PDA

Se full versjon : "Sex" med dyr ikke forbudt?

Zenaria
13-09-06, 20:31
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1456872.ece

Jeg får hakeslepp, ikke ulovelig å ha "sex" med dyr? Jeg trodde at man snakket om sex når to parter samtykker om det. Ut i fra mitt perspektiv er det et klart overgrep på dyr dette. Noen som har like rund som Staff her inne?

Base
13-09-06, 21:01
Nei, det er rart at det ikke er forbudt. Det som derimot er desto mere merkelig er at det trengs et forbud mot det.

Sexy Sadie
13-09-06, 21:13
Det er alltids fyrer rundt om som lever etter regelen: Der det er hull, er det håp. Akkurat som somaliske fyrer. :lol:

Orca
13-09-06, 21:58
Det er alltids fyrer rundt om som lever etter regelen: Der det er hull, er det håp. Akkurat som somaliske fyrer. :lol:
Hva slags kommentar er det?

Zenaria
13-09-06, 22:45
Nei, det er rart at det ikke er forbudt. Det som derimot er desto mere merkelig er at det trengs et forbud mot det.

Ja det kan du si. Men nå er nå samfunnet slik at vi nesten trenger et paradigmeskifte i lovverket vårt som omhandler disse syke tilbøyelighetene som menneske menger om seg med.

Sexy Sadie
13-09-06, 23:15
Hva slags kommentar er det?

Til hovedinnlegg.

magnus
14-09-06, 00:34
Jo. Det burde vært forbudt. Frir meg ikke for tanken om at det må være noe alvorlig galt med mennesker som gjør dette.

Orca
14-09-06, 09:46
Til hovedinnlegg.
Jeg tenkte nok mest på det med Somaliske jeg da. Er ikke det en unødvendig stigmatiserende kommentar.

Starwolf
14-09-06, 09:50
Meget mulig jeg provoserer noe jævelig nå, men hvorfor må sex med dyr være forbudt? Kan det dokumenteres at dette er farlig for dyr, samfunn og at uttøverne er mentalt farlige? Skal det ulovliggjøres rett og slett fordi majoriteten ikke liker det? I så fall er det mye som bør forbys.

Det jeg finner litt artig er at vi ikke akan se menneskesex på TV'en, men dyr som har seg rett som det er blir sendt i beste sendetid.

Mr.Man
14-09-06, 12:18
Det er fullstendig tåpelig å belaste rettsvesenet med den slags tull. Dyrene har i dag beskyttelse mot dyreplageri og det holder lenge.

Zenaria
14-09-06, 17:09
Det er fullstendig tåpelig å belaste rettsvesenet med den slags tull. Dyrene har i dag beskyttelse mot dyreplageri og det holder lenge.

Dyr har pr. i dag nesten ingen beskyttelse mot dyreplageri.

Meget mulig jeg provoserer noe jævelig nå, men hvorfor må sex med dyr være forbudt?.

Tja, sist jeg sjekket var sex mellom to parter noe som begge samtykket om, her er det et maktforhold der det primært er menneske som ønsker å få tilfredstillt sine behov. Jeg ser på dette som et overgrep mot dyra.

Mr.Man
14-09-06, 17:13
Tja, sist jeg sjekket var sex mellom to parter noe som begge samtykket om, her er det et maktforhold der det primært er menneske som ønsker å få tilfredstillt sine behov. Jeg ser på dette som et overgrep mot dyra.
Hvis du stiller deg på alle fire og hunden i huset harver over deg bakfra. Er det dyreplageri eller overgrep?

Mr.Man
14-09-06, 17:15
Dyr har pr. i dag nesten ingen beskyttelse mot dyreplageri.
De har beskyttelse nok. Det har vært flere tilfeller hvor noen har blitt tatt fra dyrene og fått bøter p.g.a. dyreplageri. Hva er galt med den loven vi har nå bortsett fra ditt synspunkt rundt seksualitet?

magnus
14-09-06, 17:53
De har beskyttelse nok. Det har vært flere tilfeller hvor noen har blitt tatt fra dyrene og fått bøter p.g.a. dyreplageri. Hva er galt med den loven vi har nå bortsett fra ditt synspunkt rundt seksualitet?Beskyttelse nok? Hva slags beskyttelse har de som holder? Har du studert litt de tilfellene hvor disse fratas dyr og fått bøter? Det er i sånne tilfeller særdeles grove overtramp, jeg synes det skal veldig mye til. Alt for mye.

magnus
14-09-06, 18:03
Meget mulig jeg provoserer noe jævelig nå, men hvorfor må sex med dyr være forbudt? Kan det dokumenteres at dette er farlig for dyr, samfunn og at uttøverne er mentalt farlige? Skal det ulovliggjøres rett og slett fordi majoriteten ikke liker det? I så fall er det mye som bør forbys.

Det jeg finner litt artig er at vi ikke akan se menneskesex på TV'en, men dyr som har seg rett som det er blir sendt i beste sendetid.Dyr kan ikke si i fra på normal måte, som voksne mennesker kan. Må det virkelig utdypes og forklares?

Du sier det er mye som bør forbys hvis det, hva tenker du da på som kan sammenliknes?

Visst kan vi se menneskesex. (Kanskje ikke i statene dog...) Er imot sladding, det er så, men å se langt inn i tarmen er ikke min greie, for å si det sånn. Dyr som har seg, du tenker da på dyreprogrammer? Jeg reagerer ikke på det ihvertfall, men hadde du stått med pikken i ei ku, da hadde jeg reagert.

Zenaria
14-09-06, 18:07
De har beskyttelse nok. Det har vært flere tilfeller hvor noen har blitt tatt fra dyrene og fått bøter p.g.a. dyreplageri. Hva er galt med den loven vi har nå bortsett fra ditt synspunkt rundt seksualitet?

Vet du, det har jeg aldri hørt om og hvis du vet om noen tilfeller så tror jeg du har vært heldig eller tilfeldigvis har de i nabolaget. Jeg har i alle fall aldri hørt om at politiet har grepet inn og jeg er veldig engasjert i dyrevernsaker.

http://www.dyrevernalliansen.org/nyhet/n_69.php

Hvis du stiller deg på alle fire og hunden i huset harver over deg bakfra. Er det dyreplageri eller overgrep?
Det der er en hypotetisk situasjon som aldri vil skje.

Sexy Sadie
14-09-06, 18:53
Jeg blir bare kvalm.

Mr.Man
14-09-06, 19:38
Det der er en hypotetisk situasjon som aldri vil skje.Det der er en hypotetisk situasjon som aldri vil skje.
Javel. Jeg så en ex-kamerat gjøre det i tillegg til at jeg hørte av en annen at han pleide å gjøre det med bikkja si.

Mr.Man
14-09-06, 19:42
.... men hadde du stått med pikken i ei ku, da hadde jeg reagert.
Dyrlegen fister jo Dagros rett som det er. Dagros skulle vel etter din modell slite med psykiske problemer i etterkant. :lol:

Zenaria
14-09-06, 21:21
Javel. Jeg så en ex-kamerat gjøre det i tillegg til at jeg hørte av en annen at han pleide å gjøre det med bikkja si.

Står han på alle fire naken og hunden kjører P***en sin i han? Merkelig type. :shocked:

Unansett, det er et asymmertisk forhold mellom mennesker og dyr akkurat slik det er et asymmertisk forhold mellom voksne og barn. I forholdet mellom mennesker og dyr, er menneske det intellektuelle og bør avgjøre hva som er rett og galt, likeledes som den voksne må vite at den ikke kan overgripe seg på et barn.

magnus
14-09-06, 23:55
Dyrlegen fister jo Dagros rett som det er. Dagros skulle vel etter din modell slite med psykiske problemer i etterkant. :lol:Tror ikke jeg svarer på det.

Du svarte ikke på spørsmålene mine? ;)

Mr.Man
15-09-06, 15:51
Står han på alle fire naken og hunden kjører P***en sin i han? Merkelig type. :shocked:

Ja, men ingen skal få meg til å tro at hunden synes det er jævlig.

Unansett, det er et asymmertisk forhold mellom mennesker og dyr akkurat slik det er et asymmertisk forhold mellom voksne og barn. I forholdet mellom mennesker og dyr, er menneske det intellektuelle og bør avgjøre hva som er rett og galt, likeledes som den voksne må vite at den ikke kan overgripe seg på et barn.
Hva mener du med "asymmertisk"?

Dessuten er det litt søkt å sammenligne barn og dyr. Barn kan ta senskade p.g.a. tillærte moralske holdninger senere i livet og skal utvikle helt andre egenskaper enn dyr.

Zenaria
15-09-06, 19:04
Hva mener du med "asymmertisk"?

Dessuten er det litt søkt å sammenligne barn og dyr. Barn kan ta senskade p.g.a. tillærte moralske holdninger senere i livet og skal utvikle helt andre egenskaper enn dyr.

Det var tatt inn som et eksempel slik at du skulle forstå hva jeg mente med asymmetrisk. Med dette mener jeg at det er en skjev maktfordeling og overgrep kan lett skje, som f.eks menneske som utnytter seg av dyr som ikke har mulighet til å si nei, det samme med barn som blir utnyttet av voksne.

Mr.Man
15-09-06, 20:40
Det var tatt inn som et eksempel slik at du skulle forstå hva jeg mente med asymmetrisk. Med dette mener jeg at det er en skjev maktfordeling og overgrep kan lett skje, som f.eks menneske som utnytter seg av dyr som ikke har mulighet til å si nei, det samme med barn som blir utnyttet av voksne.
Jeg skjønner hvor du vil hen, men det er mange nyanser her. Dagros driter nok i hva hun får i kombinertåpningen så lenge diameteren er under 10 cm. Det er noe helt annet enn en høne som blir pult av en menneskepenis slik at den til slutt sprekker.

De fleste dyr har ikke omløp nok til å få psykiske problemer slik vi får det. Kanskje Elefanter og aper, men de tar ikke sånt så nøye uansett. Elefanter vet jeg ikke så mye om, men de er jo nokså store. Aper puler om hverandre barn som unge.
Om det er et menneske skulle man vel anta at de driter i.

Jeg mener at man ikke kan sette alle dyr i samme bås her. Alt koker ned til hva slags behandling de får, og ikke hvorvidt den er seksuelt orientert eller ikke.

Galemaja
15-09-06, 21:00
For en tåpelig og krenkende kommentar.

Zenaria
15-09-06, 22:47
Jeg skjønner hvor du vil hen, men det er mange nyanser her. Dagros driter nok i hva hun får i kombinertåpningen så lenge diameteren er under 10 cm. Det er noe helt annet enn en høne som blir pult av en menneskepenis slik at den til slutt sprekker.

De fleste dyr har ikke omløp nok til å få psykiske problemer slik vi får det. Kanskje Elefanter og aper, men de tar ikke sånt så nøye uansett. Elefanter vet jeg ikke så mye om, men de er jo nokså store. Aper puler om hverandre barn som unge.
Om det er et menneske skulle man vel anta at de driter i.

Jeg mener at man ikke kan sette alle dyr i samme bås her. Alt koker ned til hva slags behandling de får, og ikke hvorvidt den er seksuelt orientert eller ikke.

Kjære Mr. Man, dyr får psykiske problemer slik som mennesker. Det er spesielt bevisst at dyr som holdes fanget i bur. Man ser dette i form av abnormal atferd hos dyret. Og dette er ingen ny "oppdagelse". Det er ikke gjort noen forskning på dyr som er seksuelt misbruk, meg bekjent, men det ville ikke overraske meg at det snart kommer en slik rapport på trappene. Jeg synes du har et nokså redusjonisktisk syn på dyra og at du derfor mener at det er ok å misbruke dem synes jeg er en skremmende holdning, men så har jo vi nettopp sett slike holdninger hos menn i form av denne artikkelen.

magnus
15-09-06, 23:01
Noen har det med å skulle normalisere de fleste avvikende forhold, som for eksempel Staff. Når det sies "det er ok å misbruke" så kom jeg nå på den reportasjen med skjult filming i pedofilimiljøet i Danmark. Da de så på film hvor hun ene jentungen ble misbrukt, hvor han utbryter: "Se som hun liker det!!"

:kvalm:

Zenaria
15-09-06, 23:05
Noen har det med å skulle normalisere de fleste avvikende forhold, som for eksempel Staff. Når det sies "det er ok å misbruke" så kom jeg nå på den reportasjen med skjult filming i pedofilimiljøet i Danmark. Da de så på film hvor hun ene jentungen ble misbrukt, hvor han utbryter: "Se som hun liker det!!"

:kvalm:

Det er jo det de bruker som argument, de tror de gjør en god gjerning. Det sier jo bare litt om hvor syke disse menneskene er.

Mr.Man
15-09-06, 23:09
Kjære Mr. Man, dyr får psykiske problemer slik som mennesker. Det er spesielt bevisst at dyr som holdes fanget i bur. Man ser dette i form av abnormal atferd hos dyret. Og dette er ingen ny "oppdagelse". Det er ikke gjort noen forskning på dyr som er seksuelt misbruk, meg bekjent, men det ville ikke overraske meg at det snart kommer en slik rapport på trappene. Jeg synes du har et nokså redusjonisktisk syn på dyra og at du derfor mener at det er ok å misbruke dem synes jeg er en skremmende holdning, men så har jo vi nettopp sett slike holdninger hos menn i form av denne artikkelen.
Kommer en slik rapport my ass. Man har hatt rimelig lang tid på seg til å lage en slik rapport.

Slutt å vri deg unna med slike generaliseringer. Ta for eksempel denne karen jeg så som ble tatt bakfra av sin egen bikkje. Tror du den bikkja slet med psykiske problemer etterpå? Man kan ikke skjæra alle dyrene over en kam og kalle alt misbruk.

Zenaria
15-09-06, 23:14
Kommer en slik rapport my ass. Man har hatt rimelig lang tid på seg til å lage en slik rapport.

Slutt å vri deg unna med slike generaliseringer. Ta for eksempel denne karen jeg så som ble tatt bakfra av sin egen bikkje. Tror du den bikkja slet med psykiske problemer etterpå? Man kan ikke skjæra alle dyrene over en kam og kalle alt misbruk.

Det der blir for teit argumentering. Vi snakker her i denne tråden om menn som misbruker dyr. Du kan da ikke dra inn en jokkehistorie fra hunden til kompisen din? Enkelte hunder jokker, det er et atferdproblem, så vidt jeg vet handler det om at hunden ønsker makt over eieren og det er ingen som blir misbrukt her. :roll: :roll: :roll:

Mr.Man
15-09-06, 23:19
Dårlig gjort mot bikkjene å kalle runking/puling for et adferdsproblem. Det er sånne holdninger vi hadde mot våre egne barn for hundre år siden. Hendene oppå dynen o.s.v.. Jeg er også imot kastering. DET er overgrep det. Ikke det småtullet dere trekker frem.

Zenaria
15-09-06, 23:53
Jeg er også imot kastering. DET er overgrep det. Ikke det småtullet dere trekker frem.

Muligens. Det er i allefall kastrering man anbefaler på hunder som jokker, men muligens det finnes en annen vei for å bli kvitt atferdsproblemet.

Mr.Man
16-09-06, 02:43
Det er ikke noe adferdsproblem. De er kåte for faen. Det må da være lov å være kåt.

Zenaria
16-09-06, 10:50
Det er ikke noe adferdsproblem. De er kåte for faen. Det må da være lov å være kåt.

Det er lov å være kåt.

Arketypen
18-09-06, 19:49
Muligens. Det er i allefall kastrering man anbefaler på hunder som jokker, men muligens det finnes en annen vei for å bli kvitt atferdsproblemet.

Jepp, man tar det for det det er.... Et atferdsproblem ;)