PDA

Se full versjon : Hvor mange utesteder og drikkevaner?

Sorepheus
14-11-06, 08:21
Lurer på hvor mange utesteder dere har vært på?

Vært innom 200 forskjellige utesteder, men har en del stamsteder. Selv har jeg aldri vært i bråk på utsteder og blitt nektet inngang/servering kun en gang, det var på Queens sammen med gyrken etter at vi hadde gått fra Vålrenga til Grønland/sentrum, visstnok var det for fullt på utestedet, greit nok for jeg var sulten, men kjip strek i statistikken.

Vanligvis har jeg drukket 3-6 øl før vi kommer oss til byen, deretter 2-4 halvlitere. Som regel tar jeg taxi hjem mellom 02:30 eller 03:30, hvis det da ikke er nachspiel hvorpå jeg som regel er hjemme ved første banen om morgenen, om man da ikke sover over da. Jevnt over drikker jeg ikke oftere enn hver andre uke, i det siste (iom. at jeg vel begynner å bli gammel :-? ) har det vært så skjeldent som en gang i måneden.

Det er som regel bare øl. Får litt hodepine av enkelte viner og de er jo ikke alltid veganske. Sprit klarer jeg ikke kontrollere inntaket av, som regel blir det da veldig fort veldig mye alkohol og da kommer det som regel fort ut igjen på dass. Så derfor har jeg funnet meg til ro med ølen. Er glad i mørke øltyper, ikke så mye saltvann som man gjerne får på byen i Norge, men etter en stund går selv den bitre norske ølen glatt ned.

Hvordan er din drikkekultur?

Sexy Sadie
14-11-06, 13:33
Aner ikke, men det er mange.

Note
14-11-06, 14:25
Tja, jeg er så veldig gammel så det er sjelden jeg er på utesteder, dersom jeg går ut og drikker alkohol er det gjerne i forbindelse med konserter. I de tilfellene drikker jeg ganske moderat. Det er musikken som er viktig. Hvor mye jeg drikker vet jeg ikke, det har aldri falt meg inn å telle.
Jeg drikker hverken vin eller blankt brennevin. Det går på øl og wiskey i forskjellige former.
Hvor ofte? Hm. Et par ganger i måneden, kanskje.

Note
14-11-06, 14:26
Jeg svarte visst ikke på spørsmålet. :skrape:

Jeg vet ikke hvor mange utesteder jeg har vært på.

Sorepheus
14-11-06, 15:34
Jeg har faktisk bare vært på en konsert, det var releasekonserten til en CD jeg hadde to tekster på. Men jeg har vært på et halvt dusin festivaler da.

Zenaria
14-11-06, 19:21
Hvordan er din drikkekultur?

Det som fungerer for meg er å gå ut med en venninne og spise middag og dele en flaske vin. Etterpå går vi videre og da kan det bli et par glass vin til. Ikke mer på meg. :wink: