Se full versjon : Mercedes-Benz Vaneo
Noen som har peil på denne type bil?
Jeg har et vennepar som skal selge sin og lurer på om jeg har lyst og kjøpe den. Jeg skal ha ny bil nå som knøttet er kommet i hus, min 3 dørs funker dårlig da.
Noen kommentarer fra dere som har peil?
Sjekk testene på dinside.no. Dersom Vaneo holder samme kvalitet som andre MB så burde det være bra, med mindre den er bygget videre på Vito. Den var det masse trøbbel med.
Jeg hadde vært litt skeptisk til den. Les denne testen:
http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/review.aspx?model_id=506
Der står det bl.a. at bruktkjøpere skyr bilen. Kanskje p.g.a. Vito's dårlige rykte i det siste som trolig kommer fra samme van-divisjon.
Hvor mye vil dere bruke?
Jeg hadde vært litt skeptisk til den. Les denne testen:
http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/review.aspx?model_id=506
Der står det bl.a. at bruktkjøpere skyr bilen. Kanskje p.g.a. Vito's dårlige rykte i det siste som trolig kommer fra samme van-divisjon.
Hvor mye vil dere bruke?
Takk for linken. Skal lese den når jeg får tid. Det er jeg som skal ha den som konebil. Venneparet vil ha ca. 150 000 for den.
Sexy Sadie
08-08-06, 15:44
Slår de ikke av prisen for en venninne heller?
ikke kjøp, bilen betyr mange mange besøk på verksted, ikke hørt om noen som har vært fornøyde jeg. :wink:
Slår de ikke av prisen for en venninne heller?
Jo.
ikke kjøp, bilen betyr mange mange besøk på verksted, ikke hørt om noen som har vært fornøyde jeg. :wink:
Kan du spesifiserer mer. Vet du hvilken problemer de har hatt?
Sexy Sadie
08-08-06, 17:26
Du får en ny bil til den prisen. Zen. Gå for det. :-P
Husk å sjekke verdien på dinside motor. Ha kilometerstand for hånden.
Jeg ville vert ekstremt forsiktig med Vaneo.
Årsaker...
1. Når du kjøper en MB betaler du en del for navnet.
Det vil si at du får mindre bil/kvalitet for pengene i forhold til mange andre biler som ikke har samme streke varmerke.
2. MB er kjent for dyre deler.
3. MB er kjent for å være vanskelig for "amatører" å reparere, dette betyr at man må på merkeverksted for den minste ting.
4. MB rimelige lavbudgett biler har fått uvanlig mange tilbakekallinger til fabrikk grunnet dårlig konstruksjon. Og mangler.
Men jeg kjenner ikke bilen i detalj.
Skal du ha mye for pengene tror jeg en velutstyrt lavprestisje bil er lønsomt. (Med masse utstyr)
For eksempel en Yaris. Eller en Skoda som er 2-4 år gammel.
Takk for svar. I utgangspunktet tenkte jeg på en Yaris eller Skoda Fabia. Tror jeg kulern litt og ser det ann. Er litt skeptisk til om garasjen er høy nok. :mrgreen:
Takk for svar. I utgangspunktet tenkte jeg på en Yaris eller Skoda Fabia. Tror jeg kulern litt og ser det ann. Er litt skeptisk til om garasjen er høy nok. :mrgreen:
Hvis du lander på en Fabia, velg en med 1.6 motor (102 HK). Ellers blir du misfornøyd. Den 75 hk-versjonen suger skikkelig.
Hvis du lander på en Fabia, velg en med 1.6 motor (102 HK). Ellers blir du misfornøyd. Den 75 hk-versjonen suger skikkelig.
Jeg er jo ikke så opptatt av motor da,men jeg liker jo og kjørte litt fort da...takk for tipset. :mrgreen:
Jeg er jo ikke så opptatt av motor da,men jeg liker jo og kjørte litt fort da...takk for tipset. :mrgreen:
Uten noenlunde motor vil du får en masse jobb med giring og herjing for å komme deg fram. Du vil få problemer med sikkerheten og du vil ikke kunne kjøre forbi. Det er rett og selttfralig med for liten motor. Dessuten blir den fort slitt og annehåndsverdien synker fortere.
Men nå snakker vi om veldig liten motor.
70 hk i en slik bil er veldig liten...
Når du kjøper en brukt småbil.
Velg en med masse utstyr +++ og med den beste motoren.
Da får du en bil som du vil trives med tross at den tilhøtrer billigklassen.
Servosyring.
Air condition.
Bra annleg.
osv.
Små ting som gir trivsel i en helhet.
Kan du spesifiserer mer. Vet du hvilken problemer de har hatt?
De jeg vet om, og det er ganske mange har hatt trøbbel med det meste som går ann å ha trøbbel med på en bil ;)
Men om man vill ha Mercedes for alle penga så :lol:
Hadde jeg hatt 150.000 kr. å bruke på en konebil og vil kjøpe MB, ville jeg heller kikket litt nærmere på et par år gammel C-klasse. Den er ihvertfall ikke laget av den noe utskjelte van-divisjonen til MB.
Men selv ville jeg valgt en velutstyrt brukt Golf/Octavia til den prisen. Da får man mye kjøreglede for pengene. Så kan dere som egentlig ikke liker å kjøre bil kjøpe riskoker.
I utgangspunktet er jeg ikke interessert i Mb. Jeg bare tenkte over tilbudet fordi hun tilbød meg det. Synes i grunnen slike gamle MB er ganske harry. Liker toyota og mazda bedre. Jeg tror jeg går mer og mer bort i fra denne bilen ut i fra hva dere sier. :wink:
Sexy Sadie
09-08-06, 23:18
Helvetes dårlige kompiser du har, som serverer deg en dritbil på sølvfat. :lol:
Helvetes dårlige kompiser du har, som serverer deg en dritbil på sølvfat. :lol:
I det hele tatt er det ganske risikabelt å kjøpe biler av venner/familie. Hvis man da vil klage, vil vennskap/slektskap bli et forstyrrende element.
Sexy Sadie
12-08-06, 15:51
I det hele tatt er det ganske risikabelt å kjøpe biler av venner/familie. Hvis man da vil klage, vil vennskap/slektskap bli et forstyrrende element.
Jepp, det kan ødelegge vennskap hvis ting viser seg å være skit.
Dette er en gammel kjensgjerning. Men hvis jeg kjøper bilen er det jo på eget ansvar, jeg kan jo ikke klage på en skade som skjer etter at jeg har kjøpt den.
Sexy Sadie
12-08-06, 21:41
Vel, men du kan jo lure på hvorfor de vil selge deg bilen i stedet for ikke å beholde den selv.
Dette er en gammel kjensgjerning. Men hvis jeg kjøper bilen er det jo på eget ansvar, jeg kan jo ikke klage på en skade som skjer etter at jeg har kjøpt den.
Nei det er riktig men tenk deg litt om nå... :)
Hvorfor skal man kjøpe av venner?
1. Fordi det er billigere?
2. Fordi man hjelper de?
3. Fordi varen er vanskelig å få tak i ellers?
4. Fordi denne bilen er så spesiell at det er et kupp?
5. Fordi man vil gjøre vennene en tjeneset forde de ikke blir kvitt bilen ellers?
Altså man kjøper av venner for en grunn? Hvilken grunn?
Hvis man ikke har en grunn for å kjøpe av venner hvorfor kjøper man av venner da?
Så... når man vet grunnen er det lettere å se om man faller i en felle. Og det er mulig å ungå fellen. Finner man ingen grunn er jo handelen meningsløs i utgangspunktet.
Man kjøper jo av venner fordi man vet at man ikke blir svindlet.
Man kjøper jo av venner fordi man vet at man ikke blir svindlet.
Du er en sann menneskekjenner. Jeg har mange venner og vet hvem jeg ikke vil kjøpe bil av og hvem jeg vil kjøpe bil av. Disse står høyest på listen over de jeg kan stole 120 % på. :wink:
Da bør du jo bare tenke på om det faktisk er en slik bil du vil ha da. Dvs. om den er romslig, bensineffektiv, sikker og har de finessene du trenger og kommer til å trenge.
Også er det selvsagt bra om de er mekanikere.
Eller så er deres ord ingenting verdt.
Man blir ikke svindlet uansett, svindel er forbudt ved Norsk lov.
Og man kjøper uansett ikke uten å sette seg inn i hva man kjøper.
Jeg har gått noen runder meg diskusjoner med min mann her og tatt opp de punktene dere har kommet med. Vi dropper bilen. :wink:
Hvor langt har den gått. *sta som faen* :mrgreen:
Tror det var rundt 50 000.
Bare pass på at bensinbiler må skifte registerreim rundt 70000. Det koster kjapt 5000-6000. Skal du kjøpe en bil som ligger i det området, så sjekk at den er nylig skiftet eller beregn det med i prisen.
Bare pass på at bensinbiler må skifte registerreim rundt 70000. Det koster kjapt 5000-6000. Skal du kjøpe en bil som ligger i det området, så sjekk at den er nylig skiftet eller beregn det med i prisen.
Om den ikke har kjede.
Eller tannhjulsregister.
Eller hydrauliske løftere.
Åhh, det er så mye å tenke på... :?:
Noen som vil kjøpe gammelbilen min? :lol:
Hva slags bil skal dere selge?
Hva slags bil skal dere selge?
Jeg skal selge min gamle nissan. Egentlig vil jeg ikke selge den fordi det er en knakende bra bil. Aldri hatt problemer med den, men den passer dårlig med 3 dørs nå som jeg har liten baby. Skal jeg om jeg får tid til å fikse den opp før sommerne er over og legge den ut på nett. :-D
Kjøp for all del en ordentlig bil først som sist, uansett hva du velger. Gå for diesel hvis du bruker bilen litt, spesielt på biler med litt størrelse. Det er dyrere i innkjøp, men du sparer mye på drivstoff og eventuelt salg igjen.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.