Se full versjon : Tosca har dealet
[img=left:7a66e119e6]http://www.elcorreodigital.com/vizcaya/pg060823/prensa/fotos/200608/23/061D3VIZ001_1.jpg[/img:7a66e119e6]Bildene har kommet tilbake igjen ca. en uke etter at Toska tilbød politiet en deal mot mer puletid og andre lettelser i straffen. Politiet vil ikke svare på spørsmål om dette, men alle skjønner jo at det er det som har foregått.
Ifølge norsk lov er det ikke lov å gi strafferabatt for angiveri, men de har nok gravd frem de smutthull som finnes. Jeg lurer på hvilke lettelser han har fått. De kan ha funnet et smutthull hvor han kan få prøveløslatelse tidligere på bakgrunn av "god oppførsel". Noen som har kjennskap til jus og vet om det finnes noen kjente smutthull som politiet bruker?
Smutthullet er som regel at Aktor da smiler litt mer og finner en unskyldning for å redusere straffeutmålingen, slik som f.eks. ved å droppe de mer urealistiske deltiltalene på bevisets stilling. Dette er og relativt vanlig ved tilståelsessaker.
Sexy Sadie
02-09-06, 18:41
Vi bor visst ikke i en rettsstat. :fortvilet:
Noe er galt, han får strafferabatt fordi han har gått enda en straffbar handling? Ikke mye logikk her. :?:
Ja det er pussig det der. En mann kan begå to drap etter hverandre, men vi straffer han ikke for to enkle drap og gir han 15 år per drap, vi straffer ham for dobbeltdrap og gir ham 10 for begge om han tilstår frivillig og bidrar med etterforskningen.
Sexy Sadie
02-09-06, 19:16
Så hvis man dreper 3 så slipper man med 5 år hvis man bidrar til etterforskningen? :enkl konklsjon:
Å bidra med etterforskningen: Vel, først skjøt jeg han som ligger der, så skjøt jeg hu som ligger i sengen, deretter knullet jeg henne. Og da søsteren oppdaget oss skjøt jeg henne også. Jeg hadde planer om å knulle henne også, men jeg trengte en røyk. Og da jeg var utenfor og røykte (det er jo ikke lov å røyke inne i huset) kom politiet.
Sexy Sadie
02-09-06, 19:25
Røykeloven ødelegger for forbryterne. :er med:
Lystløgner
02-09-06, 20:49
Så hvis man dreper 3 så slipper man med 5 år hvis man bidrar til etterforskningen? :enkl konklsjon:
Nei, etter drap nr 2 så får man ikke mere straff.
Og dreper du igjen mens du er løslatt på prøve fra de to første så får du ny rabatt på de tidligere selv om man har fått rabatt før.
Alle andre steder så er det rett inn og sone ferdig første straff i sin helhet hvis man begår nye forbrytelser mens man er prøveløslatt. Men... ikke i nissenes hjemland.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.