Se full versjon : Tetracyclin
Huff, er ikke helt i form. Tar Tetracyclin mot kviser. Mister appetitten, blir tørr i halsen og er grønn/hvit.
Jeg hadde ikke en kvise før jeg fylte 20. Nå har jeg minst en i måneden.
Men i min alder bør man vel egentlig bare bli glad for at det fremdeles er noe saft igjen i den gamle, innskrumpa huden.
Ja, du sier noe. Vi får se.
Hvor er du forresten grønn/hvit?
Du har ikke sovnet i noen malingrester da+
Det der gikk jeg på i 2 år i ungdomsskoletiden. Bivirkningene gir seg etterhvert, men pass på å unngå det du kan av meieriprodukter. Det forsterker bivirkningene veldig.
Det der gikk jeg på i 2 år i ungdomsskoletiden. Bivirkningene gir seg etterhvert, men pass på å unngå det du kan av meieriprodukter. Det forsterker bivirkningene veldig.
Spørs vel om soyamelken til WonderG har noen innvirkning der.
Wonder - disse kvisene kan ikke ha noe med kosthold å gjøre da? Du har jo en ganske spesiell diett.
Hvis du får såpass med bivikninger så skjønner jeg ikke at du gidder å bruke det.
Spørs vel om soyamelken til WonderG har noen innvirkning der.
Han har vel tidligere tilstått at om ikke han spiser kua så såiser han gjerne det den er med å lager? Jeg husker tydelig at Dongen var rå på osten en stund. Det kan påvirke Tetracyklin ganske mye.
Wonder - disse kvisene kan ikke ha noe med kosthold å gjøre da? Du har jo en ganske spesiell diett.
Nei, kviser er som følge av hvordan man vokser opp. Når man først har fått kvisehud er det ikke så mye man kan gjøre med det, men man kan og gjøre det betydelig verre.
Dette med melk og tetracyclin skyldes at kalsium har en innvirkning på tetracyclinet. Man skal derfor ikke ta tetracyclin samtidig som kalsium innholdig mat. Forøvrig høres to år på Tetracyclin som noe som skurrer. Tetracyclin kan ha ganske ille effekter på benbygging og tenner, så det er anbefalt bare å bruke det en måned av gangen og så vente i hvert fall tre måneder.
Dette med melk og tetracyclin skyldes at kalsium har en innvirkning på tetracyclinet. Man skal derfor ikke ta tetracyclin samtidig som kalsium innholdig mat. Forøvrig høres to år på Tetracyclin som noe som skurrer. Tetracyclin kan ha ganske ille effekter på benbygging og tenner, så det er anbefalt bare å bruke det en måned av gangen og så vente i hvert fall tre måneder.
Det strides de lærde om, det er også dem som bruker det lenger. For meg var det ikke bare fordi jeg hadde kviser, men fordi de ble betente, dvs. at de inneholdt mye blod og sprakk i tide og utide. Noen bruker det også lenger og tar derfor hyppige leverprøver siden det er det som kan være det mest skadelige som følge av Tetracyklin.
Alternativet for meg var Roaccutane, noe jeg motsatte meg. Det har jeg aldri angret på når man ser hvor mye problemer mange har fått som følge av dette.
Ja, jeg skulle ønske jeg hadde fått Tetracyclin og ikke bare Clearacil gitt. Tetracyclin funker i hvert fall i motsetning til alle kremene, inkludert de på resept.
Jeg må spørre igjen, hvorfor bruker du det når du får så ekle bivirkninger?
Fordi Tetracyclin er det eneste som faktisk hjelper.
Fordi Tetracyclin er det eneste som faktisk hjelper.
Det kan jeg aldri tenke meg. Før i tiden hadde man sjeldent kviseproblemer, fordi man levde et helt annet liv.
man kommer veldig langt med rett kosthold, mye vann, trening og god rens av huden.
Sexy Sadie
22-10-06, 21:41
Jeg fikk ikke kviser før etter fylte 20 år. :knegg:
Ja, jeg skulle ønske jeg hadde fått Tetracyclin og ikke bare Clearacil gitt. Tetracyclin funker i hvert fall i motsetning til alle kremene, inkludert de på resept.
Ja, det fungerer kjempebra. Så lenge du tar leverprøver og disse ser bra ut kan du bruke det helt trygt over tid. En lengre og mer intensiv behandling gjør at det er mindre sjanse for å få problemer igjen.
Jeg må spørre igjen, hvorfor bruker du det når du får så ekle bivirkninger?
Svært mange medikamenter har bivirkninger, men det betyr ikke at man lar være å ta medisiner foreskrevet av legen.
Det kan jeg aldri tenke meg. Før i tiden hadde man sjeldent kviseproblemer, fordi man levde et helt annet liv.
man kommer veldig langt med rett kosthold, mye vann, trening og god rens av huden.
Ja, når jeg er i syden på stranda så får jeg aldri kviser. Her i Oslo så er det dessverre et vedvarende problem.
Ja, når jeg er i syden på stranda så får jeg aldri kviser. Her i Oslo så er det dessverre et vedvarende problem.
Er det en form for eksem, eller psoriassis, eller?
Masse vann og solarium hjalp en kompis av meg med seriøse kviseproblemer i tennårene.
Svært mange medikamenter har bivirkninger, men det betyr ikke at man lar være å ta medisiner foreskrevet av legen.
Men når det er en medisin man bruker for utseende og ikke fordi man er syk så forstår jeg ikke at man skal utsette seg selv for det.
Pfft.. det er da bare et antibiotikum.
Men når det er en medisin man bruker for utseende og ikke fordi man er syk så forstår jeg ikke at man skal utsette seg selv for det.
Dersom du tror kviser bare påvirker utseende så er du så langt på jordet som det går an. Huden blir utrolig øm og kvisene fylles ofte med verk som gjør sykt vondt. Har man mye kviser og disse er spredt i ansiktet så kan du oppleve store smerter.
Aldri fått vondt av kviser, men av og til er det noen skikkelig store.
Både broder`n og jeg opplevde stadig verk og at de sprakk og blødde noe voldsomt. Da jeg var hos hudlegen fikk jeg beskjed om at dette ikke var uvanlig, og at de fleste opplevde dette som smertefullt.
Ganske vanlig med andre ord, men ingenting er bedre enn at du slipper unna.
Før i tiden hadde man sjeldent kviseproblemer, fordi man levde et helt annet liv.
Hvor har du det fra? Har du noen kilder?
Hvor har du det fra? Har du noen kilder?
Har du noensinne sette et bilde fra "gamledager" hvor man kunne se en kvise?
Aldri fått vondt av kviser, men av og til er det noen skikkelig store.
Når de er skikkelig store så kalles det vel ikke en kvise men en kong? Eller tar jeg veldig feil nå?
Ja.
Hm, hvor har jeg kong fra da tro..
Har du noensinne sette et bilde fra "gamledager" hvor man kunne se en kvise?
Tidenes dårligste argument. Så klart hadde de kviser før i tiden også. Dette har ikke bare med kosthold å gjøre.
Nei, jeg svarte ja på at jeg har sett bilder fra gamle dager med kviser.
Nei, jeg svarte ja på at jeg har sett bilder fra gamle dager med kviser.
Kan du ikke finne et til meg?
For jeg mener det at før i tiden hadde vi et helt annet kosthold, vi var mer aktive og vi spiste sjeldent fet mat. Luften ute var en helt annen uten forurensning. Og dette er jo noen av grunnene til at man kan få acne problemer.
Forresten så fant jeg denne, kan dette være noe for deg?
http://www.ellipseklinikken.no/kviser_sprengte_blodkar.html
Tidenes dårligste argument. Så klart hadde de kviser før i tiden også. Dette har ikke bare med kosthold å gjøre.
Nei kosthold, livsstil, ytre påkjenninger som forurensning osv.
All legelitteratur fra gamle dager inneholder forskjellige kurer mot kviser e.l. , det er bevis nok. Men, nei jeg gidder ikke google etter tegninger av kviser. Forskjellen fra dagens samfunn er ikke så enorm, man har bare byttet ut usanitære forhold med luftforurensning, tungmetaller og kjemikalier.
All legelitteratur fra gamle dager inneholder forskjellige kurer mot kviser e.l. , det er bevis nok. Men, nei jeg gidder ikke google etter tegninger av kviser. Forskjellen fra dagens samfunn er ikke så enorm, man har bare byttet ut usanitære forhold med luftforurensning, tungmetaller og kjemikalier.
Oj, jeg tror vi snakker om forskjellige "gamledager" !
Hvilken mener du? :knegg:
Årsaken til kviser er hovedsaklig hormonell, skyldes i all hovedsak mannlige kjønnshormoner. Mange blir mest plaget med kviser i tenårene når hormonproduksjonen er høy. Hvor følsom man er for disse hormonene er individuelt, og noen får mye kviser, mens andre får lite.
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322979
I grunnen alle gamle dager.
Kan du ikke finne et til meg?
For jeg mener det at før i tiden hadde vi et helt annet kosthold, vi var mer aktive og vi spiste sjeldent fet mat. Luften ute var en helt annen uten forurensning. Og dette er jo noen av grunnene til at man kan få acne problemer.
Forresten så fant jeg denne, kan dette være noe for deg?
http://www.ellipseklinikken.no/kviser_sprengte_blodkar.html
Her tar du nok skammelig feil. Før i tiden spiste man MER fet fat, men man var også mye mer i aktivitet enn man er i dag. På 50-tallet f.eks. så drakk man melk med mye fett, spiste fettranden på grisen. De hadde ikke den fokusen på mager mat som man har i dag. Hvis vi går enda lenger tilbake, så har mennesket levd av fett kjøtt siden tidenes morgen.
Årsaken til kviser er hovedsaklig hormonell, skyldes i all hovedsak mannlige kjønnshormoner. Mange blir mest plaget med kviser i tenårene når hormonproduksjonen er høy. Hvor følsom man er for disse hormonene er individuelt, og noen får mye kviser, mens andre får lite.
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322979
Nemlig, dette har med hormoner, arv, gener å gjøre. Ikke kosthold.
Her tar du nok skammelig feil. Før i tiden spiste man MER fet fat, men man var også mye mer i aktivitet enn man er i dag. På 50-tallet f.eks. så drakk man melk med mye fett, spiste fettranden på grisen. De hadde ikke den fokusen på mager mat som man har i dag. Hvis vi går enda lenger tilbake, så har mennesket levd av fett kjøtt siden tidenes morgen.
Og man var mer i aktivitet, vi hadde mindre forurensning og vi hadde ikke den holdningen til renslighet vi har i dag. I dag vasker mange seg altfor mye og også det kan bidra til kviser. Her er mange faktorer som spiller inn.
Men jeg snakker ikke 50 tallet. Jeg snakker 16-17 og 1800 tallet.
Du mener kviser ikke har noe som helst med kosthold å gjøre?
Har du et fett kosthold så sier det seg selv at man får en feter hud når man bare propper i seg fett.
Tja, vi spiser omtrent like mye fet mat som USA på 50-tallet. Historisk sett har ikke alle samfunn spist så mye fet mat, nei. Unntaket er vel Norge, og selv her er det mye som nå tyder på at våre første borgere (med unntaket av samene), i likhet med de som bodde i f.eks. Storbritannia i steinalderen, spiste hovedsakelig sjøskjell, snegler og annen sjømat slik som tang og tare, bær, sopp, nøtter og et og annet egg. Samt en skjelden gang et større dyr for hundene og klær der hvor det var kaldt.
Så etterhvert og korn og grønnsaker, med en diett bestående hovedsakelig av brød, slik som resten av Europa i middelalderen. Untaket er kystsamfunn som så begynte å spise betydelig mengder fisk, og fjellsamfunn hvor eneste matkilden var enten sau, geit eller ku, men hovedsakelig for melke og osteprodukter. Småkonger var vel de eneste som spiste større mengder kjøtt, iom. at de eide jaktlandet. Og vi har jo alle sett malerier av hvor feite de ser ut, til tross for artistisk integritet, få av Kongene levde lengre enn 60 år.
Her Blossom:
http://www.matoghelse.no/feil-kosthold-kan-gi-kviser.311397-48968.html
Tja, vi spiser omtrent like mye fet mat som USA på 50-tallet. Historisk sett har ikke alle samfunn spist så mye fet mat, nei. Unntaket er vel Norge, og selv her er det mye som nå tyder på at våre første borgere (med unntaket av samene), i likhet med de som bodde i f.eks. Storbritannia i steinalderen, spiste hovedsakelig sjøskjell, snegler og annen sjømat slik som tang og tare, bær, sopp, nøtter og et og annet egg. Samt en skjelden gang et større dyr for hundene og klær der hvor det var kaldt.
Så etterhvert og korn og grønnsaker, med en diett bestående hovedsakelig av brød, slik som resten av Europa i middelalderen. Untaket er kystsamfunn som så begynte å spise betydelig mengder fisk, og fjellsamfunn hvor eneste matkilden var enten sau, geit eller ku, men hovedsakelig for melke og osteprodukter. Småkonger var vel de eneste som spiste større mengder kjøtt, iom. at de eide jaktlandet. Og vi har jo alle sett malerier av hvor feite de ser ut, til tross for artistisk integritet, få av Kongene levde lengre enn 60 år.
Det går jo ikke an å påstå noe om kjøtt til en hardnakket veganer da ;)
Her Blossom:
http://www.matoghelse.no/feil-kosthold-kan-gi-kviser.311397-48968.html
Ja, men poenget er at kviser oppstår HOVEDSAKELIG av hormonielle forhold og genetisk arv: Kviser har en tendens til å gå igjen i visse familier. Arvelige forhold har derfor betydning.
Alternativ medisin vil jo alltid ha alternative løsninger.
her holer jeg meg til legevitenskapen. Fordi jeg mener den har mest hold i seg i dette tilfelle.
Ja, men poenget er at kviser oppstår HOVEDSAKELIG av hormonielle forhold og genetisk arv: Kviser har en tendens til å gå igjen i visse familier. Arvelige forhold har derfor betydning.
Det har jeg ikke sagt i mot heller.
Jeg bare motbeviser din påstand om at kosthold ikke har noe med saken å gjøre jeg, og nå ror du så du er sliten i armene. :mrgreen:
Det går jo ikke an å påstå noe om kjøtt til en hardnakket veganer da ;)
Gått tom for historiske og arkeologiske kilder nå da?
Bevise... :knegg:
Påstander og udokumenterte sådan er ikke beviser.
Legeviteskapen sitter faktisk på de eneste valide _beviser_...
Jeg kan "bevise" at mennesker stammer fra Aliens med flere linker...
:knegg:
Gått tom for historiske og arkeologiske kilder nå da?
Neida, men jeg vet at du har en enorm bunke med argumenter ved siden av deg, jeg har ikke brukt tid på å samle opp noen nå i kveld.
Neida, men jeg vet at du har en enorm bunke med argumenter ved siden av deg, jeg har ikke brukt tid på å samle opp noen nå i kveld.
Vel det får så være. Du kan jo f.eks. se "BBC Europe a Natural History" , lese litt om utgravingen i Sør-Afrika, lese kompendiumet "An Historical Geography of Europe" N.J.G. Pounds, lese artikkelen på forskning.no om Steinalderdiett i Norge og lese litt om historiske Asiatiske kulturer. Ellers skal boken "The Rise and Fall of the Third Chimpanzee, Jared Diamond" med studier av diettvaner til nåværende isolerte samfunn på New Guinea, være anbefalt, men ikke lest litteratur.
Vel det får så være. Du kan jo f.eks. se "BBC Europe a Natural History" , lese litt om utgravingen i Sør-Afrika, lese kompendiumet "An Historical Geography of Europe" N.J.G. Pounds, lese artikkelen på forskning.no om Steinalderdiett i Norge og lese litt om historiske Asiatiske kulturer. Ellers skal boken "The Rise and Fall of the Third Chimpanzee, Jared Diamond" med studier av diettvaner til nåværende isolerte samfunn på New Guinea, være anbefalt, men ikke lest litteratur.
Jeg er fullstendig klar over at man spiste mye vegetarmat også ja, man spiste det som fantes der de bodde. Det som var spiselig. Rett og slett. Bodde man i fjæra, fant man mat i sjøen, bodde man i bushen i Afrika levde man av melk blandet med blod, bodde man på grønland drev man med selfangst, bodde man der det fantes mye bær og frukt, så spiste man det, bodde man i bushen i Australia så grillet man alligatorer og stekte kenguruer. En annen plass så stekte man feite larver og gresshopper og spiste det. Logisk nok.
Jeg er fullstendig klar over at man spiste mye vegetarmat også ja, man spiste det som fantes der de bodde. Det som var spiselig. Rett og slett. Bodde man i fjæra, fant man mat i sjøen, bodde man i bushen i Afrika levde man av melk blandet med blod, bodde man på grønland drev man med selfangst, bodde man der det fantes mye bær og frukt, så spiste man det, bodde man i bushen i Australia så grillet man alligatorer og stekte kenguruer. En annen plass så stekte man feite larver og gresshopper og spiste det. Logisk nok.
Ja, men det er jo interessant å legge merke til at savanen i Afrika, Grønland og den Australske ørkenen er de mest ekstreme ytterpunktene der færrest mennesker levde, og hvor de levde kortest.
Ja, men det er jo interessant å legge merke til at savanen i Afrika, Grønland og den Australske ørkenen er de mest ekstreme ytterpunktene der færrest mennesker levde, og hvor de levde kortest.
Jasså? Dokumentasjon takk. Det er jammen meg mange som blir steingamle av inuittene.
Dette trodde jeg var velkjent fakta, eskimoene har forøvrig fått økt levealder de siste 30 årene som følge av import av mer mat. Her er en av mange lenker:
"Indigenous populations living in developed countries have population pyramids that are more typical of developing countries within the African continent (e.g., they have high fertility and mortality levels across all age groups) than they are of the developed country in which they live. For example, American Indian, Eskimo and Aleut populations have an age structure like Morocco rather than the US; and the Aborigines and Torres Strait Islanders of Australia, have a population pattern that is roughly the same as Ethiopia. "
http://library.thinkquest.org/10120/cyber/extended/life_expectancy.html
Dette trodde jeg var velkjent fakta, eskimoene har forøvrig fått økt levealder de siste 30 årene som følge av import av mer mat. Her er en av mange lenker:
"Indigenous populations living in developed countries have population pyramids that are more typical of developing countries within the African continent (e.g., they have high fertility and mortality levels across all age groups) than they are of the developed country in which they live. For example, American Indian, Eskimo and Aleut populations have an age structure like Morocco rather than the US; and the Aborigines and Torres Strait Islanders of Australia, have a population pattern that is roughly the same as Ethiopia. "
http://library.thinkquest.org/10120/cyber/extended/life_expectancy.html
Njaaaaaa....
De har fått økt levestandard også... Vi vet jo ha det betyr. er bare å se på hva som har skjedd i verden ellers det..
Huff, er ikke helt i form. Tar Tetracyclin mot kviser. Mister appetitten, blir tørr i halsen og er grønn/hvit.
Jeg har litt kviser om vinteren. Ingenting av medikamenter/kostendringer hjelper dramatisk. Men det som virkelig hjleper er solsenger. 20 minutter en gang hver 14 dager er faktisk nok.
Det hjelper også litt med badstu, men ikke så mye som solarium som virkelig er en kvisebremse av de store.
Et annet kjerringråd er å holde ansiktet over en en kjele med kokende vann. Når det blir så varmt at du ikke greier å stå der lenger, så står du der litt til. Det renser veldig bra, men er jo ingen kur dersom det er snakk om betennelse.
Hvor lenge har du gått på tetracykliner nå, og hvor lenge har du tenkt å fortsette før du gir opp (om det ikke er bra nok resultater)? Jeg kjenner en som brukte roaccutane, med svært gode resultater. Det var bivirkninger, ble veldig følsom i huden, tørr i slimhinnene og sånt. Men det funket veldig bra, og etter avsluttet kur for flere måneder siden, er det fortsatt like bra. Håper det holder med tetracykliner for deg, da, men det finnes fler alternativer om det ikke gjør. Ønsker deg lykke til med huden din.
Ja, jeg skal fortsette til denne pakken er tom. Dvs. ca. 40-60 dager. Mulig jeg deler den i to om jeg ser rask bedring, dvs. 30 dager.
Lykke til. Kviser er noe dritt. Jeg har litt, og det meste er hormonbetinget. Egentlig mest hudormer, men like fullt ganske så irriterende.
Jeg har endel kviser. For min del er det mest kostholdsrelatert.
Jeg kan ha en helt fin hud dersom jeg spiser sunt og drikker masse vann.
Da får jeg bare en byll én gang i måneden.
Dessverre spiser jeg endel snop, og er slettes ikke flink til å drikke masse vann.
Jeg finner at stress og det å sitte i inneluft forverrer problemet.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.