Se full versjon : Fem minutter mindre i dusjen?
Finansminister Kristin Halvorsen var ute å og mente at man kunne løse strømkrisen hvis folk brukte fem minutter mindre dusjen. Det fikk meg til å tenke, for hvis jeg hadde fem minutter mindre dusjing så hadde jeg i praksis aldri vært i dusjen. Så hvor mye tid bruker Kristin Halvorsen vanligvis i dusjen? Kunne hun ikke bare sagt "Kvinner kjøp dere en dildo?" :skuldertrekk:
Kristin Halvorsen dusjer nok vesentlig lenger enn det ja. Det tar nok tid å skrubbe bort alle de skitne usannhetene som detter ut av henne hver dag. Strømsparende tiltak for henne ville nok heller vært smekke og stillhet.
Tiltak 2: slå av utelyset på dagtid. :wink:
Skulle bare mangle Zenaria. Jeg skrur og av lyset i alle rom jeg ikke fysisk er i.
Sexy Sadie
28-08-06, 17:40
Jeg også.
Skulle bare mangle Zenaria. Jeg skrur og av lyset i alle rom jeg ikke fysisk er i.
Men jeg ser at mange har det på. Selv prøver jeg å tenke miljø og når jeg prøver og formidle det videre, har jeg en følelse på at de tror jeg gjør det fordi jeg er gjerring. De mistenker mine intensjoner. :cry:
Kanskje vi kan lage en lang liste her og broadkaste? :mrgreen:
Folk innbiller seg at lys har noe med varme og følelser å gjøre. Jeg klarer ikke skjønne det. Så alt de viser når de har på lysene i rom de ikke er i er at de ikke personlig er tilstede med følelsene i det rommet.
Lystløgner
28-08-06, 18:55
Og mange tror at de kan spare strøm på å skru av lyset i et rom som varmes opp elektrisk...
Forholdsmessig er det litt forskjell. En panelovn tar enormt med strøm, men samtidig er en lyspære faktisk ganske mye strøm. Du skal ikke glemme at det tross alt er en metalltråd som gløder, dvs. er meget meget varm.
Lystløgner
28-08-06, 20:14
Forholdsmessig er det litt forskjell. En panelovn tar enormt med strøm, men samtidig er en lyspære faktisk ganske mye strøm. Du skal ikke glemme at det tross alt er en metalltråd som gløder, dvs. er meget meget varm.
Det er nettopp det som er poenget. En glødelampe er 99.999 % varme så hvis du bruker elektriks oppvarming så er det ikke noen forskjell på en varmeovn og en lyspære.
Vel, en varmeovn er jo ikke akkurat varmet opp til den gløder da Lystløgner ...
Folk kunne heller vaske seg litt mindre. Enkelte gærninger dusjer jo hver dag. Det er helt absurd og usunt for huden.
:lol: Det som vel er problemet for huden og dusjing er alle såpene, 5 minutter vann har huden bare godt av.
hehe. Greit nok, men de aller fleste bruker vel såpe.
Ja, jeg har for lengst sluttet å bruke "plumbo" til å vaske meg. Mengden teller og, fem dråper skulle være nok til hele kroppen.
Sexy Sadie
28-08-06, 22:33
Jeg har aldri brukt plumbo for å vaske meg, men bruker du det, så forklarer det en hel del. :lol:
Lystløgner
29-08-06, 00:57
Vel, en varmeovn er jo ikke akkurat varmet opp til den gløder da Lystløgner ...
Har ikke noe å si. Energi kan hverken oppstå eller tilintetgjøres. Energien som går inn i lyspæra må også komme ut igjen. Det som ikke kommer som synlig lys kommer som varme. Og energimengden i det synlige lyset er så mange ganger mindre enn energimengden i varmen at det kan regnes som tilnærmet lik null.
Varmen fra en 600W ovn og varmen fra 10 60W lyspærer er tilnærmet identisk.
Riktig, og en vanlig ovn er ca. 300W, altså ca. 5 lyspærer.
Finansminister Kristin Halvorsen var ute å og mente at man kunne løse strømkrisen hvis folk brukte fem minutter mindre dusjen. Det fikk meg til å tenke, for hvis jeg hadde fem minutter mindre dusjing så hadde jeg i praksis aldri vært i dusjen. Så hvor mye tid bruker Kristin Halvorsen vanligvis i dusjen? Kunne hun ikke bare sagt "Kvinner kjøp dere en dildo?" :skuldertrekk:
:nemlig:
Det begynner å bli en del sånt vås fra denne regjeringa:
-dusj fem minutter mindre
-les mer lekser med barna sine
Hallo? Det er da ikke slikt man kan si som generelle oppfordringer?
For ikke å glemme:
- sosialklienter må stå opp om morgenen
Ja, men den er gammel, den kommer med jevne mellomrom.
Jeg tror jeg skal bidra ved å slå av tv-en eller andre strømsugende media når enkelte politikere er på. :nemlig:
Ja, det er definitivt et godt sparetiltak :opptommel:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.