PDA

Se full versjon : Birdie

magnus
05-11-06, 14:03
Ser du er webdesigner. :) Mange oppdrag? Hva koster det typisk å hyre inn en webdesigner?

BEM
05-11-06, 14:09
Ja du sier noe...

Skulle ha løst et problem selv. Jobben klarte kunststykket i en periode hvor jeg var borte, å hyre inn en webdesigner for vår hjemmeside som gjør den utilgjengelig om an ikke har de verktøyene designeren bruker. Vi må altså kjøpe en lisens på dreamweaver for å få redigert vår egen hjemmeside.

http://www.zoopet.com/forum/images/smilies/extra_smilie_thunder.gif

Nå skal denne designeren ut av systemet vårt fortere en jeg klarer å si sparken, og jeg forsøker å få tak i noen som kan eksportere den til vanlig html format slik at vi kan gå inn og oppdatere siden uten å få regninger skrevet med gaffel bare vi skal endre et telefonnummer.

magnus
05-11-06, 14:13
:knegg:

Lisenser er noe dritt, selv om man skjønner det er på sin plass..

BEM
05-11-06, 15:15
:knegg:

Lisenser er noe dritt, selv om man skjønner det er på sin plass..
Joda lisenser forstår jeg.
Men når vi kjøper et produkt så vil jeg at designeren skal levere noe som dekker våre behov.

Det gjør ikke denne siden vår når vi ikke kan redigere den fordi han har brukt et format vi ikke har tilgang til.

Det blir litt som når man kjøper en bil. Man vil jo helst ikke ha en bil hvor panseret er sveiset igjen slik at man må på spesielverksted når man skal fylle spylerveske på en måte...

birdie
05-11-06, 15:55
Jeg tar ulik pris når jeg operer på egenhånd og når jeg tar oppdrag via designbyrået jeg er ansatt i; de er proffere på selve designbiten enn jeg er, min force er kodingen og tilretteleggingen (selv om jeg vil påstå at det jeg leverer fra meg er helt kurant og vel så det også utseendemessig). Som regel vil de forresten forhandle frem en totalpris, med noen få unntak der det går på timebasis.

Når det gjelder publiseringsløsningen så blir det aldri noen overraskelser som den BEM har erfaring med; jeg bruker gratis opensource-script som f.eks. WordPress, og gjennom jobben bruker vi lisensierte publiseringsløsninger via ulike samarbeidspartnere utfra kundens behov (vi har også en helt enkel CMS selv) - begge varianter er uavhengige av software på kundens maskin (man logger seg på nett og publiserer derfra).

BEM
05-11-06, 16:03
Høres proffesjonelt og bra ut.

Sorepheus
05-11-06, 16:29
Hvilken typer web-coding du utfører?

birdie
05-11-06, 18:22
Jeg jobber med XHTML og CSS; WonderG, jeg koder egne eller andres design/psd-filer om til fungerende web. Som "backend" for kunden bruker jeg script i PHP (helst) eller VBScript som utgangspunkt for det som snekres sammen til en helhetlig pakke (f.eks. for en SMB eller privat nettside: blog/publisering, galleri og en eller annen form for tilbakemelding, enten kontaktskjema og/eller gjestebok). I noen tilfeller gjør jeg all oppdatering for kunden, og da hender det - avhengig av str på nettstedet - at jeg gjør det "manuelt".

Sorepheus
05-11-06, 18:36
Okay, så du lager ikke egne PHP scripts? Har tre kompiser som er drevne i PHP.

birdie
05-11-06, 19:54
Nei, det gjør jeg ikke. :) Vet ikke helt hva kompisene dine har med saken å gjøre, men "fint for dem", antagelig? :D

Sorepheus
05-11-06, 20:03
Joda, JAVA er ikke noe problem heller.

Sexy Sadie
06-11-06, 00:00
Jeg også kan litt PHP. :bidrar:

Sorepheus
06-11-06, 00:49
:føler seg ensom uten dypere programeringsspråkkunnskap:

magnus
06-11-06, 09:19
Å, du er i godt selskap. ;)

Sorepheus
06-11-06, 15:23
Ja, det er mange programerere rundt meg.

Sexy Sadie
08-11-06, 16:06
Nå skal jeg ikke lyve på meg "dypere programmeringskunnskap".

BEM
08-11-06, 17:27
Jeg aner ikke en tøddel om programering.
Hat titta så vidt på det enkleste som html TP og VB men falt av lasset før jeg fikk første AHA opplevelsen og der har det blitt liggende.