Se full versjon : Blomsterforbud ?
Ullevål sykehus har innført blomsterforbud, på grunn av at de er redde for at Blomster og blomstervann fører med seg mye bakterier som kan som kan lage infeksjoner i kvinnenes operasjonssår og hos de nyfødte... eh Mens Rikshospitalet har ikke innført noe forbud, dette høres veldig merkelig ut syns jeg.
Les hele artikkelen her: http://oslopuls.no/nyheter/article1533651.ece
:roll:
Det er bra. Det er så utrolig mange som er allerigsk mot en del blomster. Blant annet. Det er mange steder det er blomsterforbud, bla på a-hus.
Men var ikke derfor da, pågrunn av allergi, men på grunn av fare for infeksjoner...
Jeg tenkte at det kanskje var pga allergi men det var det altså ikke.
Rikshospitalet har ikke blomsterforbud sier du?
Sexy Sadie
16-11-06, 14:19
Det bør ikke være for mye oppskårede blomster i nærheten av meg i alle fall.
Like greit. Kan få blomster når de/dem/jeg kommer hjem.
Skal de/dem/du innlegges?
Skal de/dem/du innlegges?
Jeg skal ikke innlegges, men de og dem skal.
Rikshospitalet sin nyfødt avdeling har ikke det forbudet. Tror det er minimal smitterisiko med blomster på en nyfødt avdeling, egentlig.. Nå snakker jeg ikke om allergi da.
Å jeg vet nå ikke helt. Tror du det er en tilfeldighet at hele venninneflokker plutselig kan bli gravid samtidig? Nei du, det er nok noe smitte ute og går ja...
En kollega har fått en Bondevik. Jeg fikk beskjed om at det ikke var smittsomt.
:nemlig: Og det kom ikke som en bombe dessverre...
Jeg tror utbrenthet kan være smittsomt. http://home.no.net/birgif/okt06/janemlig.gif Og så synes jeg det er veldig greit med blomsterforbud på nyfødtavdelingen.
Verre en depresjon. Mot depresjon har man i hvert fall delvis fungerende piller.
Sexy Sadie
17-11-06, 01:37
Folk som er utbrente sliter virkelig. Jeg har vært mye sliten selv, men utbrent sånn at jeg blir dårlig av å gjøre dagligdagse ting har jeg fremdeles til gode.
Før eller siden kommer vi alle dit da, til utbrentheten.
Sexy Sadie
17-11-06, 12:07
Det er ikke behøvelig, nei.
Er for blomsterforbud på sykehus jeg, selv om jeg holdt på å forgå av varme følelser da mannen kom med åtte røde roser og Kort med Andrè Bjerkes Med åtte roser på. :rørt:
Før eller siden kommer vi alle dit da, til utbrentheten.
Ikke alle blir utbrent.
Hva er forskjellen på være utbrent å være gammel da? At gamle også er syke på andre måter og at det er litt håp for at den yngre utbrente kan forbedre seg?
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.