Se full versjon : acer tm 630, viften larmer har taget den ud...
mikkelandreassen
17-10-06, 02:05
Bærbar acer. måtte skrue hele køleviften fra cpu'en, bør jeg montere med kølepasta når jeg sætter viften i igen?
Der var virkelig meget støv i ribbene, så jeg håber den kommer til at køle bra igen og ikke bråke så meget!
Mvh Mikkel :-?
Kjølepasta er vel for mellom prosessoren og kjøleribben/cpu-viften. Det er ikke bra om maskinen får støv inni seg. I utgangspunktet skal ikke dette skje.
Det er riktig som WonderG sier. Det skal ikke monteres noe kjølepasta unntatt mellom kjøleribber og prosessor. I enkelte tilfeller mellom GPU på grafikk-kort og kjøleribber der, men ikke på en bærbar.
mikkelandreassen
17-10-06, 10:23
Det er sådan at der kun er én vifte på den bærbare... grunden til at jeg spørger er fordi man kan se cpu chippen, sådan en sort tingest på ca 1 kvadrat cm, og på denne er viften og køleribberne forbundet med to rør.
således at de to rør ender ned på denne sorte chip...
Mikkel
Hvis man har skilt av kjøleribber som har ligget oppå prosessoren bør det kjittes på kjølepasta mellom overside av prosessor og kjøleribbene før man skrur på festene. Uansett innebærer det ikke noe problem å få kjølepasta andre steder, men det skal i utgangspunktet bare finnes mellom overside av varme chipper og tilhørende kjøleribber.
mikkelandreassen
17-10-06, 11:27
ok, den er fin, for se om jeg kan købe lidt pasta i min lille by... Bø i telemark, Hmmm, man kan jo være heldig
Sexy Sadie
17-10-06, 14:04
Hold keft mand! :mrgreen:
Nå vil jeg kneppe din fisse. :lol:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.