Se full versjon : Irrasjonell frykt..
Siden jeg er alene her inne i kveld, tenkte jeg at jeg skulle lufte mine emosjoner for dere. Jeg har en søster i England som maser hver dag på at jeg skal komme å besøke henne og familien. Min søster og meg har god kontakt, vi har fulgt hverandre tett hele veien. Men jeg er blitt så redd for å fly og tør ikke fortelle henne at jeg utsetter reisen til henne fordi jeg er grepet av terrorfrykt. Nå vet jeg at sjansen for at det skjer noe er usannsynlig liten, men jeg er så forbanna redd. Kanskje det har noe å gjøre med at jeg har fått en lite baby. Ikke vet jeg. Men nå må jeg bare dra, kan jo ikke usette det mer....stakkar meg. KOmmer til å kaldsvette hele veien over til England. :cry: :cry:
trist å høre Zenaria :(
Men jeg tror jeg hadde prøvd å fortelle henne om dine følelser,og jeg tror faktisk mange kan bli litt mer engstelige i forbindelse med å nettopp fått baby og mye nytt i livet.
Den frykten er irrasjonell, men likefullt er den der. Synes også du likegodt kan fortelle om hva du føler, ihvertfall når dere har ellers så god kontakt.
Jeg har forresten en halvbror i England jeg aldri har sett. Lurer på om han likner... ;)
BeltePenis
15-10-06, 01:43
Synd at frykten hidrer deg, men har du vurdert andre reisemåter? Går det ikke båt til Newcastle eller noe sånt?
BP har rett, du kan ta fergen fra Bergen, men det vil jo ikke hjelpe på frykten. Den er irrasjonell, men det er det svært mange typer frykt som er. Det er skjelden farlig å kjøre heis, men det er mange som er redd for det. Jeg er livredd for slanger og kan ikke engang se dem på tv, men trenger vel egentlig ikke være redd siden de ikke finnes her til lands.
Det er vel også problemet med den frykten du føler. Du vet at sjansen for å bli drept i trafikken på vei til Rema 1000 er større, men følelsene lytter ikke til fornuften. Men i det øyeblikket du har gjort dette og lander i England vil alt være mye lettere for deg fremover, men å møte frykten er vel også den eneste effektive måten å kurere den på, brutalt men sant.
Sant. Jeg kommer nok til å ta flyet, selv om jeg er hellig overbevisst om at jeg kommer til å dø.
Sånn nå vet dere det i tilfelle jeg ikke dukker opp her inne. :deler:
Hiv inn på noe nervemedisin før takeoff. Bare sørg for å få tak på riktig styrke fra din fastlege.
:lol: Terrorfrykt :lol: Fly er uansett den sikreste av alle framkomstmidler. Sikrere enn bein, sykkel, bil, buss, båt og tog.
Og du kommer ikke til å dø, selv om det kjennes sånn ut vettu. Tenk heller på hvor effektivt og behagelig det er, i stedet for andre fremkomstmuligheter... :)
Hiv inn på noe nervemedisin før takeoff. Bare sørg for å få tak på riktig styrke fra din fastlege.
Kan ikke, jeg skal jo amme både ved oppstigning og nedstigning.
:tenke positivt:
Det går kjempebra skal du se. :) Når drar du?
Babyer på fly er helt greit. Jeg var bare 1 mnd. gammel første gangen jeg var i 10.000 fots høyde.
Babyer på fly er helt greit. Jeg var bare 1 mnd. gammel første gangen jeg var i 10.000 fots høyde.
Ja baby på fly går veldig bra, jeg har hatt med plutten på fly mange ganger fra han var baby.
Du får komme først på flyet slik at dere får kommet dere på plass uten fullt av folk som skubber og dytter seg forbi og flyvertinnene er ekstra oppmerksomme og omtenksomme for dem som har med seg små barn.
Et tips er å ta med deg en bærebag som hun kan sove i, så slipper du å ha henne i fanget under hele turen, for det kan bli veldig slitsommt.
Evt kan du ta med bilsetet.
Bilsete var ikke noen dum idé. Synes alle flyselskapene burde ha egne babyseter. Jeg var i en bæreeske/bag i overhead compartmentet, tror ikke det er lov lengre.
Bilsete var ikke noen dum idé. Synes alle flyselskapene burde ha egne babyseter. Jeg var i en bæreeske/bag i overhead compartmentet, tror ikke det er lov lengre.
Nei det er overhodet ikke lov.
Grunnen til man ikke har egne barneseter er vel at om det skulle komme et kræsj så har babyene en bedre sjans om de blir holdt tett inntill brystet av mor eller far enn at de er alene i en bag.
For det måtte eventuellt bli en bag siden ikke alle barn kan sitte i vanlige bilstoler, og het små babyer skal ikke sitte i bilstol så lenge om gangen.
Men det burda da være mulig å designe noen babyseter.
Men det burda da være mulig å designe noen babyseter.
Siden babyer har veldig skjøre rygger så skal de helst ligge. Og de kan ikke ligge helt fast men må ha noe bevegelighet.
Derfor blir det beste alternativet en bag med støtte oppi der, og i et eventuellt krasj vil barnet da vært mye tryggere i foreldrenes favn.
Mhm. Okay. Vel jeg ville uansett ikke anbefale å holde babyen under flyreiser, hvis det ikke er i en kræsj. Iom. at turbulens og luftlommer svært ofte uventet gynger fly en god del.
Mhm. Okay. Vel jeg ville uansett ikke anbefale å holde babyen under flyreiser, hvis det ikke er i en kræsj. Iom. at turbulens og luftlommer svært ofte uventet gynger fly en god del.
Mulig jeg er på villspor og du egentlig er ekspert på slikt, men inntill det er bevist så hører jeg mest på de som faktisk jobber med dette hver dag jeg.
Hjelper mye å snakke om ting. Særlig når det er ting som dette. Altså noe som er mer en fobi eller overdreven/unødvendig frykt.
Snakk med din søster. Snakk med flyvertene osv.
Jupps, bare si du har flyskrekk. De tar det på alvor, selv om det er litt :lol:
Jupps, bare si du har flyskrekk. De tar det på alvor, selv om det er litt :lol:dust.
Jupps, bare si du har flyskrekk. De tar det på alvor, selv om det er litt :lol:
Hva er morsomt med det?
Hva er morsomt med det?Sikkert mitt svar. Men det var ikke ment: :lol:
Det var ment som et svar...
Samma det :)
dust.
Flypersonalet er duster?
Flypersonalet er duster?
Mener du at flypersonalet synes det er morsomt med folk med flyskrekk?
Ja, så klart. De finner da det hysterisk, hvorfor skulle de ikke det når de flyr hver dag?
Å kjære vene du har mye å lære. :roll:
Tydelig at kratos har flyfobi og gitt.
Tydelig at kratos har flyfobi og gitt.
Nei.
Men jeg har veldig respekt for de som har fobier, og ikke bare flyfobier men også andre fobier, selv har jeg odontofobi.
Og den respekten har også flypersonalet og de er nøye trent opp i hvordan de skal håndtere slikt.
Tannlegene heller ikke glade i deg? Ikke bra, ikke bra.
er det mulig å unngå å spre eder og galle i ALLE tråder dere er innom eller?...
ta båten
Hallo, husker du ikke Estonia ulykken? :?:
Men vet dere hva, jeg føler meg bedre allerede. :-D
Jammen det er jo terror du er redd, og det var ikke terror.
Hallo, husker du ikke Estonia ulykken? :?:
Men vet dere hva, jeg føler meg bedre allerede. :-D
I Zahir lærer man at ting går over/man blir ferdig med å fortelle... ;)
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.