Se full versjon : Midtøsten 2006
Hvordan i granskauen kan du påstå at den ene siden ikke er bedre enn den andre? Rasistene angriper en gruppe ubegrunnet, den andre gruppen prøver bare å overleve og angriper ingen. Det skulle jo være som om du mener et offer for kriminalitet har like mye skyld i det som den kriminelle!
Som pasifist burde ikke du oppfordre til gjengjeldelse, noe du nettopp gjør her. Det er derfor midt-østen fremdeles koker. Ingen av dem har vett til å stoppe blodhevnen.
Og ikke kom med noe crap om at Israel alltid begynner. Det har vært nok av episoder med selvmordsbombere i aksjon mens fredsforhandlinger har pågått. Det er bare den venstrevridde pressen i Norge som lar seg lure av propagandamaskineriet til Palestinerne.
Mr. Man har helt rett her. NÅr ble Israel den store stygge ulven? En sak har to sider og i denne krigen mener jeg at terrorgruppene har stelt i stand dette fint selv.
Mr. Man har helt rett her. NÅr ble Israel den store stygge ulven? En sak har to sider og i denne krigen mener jeg at terrorgruppene har stelt i stand dette fint selv.
Men når Israel nekter å etterkomme FN om våpenhvile for å få inn hjelp til eldre, syke og barn for så å bombe lekeplasser og bolighus i stedet mister de svært mye av støtten de har fått tidligere.
Men når Israel nekter å etterkomme FN om våpenhvile for å få inn hjelp til eldre, syke og barn for så å bombe lekeplasser og bolighus i stedet mister de svært mye av støtten de har fått tidligere.
Har de noen gang hatt støtte av andre enn norske våpenfabrikker, Høyre og USA? :knegg:
Jeg håper bare at vi i Vesten nå ser vårt ansvar og går inn med en så stor styrke slik at vi kan eliminere Hizbollah. Det gjør ingenting om vi tar med oss Hamas i samme sluk
Om en sak har to sider så er Israel like skyldig som Hizbolla.
Israel har aldri anerkjent sin nabo og har drevet de på flukt lenge. Hizbolla på sin side driver privat krigføring uten politisk kontroll.
Denne konflikten har to sider.
Israel er den sterke i denne konflikten og er den som kan avgjøre utfallet. Det vil si at de har et ansvar for situasjonen som er større en Hizbollas. Fordi de har makten.
Jeg er dritlei diplomati. Det fungerer ikke der nede.
Jeg er dritlei diplomati. Det fungerer ikke der nede.
Israel må tvinges til diplomati. Det er de som er vanskeligst i forhandlinger. de kjører sitt eget løp mot verdensamfunnets anbefalinger og det har de alltid gjort. Palestinerene ønsker bare et land og en garanti for sin sikkerhet.
Ikke glem at jødene er vår tids værste rasister. Ingen er bedre en de. De er Guds utvalgte folk.
Israel må tvinges til diplomati. Det er de som er vanskeligst i forhandlinger. de kjører sitt eget løp mot verdensamfunnets anbefalinger og det har de alltid gjort. Palestinerene ønsker bare et land og en garanti for sin sikkerhet.
Ikke glem at jødene er vår tids værste rasister. Ingen er bedre en de. De er Guds utvalgte folk.
Jeg sier ikke at Israel er uten ansvar, men nå snakker jeg om å jevne Hamas og Hizbollah med jorda. Det de driver med, er, uansett hvor mange sivile som dør i bomberegn, værre enn noe annet. Terror for å skape frykt.
Den jevne palestiner er fredelig. Men Hamas ødelegger.
Jeg sier ikke at Israel er uten ansvar, men nå snakker jeg om å jevne Hamas og Hizbollah med jorda. Det de driver med, er, uansett hvor mange sivile som dør i bomberegn, værre enn noe annet. Terror for å skape frykt.
Den jevne palestiner er fredelig. Men Hamas ødelegger.
Hamas og hizbolla er organisasjoner som handler ut fra følelser frykt, hat og fortvilelse.
Israel handler ut fra kalkyler politiske avgjørelser og beregnende makt og prinsipper.
Hamas og hizbolla er organisasjoner som handler ut fra følelser frykt, hat og fortvilelse.
Israel handler ut fra kalkyler politiske avgjørelser og beregnende makt og prinsipper.
Israel FIKK landet av FN. Vi sendte dem til helvete.
Ja. Vi burde sendt dem til California.
Så hadde vi hatt alt på ett sted.
Men ikke glem hva de er og gjør.
De faen ikke goe. Og har et opphøyet syn på seg selv som ikke jeg ville hatt til nabo. Lovet være gud for Svenskene...
:-?
Men ikke glem hva de er og gjør.
De faen ikke goe. Og har et opphøyet syn på seg selv som ikke jeg ville hatt til nabo. Lovet være gud for Svenskene...
:-?
Først må vi vel opprette grensene i midtøsten. Det kan bare FN gjøre. Med makt.
Først må vi vel opprette grensene i midtøsten. Det kan bare FN gjøre. Med makt.
Riktig.
Det som er FN,s problem er USA,s vetorett.
Så lenge vetoretten til USA ser ut til å følge Israels vilje vil det ikke kunne bli en løsning.
Riktig.
Det som er FN,s problem er USA,s vetorett.
Så lenge vetoretten til USA ser ut til å følge Israels vilje vil det ikke kunne bli en løsning.
Da må vi fjerne USA.
BeltePenis
31-07-06, 01:01
De fikk landet, men de har selv valgt å utvide grensene sine i forhold til hva de egentlig fikk fra FN.
De fikk landet, men de har selv valgt å utvide grensene sine i forhold til hva de egentlig fikk fra FN.
Det burde man ha skjønt at de ville gjøre. Uansett vard et selvmord å plassere dem med palestinere og muslimer generelt.
Da må vi fjerne USA.
USA er på vei ut uansett.
De har tatt avstand fra FN (som eneste land)
De fjerner seg fra Europa. (mens alle andre nermer seg)
De er teknisk konkurs. (Mens resten av verden opplever en voldsom vekst)
Gi de 6-10 år så er de vårt nye globale problembarn.
Gi de 6-10 år så er de vårt nye globale problembarn.
Om vi ikke bare erklærer krig mot Amerika og isolerer dem.
Om vi ikke bare erklærer krig mot Amerika og isolerer dem.
Nei det er farlig. Enhver nasjon som føler angst for å miste makt og herredømme vil ha militær styrke. Miltær makt er det siste de mister. Man kan ikke bruke annet en politiske midler. Det er det eneste virkemidlet vi har utenom økonomi. Og det er der man har en mulighet.
USA vil kanskje føle en trussel fra insiden også og de må derfor gå med på økonomiske løsninger for å unngå opprør.
Utenfra vil de møte militære trussler fra arvefiender som de skaffer seg i dag.
Det blir tøfft å være Amerikaner de neste 20 årene.
Jeg håper det går bra.
Grunnen til at det ikke eksisterer noen "palestinsk" stat, er at de ikke ville godta at jødene fikk en stat. Sånn er det med den saken. Og slik er politikken til Hamas fremdeles. De vil ikke godta noe annet enn at Israel kastes på sjøen.
Nå vil jeg ha meg frabedt denne ville quotinga. Jeg snakket absolutt ikke om konfliktene mellom Israel og naboland når jeg kom med den uttalelsen!
Nå vil jeg ha meg frabedt denne ville quotinga. Jeg snakket absolutt ikke om konfliktene mellom Israel og naboland når jeg kom med den uttalelsen!
Er ikke sammenligningen relevant? Er det greit å gjengjelde i noen sammenhenger men ikke andre?
Poenget er at jeg ikke snakket om gjengjeldelse, men om hvor man skal legge skylden, og da var det et spørsmål om rasister eller de rasistene utsetter for rasistiske handlinger har skylden. Det blir som å påstå at mobbeofferet har skyld i at de blir mobbet. Det er to vidt forskjellige ting, ser du? Forøvrig føler jeg ikke for å bli trukket inn i Israel kontra naboland debatt.
Grunnen til at det ikke eksisterer noen "palestinsk" stat, er at de ikke ville godta at jødene fikk en stat. Sånn er det med den saken. Og slik er politikken til Hamas fremdeles. De vil ikke godta noe annet enn at Israel kastes på sjøen.
Jeg husker at Arafat tilbød full kapitulasjon men Israel avslo.
:-D
Årsak: Palestinerene er overtallige og i et demokrati ville Jødene bli i mindretall.
Slik har det ikke alltid vert.
Og Hamas har ikke altid hatt makten.
Slik er det med den saken.
Poenget er at jeg ikke snakket om gjengjeldelse, men om hvor man skal legge skylden, og da var det et spørsmål om rasister eller de rasistene utsetter for rasistiske handlinger har skylden. Det blir som å påstå at mobbeofferet har skyld i at de blir mobbet. Det er to vidt forskjellige ting, ser du? Forøvrig føler jeg ikke for å bli trukket inn i Israel kontra naboland debatt.
Man kan alltids forstå begge sider i en slik konflikt, og ofte blir skyldspørsmålet subjektiv utifra hvilken side man står på. Problemet er at det ikke løser noe. Det løser seg den dagen en av sidene vender det andre kinnet til.
Hehe, jeg ser hvor du vil med dette, men tatt mobbeofferet i betraktning så har mobbeofferet som regel snudd både det ene og det andre kinn til gang etter gang. Det har altså ikke mobberne. Og den situasjonen kan ikke overføres til Israel og naboland konflikten, selv om det sikkert hadde vært kult med litt tante sofie og ikke kuler og bomber i den konflikten og :cry:
Lystløgner
31-07-06, 13:19
Sludder!
Jødene fikk Israel delvis som erstatning for lidelsene de ble påført av Hitler-Tyskland.
En passende erstatning ville f.eks vært Bayern.
Istedet så fikk de et ugjestmildt område med mer enn 50% ørken.
Tenk dere. Hvis Israelerne hadde brukt like mye ressurser på å forbedre det tyske ølet som de har brukt på å gjøre ørkenen levelig......
Sludder!
Jødene fikk Israel delvis som erstatning for lidelsene de ble påført av Hitler-Tyskland.
En passende erstatning ville f.eks vært Bayern.
Tenk dere. Hvis Israelerne hadde brukt like mye ressurser på å forbedre det tyske ølet som de har brukt på å gjøre ørkenen levelig......
Vel,- jeg hadde vel gått litt av hengslene om de fikk Finnmark for å si det sånn.
Jeg liker ikke en nasjon som har rasisme og religionsfanatisme som sitt mål. Guds utvalgte folk er ubehagelige. En Jøde vil ikke være noe annet en en Jøde sier de selv. En Nordmann som emigrerer vil ikke være Nordmann men integrere seg i det landet de flytter til. En Nordmann vil heller ikke for-fordele gode jobber til andre Nordmenn. Nekte sønner og døtre å gifte seg med folk fra den kulturen de flytter til.
Hva faen er det med Jødene? De har blitt jaget rundt på kloden i 2000 år. Er ikke det et lite hint om at de kasnskje skulle begynne å forandre holdninger til andre mennekser slik at de kan leve i fred og harmoni med omgivelsene?
Og nei. jeg benekter ikke Holocaust og jeg ser de lidelsen andre har påført de. Men ensidigheten i at det ikke er lov å kritisere de som folk er for dumt for meg. Som individer er de folk - mennekser, men som nasjon er de totalt uspiselige og ekle.
Amerikanerene forsøker seg på samme syke propaganda og kaller alle kritiske utalleser for antiamerikanisering.
Kritikk av Jødene kalles anti semitisme og er forbudt?
Pokker heller...
....
Sludder.
Finnmark er mye verre en Israel selv når det ble tildelst hva angår dyrkbarhet og muligheter til selvberging.
Syte det kan de. De skulle vært plassert i Kautokeino så de kunne få litt motstand i omgivelsene, så hadde de kasnske slutta å stå å nikke mot en gammel vegg og forsøkt å samarbeide med omgivelsene.
Vel jødene har ikke blitt jagd rundt i 2000 år. Overhode ikke. Anti-sionismen ble funnet opp på slutten av 1900-tallet og tatt i bruk først i begynnelsen av forrige århundre. Før dette var jøder sett på som en viktig og integrert del av både staters samfunn, økonomi og handel.
Men dessverre akkurat som så og si alle andre religiøse minoriteter (les: kvekere, protestanter, katolikker etc. etc.) har vært forfulgt i forskjellige områder i Europa til forskjellige tider, altså stort sett avhengig av områdets styrendes elites daværende religiøse overbevisning, så ble jødene forfulgt i Europa under nazistene.
Når det gjelder statens Israels ekstravagante militærbudsjett (20% av BNP) så er ikke det så pussig tatt Holocaust og minst fire angrep fra naboland i betrakning. Slikt ville gjøre en hver nasjon paranoid og da kanskje fremdeles med god grunn?
Mulig det Gongen.
jeg blir bare litt overopphetet av dagens tilstand for å si det sånn.
Vet det er subjektivt og lite hold i det slik saklig sett.
Sexy Sadie
31-07-06, 14:12
Vel jødene har ikke blitt jagd rundt i 2000 år. Overhode ikke. Anti-sionismen ble funnet opp på slutten av 1900-tallet og tatt i bruk først i begynnelsen av forrige århundre. Før dette var jøder sett på som en viktig og integrert del av både staters samfunn, økonomi og handel.
Du er litt lite belest, vennen. :lol:
Du er litt lite belest, vennen. :lol:
Jeg er belest og dette er et faktum.
Lystløgner
31-07-06, 15:02
slutten av 1900-tallet?
Auschwitz teller åpenbart ikke????
Norges Grunnlov i 1814 sa at jøder ikke hadde adgang i riket.
Gjennom hele middelalderen så ble jøder til nød tolerert og de hadde oftest ikke adgang til å eie jord og det var begrenset hvilke yrker de kunne ta. Mange steder bodde de i egne ghettoer med streng straff om de forlot dem på feil tidspunkter.
De var til nød tolerert og aldri integrert.
Det var forresten Julius Caesar som første gang tillot jøder å praktisere sin religion og bosette seg fritt i Rom. Fram til da hadde det vært forbudt. Dette var for ca 2050 år siden.
Så hadde jøder i Rom det temmelig bra helt til 380 når kristendommen ble statsreligion, deretter har de vært annenrangs fram til moderne tid.
Hvorfor denne motviljen mot Jøder i verdenshistorien?
Er de ikke vanlige mennesker som alle oss andre?
Er det noe de gjør som er skadelig for andre?
Lystløgner
31-07-06, 15:50
Det er alltid kjekt å ha noen syndebukker.
Dessuten så har jødene alltid klart å holde på sin kultur, religion og egenart og dermed aldri blitt assimilert inn i resten av befolkningen på samme måte som mange andre. Dermed har de hele tiden vært "de andre".
slutten av 1900-tallet?
Auschwitz teller åpenbart ikke????
Norges Grunnlov i 1814 sa at jøder ikke hadde adgang i riket.
Gjennom hele middelalderen så ble jøder til nød tolerert og de hadde oftest ikke adgang til å eie jord og det var begrenset hvilke yrker de kunne ta. Mange steder bodde de i egne ghettoer med streng straff om de forlot dem på feil tidspunkter.
De var til nød tolerert og aldri integrert.
Det var forresten Julius Caesar som første gang tillot jøder å praktisere sin religion og bosette seg fritt i Rom. Fram til da hadde det vært forbudt. Dette var for ca 2050 år siden.
Så hadde jøder i Rom det temmelig bra helt til 380 når kristendommen ble statsreligion, deretter har de vært annenrangs fram til moderne tid.
Err.. der skulle det stå slutten av 1800-tallet. Gikk litt surr i 1800-tallet, 1900-århundre etc. , engelsk historiebøker vet du. Sameksistensen mellom jøder og kristne i Europa har fram til ca. midten 1800-tallet vært relativt grei, tatt i betraktning at det var en religiøs minoritet. Andre religiøse minoriteter ble før 1900-tallet faktisk mer forfulgt, f.eks. Jesuittene, eller konfliktene mellom katolikker og protestanter. Men når det gjelder 1900-tallet er det bare en ufattelig trist historie med Holocaust, og ingen minoritetsforfølgelse i Europa kan sammenlignes.
BeltePenis
31-07-06, 16:20
Jeg er belest og dette er et faktum.
Tror ikke Donald teller... :lol:
Sexy Sadie
31-07-06, 16:20
Err.. der skulle det stå slutten av 1800-tallet. Gikk litt surr i 1800-tallet, 1900-århundre etc. , engelsk historiebøker vet du. Sameksistensen mellom jøder og kristne i Europa har fram til ca. midten 1800-tallet vært relativt grei, tatt i betraktning at det var en religiøs minoritet. Andre religiøse minoriteter ble før 1900-tallet faktisk mer forfulgt, f.eks. Jesuittene, eller konfliktene mellom katolikker og protestanter. Men når det gjelder 1900-tallet er det bare en ufattelig trist historie med Holocaust, og ingen minoritetsforfølgelse i Europa kan sammenlignes.
Skitprat, hva med de jødiske bosettingene i Spania/Sør Frankrike som måtte flykte til Øst-Europa da de kristne fikk bukt med islam på spansk jord på 1400-tallet?
Lystløgner
31-07-06, 16:30
Lett å skrive feil i farta. :-)
Men 1814 er da godt før midten av 1800-tallet.
For litt tidligere eksempler. Har du sett filmen "kjøpmannen i Venedig" med Al Pacino? Der får du se litt om hvordan jøder hadde det på 1500-tallet.
Skitprat, hva med de jødiske bosettingene i Spania/Sør Frankrike som måtte flykte til Øst-Europa da de kristne fikk bukt med islam på spansk jord på 1400-tallet?
Som sagt alle religiøse bevegelser har blitt diskriminert oppigjennom Europas historie, stort sett avhengig av den herskendes elites religiøse overbevisning, slikt opplevde jesuitter, katolikker, protestanter, kvekere etc. Men det var ikke noe spesielt europeisk jødehat før 1900-tallet, Samtidig var jødene en integrert del av samfunnet, handelen og økonomien for de lengste periodene og de største områdene.
Tror ikke Donald teller... :lol:
Eh, vel jeg har faktisk to semester europeisk historie på UiO, og 6 i faget fra VGS.
Lystløgner
31-07-06, 17:05
Som sagt alle religiøse bevegelser har blitt diskriminert oppigjennom Europas historie, stort sett avhengig av den herskendes elites religiøse overbevisning, slikt opplevde jesuitter, katolikker, protestanter, kvekere etc. Men det var ikke noe spesielt europeisk jødehat før 1900-tallet, Samtidig var jødene en integrert del av samfunnet, handelen og økonomien for de lengste periodene og de største områdene.
Integrert del av handelen...... på den måten at jøder kun hadde lov til å være pengeutlånere, men ikke ha eiendom, og kristne hadde lov til å ha eiendom, men ikke til å låne ut penger.
Sexy Sadie
31-07-06, 17:16
Dongen har virkelig mistet perspektivet.
Nei, jeg bare sier det er meningsløst å sammenligne 1900-tallets jødehat med tidligere tider.
Pogromene startet ikke før begynnelsen av 1800-tallet, men det er ikke noen solskinnshistorie før det heller.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pogroms
At jødene var uglesett og ikke populære, ikke hadde samme rettigheter som andre osv, er en annen ting. Også at de ble kastet ut av Spania med dronning Isabell. Det samme skjedde i England 1290, der flere tusen ble drept. Flere andre land har også hatt forbud mot jøder i landet.
Polen hadde en stor gruppe jøder, fordi de i utgangspunktet ble ønsket velkommen der. Fra 1600 tallet begynte man å forfølge og drepe jøder.
I Tyskland fra middelalderen og frem til 1700-tallet hadde perioder med toleranse og perioder med forfølgelse.
Hvor mye jødene var forfulgt og drept utover dette, vet jeg ikke. Det finnes eksempler:
http://www.bbc.co.uk/legacies/immig_emig/england/north_yorkshire/article_1.shtml
Om man definerer dette som å bli "jagd rundt" eller ikke kommer vel ann på øyet som ser. Det som er sikkert er at det stort sett ikke har vært enkelt å være jøde i Europa, og at det har vært ganske annerledes å være jøde i et arabisk land.
En mulig løsning på konflikten er jo fremdeles å slippe Israel inn i EU.
Og så kunne man jo kanskje høre om Libanon ville bli medlem på sikt og, akkurat som EU har løst Hellas Tyrkia konflikten.
Hellas og Tyrkia har vel fremdeles Kypros-problemet. Er det også løst?
Vel, det er ville jo bli løst om Tyrkia ble medlem av EU, hvor altså en Tyrkia måtte godta det legitme FN godkjente styret på Kypros. Men det er jo delvis løst iom. at Hellas og Tyrkia er jo ikke i væpnet konflikt.
Et land som kapper av hendene på folk som stjeler, fortjener ikke å være med i EU.
Eller kanskje det er nettopp det de gjør? :lol:
Er noe med at man trenger gulerot ikke stick.
Når ble jeg islamafob? :lol:
Hva i helvete vet du om det? :lol:
Dette blir moro. Jeg er nok MYE mer fordomsfri enn det du er.
Villig til å ta en test på det?
https://implicit.harvard.edu/implicit/demo/selectatest.jsp
Venter spent.
Og jeg vil ha svar på alle testene.
Lystløgner
02-08-06, 13:40
Vel, det er ville jo bli løst om Tyrkia ble medlem av EU, hvor altså en Tyrkia måtte godta det legitme FN godkjente styret på Kypros. Men det er jo delvis løst iom. at Hellas og Tyrkia er jo ikke i væpnet konflikt.
ble nord-irland løst når både irland og storbritannia ble med i EU?
Hvorfor skulle Kypros gå noe lettere?
Fordi det jo er en forutsetning for at Tyrkia skal bli medlem.
Lystløgner
02-08-06, 13:45
men hva med kyprioterne som det går ut over?
Du har selvfølgelig et poeng da, men det er jo noe usannsynlig at det vil oppstå seperatisme når et land som har blitt halvt okkupert blir gjenforent. Skjønt man vel burde ta høyde for det i planleggingen.
Villig til å ta en test på det?
https://implicit.harvard.edu/implicit/demo/selectatest.jsp
Venter spent.
Det gidder jeg ikke. Jeg kjenner da meg selv relativt godt nok til å vite at jeg ikke er islamafob. :lol:
Jeg er absolutt en islamafob, like mye som jeg er kristofob (eller.no slikt). Jeg greier absolutt ikke svelge de to religionene i det heletatt. Jeg vil ikke styres av tanker bare fordi en selvrettferdig bok påstår at en høyere makt syntes det er en jæffelig god idè.
Det gidder jeg ikke. Jeg kjenner da meg selv relativt godt nok til å vite at jeg ikke er islamafob. :lol:
Jeg tror du ville scoret heller dårlig på mange av testene. Du gidder altså ikke vise hva du egentlig står for? Feigt. Jeg har tatt testene.
Jeg tror du ville scoret heller dårlig på mange av testene. Du gidder altså ikke vise hva du egentlig står for? Feigt. Jeg har tatt testene.
Gidder ikke = har ikke tid. Jeg jobber. Slik at staten kan fø flyktningene :stolt:
Jeg vet jeg ikke ville scoret dårlig på dem. Men du derimot, oppfører deg som en fordomsfull mann med kun blikk for di ega ræv.
Morsomt.
Jeg skal ta testene når jeg har tid.
Hva gjør jeg hvis jeg er rasistisk og fordomsfull da Gongen?
Hva da?
:redd:
Går jeg ut og skriver rasist på bilen min med resten av husmalingen?
Melder jeg meg selv til politiet?
Bestiller jeg time hos psykolog?
Går og henger meg i nærmeste tre?
Hva?
Gud tilgir deg Ulven. :snill:
Gud/Allah/Jaweh/Elohim eller hva nå enn den tåkedotten kaller seg har en rimelig grei avtale. Jeg plager ikke den/det/hun/han med mine bekymringer og den/det/hun/han plager ikke meg med sine bekymringer.
Det går helt greit. Har ikke hørt ett ord fra den kanten siden slutten av 60-åra.
Gud/Allah/Jaweh/Elohim eller hva nå enn den tåkedotten kaller seg har en rimelig grei avtale. Jeg plager ikke den/det/hun/han med mine bekymringer og den/det/hun/han plager ikke meg med sine bekymringer.
Det går helt greit. Har ikke hørt ett ord fra den kanten siden slutten av 60-åra.
Jeg tror at de som er relegiøse har en opplevelse av at dette er en to veis kontakt som ikke involveer andre. Slik relegion er uskyldig og ufarlig.
Det er i det mennesker gjør seg til mellomledd mellom en Gud og andre at det ikke er religion lenger men farlige sinnslidelser.
Fredshippien med blikk for vakre menn nede i serkeland, (jesus) forsøkte jo å si nettop det. At Gud bor i mennesket og ikke utenfor mennesket som en tredje"person".
Men idiotene skrev sine tolkninger ned i en bok og farssavnet deres gjenspeiler seg i boken som ble en slags "pappas lover".
Og bare jeg forstår pappas språk opplegg...
BeltePenis
02-08-06, 15:45
Morsomt.
Jeg skal ta testene når jeg har tid.
Hva gjør jeg hvis jeg er rasistisk og fordomsfull da Gongen?
Hva da?
:redd:
Går jeg ut og skriver rasist på bilen min med resten av husmalingen?
Melder jeg meg selv til politiet?
Bestiller jeg time hos psykolog?
Går og henger meg i nærmeste tre?
Hva?
Testen registrerer IP-adressen din! Innen 48 timer har du Stein Lillevolden og resten av Blitz utenfor døra... Der vil de rope diverse slagord og fy-ord. De er forresten veldig flinke til slikt!
Ja, også går de sin vei om du innrømmer at du tok feil og beklager til alle. De går også om det begynner å regne eller om de ikke får noen respons innen middagstid. De sultestreiker jo ikke selv...
:lol:
Testen registrerer IP-adressen din! Innen 48 timer har du Stein Lillevolden og resten av Blitz utenfor døra... Der vil de rope diverse slagord og fy-ord. De er forresten veldig flinke til slikt!
Ja, også går de sin vei om du innrømmer at du tok feil og beklager til alle. De går også om det begynner å regne eller om de ikke får noen respons innen middagstid. De sultestreiker jo ikke selv...
:lol:
:)
ok men altså...
Hvis jeg ikke vil være rasistisk og fordomsfull men at det viser seg at jeg er det.
Hva gjør jeg da?
Spørsmålet er seriøst ment.
Gidder ikke = har ikke tid. Jeg jobber. Slik at staten kan fø flyktningene :stolt:
Jeg vet jeg ikke ville scoret dårlig på dem. Men du derimot, oppfører deg som en fordomsfull mann med kun blikk for di ega ræv.
Å rull inn a, du er bare en sur person som er glad i våpen, krig og kverrulering, that's it.
Her er forøvrig mine resultater, så kan du ta testene når du kommer hjem, for etter hva jeg tolker av hva du skriver ligger du dårlig an uansett hva du illusjonerer deg selv med.
Prejudices, Implicit Association Tests
Your data suggest a slight automatic preference for Arab Muslims compared to Other People.
Your data suggest a moderate automatic preference for Thin People compared to Fat People.
Your data suggest a strong automatic prefrence for Bill Clinton compared to George W. Bush.
Your data suggest little to no automatic preference between Dark Skin and Light Skin.
Your data suggest little to no automatic preference between White American and African American
Your data suggest little or no association between African American and European American with Harmless Objects and Weapons.
Your data suggest a moderate automatic preference for Old compared to Young.
Your data suggest a moderate automatic preference for Gay People compared to Straight People.
Your data suggest little or no association between Female and Male with Career and Family.
Your data suggest a slight automatic preference for Disabled Persons compared to Abled Persons.
Your data suggest a strong association of Asian American with American and European American with Foreign compared to European American with American and Asian American with Foreign.
Your data suggest little to no automatic preference between Other Religions and Judaism.
:)
ok men altså...
Hvis jeg ikke vil være rasistisk og fordomsfull men at det viser seg at jeg er det.
Hva gjør jeg da?
Spørsmålet er seriøst ment.
Da får du jo ta tak i årsakene.
Hvordan gjør jeg det?
Forsøk å sette deg inn i en situasjon hvor du har bodd i Texas ett år. Du har blitt banket opp av folk med coboyhatt du har blitt sjikanert på det groveste. Du vet at de stemmer på og elsker sin president GWB. Du vet at de er selvopphøyede idioter som bare vil drepe alt som lukter av neger eller Muslimer. Totalt idioter.
Men så møter du en med coboyhatt som skal søke jobb hos deg. Det er også noen andre som skal søke jobb hos deg. De har ikke coboyhatt og er ikke Texanere.
Ville du ikke være litt forutintatt i forhold til Texaneren med coboyhatt? Litt skeptisk?
You have completed the Black-White IAT.
The line immediately below summarizes the results of your task performance.
"There were too many errors made to determine a result."
jahavisstja
Japp dommen er klar:
"Your data suggest a strong automatic preference for Light Skin compared to Dark Skin."
Hjeeeelp Gongen - skyt meg.
Befri verden fra min onde sjel - fra mine grusomme tanker. Fra mine elendige egenskaper. Jeg er en synder. En taper en farlig mann.
:knegg:
Gongen du har fått viljen din.
Nå forventer jeg en løsning.
Vil en fengsling forandre mine følelser for fargede?
Kanskje om jeg leser en bok?
Tror du et kurs hvor noen forteller meg at jeg ikke skal føle slik er bra?
Tror du det løser problemet? Eller er du bare ute etter å ta folk og straffe de på bakgrunn av deres følelser?
Tankepoliti. George Orwell. 1984.
Lystløgner
02-08-06, 22:57
Tankepoliti. George Orwell. 1984.
Storebror er dobbelplussgod
Storebror er dobbelplussgod
Ja det ser slik ut.
Jeg må vel si at jeg forstår Gongens motivasjoner for å forsøke å løse et problem. Å løse problemer er jo viktig. Han har rett i det.
Men problemet hans blir jo at han ikke løser noen verdens ting. Tvert imot. Ved å moralisere over andre menneksers fordommer og følelser vil han ikke klare å gjøre annet en å forsterke de.
Når folks følelser blir angrepet vil de gjøre en av tre mulige valg.
1. Forsvare sine følelser ved å intelektualisere frem en troverdig forklaring.
2. Rakke ned på moralisten ved å kalle ham stygge ting. Og forsøke å latterligjøre hans meninger.
3. Argumentere for at deres irrasjonalitet er naturlig.
Men han løser jo ikke en dritt ved dette.
Tvert imot.
Om Gongen virkelig er seriøs i sine besterebelser vil han forsøke å finne løsninger istedenfor å forsterke problemene slik han gjør nå.
Da ville han møte holdningene på en mindre bastant måte og akseptere at menneser er menneker og at vi er ulike både i utseende holdninger og erfaringer.
Personlig skulle jeg ønske at jeg ikke fikk slike resultater på denne testen. Men virkelighten er altså en annen....
Men Gongen har trolig fått gjort det han var ute etter.
Å fortelle at han er et bedre menneske en meg. (og andre).
Vel du må jo gjøre noe. Det er vel som alle andre fobier, du må konfrontere frykten din. Det er mye "svart" musikk du kan høre på. Mange fine filmer. Du kan jo og ta google fatt og søke på anti-rasisme. Så etter det kan du jo faktisk prøve med noen samtaler da.
Siste jeg hørte på radioen for et par uker siden var at Tyrkia måtte ordne opp på Kypros før det kunne bli snakk om noe medlemskap. Mulig de klarer det, men det har jeg ikke hørt noe om.
Lystløgner
03-08-06, 12:22
The interpretation shown above is described as 'automatic preference for Darker Skin' if you responded faster when Darker Skin faces and Good words were classified with the same key as opposed to Lighter Skin faces and Good words. It is marked 'automatic preference for Lighter Skin' if you were faster when giving the same response to Lighter Skin faces and Good words. Depending on the magnitude of your result, your automatic preference may be described as 'slight', 'moderate', 'strong', or 'little to no preference'.
Altså, når jeg tok den så gikk det fortere og fortere ikke fordi jeg assossierer svart med bad, men fordi jeg ble trent opp i hvordan jeg skulle trykke.
Jeg er og ateist til beinet Starwolf, men samtidig er det en vesentlig forskjell på å tollere at folk er så svake at de forledes av religion til islamafober som hater, fryker og sprer løgner om en folkegruppe. F.eks. synes jeg det er meningsløst å sammenligne Islamske land med middelalderen i Europa, det er mye mer nærme den viktorianske tidsalderen og opplysningstiden, og de aller fleste muslimer er faktisk like sekkulære som de fleste kristne.
The interpretation shown above is described as 'automatic preference for Darker Skin' if you responded faster when Darker Skin faces and Good words were classified with the same key as opposed to Lighter Skin faces and Good words. It is marked 'automatic preference for Lighter Skin' if you were faster when giving the same response to Lighter Skin faces and Good words. Depending on the magnitude of your result, your automatic preference may be described as 'slight', 'moderate', 'strong', or 'little to no preference'.
Altså, når jeg tok den så gikk det fortere og fortere ikke fordi jeg assossierer svart med bad, men fordi jeg ble trent opp i hvordan jeg skulle trykke.
Men testen er en godkjent vitenskapelig metode. Det veksles mellom hva som assosiert med good og bad hele 4 ganger, og etter 2 ganger så testes responstiden og. Hvis du likevel føler at det er feil så kan du jo alltids ta testen omigjen, sannsynligvis vil du få det samme resultatet, det fikk jeg når jeg prøvde å teste meg dobbelt opp på en av testene.
Vel du må jo gjøre noe. Det er vel som alle andre fobier, du må konfrontere frykten din. Det er mye "svart" musikk du kan høre på. Mange fine filmer. Du kan jo og ta google fatt og søke på anti-rasisme. Så etter det kan du jo faktisk prøve med noen samtaler da.
Filmer ser jeg en del på. Filmer som inneholder subjektet "jeg er svart og alle er slemme mot meg" gir meg ingen god følese. Bare opplysningen om at jeg tilhører en slem rase.
Svart musikk liker jeg ikke. Dermed forsterkes følelsen av det negative. Samtaler jeg har med svarte har vert ubehagelige. De angriper meg. Snakker skjeldent dypt ærlig og filosofisk. De er misstroiske og ekle.
Så hva da?
Er noe med vond medisin vet du.
Er noe med vond medisin vet du.
Man blir ikke glad i vond medisin ved å ta mere av den.
Skjønner du egentlig problemet Gongen?
Eller er du tilfreds med å konstatere at det er slik det er?
Nei, jeg er overhode ikke tilfreds.
Jødene har vært forfulgt i flere tusen år. De har alltid kranglet om det der landområdet.
Ja, det er vel og akkurat de bibelske 2000 årene man snakker om. Skjønt det er jo visse arkeologiske funn (eller mangel på sådann) som tyder på at det hverken var noe exodus fra Babylon eller Egypt da. Dvs. man finner ikke arkeologiske kilder i Babylon eller Egypt som sier at det fantes jødiske slaver. Sånn sett er det mer sannsynlig at jødene alltid bodde i Israel og at berettelsene var en del av storpolitikken med de naboliggende storstatene.
Nei, jeg er overhode ikke tilfreds.
Nei det er ikke jeg heller.
Så hva nå?
Strengere straffer?
Det er jo bare din snevre definisjon av hva som er "svart" musikk og film som er årsaken til at du ikke liker det. Bare prøv å søk litt du, det finnes utrolig mye forskjellig, og masse som du sikkert ville definert som "hvit" musikk, men med svarte artister.
Israel bruker norsk ammunisjon.
http://www.nettavisen.no/verden/article699930.ece
Det er jo bare din snevre definisjon av hva som er "svart" musikk og film som er årsaken til at du ikke liker det. Bare prøv å søk litt du, det finnes utrolig mye forskjellig, og masse som du sikkert ville definert som "hvit" musikk, men med svarte artister.
Det er mulig.
Det som er mitt problem er at når jeg finner musikk jeg liker så er det jo musikken jeg er ute etter og ikke artisten. Jeg liker ikke idolisering og glemmer fort navnet på artister som blir nevnt. Men jeg konstaterer bare at når jeg hører på musikk så er det nesten bare "hvit" musikk. Og jeg legger merke til at når jeg skrur av radio/CD så er det som regel svart musikk.
Dette er altså ikke en avgjørelse som ligger i hodet men en følelse og en opplevelse av hva jeg liker.
Dermed er jeg like langt.
Om jeg finner svarte artister somjeg liker så vil det ikke gjøre stort med balansen i min musikksmak. Det vil fortsatt bli 100 ok hvit artister og 3 svarte ok artister. Skjønner?
Å løse problemet med musikk er ikke løsningen.
"Alle" bruker norsk ammunisjon.
Tipper Israel vil "ta igjen" for antisemetismen. Vise verden at de kan liksom.
Det er mulig.
Det som er mitt problem er at når jeg finner musikk jeg liker så er det jo musikken jeg er ute etter og ikke artisten. Jeg liker ikke idolisering og glemmer fort navnet på artister som blir nevnt. Men jeg konstaterer bare at når jeg hører på musikk så er det nesten bare "hvit" musikk. Og jeg legger merke til at når jeg skrur av radio/CD så er det som regel svart musikk.
Dette er altså ikke en avgjørelse som ligger i hodet men en følelse og en opplevelse av hva jeg liker.
Dermed er jeg like langt.
Om jeg finner svarte artister somjeg liker så vil det ikke gjøre stort med balansen i min musikksmak. Det vil fortsatt bli 100 ok hvit artister og 3 svarte ok artister. Skjønner?
Å løse problemet med musikk er ikke løsningen.
Du kan jo i hvert fall prøve, og så får du forsøke med litt ebony porno.
Jeg er og ateist til beinet Starwolf, men samtidig er det en vesentlig forskjell på å tollere at folk er så svake at de forledes av religion til islamafober som hater, fryker og sprer løgner om en folkegruppe. F.eks. synes jeg det er meningsløst å sammenligne Islamske land med middelalderen i Europa, det er mye mer nærme den viktorianske tidsalderen og opplysningstiden, og de aller fleste muslimer er faktisk like sekkulære som de fleste kristne.
En sekulær muslim er vel det samme som ateist. Ergo ikke muslim. Med straffemetoder som steining og avkapping av hender så ville jeg ikke si at styre og stell i Iran og i visse afrikanske land ikke er særlig opplyste. Leser man litt på http://www.news.faithfreedom.org/ så forbeholder jeg meg min rett til å være meget skeptisk til islam og de som lever etter denslags prinsipper.
Det er en uting.
Norsk våpenindustri burde heller flagge ut og flytte alle våpen og ammunisjonsfabrikker til øst Europa eller Kina. Det ville være bedre for alle parter; større fortjeneste for aksjonærene, større og billigere tilgang på arbeidskraft, mindre pes fra bedritne fagforeninger, ingen moralsk pekefinger mot Norge og sist men ikke minst billigere og mer tilgjengelige kvalitetsprodukter for kundene.
En sekulær muslim er vel det samme som ateist. Ergo ikke muslim. Med straffemetoder som steining og avkapping av hender så ville jeg ikke si at styre og stell i Iran og i visse afrikanske land ikke er særlig opplyste. Leser man litt på http://www.news.faithfreedom.org/ så forbeholder jeg meg min rett til å være meget skeptisk til islam og de som lever etter denslags prinsipper.
Vel, det er vel bare Iran som faktisk organisert praktiserer slike lover da og hvorvidt det er særdeles mer brutalt en USAs leathal injection og liv bak råtne murer er vel et åpent spørsmål.
Tipper Israel vil "ta igjen" for antisemetismen. Vise verden at de kan liksom.
Hvis de ikke hadde tatt igjen hadde vel Israels regjering bestått av flykaprere og andre terrorister nå. *grøss*
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.