PDA

Se full versjon : Psykolog sextrakassert

Zenaria
20-11-06, 22:57
[img=left:50b8182fc4]http://www.an.no/multimedia/archive/00958/sexskolen_brd_958904h.jpg[/img:50b8182fc4]http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178777
http://www.vgb.no/687/perma/127959

Dere mener vel noe om dette. Kjenner jeg dere rett har dere sikkert diskutert dette med kollegaer på jobb. Siden jeg er hjemmeværende så har jeg bare dere og kjakan å diskutere med.

Mine tanker:Dette må være en syk jævel. Så tenker man at ja ja, det er jo ikke så mange av den sorten eller at dette er et avvik. Men så ser jeg responsen KS har fått i bloggen sin. Det forundrer meg nesten enda mer. Hvor mange menn er det som egentlig mener at kvinner bør forvente å bli voldtatt hvis eksponerer seg slik i media (med dette sex programmet sitt) eller for den del at hun går en mørk kveld i miniskjørt og har drukket seg litt på en snurr. Noen mener det. Hva slags holdninger er dette mot kvinner? Jeg trodde faktisk at disse holdnigene var i et mindretall.

Så er det mange som mener at hun er teit som går ut i media med dette brevet? Hvorfor? Hvorfor skal slikt ties? Er det en måte man kan bekjempe slike holdninger på så må det jo være å få dem frem i lyset og diskutere dem.

gyrken
21-11-06, 00:15
Må si jeg ble litt sjokkert over en del av svarene i bloggen hennes. Og jeg skjønner godt at hun blir redd.

magnus
21-11-06, 01:05
Mine tanker:Dette må være en syk jævel. Så tenker man at ja ja, det er jo ikke så mange av den sorten eller at dette er et avvik. Men så ser jeg responsen KS har fått i bloggen sin. Det forundrer meg nesten enda mer. Hvor mange menn er det som egentlig mener at kvinner bør forvente å bli voldtatt hvis eksponerer seg slik i media (med dette sex programmet sitt) eller for den del at hun går en mørk kveld i miniskjørt og har drukket seg litt på en snurr. Noen mener det. Hva slags holdninger er dette mot kvinner? Jeg trodde faktisk at disse holdnigene var i et mindretall.

Så er det mange som mener at hun er teit som går ut i media med dette brevet? Hvorfor? Hvorfor skal slikt ties? Er det en måte man kan bekjempe slike holdninger på så må det jo være å få dem frem i lyset og diskutere dem.
Jeg tror også dette er en syk jævel, som du sier det. Han har opplagt sendt tilsvarende brev til mange. Spooky når han personlig leverer det i postkassen hennes, skjønner veldig godt at hun er redd. Synes også det er kjempebra at hun går ut i media nå som hun gjør også. Det er jo forbilledlig i forhold til så mange andre som kanskje er i samme situasjonen.

Merkelig mange teite svar i bloggen ja...

Når det gjelder holdninger ang klesstil og voldtekt, så liker jeg å tro at apekattene som mener dette kan forventes er i mindretall. Ihvertfall de som mener at siden noen kler seg sånn eller sånn nærmest må forvente å bli voldtatt.

Orca
21-11-06, 09:55
Nå hadde jeg veldig lyst på på å komme med provoserende og neandertalske kommentarer, men så merker jeg at jeg ikke gidder.
Det jeg mener er at det nok ikke er veldig lurt å gå med kort miniskjørt mens man er drita i enkelte steder av byen, akkurat som det vil være uklokt å vandre rundt mens man vifter med tusenlapper (ofte i de samme strøkene). At det er feil at det skal være slik er helt klart, men samtidig så må man til en hvis grad tilpasse seg virkligheten. Det er ikke lenger slik at man er like trygg som før, samfunnet er blitt tøffere, terskelen for vold og voldtekt er for noen bitt lavere.
La meg være helt klar på at det uansett ikke er den personen som blir voldtatt sin skyld uansett hvordan man har kled seg, eller hvor man vandrer, men jeg tror nok at nordmenn fortsatt er litt naive med tanke på hvordan det er i "trygge" lille Norge.

Arketypen
21-11-06, 11:28
Det er skremmende for hvor mange psyke folk det finnes der ute. Jeg blir flau på menns vegne når jeg ser hva menn kan finne på...
Har ikke lest svarene i bloggen hennes, bare det hun skrev selv. Og det var jo tydelig at hun prøvde "røyke fyren ut". Lurer på om han er dum nok til å gå åtet..

Som mann må jeg forøvrig være forsiktig med hvem jeg ser på eller hvordan jeg snakker til folk for å unngå på få meg en på trynet eller værre...

Mr.Man
21-11-06, 13:53
Søt dame. Jeg synes hun gjør mye bra. Synd om noen skulle skremme henne vekk fra media.

Orca
21-11-06, 15:11
Sex bør bli tabu og forbundet med skamfølelse igjen mener nå jeg.

Sexy Sadie
21-11-06, 15:54
Pinadø, det er mange fyrer (og en del kvinner for den del) som mener at hvis damer går utfordrende kledd eller har hatt seg med flere enn ca 5 stk så kan de får det selv hvis de blir voldtatte eller seksuelt trakassert.

Orca
21-11-06, 15:56
Og det blir jo helt feil.

Blossom
21-11-06, 18:03
En gal fyr dette som visstnok har trakkasert mange andre kvinner også med nesten identiske brev. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178825

Blossom
21-11-06, 18:16
Jeg synes allikevel ikke at hun som psykolog burde svare ham på den måten på sida si, hvis hun vil være profesjonell.

Blossom
21-11-06, 18:20
Hun innrømmer det selv i bloggen også: "Til dere andre, takk for innspill - ris og ros. Jeg innrømmer gjerne at jeg i dag har skrevet mer i kraft av meg selv som privatperson en fagperson. Jeg er bare et menneske, og er nok preget av denne helgens hendelser."

Mr.Man
21-11-06, 18:21
Jeg synes allikevel ikke at hun som psykolog burde svare ham på den måten på sida si, hvis hun vil være profesjonell.
Nei. Jeg tror ikke hun oppnår noe med dette. Hun burde bare latt være å kommentere det overhodet. All dette skriveriet i media kan hende bare trigger denne loseren enda mer.

Blossom
21-11-06, 18:23
Ja, jeg er redd for det gitt.

Sorepheus
21-11-06, 20:18
Sex bør bli tabu og forbundet med skamfølelse igjen mener nå jeg.

Det der hjelper visst fint lite.

gyrken
21-11-06, 21:37
Nei. Jeg tror ikke hun oppnår noe med dette. Hun burde bare latt være å kommentere det overhodet. All dette skriveriet i media kan hende bare trigger denne loseren enda mer.
Jeg synes det er fint at hun står frem med det. Nå viser det seg at fyren har fått trakassere diverse ungjenter og andre kjendiser i årevis - helt uforstyrret. Men i og med at Kristin gikk ut i media med det, er det nok snart slutt på moroa for hans del.

Mr.Man
21-11-06, 22:03
Hun har ihvertfall oppnådd å få purken til å reagere, og det er jo bra.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158245

Sorepheus
21-11-06, 22:15
Etter skriften i brevet tipper jeg: Fyren er i 30-55 års alderen og har drukket en del i sitt liv. Han har ikke høyere enn VGS utdannelse, sannsynligvis bare ungdomsskolen. Han bor på Østlandet eller er av svensk avstamming og har nok handlet en del horer i bil e.l. i sitt liv :!:

Mr.Man
21-11-06, 22:23
Å kjøpe horer sier ikke mye. Det er ganske vanlig, men ingen vil innrømme det fordi det er politisk ukorrekt.

Blossom
21-11-06, 22:44
Etter skriften i brevet tipper jeg: Fyren er i 30-55 års alderen og har drukket en del i sitt liv. Han har ikke høyere enn VGS utdannelse, sannsynligvis bare ungdomsskolen. Han bor på Østlandet eller er av svensk avstamming og har nok handlet en del horer i bil e.l. i sitt liv :!:

Jeg tror heller ikke at han har høyere utdannelse enn ungdomsskole/vgs.

Sorepheus
21-11-06, 22:46
Å kjøpe horer sier ikke mye. Det er ganske vanlig, men ingen vil innrømme det fordi det er politisk ukorrekt.

:roll:

gyrken
21-11-06, 23:45
Hva er det med deg og svensker, siden du vil ha det til at hver eneste forbryter har svensk avstamming? :knegg:

gyrken
21-11-06, 23:47
:gal:

Sorepheus
21-11-06, 23:57
Hva er det med deg og svensker, siden du vil ha det til at hver eneste forbryter har svensk avstamming? :knegg:

Faen da så personlig svenskene tar dette da.

Zenaria
22-11-06, 00:38
Det er ganske vanlig, men ingen vil innrømme det fordi det er politisk ukorrekt.

Ehh..vanlig?

Uketassen
22-11-06, 09:27
En i uken holder liv i ku***. :mrgreen:

Mr.Man
22-11-06, 11:14
Ehh..vanlig?
Her (http://www.propaganda.net/art/?id=4663) står det ihvertfall at 10% har leid horer i år 2000, og det stemmer vel ganske bra med den andel jeg har observert på firmaturer etc.. Hjemme har man liten personlig oversikt fordi de som leier stikker seg sikkert unna når de gjør det. Det er ikke noe vi gutter normalt skryter av oss imellom.

Ihvertfall er vel 10% nok til å kalle det vanlig. Eller hva?

Zenaria
22-11-06, 11:24
Her (http://www.propaganda.net/art/?id=4663) står det ihvertfall at 10% har leid horer i år 2000, og det stemmer vel ganske bra med den andel jeg har observert på firmaturer etc.. Hjemme har man liten personlig oversikt fordi de som leier stikker seg sikkert unna når de gjør det. Det er ikke noe vi gutter normalt skryter av oss imellom.

Ihvertfall er vel 10% nok til å kalle det vanlig. Eller hva?

Jeg ville ikke kalt 10 % vanlig.

Arketypen
22-11-06, 11:32
nei, da er jaggu mye rart i vanlig i så fall...

magnus
22-11-06, 12:11
... eller er av svensk avstamming og har nok handlet en del horer i bil e.l. i sitt liv :!:
:ler:

magnus
22-11-06, 12:18
Tja. Vanlig blir kanskje feil ord, men med 10 % kan man ikke kalle det uvanlig heller. Når man tenker på det så er 10 % veldig mange mennesker.

Arketypen
22-11-06, 12:48
Tja. Vanlig blir kanskje feil ord, men med 10 % kan man ikke kalle det uvanlig heller. Når man tenker på det så er 10 % veldig mange mennesker.

Tja. en prosent av fire milliarder også også veldig mange mennesker...

Sexy Sadie
22-11-06, 18:09

Kanskje like greit å ikke vite om ens kompiser kjøper seg sex også da. :lol:

Zenaria
23-11-06, 17:32
Tja. en prosent av fire milliarder også også veldig mange mennesker...

:-D