PDA

Se full versjon : Pressefriheten i verdens land

Sorepheus
22-10-06, 23:21
http://www.rsf.org/rubrique.php3?id_rubrique=554

Dette er en liste over pressefriheten i verdens land, rangert etter antall rapporterte brudd. USA har siden 2002 rast fra 14. til 44. plass på listen, Norge er stabilt på plass nummer 6. Interessant og å se at Russland befinner seg på 137. plass, like ved siden av USA i Irak på 138. plass.

Vel og merke er ikke pressefrihet det samme som yttringsfrihet, organisasjonsfrihet eller demonstrasjonsfrihet.

Limafox
22-10-06, 23:27
Litt overraskende at Sverige er så langt ned.

Sorepheus
22-10-06, 23:34
Sverige har fått en tradisjon med å raide og undertrykke alternative medier etter de to politikerdrapene. Noe som igjen gjenspeiler seg i at Sverige har blitt hakket mer autoritært enn Norge.

Limafox
22-10-06, 23:37
Mm. På en måte forstår jeg hva du mener.

Sorepheus
22-10-06, 23:45
På en måte håper jeg det og på en annen måte håper jeg ikke det.

Limafox
22-10-06, 23:46
Utdyp gjerne. Er du redd for at du er enig med en "nazist"?

Sexy Sadie
23-10-06, 00:05
Utdyp gjerne. Er du redd for at du er enig med en "nazist"?

Er du nazist, lima? Det hadde jeg ikke trodd om deg.

Zenaria
23-10-06, 00:15
Fint at de har en sånn liste. :wink:

Limafox
23-10-06, 00:29
Er du nazist, lima? Det hadde jeg ikke trodd om deg.

Nei, jeg er ikke det. :knegg: Men dingidong mener det.

Sorepheus
23-10-06, 01:06
Nei, jeg sier du, limefox, viser mange nazistiske sympatier.

Limafox
23-10-06, 01:08
Nei, jeg sier du, limefox, viser mange nazistiske sympatier.

Nei, det gjør jeg ikke.

Skulle tro du var moden til voksen mann å være, men det er du jo så aldeles ikke.

Men hey, sånn er provokatører som gjemmer seg bak passifisme. :lol:

Sorepheus
23-10-06, 01:18
Les om hva fascisme/nazisme er du, så les hva slags meninger du gjentatte ganger har forfektet her. Og selv om du sier du er for menneskerettigheter i noen meldinger i dag, så betyr ikke det at det er den generelle trenden du viser.

Limafox
23-10-06, 01:24
Les om hva fascisme/nazisme er du, så les hva slags meninger du gjentatte ganger har forfektet her. Og selv om du sier du er for menneskerettigheter i noen meldinger i dag, så betyr ikke det at det er den generelle trenden du viser.

Haha, jeg vet da nok om fascisme/nazisme til å vite at jeg er langt i helvete unna det, gjøk.

Jeg er absolutt for menneskerettigheter, men av to onder kan krig være den minste onden å velge. Det har overhodet ingenting med menneskerettigheter å gjøre - det har med det faktum at verden ikke er slik du mener den burde være.

Jeg kan gå så langt å si at den verden du forfekter er en ønskelig verden, men det vil aldri skje, all den tid det finnes mennesker med den makten over undertrykte mennesker i lutfattige land.

Du er useriøs når du stempler meningsmotstandere som fascister og nazister fordi man er uenig i veien til langvarig fred.

Der du mener at det å legge ned våpnene og konsekvent satse på at alle tenker som deg, mener jeg at det trengs militær styrke, ja kall det et verdenspoliti, for å kunne kontrollere de syke statsapparatene som driver med etnisk utrensing.

Bosnia, Rwanda, Hitler og flere til er nevnt før som fatale grep der man foretrakk en ikkemilitær vei.

At du er dypt uenig er så, men det er å være direkte kvalmende å påstå at det er fascisme og nazisme.

Om ikke annet, er det et direkte bevis på at du ikke har peiling.

Sorepheus
23-10-06, 05:06
Limafox, du forfekter følgende syn:

1. Et meget sterkt militærapparat
2. Hets mot muslimer
3. Krig i Afghanistan og Irak
4. Du nekter å godta at det finnes betydelig overgrep fra militæret og myndighetene, i tillegg driver du sjikane og personangrep mot de som viser deg disse fakta
5. Du viser ingen omtanke for fattige, miljøet eller anderledestenkende

Hva annet enn fascist/nazist kan jeg da kalle deg?

Limafox
23-10-06, 09:23
Limafox, du forfekter følgende syn:

1. Et meget sterkt militærapparat
2. Hets mot muslimer
3. Krig i Afghanistan og Irak
4. Du nekter å godta at det finnes betydelig overgrep fra militæret og myndighetene, i tillegg driver du sjikane og personangrep mot de som viser deg disse fakta
5. Du viser ingen omtanke for fattige, miljøet eller anderledestenkende

Hva annet enn fascist/nazist kan jeg da kalle deg?

1. Jeg forfekter et militærapparat.
2. Jeg har aldri hetset muslimer. Makan. :lol:
3. Krig i Afghanistan, fordi flertallet i NATO og FN ville det. Jeg har aldri støttet en invasjon av Irak. Men jeg støtter det faktum at vi må hjelpe til.
4. Klart det finnes overgrep, men de representerer ikke flertallet, slik du stadig forsøker å f frem. Det er løgn.
5. Klart jeg har omtanke for både fattige, miljøet og annerledestenkende. At du ikke ser det, gjør ikke meg til nazist.

Du er en ond, ond mann, Dongy.

Det er jo du som lyver her. Det er jo du som taler i store ord for å dramatisere mer enn nødvendig. Det er du som forsøker å tvinge ditt syn over på andre. Det er jo du som er paranoid.

Det er jo du som lyver, dongyboy.

Arketypen
23-10-06, 12:52
Hva mener du egentlig med pressefrihet?

Forundrer meg ikke det med usa... Snakk om kjøpt og betalt..

Sorepheus
23-10-06, 23:59
Pressefrihet er at alle skal kunne publisere og spre alt av materiale, rimelig og uten hindringer. Pressefrihet betyr og at pressen skal ha rett til å undersøke saker uten hindring. F.eks. er det ikke akseptabelt at myndigheter holder tilbake informasjon, beslaglegger utstyr eller nekter pressen adgang generelt. Pressefrihet innebærer og at borgerne har bred, rimelig og enkel tilgang til alle spektre av informasjon - uten hindringer sosialt, kulturelt eller fysisk.