PDA

Se full versjon : Nytt grafikkort

magnus
08-09-06, 14:14
Har i dag et ATI Radeon 9800 pro grafikkort på hjemmepc’en, husker ikke hvor stort det er. Dette har ikke tv inngang, noe jeg ønsker, da jeg vil kjøre tv-sendinger via pc til projektor. Det har DVI utgang men ikke HDMI.

De nye grafikkortene med HDMI utgang, overfører disse også lyden, selv om man har eget lydkort? Det hadde vært gull i så fall, kun trekke en HDMI kabel til recieveren som tar lyd og bilde.

Det er jo også 3D kort. Er det det som er tingen med tanke på fete spill?

Er det noen som har noen gode alternativer? Har ikke peiling på prisklasse. Jeg har ikke fulgt med i det hele tatt på utviklingen her..

Mr.Man
09-09-06, 01:40
Mener du antenneinngang på kortet. Da bør du vel gå for ATI All-in-Wonder. Det er det beste gfx-kort med TV-kort.

magnus
11-09-06, 16:25
Riktig, var det jeg tenkte på.

Har studert en test av to av disse kortene på www.hardware.no. Ser at disse også bare har DVI, da er nok ikke HDMI med lyd noen standard enda. Relativt dyre er de også, ser dessuten at de ikke får best kritikk når det gjelder TV-delen. Så nå heller jeg til å bare beholde skjermkortet og kun installere et rent TV-kort. Disse kastes visstnok etter deg hos leverandørene, siden de ofte blir plukket ut når kundene bestiller andre skjermkort. Men så var det det med kvaliteten da..

Skjønner forresten at jeg er rimelig lite oppdatert. Det er altså normalt med egne fjernkontroller til kortene. :shocked:

Tv-kort. Ser ut som Hauppauge og Pinnacle er to merker som går igjen for å levere gode kort. Det blir nok ett av disse, da likegodt med muligheten for mottak av digitale sendinger. Mange artige muligheter på disse, kan bli moro å leke seg med!

All-in-Wonder… Jeg kan ikke fri meg fra tanken om WonderGong her...

Lystløgner
11-09-06, 17:12
Jeg har veldig god erfaring med Hauppage, Pinnacle derimot har jeg knota mye med uten å bli helt fornøyd.

magnus
12-09-06, 01:21
Ok, takker, fint tips. Skal kikke litt mer på Hauppauge, til tross for det rare navnet.