PDA

Se full versjon : Boccia

Base
28-11-06, 01:08
Det er faktisk noen som driver med dette profesjonelt! Jeg trodde Curling eller Biljard var rette idretten for overvektige storrøykere, men boccia er om mulig enda mer bedagelig. I min ferd gjennom kanallisten observerte jeg altså dette på Eurosport. De har egne uniformer, spesialkuler og de teiteste bevegelsene jeg har sett noengang. Måten kasteren faller frem på etter kastet ser om mulig teitere ut en kappgang.

Er det mye penger i en slik sport? Overgangssummer lik fotballen om man vil bytte beite?

Blossom
28-11-06, 01:21
For ikke å snakke om dart og kurong.

Sorepheus
28-11-06, 01:39
Bocca, ja, det er jo behagelig å :se: på.

Orca
28-11-06, 09:09
Gøy å spille, man skal ikke kimse av risiko momentene heller. Forstuelser i fingre og fare for blå negler på stortåa hvis man mister kula på foten.

Sexy Sadie
28-11-06, 09:28
Alt kan gjøres profesjonelt, men boccia var i høyden optimistisk.

Uketassen
28-11-06, 16:13
Egne uniformer? Mener du grilldresser?

Orca
29-11-06, 11:12
Det må vel kunne sies å være i samme liga som curling. Kanskje litt mer pastis men bortsett fra det....

Arketypen
29-11-06, 11:18
Alt kan gjøres profesjonelt, men boccia var i høyden optimistisk.

Mer enn dart som Blossom skriver?

Uketassen
29-11-06, 11:32
Dart er en av verdens største sporter, bare så dere vet det.

Arketypen
29-11-06, 11:36
Nuhvel. Kan du legge fram tall på det utsagnet...?

Orca
29-11-06, 11:50
her er ett tall 58946327

Arketypen
29-11-06, 11:52
hehe.. sett i forhold til motorsport, ballidrett, skøyter, friidrett etc?

Orca
29-11-06, 11:54
Det er 15 land som er medlem av wdf world darts federation, uten at det sier så bveldig mye. Å sammenligne med motorsport blir vel litt som å sammenligne dart med alle ballsport?

Arketypen
29-11-06, 11:57
Det er 15 land som er medlem av wdf world darts federation, uten at det sier så bveldig mye. Å sammenligne med motorsport blir vel litt som å sammenligne dart med alle ballsport?

Du påstår jo at det er en av de største sportene...
med ballsport mener jeg de enkeltvise, men gadd ikke ramse opp alle..

Arketypen
29-11-06, 12:02
de største idrettene er jo med i O.L..Og det er ikke få som er med der.. Idretter som ikke er med er ulike kampsporter og en flere ballidretter som har millioner av utøvere..

Orca
29-11-06, 12:24
Du påstår jo at det er en av de største sportene...
med ballsport mener jeg de enkeltvise, men gadd ikke ramse opp alle..
Jeg har aldri påstått at darts er en av det største. Det var det tassen som gjorde.

Uketassen
29-11-06, 12:25
Nesj, men det spilles jo på alle pubber i hele verden (de aller, aller fleste pubber med respekt for seg selv har en eller flere dartskiver hengende på veggen).
Her er en liste jeg fant på nettet, den virker troverdig (selv om dart ikke er med. :knegg: )
http://www.faqfarm.com/Q/What_is_the_most_played_sport_in_the_world

At vollyball er størst var litt overraskende for meg ihvertfall, men sjekk åttendeplassen!

Beatriz
29-11-06, 12:26
Idrett og sport er også to ulike kategorier er det ikke? :lol:

Arketypen
29-11-06, 12:58
Jeg har aldri påstått at darts er en av det største. Det var det tassen som gjorde.
hehe. Ok Jeg fulgte ikke med..

Orca
29-11-06, 13:37
Det går bra :)

Uketassen
30-11-06, 02:17
Jeg står for det fremdeles. Jeg tror absolutt at dart er en av verdens mest spilte sporter. (om en kan kalle det sport da)

Base
30-11-06, 02:56
Jeg står for det fremdeles. Jeg tror absolutt at dart er en av verdens mest spilte sporter. (om en kan kalle det sport da)

Skal vi begynne på ting som kanskje ikke er sport men som likevel har gymnastiske og fysiske aspekter ved seg vil jeg nok tro at knulling ligger foran dart.

Uketassen
30-11-06, 04:46
I begge "sportene" er det i alle fall om å gjøre å treffe rett. :knegg:

Arketypen
30-11-06, 08:33

da tror jeg du tar feil. Pubsport eller ikke. Er så mange mennesker i verden at pubfolka liksom drukner i mengden..

Mercury
07-12-06, 10:48
Jeg fatter ikke hvorfor dere disser curling, biljard og dart. Jeg har drevet med alle disse idrettene/aktivitetene dritlenge og det kan absolutt ikke sammenlignes med å sitte foran teven og drikke cola og spise potetgull, (jfr. allesomdiggerfotballmenerfordårligtilåspille). Bortsett fra dart har ingen av disse tingene noe å gjøre med overvektig eller storrøykende å gjøre. Det er vel snarere en bedre beskrivelse av fotballfans. Forøvrig er snooker et biljardspill som er den nest mest sette sporten i England etter fotball.
Når det kommer til Bocchia eller Bowls som dere beskriver her, kan jeg være enig. Pensjonistsport.

Orca
07-12-06, 11:04
Jeg vil nå jeller påstå at bocchia/bowls burde blir kalt petanque, det er jo det korrekte betegnelsen for oss som er skap-frankofile

Sexy Sadie
07-12-06, 19:17
Aldri hørt om Snooker en gang. :lol:

Mercury
14-12-06, 14:00
Da kan du ta en titt på Eurosport nå om dagen. Det er semifinaler i UK-championship, ellerhvadetnåheter.

Base
14-12-06, 14:27
Det har ikke noe å si hva det heter. Det er de samme 5-6 fyrene som holder på hver gang.

Orca
14-12-06, 15:14
Imponerende ferdigheter, men ganske kjedelig å se på. Men det tenkte jeg jo om golf før, og nå elsker jeg å se på det.