PDA

Se full versjon : Tassen og Zenaria er fengslet etter § 4

Sexy Sadie
02-09-06, 21:02
Etter gjentatte karmaspamming fra Zenaria og Uketassen mot undertegnede, ser jeg meg nødt til å foreta meg noe slik at de to synderne ikke fortsetter med å leve i synden. De er fengslet til mandag 4 september klokken 18, med mindre noen hjelper dem ut av fengselet. Det er på tide NK-menigheten lærer seg å bruke karma på en fin måte. Kausjonen er satt til 200000 kr på begge to.

Ss, moderator

Macumba
02-09-06, 21:06
Var det SÅ ille, da?

kratos
02-09-06, 21:07
Jeg finner dem ikke der inne?

Organa
02-09-06, 21:08
Jeg synes ikke det er karmaspam å gi to etter hverandre.

Limafox
02-09-06, 21:09
:lol:

Det morsomme er jo at Uketassen ble fengslet også. FOr å plusse SS.

Anyway, de er ikke i tinghuset, hvor er dem?

Sexy Sadie
02-09-06, 21:10

Det morsomme er jo at Uketassen ble fengslet også. FOr å plusse SS.

Vel, det går begge veier, når man først skal fengsle. :-P

kratos
02-09-06, 21:10
Zen har gitt to i løpet av 7 timer.

Uketassen har gitt 4 i løpet av 2 minutter.

Er det virkelig logisk at de da skal ha lik straff? :funderer:

Og skal jeg hjelpe deg å jevne ut spammen uketassen kom med SS? :)

Limafox
02-09-06, 21:11
Vel, det går begge veier, når man først skal fengsle. :-P

Sant nok. Det synes ejg var en bra avgjørelse, når du først håndterte det.

Dog; hvor er dem? Jeg har med grunker. 8)

Organa
02-09-06, 21:12
WonderG har betalt dem ut allerede.

kratos
Jeg synes ikke det er karmaspam å gi to etter hverandre.

Ikke når de er 7 timer i mellom hverandre i hvertfall.

Limafox

:sur:

Sexy Sadie
Sant nok. Det synes ejg var en bra avgjørelse, når du først håndterte det.

Vel, min rettferdighet og evne til å forholde meg til folk på flere nivåer går det gjetord om overalt.

Dog; hvor er dem? Jeg har med grunker. 8)

Aner ikke, sikkert noe som har blitt en bug i etter oppgraderingene i går kveld. Så kanskje de blir i spjeldet i natt.

kratos
02-09-06, 21:13

Godt godt. :)

Lystløgner
02-09-06, 21:13
De er frigjort allerede.

En stor takk til Advokat Gongen som har fått dem ut mot kausjon

Sexy Sadie
02-09-06, 21:15
Og skal jeg hjelpe deg å jevne ut spammen uketassen kom med SS? :)

Jeg putter deg bare i spjeldet for ei uke, og ingen muligheter for kausjon. :-P

kratos
02-09-06, 21:17
Jeg putter deg bare i spjeldet for ei uke, og ingen muligheter for kausjon. :-P

Forundrer meg ikke.

Men jeg mener MM har uttalt en gang at spam skal utjevnes?

Sexy Sadie
02-09-06, 21:18
Forundrer meg ikke.

Men jeg mener MM har uttalt en gang at spam skal utjevnes?

Ja ha? Da må du jo først gi meg to grønne også. Var det ikke slik at du mislikte falsk +prikking?

kratos
02-09-06, 21:21
Ja ha? Da må du jo først gi meg to grønne også. Var det ikke slik at du mislikte falsk +prikking?

Jeg misliker falsk prikking uansett om den er grønn eller rød jeg.

Og om den utjevnes så er det vel mm og ikke jeg som gjør det. :mrgreen:

Sexy Sadie
02-09-06, 21:22
Jeg misliker falsk prikking uansett om den er grønn eller rød jeg.

Og om den utjevnes så er det vel mm og ikke jeg som gjør det. :mrgreen:

Vi får se.

Uketassen
02-09-06, 21:32
Rettferdigheten seiret til slutt. Takk skal du ha Wonder.

Snorre
02-09-06, 21:34

Kan man betale dem inn igjen?
:hæ:

Sexy Sadie
02-09-06, 21:35

Hmm, kanskje det er en tanke til utvidelse for jail. :undre:

Organa
02-09-06, 21:36

Vi kan prøve og bestikke SS, moderator?

Snorre
02-09-06, 21:37

Vi kan prøve og bestikke SS, moderator?mm

Uketassen
02-09-06, 21:40
Det ville vært en morsom mulighet, noe må man jo bruke alle grunkene til. :knegg:

Snorre
02-09-06, 21:41
Det ville vært en morsom mulighet, noe må man jo bruke alle grunkene til. :knegg:mm

Sexy Sadie
02-09-06, 21:49
Det ville vært en morsom mulighet, noe må man jo bruke alle grunkene til. :knegg:

Du må først finne en modde som lar seg bestikke. :mrgreen:

Mr.Man
02-09-06, 22:14
Dette var moro. Hyggelig av deg WonderG. Skål! :lol:

Blossom
02-09-06, 22:14
Godt at det er så mange her i kveld og underholder meg. :mrgreen:

Zenaria
02-09-06, 23:23
Ha ha, ja er ikke dette personforfølgelse så vet ikke jeg. Jeg har gitt SS to negative på 7 timer (som Kratos har regnet ut) og så vidt jeg vet er det innenfor regelverket. Her beviser ss at hun ikke klarer å forholde seg "prof" til sin rolle her inne. Den som skulle ha vært i kasjotten er jo ss. :wink:

Limafox
02-09-06, 23:29
Jeg sto klar med penger til dere begger, men gongen var kjappere.

Sexy Sadie
02-09-06, 23:33
Ha ha, ja er ikke dette personforfølgelse så vet ikke jeg. Jeg har gitt SS to negative på 7 timer (som Kratos har regnet ut) og så vidt jeg vet er det innenfor regelverket. Her beviser ss at hun ikke klarer å forholde seg "prof" til sin rolle her inne. Den som skulle ha vært i kasjotten er jo ss. :wink:

Driver jeg personforfølgelse av Uketassen også da? ss, moderator.

Uketassen
02-09-06, 23:35
Kan jeg få spørre hvem som anmeldte meg? Eller trenger jeg i det hele tatt å spørre?

Sexy Sadie
02-09-06, 23:36
Kan jeg få spørre hvem som anmeldte meg? Eller trenger jeg i det hele tatt å spørre?

Jeg tok beslutningen selv.

Uketassen
02-09-06, 23:39
Har jeg ikke krav på rettsak eller noe slikt?

Sexy Sadie
02-09-06, 23:41
Har jeg ikke krav på rettsak eller noe slikt?

Det ble spolert fordi Gongen kausjonerte deg ut så tidlig.

Zenaria
02-09-06, 23:45
Driver jeg personforfølgelse av Uketassen også da? ss, moderator.

Han var en godt påskudd. Hadde du bare puttet meg inn, ville kanskje noen reagert på dine beslutninger. Jeg er ikke det minste i tvil om at du er personlig her. Det er du alltid. :snill:

kratos
02-09-06, 23:45
:-?

Uketassen
02-09-06, 23:54
:is: :pepsi: :popcorn:

Sexy Sadie
03-09-06, 00:00
Han var en godt påskudd. Hadde du bare puttet meg inn, ville kanskje noen reagert på dine beslutninger. Jeg er ikke det minste i tvil om at du er personlig her. Det er du alltid. :snill:

Tro hva du vil. SS, moderator. 8)

The Cryptic
03-09-06, 01:58

Jada. Det kalles bestikkelse av moderatorer :mrgreen:

Uketassen
03-09-06, 02:44
Jeg er vist ikke værd penga. :plystrer:

Mr.Man
03-09-06, 04:54
7 innenfor hvilket regelverk?

Sexy Sadie
03-09-06, 11:43

Hva tenke du på nå?

pip
03-09-06, 12:09

Når dette har blitt diskutert før har du sagt noe om at to prikker i løpet av flere timer ikke er spamming. Har du ikke?

Sexy Sadie
03-09-06, 13:13
Når dette har blitt diskutert før har du sagt noe om at to prikker i løpet av flere timer ikke er spamming. Har du ikke?

Hvor har han sagt det?
Reglementet i delforumet Om Netkaffeen er helt klart her.

pip
03-09-06, 13:22
Står det at det er lov med en rød prikk hver dag?

Jeg bare husker at noen hadde gitt meg to grønne i løpet av en dag, men til forskjellige innlegg, og noen timers mellomrom, og noen ville ta dette som spamming, om Mr. Man sa nei, fordi det var forskjellige innlegg med tid imellom, og ikke så ut som spam.

Sexy Sadie
03-09-06, 13:51
Står det at det er lov med en rød prikk hver dag?

Jeg bare husker at noen hadde gitt meg to grønne i løpet av en dag, men til forskjellige innlegg, og noen timers mellomrom, og noen ville ta dette som spamming, om Mr. Man sa nei, fordi det var forskjellige innlegg med tid imellom, og ikke så ut som spam.

Jeg minner om.

§4. Karma-spam
er ikke tillatt. Med Karma-spam menes flere minus eller pluss gitt til samme person over kort tidsrom (innenfor samme døgn) i den hensikt å få ned eller opp Karma i høyt tempo.
Unntak: Gjenoppretting av annens karma-spam

Det står ikke noe om antall i det hele tatt her, men at karmaspam ikke er tillatt, og "saken din" skaper ikke akkurat presedens, hvis det var noen andre enn deg selv som klaget inn den som gav deg to grønne på rappen. :lol:

pip
03-09-06, 16:39
Men det står en viktig ting her:

§4. Karma-spam
er ikke tillatt. Med Karma-spam menes flere minus eller pluss gitt til samme person over kort tidsrom (innenfor samme døgn) i den hensikt å få ned eller opp Karma i høyt tempo. Unntak: Gjenoppretting av annens karma-spam

For at det ikke skal være lov å gi to røde prikker i løpet av en dag, så må grunnen til prikkingen være at man er ute etter å få ned karmaen. Dvs at det ikke er saklig grunn for prikkingen. Og det er det da absolutt i Zenarias tilfelle.

Sexy Sadie
03-09-06, 16:42
Vel, men siden det blir ord mot ord her om hva hensikten er, da det er enkelt å forkle en hensikt. Så tok jeg en avgjørelse på når nok var nok og såg mer på den første delen (som det jo også skal legges mest vekt på i en vurdering) av paragrafen nemlig: §4. Karma-spam er ikke tillatt.

Zenaria
03-09-06, 16:59
:lol: Vi alle vet jo at SS gjorde dette fordi hun ble provosert og ville utøve makt mot meg. Jeg må bare le av hele saken. Jeg synes hun fremstår som litt sårbar her. Men jeg tilgir henne. :snill:

Sexy Sadie
03-09-06, 17:13
:lol: Vi alle vet jo at SS gjorde dette fordi hun ble provosert og ville utøve makt mot meg. Jeg må bare le av hele saken. Jeg synes hun fremstår som litt sårbar her. Men jeg tilgir henne. :snill:

pip
03-09-06, 17:15
Karma spam er ikke tillatt, men definisjonen på hva karmaspam er er da ikke uvesentlig.

Sexy Sadie
03-09-06, 17:16
Karma spam er ikke tillatt, men definisjonen på hva karmaspam er er da ikke uvesentlig.

Definisjonen er uansett åpen for fortolkning, slik jeg leser den.

pip
03-09-06, 17:19
Det står klart og tydelig at spamming er når hensikten er å få opp eller ned karmaen i høyt tempo.

Det som er en tolkningssak, er om det var dette Zenaria gjorde eller ei.

Sexy Sadie
03-09-06, 17:27
Det som er en tolkningssak, er om det var dette Zenaria gjorde eller ei.

Like presis, og tolkning blir subjektiv, når det ikke er flere delparagrafer. Da skar jeg igjennom, det har jeg lov til. Ellers da så satte jeg også inn Tassen pga karmaspamming, selv om han spammet på +siden. Jeg liker nemlig ikke den der overivrigheten med karmaen, verken den ene eller andre veien.

Det blir slik, når man har vært på fora med prikker i årevis.

pip
03-09-06, 17:29
At tassen spammet er jo klart. Men at det var det zenaria gjorde klarer jeg ikke å se, det skjedde med mange timers mellomrom, på to forskjellige innlegg, som begge var grunner gode nok for å gi en rød prikk.

Men deg om det.

Sexy Sadie
03-09-06, 17:40
Men at det var det zenaria gjorde klarer jeg ikke å se, det skjedde med mange timers mellomrom, på to forskjellige innlegg, som begge var grunner gode nok for å gi en rød prikk.

Men deg om det.

Heller deg om det.

For det var nemlig en hel del innlegg der jeg kunne ha funnet frem rødpenna også. Hun holdt ikke en tone jeg trivdes med akkurat, jeg opplevde hele diskusjonen som opp og ned ad mot meg. Men jeg lot det være fordi jeg mener det går an å være uenig uten at det skal prikkes rødt. Jeg prikket heller grønt for å gi en beskjed.

At du tar slik side her, synes jeg sier en hel del om deg.

Jeg liker ikke karmaen all den tid jeg vet om folk som har kuttet ut å delta aktivt i diskusjonene våre fordi enkelte av brukerne her er hurtige med å gi -karma, men unlater å gi en + hvis det skrives noe bra.

Tenkt over det du.

gyrken
03-09-06, 18:38
Kjerringer. Hele hurven! :stjeler Mac-replikk:

Sorepheus
03-09-06, 21:19
Jada. Det kalles bestikkelse av moderatorer :mrgreen:

Og det står visst ikke noe i regelverket mot det heller :mrgreen:

magnus
03-09-06, 21:34
Uff....

Zenaria
03-09-06, 21:41
At du tar slik side her, synes jeg sier en hel del om deg.

Her viser du din sårbarhet igjen, Pip tar ikke side. Hun argumenterer på et saklig nivå og prøver å få klarhet i reglementet. Det har jeg også gjort ved en annen anledning. Det er alt får uklare regler, derfor fremstår slik kritikk. Skjønner dere ikke det?

Uketassen
03-09-06, 21:43
Betyr dette at jeg er uskyldig?

Zenaria
03-09-06, 21:44
:skratt:

Sexy Sadie
03-09-06, 21:44
Her viser du din sårbarhet igjen, Pip tar ikke side. Hun argumenterer på et saklig nivå og prøver å få klarhet i reglementet. Det har jeg også gjort ved en annen anledning. Det er alt får uklare regler, derfor fremstår slik kritikk. Skjønner dere ikke det?

Som om det er galt av meg å vise meg sårbar når jeg oppfatter henne som urettferdig. Ellers glemte du den her:

Jeg liker ikke karmaen all den tid jeg vet om folk som har kuttet ut å delta aktivt i diskusjonene våre fordi enkelte av brukerne her er hurtige med å gi -karma, men unlater å gi en + hvis det skrives noe bra.

Tenkt over det du.

Zenaria
03-09-06, 21:47
Helt greit å være sårbar, men du går i forsvarsposisjon når du tror pip tar side. Ser du ikke at hun argumenterer på et saklig nivå?

Sexy Sadie
03-09-06, 21:47
Helt greit å være sårbar, men du går i forsvarsposisjon når du tror pip tar side. Ser du ikke at hun argumenterer på et saklig nivå?

Jeg synes ikke det var så saklig.

magnus
03-09-06, 22:29
Synes Pips innlegg og spørsmål er veldig berettigede når man ser tingene fra sidelinjen. Men man blir nok litt var for ting etter sånne diskusjoner som dere har hatt.

Uketassen
03-09-06, 22:34
Dette er bare atter et eksempel av misbruk av moderatormakt. Tenk å kaste meg i fengsel for å ha gitt noen grønne prikker. :roll:

The Cryptic
04-09-06, 01:21
Og det står visst ikke noe i regelverket mot det heller :mrgreen:

Det er det aller besteste :luring:

Uketassen
04-09-06, 02:01
Med tanke på kveldens utvikling lurer jeg litt på hvem som betalte TC og hvor mye han tok betalt. :nemlig:

The Cryptic
04-09-06, 03:11
Rettferdighet og lik behandling for Loven er gratis :overlegen:

Ling
07-09-06, 12:17
Skal slettes.

The Cryptic
07-09-06, 12:29
Det var et bra innlegg kjære. Jeg er helt enig, så dette fortjener en karmapluss ;)

Zenaria
07-09-06, 13:07
Karmapluss fra meg også. Hva med bare å kunne gi + karma?

Ling
07-09-06, 15:00
Skal slettes.

Orca
07-09-06, 15:11
Jeg er enig med lingen jeg også, defor gir jeg henne IKKE noe karma, hverken pluss elelr minus

Ling
07-09-06, 15:19
Skal slettes.

Sexy Sadie
07-09-06, 19:49

Det sier du her, men i karmaen hennes så takker du henne for at hun argumenterer for deg. Bestem deg, kjære. :lol:

Zenaria
07-09-06, 20:25
Det sier du her, men i karmaen hennes så takker du henne for at hun argumenterer for deg. Bestem deg, kjære. :lol:

Det er jo fordi jeg mener at vi begge er saklig og du usaklig. :wink:

Sexy Sadie
07-09-06, 20:37
Det er jo fordi jeg mener at vi begge er saklig og du usaklig. :wink:

Saklig i ræva, ja. :lol:

Sexy Sadie
07-09-06, 21:21
Ad helvete med hele karmaen mener nå jeg. :kjerring:
Hvorfor har vi egentlig det der ?
Jeg må innrømme at jeg sluttet på det andre forumet jeg har prøvd fordi jeg fokuserte alt for mye på karma der, det var før nk begynnte med dette.

Nå synes jeg det blir mye mas og pes om noe som jo er total uviktig, konstruktivt er det ikke, og jeg ser ingen underholdningsverdi i karma.
For meg er karma mer et fjortisfenomen en noe annet.

Kan man ikke bare støtte brukere med å skrive en trivelig kommentar i tråder hvor en leser innlegg en liker ?

Karmaen er en god ting så lenge den brukes med vett, men det ser vi ett par brukere som fra første stund har vist at de ikke får til akkurat det. Noe som har ført til at enkelte andre NK`ere har trukket seg ut av diskusjonene våre fordi de ikke gidder den der -prikkingen med en ekkel kommentar hvis noen er uenige med dem.

Galemaja
07-09-06, 22:35
Herregud. Karma kan man vel bare drite i. Jeg gir meg nå helvete i om dere liker mine innlegg eller ikke. For en dustete reaksjon og dramaqueentendenser. Få dere en hobby eller et liv.