Se full versjon : Sudbø fratatt retten til å være lege
Jeg synes dette lukter aldri så lite av hevn eller i det minste en dårlig form for selvrettferdighet - har det gått prestisje i denne saken eller er fyren virkelig farlig å slippe løs som almennpraktiker..?
Les på Dagbladet.no (http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/22/483697.html)
I det minste har Dagbladet gitt ham en ny tittel da, som plaster på såret: Jukseforsker. Jeg lurer på om en som forsker på juksing ville kalt seg noe slikt? Og ville vedkommende isåfall forsket på Sundbø?
Med tanke på hans manglende sans for etikk i denne saken mener jeg at det er rett å frata ham retten til å være lege. Man ønsker jo også en lege som har dømmekraft, og han har jo ikke akkurat fremstått som en forgangsmann i god dømmekraft.
Når man på toppen av dete hele i ytterste konsekvens kan anta at noen har mistet livet på bakgrunn av jukset hans mener jeg dette er det minste de kunne gjøre.
Han er jo livsfarlig! Det er godt han blir stoppet etter måten han har drevet på. Han har bevisst gjordt at mange mennesker har blitt feilbehandlet og liv har gått tapt kun fordi han skulle komme seg opp og frem. Jaggu godt han ble stoppet til slutt.
Men at det stilles et slikt latterlig spørsmål betyr altså at noen ville gått til en lege som driter i hvordan det står til med deg, og som vil ha annerkjennelse fra andre innenfor medisin fremfor at du skal få en diagnose. Fint om du stryker med for da blir det noe å skrive avhandling o etterpå.
Så vi tillater ikke at andelen av leger skal representerer befolkningen?
eh nei, jeg ønsker for eksemplet ikke leger som representerer de som kun har ungdomskole som utdanning, uansett om de hadde sløyd valgfag eller ikke.
Kjempebra og absolutt forventet at han mistet retten til å praktisere som lege. Bare tenk på hvilke signaler hadde man gitt ut hvis utfallet hadde blitt noe annet. Sånne sleipe juksemakere med så lite gangsyn har ikke noe i det yrket å gjøre. Han får finne seg noe annet å praktisere i stedet.
En lege som får parkeringsbot, driter seg ut i fylla på et julebord, ikke resirkulerer melkekartonger og prater litt for høyt under kinofilmen representerer befolkningen og kan gjerne få være lege. En lege som driter i om folk lever eller dør, eller opplever store smerter, bare han får den anerkjennelsen fra fagmiljøet basert på løgn? Nei, han representerer ikke befolkningen. Han er bare farlig og må stoppes.
Akkurat Base. Det jeg finner interessant er hvordan disse "legene" i det hele tatt har fått lisensen sin. Det må ha vært noe fundamentalt galt med utdanningssystemet innen helse.
Det var da voldsomt Wonder. Det finnes drittsekker over alt, desverre. Jeg så i nyhetene i går at en politimann ble dømt for å ha gitt hemmelige politidokumenter til finansmannen Christer Tromsdal, men jeg tenker ikke automatisk at det må være noe fundamentalt galt med politiutdannelsen.
Sexy Sadie
23-11-06, 13:28
Nei, heller med den fyrens moral.
Det var da voldsomt Wonder. Det finnes drittsekker over alt, desverre. Jeg så i nyhetene i går at en politimann ble dømt for å ha gitt hemmelige politidokumenter til finansmannen Christer Tromsdal, men jeg tenker ikke automatisk at det må være noe fundamentalt galt med politiutdannelsen.
Det har jeg ment lenge, at det er noe fundamentalt galt med politiutdannelsen og det kommer til å bli betraktelig mer fascistoid om de får flytte politihøyskolen til landet slik de vil.
Sexy Sadie
24-11-06, 00:42
Jeg hadde ikke våget å tro at den fyren hadde mitt ve og vel i sikte hvis jeg var hans pasient, for å si det sånn.
Det har jeg ment lenge, at det er noe fundamentalt galt med politiutdannelsen og det kommer til å bli betraktelig mer fascistoid om de får flytte politihøyskolen til landet slik de vil.
Dette må du greie ut om. Mener du at bønder er mer facistoide?
Sexy Sadie
24-11-06, 11:53
Wondergongen... :besvimer:
Vi lever i verdens aller beste land, men likevel mener du at ting er fundamentalt galt rundt omkring. Jeg tror det er på tide du tar en titt på deg selv og tenker litt på om hva du egentlig vil ha og om det er en realistisk tanke...
Sexy Sadie
24-11-06, 15:53
Gongen har det for godt rett og slett.
Dette må du greie ut om. Mener du at bønder er mer facistoide?
Nei, Politihøyskolen ligger på Majorstuen. Rett ved siden av Chateu Neuf.
Nei, Politihøyskolen ligger på Majorstuen. Rett ved siden av Chateu Neuf.
Det vei jeg, men du skrev"Det har jeg ment lenge, at det er noe fundamentalt galt med politiutdannelsen og det kommer til å bli betraktelig mer fascistoid om de får flytte politihøyskolen til landet slik de vil. "
Ja, er ikke det innlysende da?
Ja, er ikke det innlysende da?
At Politet blir mer facistiode hvis skolen ligger på landet?
Sexy Sadie
24-11-06, 21:04
Gongen har lært et nytt ord igjen.
Ordet er det ikke noe i veien med, men konklusjonen forstår jeg ikke. Det er ett eller annet jeg må ha misforstått
Det kan du banne på at det er.
Har du lyst på å forklare hva det er jeg har misforstått? Dette var det du skrev ""Det har jeg ment lenge, at det er noe fundamentalt galt med politiutdannelsen og det kommer til å bli betraktelig mer fascistoid om de får flytte politihøyskolen til landet slik de vil. " "
Så du er enig i at det bare ble rot det du skreIv da?
:lol:
Det er ganske morsomt å være på kafeen for tiden. :mrgreen:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.