Se full versjon : Skremselspropaganda?
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/29/478274.html "Det er slett ikke uvanlig at du legger på deg, eller fortsetter å veie mer enn normalt, etter å ha født et barn. Men ny forskning viser at det kan ha alvorlige konsekvenser for seinere graviditeter. Bare noen få kilos overvekt kan være nok til å øke risikoen for høyt blodtrykk, diabetes og dødfødsel."
Dette var en vel drøy uttalelse synes jeg. Det er mange som legger på meg mye under svangerskapet. Bare skremselspropaganda? Kan slikt føre til usunn slanking under svangerskapet? Hva tror dere?
Flyttet fra Pisspreik til Rugekassen av SS, moderator.
Sexy Sadie
30-09-06, 00:58
Aner ikke, men hvorfor hører vi aldri om de radmagre gravide?
Det må nå være et mye større problem, spesielt i u-land. Men DET settes jo ikke fokus på. Nei da.
Synes dette er interssant og jeg er glad for at slik forskning blir prioritert. Kvinneforskning har lenge vært underrepresentert. Det er jo annerkjente forskningsteder som er med på dette. Jeg tenker ikke på dette som skremsespropaganda, men at dette vil gi oss mer kunnskap om hvordan vi bør leve. Det er jo ingen hemmelighet at vi blir fetere og fetere og hvis det da er med på å generer mer livstilsykdommer så er jo det serdeles uheldig. :wink:
Det er et under at det finnes mennesker igjen på den vestlige halvkule. Vår høye levestandard har gjort oss til lemen som kommer til å eksplodere en etter en.
Hysteriet vil ingen ene ta.
Det er et under at det finnes mennesker igjen på den vestlige halvkule. Vår høye levestandard har gjort oss til lemen som kommer til å eksplodere en etter en.
Hysteriet vil ingen ene ta.
Det er ingen hysteri så lenge man tar kunnskapen med fatning.
Jeg blir litt sur når jeg leser om slikt.
Kanskje det er fordi det overflødige fettet de snakker om er rundt magen? det er jo det som er farlig. Fett rundt hoftene, på rumpa og på lårene er faktisk veldig bra.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.