PDA

Se full versjon : WonderG

Arketypen
02-11-06, 18:49
Hvorfor er jeg en ignorant idiot når jeg påpeker at du trør utenfor alt om finnes av takt og tone?

Arketypen
02-11-06, 19:10
La meg utdype: Du beskylder en person for å _starte_ (hallo i seg selv) en presedens som vil ta livet av mange mennesker.(....)
Denne er en ung pårørende som ikke er den som tar noen valg.
Så kjører du på med beskyldninger, til denne personen som står oppe i en alvorlig situasjon som pårørende.
Jeg synes du viser manglende eq, og påpekter at du ikke viser noen bruke av antenner. (Eller rett og slett viser utidig mangel på takt og tone).

Så hiver du deg over meg.

Din tur til å utdype/forklare.

Sorepheus
02-11-06, 23:11
Synes du burde legge hormonene dine på hylla Arketypen. Av og til er sterk kritikk høyst berettighet. Spesielt når dette faktisk gjelder noe så alvorlig som innvalidersering av mennesker. Og, ja du er naiv om du tror denne personen bare er en blåøyd pårørende. Hun aktivt promoterer dette, skriver blog om det, har vært i media og det er ikke fordi hun har støtte, men fordi saken er så alvorlig med vidtrekkende konsekvenser. Og nå har hun altså innrømmet å ha kontakter på Karolinska Institutt og. Samtidig spiller hun den naive hjelperrollen, men det handler om noe helt annet - noe helt annet :-|

Sexy Sadie
02-11-06, 23:55
Hva handler det om, Gongen? :lol:

Sorepheus
02-11-06, 23:57
Intimidasjon, frykt, kontroll og makt ville jeg anta.

Sexy Sadie
03-11-06, 00:00
Kankje du skal ta til deg det Arketypen prøver å si deg? ;)

Sorepheus
03-11-06, 00:18
Ja, for all del, jeg har ikke noe imot Arketypen, men jeg skulle gjerne rista litt vett inni skallen hans om denne saken.

Zenaria
03-11-06, 00:18
Synes det uansett ikke er akseptabelt å kalle noen idiot.

Sexy Sadie
03-11-06, 00:22
Ja, for all del, jeg har ikke noe imot Arketypen, men jeg skulle gjerne rista litt vett inni skallen hans om denne saken.

Kanskje du skal moderere uttrykkene dine litt?

Sorepheus
03-11-06, 00:22
Så det du sier er at du bare godtok det hele da Zenaria, ikke fordi du ikke så lidelsen, men fordi du mente folk bare hadde seg selv å takke?

Zenaria
03-11-06, 00:27
Så det du sier er at du bare godtok det hele da Zenaria, ikke fordi du ikke så lidelsen, men fordi du mente folk bare hadde seg selv å takke?

Jeg har ikke kommentert innholdet i debatten, det kommer jeg ikke til å gjøre. Det jeg sier er at man må kunne diskutere dette uten å komme slengende med uttrykk som idiot.

Sorepheus
03-11-06, 00:40
Kanskje du skal moderere uttrykkene dine litt?

Pøh, hvis folk ikke kan ta metaforer så er det deres problem. Jeg snakker om *reelle* *faktiske* forhold innerst i den mest lukkede delen av samfunnet. Det er her de virkelig horrible overgrepene skjer.

1000'vis har blitt mishandlet i psykiatrien, de fleste har skader for livet på grunn av dette, noen har tatt selvmord, andre slipper aldri ut, de fleste er så tungt medisinert og kontrollert at de aldri kan uttale seg om sakene, og et økende antall blir igjen direkte innvalidisert.

Og de ansatt rotter deg sammen bak taushetsplikten sin og et system som er veldreid i deres retning. Det er Norges dypeste skam, verre enn norsk krigsdeltakelse. Og det er en sort flekk i demokratiet. Og nå føler jeg det blir feil å snakke videre om dette, for den neste de tar med seg da blir jo meg :!:

Starwolf
03-11-06, 06:31
Har du gått kurs hos Trondh?
For meg virker det som om du uttaler deg ganske så bastant om noe du ikke har peiling på. Og det er ikke første gangen. Er det noen som står frem som en hjernedød idiot er det deg. Kanskje du skulle kaste alle medisinene du har i søppla. All den kjemien er ikke helt bra for hjernen skjønner du.

Uketassen
03-11-06, 08:33
:popcorn:

Arketypen
03-11-06, 09:02
Synes du burde legge hormonene dine på hylla Arketypen. Av og til er sterk kritikk høyst berettighet. Spesielt når dette faktisk gjelder noe så alvorlig som innvalidersering av mennesker. Og, ja du er naiv om du tror denne personen bare er en blåøyd pårørende. Hun aktivt promoterer dette, skriver blog om det, har vært i media og det er ikke fordi hun har støtte, men fordi saken er så alvorlig med vidtrekkende konsekvenser. Og nå har hun altså innrømmet å ha kontakter på Karolinska Institutt og. Samtidig spiller hun den naive hjelperrollen, men det handler om noe helt annet - noe helt annet :-|
Har ikke hormoner, jeg undrer meg. Virker som det er du som går i fistel her. Ja, faktisk tar det personlig eller noe... Forstår ikke hvorfor.
Hun dokumenterer, ikke promoterer.

Arketypen
03-11-06, 09:04
Pøh, hvis folk ikke kan ta metaforer så er det deres problem. Jeg snakker om *reelle* *faktiske* forhold innerst i den mest lukkede delen av samfunnet. Det er her de virkelig horrible overgrepene skjer.

1000'vis har blitt mishandlet i psykiatrien, de fleste har skader for livet på grunn av dette, noen har tatt selvmord, andre slipper aldri ut, de fleste er så tungt medisinert og kontrollert at de aldri kan uttale seg om sakene, og et økende antall blir igjen direkte innvalidisert.

Og de ansatt rotter deg sammen bak taushetsplikten sin og et system som er veldreid i deres retning. Det er Norges dypeste skam, verre enn norsk krigsdeltakelse. Og det er en sort flekk i demokratiet. Og nå føler jeg det blir feil å snakke videre om dette, for den neste de tar med seg da blir jo meg :!:
Og alt dette dytter du over på en på dette forumet, og det synes jeg er en merkelig reaksjon/handling.
Det må vel være lov å si? Jeg undrer meg enda jeg.

Arketypen
03-11-06, 09:10
Jeg har ikke kommentert innholdet i debatten, det kommer jeg ikke til å gjøre. Det jeg sier er at man må kunne diskutere dette uten å komme slengende med uttrykk som idiot.
Poenget mitt er også innholdet i debatten, og ikke den i seg selv. Er jo helt greit å være uenig, men jeg synes det er viktig å diskutere sak og ikke overføre hat (eller hva) på denne merkelige måten.
OG jeg synes det er viktig å gå litt stille i dørene når folk står oppe i noe...
Det sier jeg ifra om på en ikke krenkende måte (?) Og å bli møtt på den rabiate måten blir da merkelig (virker for meg som en som tom for ord begynner slå..) , og jeg undrer meg.
Dette er altså en metadiskusjon.
WG får meg jo iallefall ikke til å se hans side ved å reagere slik nei..

Sorepheus
03-11-06, 15:46
Feiging.

magnus
03-11-06, 16:07
WonderG, har du i det hele tatt vurdert at kanskje DU har tatt litt feil i denne saken, at kanskje DU burde ta litt selvkritikk?

Sexy Sadie
03-11-06, 17:07
Feiging.

Jeg synes du kan begynne å se litt på deg selv, du er den eneste her som aldri tar selvkritikk. Aldri.

Arketypen
03-11-06, 17:43
Feiging.

Jaha. Hvorfor det?

Sorepheus
03-11-06, 23:38
Se andre innlegg.

Sorepheus
03-11-06, 23:40
Jeg synes du kan begynne å se litt på deg selv, du er den eneste her som aldri tar selvkritikk. Aldri.

Dette er simpelthen ikke sant, jeg tar selvkritikk her stadig. Jeg synes imidlertid fredsarbeid, miljøvern og menneskerettigheter er områder som er ufravikelige og ikke mulig å ta selvkritikk på :!:

magnus
04-11-06, 00:42
Jeg synes imidlertid fredsarbeid, miljøvern og menneskerettigheter er områder som er ufravikelige og ikke mulig å ta selvkritikk på :!:
Så du mener du har den eneste og absolutte sannheten innen disse tingene, samt vet alt som er av fakta?

Macumba
04-11-06, 00:46
Jeg synes det er ytterst fascinerende.
Så mange som sier på en veldig pen måte at en muligens er litt over the top, også er det alle andre som er duster?
Haha!

Sorepheus
04-11-06, 01:25
Nei, de er ikke duster, de er ignorante idioter, det er en vesentlig forskjell. Det er jo klart de tror jo faktisk politiet er som "Politiet" på NrK og psykiatrien som "Etaten" fordi de har sett det TV må vite. Ja da er det jo sant! Selvfølgelig! De tror vel og militæret er som korpset på 17. mai. At Dagros lever i en grønt paradis med kløver i skjeften, at Lano virkelig er for liten og stor, at McDonalds burgeren de spiser er det sundeste i verden og at alle pengene de bruker der går direkte til hjemløse McDonalds barnebyer, at klasebomber og napalm skaper fred - det neste er vel at voldtekter ikke skjer, at tortur bare er kos og "litt" bruk av atomvåpen sikkert bare er sundt. Er det noe som er fasinerende er det slikt om ikke rent lite irriterende og.

Macumba
04-11-06, 01:32
Oh dear.

Sorepheus
04-11-06, 01:41
Err, akkurat.

Mr.Man
04-11-06, 01:43
Oi. Når alle andre er idioter begynner det å bli litt spesielt...

Macumba
04-11-06, 01:51

Da er det på tide å legge ned lupen og ta frem speilet i steden.

:nemlig:

[Macumbansk jungelord]

Sorepheus
04-11-06, 03:21

Tja, vi er da fremdeles en god prosentandel som ikke er totalt blendet.

Shitzo
04-11-06, 04:38
Huff, nå har jeg gått glipp av noe her. Hvilken tråd diskuteres det egentlige temaet i?

Mr.Man
04-11-06, 17:13
Det refereres til Tvangstanker-tråden.

Sorepheus
04-11-06, 17:24
Akkurat.

Arketypen
04-11-06, 19:13
Se andre innlegg.
Forklar.? ..

Arketypen
04-11-06, 19:15
Nei, de er ikke duster, de er ignorante idioter, det er en vesentlig forskjell. Det er jo klart de tror jo faktisk politiet er som "Politiet" på NrK og psykiatrien som "Etaten" fordi de har sett det TV må vite. Ja da er det jo sant! Selvfølgelig! De tror vel og militæret er som korpset på 17. mai. At Dagros lever i en grønt paradis med kløver i skjeften, at Lano virkelig er for liten og stor, at McDonalds burgeren de spiser er det sundeste i verden og at alle pengene de bruker der går direkte til hjemløse McDonalds barnebyer, at klasebomber og napalm skaper fred - det neste er vel at voldtekter ikke skjer, at tortur bare er kos og "litt" bruk av atomvåpen sikkert bare er sundt. Er det noe som er fasinerende er det slikt om ikke rent lite irriterende og.
Om du sikter til meg der så vet du jo ikke stort om hvordan jeg er eller hvordan jeg ser på noe som helst da...
Du stempler på rimelig grunt grunnlag synes jeg. Men alle med sitt.

BEM
04-11-06, 21:54
Dette er simpelthen ikke sant, jeg tar selvkritikk her stadig. Jeg synes imidlertid fredsarbeid, miljøvern og menneskerettigheter er områder som er ufravikelige og ikke mulig å ta selvkritikk på :!:

Selvsagt er det mulig å ta selvkritikk på disse områdene. Det er faktiskt ikke bare mulig men en forrutsetning å ta selvkritikk i dette om ikke alle besterbelser i denne retningen skal ugyldigggjøre seg selv.

Det du sier er at GWB,s fredsbvarende arbeide ikke skal kritiseres fordi det er fredsbevarende. Dette blir jo meningsløst fordi hans feilaktige måte å løse problemene på dermed vil avvvepne andres arbeide, ved å sette alt under samme paraply.

Forøvrig glemmer jeg ikke dine utsagn om min rasisme.
Og dine meninger har siden den gang kommet inn i samme kategori. Jeg har problemer med å ta dine konklusjoner og meninger seriøst. Men jeg prøver.

Arketypen
04-11-06, 22:15
Det er da mange naturvernorg som er uenige både om mål og metode. F eks.
Mange mener også at en grunnleggende menneskerettighet er å kunne ta valg som angår eget liv.
Jeg er litt grunnleggende skaptisk til vidtfavnednde statutter jeg. Rett og slett fordi hver enkeltstående sak er unik i seg selv.

Sorepheus
04-11-06, 23:31
At du ikke glemmer mine utsagn er jo og intensjonen BEM.

Menneskerettighetene er veldig enkle, det er ikke rom for tolkning eller "metodebruk" i det hele tatt, det er imidlertid rom for å utvide de, da menneskerettigheten
gir det som burde være en ufravikelige moralsk basis.

Det er ikke mye uenighet i naturvern Norge. Samtlige organisasjoner er f.eks. helt enige om 1. Økologisk jordbruk 2. Bærekraftig fiske 3. Naturparker 4. ENØK 5. Reduksjon av CO2 på alle tenkelige måter og økt satsing på fornybare energikilder 6. Fjerning av giftstoffer 7. Kildesortering 8. Redusert embalsjebruk 9. Reduksjon i biltrafikk og økt kollektivsatsing. 10. For hydrogen, hybridbiler og elbiler. 11. Mot atomavfall. Eneste forskjellen mellom organisasjonene er hvordan de arbeider for disse målene, f.eks. ved forskjellige former for direkte aksjoner, ungdomsarbeid, rapporter, brosjyrer/informasjon og språkbruk.

Arketypen
05-11-06, 11:34
goddagmannøkseskaft.

Sorepheus
05-11-06, 16:35
Hva er det du snakker om?

Arketypen
05-11-06, 18:10
Deg og dine "svar". Dvs det du gidder svare på da..

Sorepheus
05-11-06, 18:42
Høres ut som du har svelget litt vel mye pølsesnakk.

Arketypen
05-11-06, 18:44
:lol:

Uketassen
09-11-06, 10:20
Jeg er sikker på at om alle var som Wonder ville verden vært litt bedre å leve i.

Men jeg er også sikker på at det er forferdelig vanskelig å være som Wonder, derfor er jeg ikke det. Jeg velger heller den enklere veien. Det er det nok veldig, veldig, veldig mange som gjør. Vi blir alle nødt til å ta konsekvensene av det senere (om ikke ganske snart), men jeg tror at disse konsekvensene ville vært mye lettere å takle om vi alle var som Wonder.
Det er igrunn dumt at vi ikke er det, på visse områder ihvertfall. :nemlig:

Mr.Man
09-11-06, 11:23
Menneskerettighetene er veldig enkle, det er ikke rom for tolkning eller "metodebruk" i det hele tatt, det er imidlertid rom for å utvide de, da menneskerettigheten
gir det som burde være en ufravikelige moralsk basis.

Det er ikke mye uenighet i naturvern Norge.
Joda. Det er ganske uenighet om rovdyrvern. Nå har det morsomme stortinget (Norges befolkning) sørget for at man har skutt den siste ulven i Norge. De resterende er svenske. Bøndene er enige seg imellom om at dette er miljøvern for sauen. I storbyene deler man ikke helt dette synet.

BEM
09-11-06, 11:39
Jeg er sikker på at om alle var som Wonder ville verden vært litt bedre å leve i.

Men jeg er også sikker på at det er forferdelig vanskelig å være som Wonder, derfor er jeg ikke det.

:rofl:

BEM
09-11-06, 11:41
goddagmannøkseskaft.
Noen ganger er det morsomt å være ordblind.
Jeg leste:
godagmanngrønnsakssaft. :knegg:

Arketypen
09-11-06, 11:54

Men jeg er også sikker på at det er forferdelig vanskelig å være som Wonder, derfor er jeg ikke det. Jeg velger heller den enklere veien. Det er det nok veldig, veldig, veldig mange som gjør. Vi blir alle nødt til å ta konsekvensene av det senere (om ikke ganske snart), men jeg tror at disse konsekvensene ville vært mye lettere å takle om vi alle var som Wonder.
Det er igrunn dumt at vi ikke er det, på visse områder ihvertfall. :nemlig:
javel. Jeg tror det hadde vært færre _konflikter_ om alle ikke var som Wonder jeg da.

BEM
09-11-06, 12:07
Gongen er vel som mange andre i samme bøtte.
De ser på seg selv som relativt feilfrie og på alle andre som syndere og frafalne troende.

Men fordi det hele er pakket inn i en grønn aura ser det ikke like dramatisk ut som om han hadde holdt et krusifiks i ene hånden og en bibel i den andre mens han lyser død og helvete ut over våre liv og vår fremtid. Våre holdninger og våre fortapte sjeler.

Sorepheus
09-11-06, 13:51
Joda. Det er ganske uenighet om rovdyrvern. Nå har det morsomme stortinget (Norges befolkning) sørget for at man har skutt den siste ulven i Norge. De resterende er svenske. Bøndene er enige seg imellom om at dette er miljøvern for sauen. I storbyene deler man ikke helt dette synet.

Så du Brennpunkt dokumentaren om ulvejakt? Det er organiserte jaktlag som bruker alle metoder for å ta de siste ulvene.

Starwolf
09-11-06, 14:55
Deretter tar dem bjørnen, gaupa og jerven. Deretter kommer vi til å få skogen full av smågangere som spiser opp alt mulig. Norsk natur går i bøtta.

Mr.Man
09-11-06, 15:54
Ja, det er det som er kjipt. Man skulle ikke tro Ola Pottit har lært om kretsløp i naturfag på skolen.