Se full versjon : TV-reklame
Reklame for tv altså. Når en annonsør reklamerer for en tv er det oftest en overlegen bildekvalitet de legger til grunn for at vi skal velge akkurat denne. Dette demonstreres gjerne med at vi skal "se her på de flotte fargene og sylskarpe bildet".
Dersom jeg kan se på min tv hvor flott bildet er på tv`n det annonseres for, betyr ikke det at tv`n min er god nok?
Hvis du kan se på TVn din i det hele tatt, hva skal du med en ny TV da?
:lol: Ja, det samme har jeg tenkt mange ganger gitt.
Reklame for tv altså. Når en annonsør reklamerer for en tv er det oftest en overlegen bildekvalitet de legger til grunn for at vi skal velge akkurat denne. Dette demonstreres gjerne med at vi skal "se her på de flotte fargene og sylskarpe bildet".
Dersom jeg kan se på min tv hvor flott bildet er på tv`n det annonseres for, betyr ikke det at tv`n min er god nok?
Reklamebransjen har en regel.
Den går ut på at kjøperne er stokk dumme.
Sexy Sadie
10-09-06, 18:07
Reklamebransjen trenger sosiologi.
Mnjaa..
De trenger kunnskaper om mottakeren når de skal formidle.
De bør forstå at ingen produkter er bedre en den følelsen det gir.
Altså... ingenting har en verdi i seg selv.
Alle tings verdi er utelukkende basert på den følelsen de kan gi kjøperen.
Sexy Sadie
10-09-06, 18:24
Nå er vel en vare verdt det en kjøper er villig til å betale for den. :lol:
Nå er vel en vare verdt det en kjøper er villig til å betale for den. :lol:
Ja det er riktig.
Men en kjøper kjøper en følelse.
Kanskje ikke reklamebransjen, men markedsføringsbransjen.
Kanskje ikke reklamebransjen, men markedsføringsbransjen.
Hva mener du med det?
Reklamebransjens oppgave er å være kreativ, det er markedsføring som driver med sosiologiske studier - og dermed enten forkaster eller godkjenner reklamebransjens forslag. Når det er sagt så bruker reklamebransjen mye psykologi, men det er jo noe annet enn sosiologi.
njaaa. skeptisk
Og i psykologi har man negativ identifikasjon og positiv. :knegg:
Det er bare det at ordet markedsføring er det mest misbrukte i det norske språket. Da jeg startet på dette studiet begynte foreleser med en test for å se hvilken oppfatning folk hadde, og 90 % mente markedsføring = reklame. Det er altså ikke det som er tilfelle. Begrepet markedsføring inneholder 12 trinn der reklame er et av dem. Markedsføring er noe som startes i det øyeblikket et produkt er ved idèstadiet, eller virksomheten vurderes etablert. Det er trinn en.
Det å putte noe i en sekk som markedsføringsbransjen blir så ekstremt misvisende siden den viktigste markedsføreren er vedkommende som vurderer om et produkt har noe på markedet å gjøre, hvordan dette kan realiseres, produseres, averteres, resultatmåles, følges opp og videreutvikles.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.