PDA

Se full versjon : "Jeg har også tatt abort"-T-skjorte

Sexy Sadie
16-08-06, 16:50
Problemstilling er stjålet fra tiram.org.

Noen svenske damer har laget seg en t-skjorte hvor det de annonserer sine aborter og de har også en nettside. Det her i den hensikt av at skammen og tabuet ved å begå en abort skal brytes, det skal være greit å snakke om det. Selv om jeg er for selvbestemt abort så ble det her prosjektet litt for heslig for meg, abort er faktisk ingen lek og noen må faktisk bøte med livet når en abort gjøres.

Hva mener så dere?

http://www.gjortabort.se/

Beatriz
16-08-06, 16:53
Blir litt sånn a`la de der armbåndene som var veldig i skuddet i fjor, det der, bare med en t-shirt....
Men å gå rundt med en slik, gir nok mer oppmerksomhet enn ett armbånd, er vell det som er hensikten og, få litt oppmerksomhet rundt temaet, mer åpenhet...

Uketassen
16-08-06, 17:08
Jeg tror det er en effektiv måte å ta vekk tabuet. Med tanke på så ufattelig mange kvinner som har tatt abort og hvor lite det snakkes om det så er nok tabuet gigantisk.

Sexy Sadie
16-08-06, 17:17
Det snakkes om det, venner snakker seg i mellom. Men er det noe å kringkaste ellers da? NEI!

Uketassen
16-08-06, 17:21
Disse svenske kvinnene er nok uenig med deg SS.

Sexy Sadie
16-08-06, 17:24
Svenskene altså... :lol:

Kims
16-08-06, 19:12
Det spiller ingen trille for meg, jeg kommer ikke til å provoseres av det uansett da folk får gjøre som de vil med sin egen kropp. FÅr litt mer den "ja,og så?" feelingen egentlig.

Zenaria
16-08-06, 19:29
Synes det er tåpelig.

Organa
16-08-06, 23:17
Jeg synes ikke de t-skjortene er teitere enn andre t-skjorter som markerer et ståsted eller holdning. Med tanke på hvor mange som tar abort, og hvor mange i verden som burde hatt tilgang på trygge aborter, så synes jeg det der er en helt grei ting å gjøre. Jeg kan tenke meg mange føler seg veldig alene om en abort, og jeg tviler på at alle har venninner man kan snakke om det med.

Sorepheus
16-08-06, 23:20
De må jo være bra sterke disse kvinnene hvis de går rundt med slikte t-skjorter.

Sexy Sadie
17-08-06, 00:13
Hvordan da?

Andromeda
17-08-06, 00:51
Jeg støtter den norske abortloven, selv om jeg er katolikk og ikke ville tatt abort selv. Men å støtte kvinners rett til abort (tidlig i svangerskapet) blir det minste av to onder for meg, fordi ingen bør ha rett til å bestemme over andres kropp. Så jeg fordømmer selvsagt ikke kvinner som har tatt abort, jeg er sikker på at de aller fleste har sine grunner og ikke gjør det av lett hjerte.

Likevel synes jeg det å ha slike T-skjorter er å gå for langt, det blir litt voldsomt. For uansett hvordan man vrir og vender på det så er abort å ta et liv. Eller å fjerne en mulighet for liv, alt ettersom når man mener livet begynner.

Sexy Sadie
17-08-06, 02:13
Jepp, noen må bøte med livet og det er ikke greit å annonsere det med ei t-skjorte.