg vet det meste står på dopingslisten til Idrettsforbundet og at det av og til skrives om beslag i posten, men samtidig er jo dette legemidler og ikke narkotika, så det burde jo være lovlig å importere til tre måneders forbruk fra EU land, eller?
Sexy Sadie
27-07-06, 20:25
Niks. :lol:
Jeg har aldri prøvd doping, jeg vet rett og slett ikke nok om det til at jeg ville prøvd. Om jeg viste nok om det og jeg var trygg på at det var trygt ser jeg ikke bort ifra at jeg kunne brukt det, men siden jeg tviler på at det noensinne skjer er det ikke noe jeg tenker for mye på.
Hvorfor skal du på død og liv prøve noe som man i utgangspunktet med god grunn kan mistenke for at er skadelig?
Bygge muskler? Yte mer? Er det ikke derfor de gjør det?
Hvorfor skal du på død og liv prøve noe som man i utgangspunktet med god grunn kan mistenke for at er skadelig?
For vanlige folk er det ikke spesielt skadelig i moderate mengder såvidt jeg vet.
Tankegangen bak Anti-Age filosofien er jo at kroppen produserer mindre av hormonene selv etter en stund. F.eks. er Humant Veksthormon produksjonen hos folk som er 30 betydelig lavere enn hos folk i deres prime, det er forøvrig ikke anbefalt å bruke før man er fylt 30. Eller at middelaldrene og eldre menn har lav produksjon av testosteron akkurat som eldre kvinner har lav produksjon av østrogen.
Hmmm... jeg har en del testoteroner selv om produksjonen er mindre. Men selv om det er fordeler med høy produksjon er det også fordeler med lavere. Så jeg vet ikke helt...
Kankje jeg tar en dose om jeg blir lat og vil ha en liten push i ryggen.
Men nei.. kanskje ikke.
Hva er det for slags mening?
Skal du ikke spise laks fordi det er skadelig? Kjøre bil? Leve?
Ikke le av det... du kan le deg i hjel. :roll:
Hmmm... jeg har en del testoteroner selv om produksjonen er mindre. Men selv om det er fordeler med høy produksjon er det også fordeler med lavere. Så jeg vet ikke helt...
Kankje jeg tar en dose om jeg blir lat og vil ha en liten push i ryggen.
Men nei.. kanskje ikke.
Jupp, selv nyter jeg faktisk å ikke ha like mye "energi" som da jeg var 12-21, men så er jeg bare 28 da.
Det er jo forøvrig viktig å ikke blande anabole stereoider med doping. Anabole stereoider er beviselig skadelige og fremmedstoffer for kroppen. Det finnes mange andre prestasjonsfremmende midler og metoder som ikke er så skadelige, men som likevel ansees som juks i idretten.
Alle muskelbyggende stoffer er fyfy i min bok. Hjertet er en muskel og du kødder faen ikke med hjertet ditt!
Inkludert de kroppen selv produserer?
Nja, på hvilken måte da? Jeg kan jo ikke nekte kroppen min i å produsere muskelbyggende stoffer. :roll:
Tankegangen er jo å erstatte kroppens manglende produksjon.
Sexy Sadie
28-07-06, 22:03
Du er ganske tett i pappen hvis du tror folk her inne vil snakke om sitt dopbruk i åpent forum. :rofl:
Ja, du sier noe, men det er jo ikke forbudt å bruke dopingpreparater untatt i idretten, men det er forbudt å kjøpe og selge.
Sexy Sadie
28-07-06, 23:11
Jo, men du må. :-P
Sexy Sadie
29-07-06, 00:37
Jeg liker hurpelingen. :flørter vildt og uhemma:
Lystløgner
29-07-06, 04:12
Selv koffein er på dopinglista til idretten. Drikker du for mange kopper kaffe før en konkurranse kan du bli tatt for doping.
Koffein er jo faktisk et ganske sterkt sentralstimulerende middel. Hadde man f.eks. dyttet i seg 0.5 gram koffein så hadde man vært rimelig propell i minst et døgn
Noen "produkter" er lovlige, andre er ikke. Jeg velger å tro at de som ikke er lovlige er det for en god grunn. Men jeg er også fullstendig klar over at endel er ulovlig på ufattelig teit grunnlag.
Lystløgner
29-07-06, 15:56
Noen "produkter" er lovlige, andre er ikke. Jeg velger å tro at de som ikke er lovlige er det for en god grunn. Men jeg er også fullstendig klar over at endel er ulovlig på ufattelig teit grunnlag.
Dilemmaet kommer når det er noen som er lovlige ett sted og forbudte et annet sted.
Hvis jeg drikker Red Bull fra Svinesund etter å ha passert grensa til Norge så driver jeg formellt sett med "misbruk av legemidler"
Jepp, det var populært en stund for studenter som leste til eksamen å spise koffeintabletter slik at de holdt seg våken over lengre perioder. Og vi kan jo ikke ha noe av at "ungdommen" får et slikt fritt forhold til prestasjonsfremmende legemidler, derfor ble de forbudt å selge fritt. Red Bull inneholder for mye koffein, derfor ble den forbudt å selge i butikkene. Den ble jo også blandet med sprit slik at "ungommen" kunne danse hele natten. Og vi kan jo ikke ha noe av det heller.
Jupps, disse Juvente journalistene har stelt i stand for jævlig mye ugang.
Jeg doper meg på frisk luft :-D
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.