Se full versjon : Stress
Legen sier han tror sykdommene jeg har hatt den siste tida er stress. Og nå tok jeg en selvtest på stressymptomer:
"You May Be In Trouble... You may be experiencing significant health consequences due to your stress levels, or you may be at risk of health problems in the future. It's important to manage stress in your lifestyle to safeguard your health, or prevent further damage. The resources below can explain how stress affects your health, and provide important information on how to stay healthy. We strongly recommend that you use these resources to create a healthier lifestyle."
Jeg kommer i hvert fall til å ta meg en ukes fri. Spørsmålet er hva jeg bør gjøre for å redusere stressnivået mitt. Det hjelper tydeligvis lite å sitte hjemme. :sprekker:
Det kan hjelpe å trene noe kanskje. Da får man blåst seg ut litt fysisk og så får man kanskje litt sosial addon på kjøpet. Det der er jo litt individuelt også. Vet du hvilke faktorer som skaper stresset?
Ja, jeg er veldig klar over alle faktorer som har skapt stresset mitt. Jeg skal ta en ukes fri og prøve å gjøre følgende ting:
- Spise riktig
- Slutte med nyheter
- Snu døgnrytmen
- Komme meg ut av Oslo gryta en tur
- Få en massasje
- Drikke kamillete jevnlig
- Prøve å trene noe
- Solarium
- Besøke venner jeg ikke har sett på en stund
:shocked:
Det hørtes da ikke så galt ut?
Hvilken døgnrytme har du nå siden du må snu den?
Ja, jeg er veldig klar over alle faktorer som har skapt stresset mitt. Jeg skal ta en ukes fri og prøve å gjøre følgende ting:
- Spise riktig
- Slutte med nyheter
- Snu døgnrytmen
- Komme meg ut av Oslo gryta en tur
- Få en massasje
- Drikke kamillete jevnlig
- Prøve å trene noe
- Solarium
- Besøke venner jeg ikke har sett på en stund
:shocked:
Det å spise riktig er viktig. Spis med lysten og ikke med hodet. Hodet er ikke laget for å analysere kostholdet. Det har vi lysten smaken og lukten til å ta seg av. Spiser du med hodet istedenfor å spise naturlig med lystene vil maven og kroppen bli stresset forsi du tvinger i den noe den ikke vil ha.
Slutte med nyheter er en absolutt ener om man skal unngå stress.
Døgnrytmen spiller ingen rolle.
Sov når du har lyst til å sove.
Ja, få en masasje. Ikke kjøp en. Det er en vesensforskjell i det.
Kammillete virker bare sløvende og hinderer hodet i å tilpasse seg. Slutt med det.
Ikke tren - for all del. Det er farlig nedbrytende og destruktivt. Men ta deg en tur i skogen. Ta med telt brennevin og fiskekrok og bli borte ett par dager. Legg igjen klokke og mobil hjemme.
Solarium - ikke overdriv.
Venner er bra.
Hilsen Dr.BEM
:knegg: Du anbefaler å kutte te og begynne med brennevin i stedet?
Ja, skjønte ikke helt den jeg heller. Men herregud venna mine er ubrukelige for tiden. Enten tror de jeg røyker for mye hasj og tar ikke kontakt av den grunn, eller de mener jeg røyker for lite hasj og tar ikke kontakt av den grunn :skuldertrekk:
:knegg: Du anbefaler å kutte te og begynne med brennevin i stedet?
Ja absolutt.
Grønn te er en mote ting som vi slurper i oss.
brennevin er et narkotikum som er anvendelig når vi trenger nye vinklinger på livet, Sortere tanker og følelser. Fungerer utmerket. Det er også suverent i sosiale sammenhenger.
Hasj er et usosialt og svært skadelig middel. Ikke i kortvarig bruk men i langvaring... Man går i frø. Man kommer ikke videre. man blir usosial og inadvendt.
Dessuten tror jeg grønn te kan være skadelig.
Husk å Puste! Lange dype pust. Inn med nesen og ut med munnen. ... Og drikk vann. Lymfesystemet som skal transportere de skaddelige stress substansene ut av musklene til nyrene trenger en riktig væskebalanse for å fungere skikkelig. Og helst lite kaffe. Minst to glass vann for hver kopp kaffe/tea du drikker.
Slutt å gruble på det usinne.
Bare LEV for helvete!
Er det så vanskelig da?
Da vokner kroppen igjen. Lysten på mat vann folk og luft kommer av seg selv.
Hvis du føler at vennene svikter kan det jo hende du føler deg litt ensom til tider. Da kan det hjelpe å starte på noe nytt som gjør at man får kontakt med nye mennesker. Kanskje politisk arbeid, trening eller jobb bidrar til nye kontakter. Jeg vet ikke om jeg hadde giddet å holde liv i venner som har som hovedinteresse å røyke seg stein foran Playstation. Det blir litt kjedelig i lengden.
Jeg tror du er nok hekta på kosthold som det er, så maten tror jeg du skal drite litt i.
Husk vitaminer, gjerne tran.
Sexy Sadie
22-09-06, 23:39
Gongen.
Du må begynne å trene.
Husk vitaminer, gjerne tran.
Tran funker vel heller dårlig for en veganer, regner jeg med.
Tran funker vel heller dårlig for en veganer, regner jeg med.
Å....tror du det? :oops:
Hvis du føler at vennene svikter kan det jo hende du føler deg litt ensom til tider. Da kan det hjelpe å starte på noe nytt som gjør at man får kontakt med nye mennesker. Kanskje politisk arbeid, trening eller jobb bidrar til nye kontakter. Jeg vet ikke om jeg hadde giddet å holde liv i venner som har som hovedinteresse å røyke seg stein foran Playstation. Det blir litt kjedelig i lengden.
Jeg tror du er nok hekta på kosthold som det er, så maten tror jeg du skal drite litt i.:nemlig:
Jeg tror du er nok hekta på kosthold som det er, så maten tror jeg du skal drite litt i.
kloke ord fra mr.mr :)
Herregud så mange råd, jeg har ikke følt meg stresset i det hele tatt i det siste, men etter å ha lest alle disse tingene jeg ikke gjør, begynner jeg nesten å lure. Kanskje jeg er stresset likevel?
Sexy Sadie
23-09-06, 18:26
Gongen elskling; kanskje du skal vurdere å begynne å trene?
Jaa.. kanskje jeg burde det. Nå blir jeg jo svett bare av å gå en tur i butikken så.
Sexy Sadie
23-09-06, 19:21
Hiv deg på en pumpklasse, du vil føle deg så tøff etterpå. :nemlig:
Sexy Sadie
23-09-06, 22:36
Jeg gjør jo det samme for tiden. :mrgreen:
Jeg gjør jo det samme for tiden. :mrgreen:
Pumper du? :?:
Sexy Sadie
24-09-06, 12:56
Pumper du? :?:
Jeg har begynt å trene.
Tenkte kanskje jeg skulle ta med sykkelen til Sognsvann til uka.
Eller kast deg på en yogaklasse. Funker som fy mot stress, med en tur i badstue eller solarium etterpå, er det ingen som kan stresse opp meg.
Begynn med pilates. :nemlig:
Jeg holdt på med noen treningstimer med Yoga, pilates og TaiChi. De var så utrolig deilige, men effektiv på kroppen samtidig. Null stress, bare kos.
Sexy Sadie
24-09-06, 17:01
Høres bra ut ja.
Lavintensiv trening som former musklene, du vil se ti år yngre og føle deg fantastisk!
Ja, jeg så på TVShoppen i natt. :knegg:
Hva er det egentlig du stresser med, Dongen? Er jobben så krevende? Eller er det du selv som fyrer deg opp over alt mulig rundt deg?
Nok mer det siste, samtidig har jeg ikke helt tatt vare på helsen. Det er tragedie i den bedre halvdelen av familien og jeg får simpelthen ikke nok kos.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.