PDA

Se full versjon : Kall meg gjerne hore...

Zenaria
01-12-06, 15:57
http://www.seher.no/cm/SeHer/Kjendisnytt/Norske/1.318542

Unnskyld at jeg sier det; men for et naut.
Den slags holdninger ovenfor kvinnerhar man i flere tiår prøvd å bekjempe og så kommer denne jenta og sier at de gjerne kan kalle henne en hore. Blir blir så indignert at jeg finner ikke ord. :koker: :kjefter: :banner:

Sexy Sadie
01-12-06, 17:05
Hun tror hun er noe fordi hun var med i dansefeber.

Sorepheus
01-12-06, 17:54
Tja, horer trenger da og et representativt ansikt. Det er i hvert fall nok av rødstrømper og kristne som er hatske.

Orca
01-12-06, 20:12
hun er da søt.

Sexy Sadie
01-12-06, 22:23
Som om det hjelper liksom. :mrgreen:

Orca
01-12-06, 22:38
ja, jeg mener det hjelper

Beatriz
01-12-06, 23:41
Har ikke fulgt med på dette programmet jeg, men høres ut som hun er ute etter mer oppmerksomhet, muligens.

BEM
02-12-06, 12:05
Hun driter ut avisen og det synes jeg er helt greit.

I forhold til Jesus-tøffel
-gutter og moralist kjærrringer med snurpemunn, tar jeg gjerne betegnelsen gammel gris og vandrerer lykkelig inn i den romatiske solnedgangen med hora mi jeg.

:knegg:

Zenaria
02-12-06, 12:12
Hun driter ut avisen og det synes jeg er helt greit.

I forhold til Jesus-tøffel
-gutter og moralist kjærrringer med snurpemunn, tar jeg gjerne betegnelsen gammel gris og vandrerer lykkelig inn i den romatiske solnedgangen med hora mi jeg.

Jeg tror du tilegner henne egenskaper hun ikke har.

BEM
02-12-06, 12:41
Jeg tror du tilegner henne egenskaper hun ikke har.
hehe

Hvilke egenskaper har hun da?
:-P

Kims
02-12-06, 13:40
Jeg og trodde hun dreit ut avisen... :skrape:

magnus
02-12-06, 14:04
http://www.seher.no/cm/SeHer/Kjendisnytt/Norske/1.318542

Unnskyld at jeg sier det; men for et naut.
Den slags holdninger ovenfor kvinnerhar man i flere tiår prøvd å bekjempe og så kommer denne jenta og sier at de gjerne kan kalle henne en hore. Blir blir så indignert at jeg finner ikke ord. :koker: :kjefter: :banner:
:knegg: Synes kanskje du overreagerer litt da. Så galt var det slett ikke. ;)

Sexy Sadie
02-12-06, 15:14
Jo, det var faktisk det.

BEM
02-12-06, 16:01
Hva er galt her?
1. At de kaller henne hore?
Eller..
2. At de må bære ansvaret for sitt eget språk?

Jeg kan ikke se at hun har gjort noe galt uansett.
Men at de tulligene har en lav IQ og en dårlig humor er jo et problem,- men ikke hennes.

Arketypen
02-12-06, 16:18
Tror ikke man skal ta det så alvorlig jeg... At hun synes det er ok å bli kalt (medie)hore og ha glimt i øyet npr hun sier det er noe annet enn å ta stilling til ordet hore...

Sexy Sadie
02-12-06, 16:25
Det hun signaliserer ute i verden er at det er greit å kalle ville tenåringer for horer.

Zenaria
02-12-06, 16:33
hehe

Hvilke egenskaper har hun da?
:-P

Jeg vet ikke hvilke egenskaper hun har, men jeg tror iallefall ikke hun har den du refererte til.

Zenaria
02-12-06, 16:35
:knegg: Synes kanskje du overreagerer litt da. Så galt var det slett ikke. ;)

Jeg tror aldri menn vil forstå dette, fordi de har aldri vært de undertykte i samfunnet.
Jeg ser en trend i samfunnet der unge gutter har begynt å kalle ungjenter for horer. Det synes jeg er trakasserende. Hore for meg er et skjelsord.

BEM
02-12-06, 17:11
Det hun signaliserer ute i verden er at det er greit å kalle ville tenåringer for horer.
Njaa.
Jeg synes ikke det var det hun sa.
De der "journalistene" synes nok kanskje det er greit.

Og jeg synes det er artig når noen kaller jenter for horer for de driter så til de grader på draget. Snakk om å gjøre tullling av seg selv...

Vi er vel ferdig med å respektere at folk snakker så nedverdigende om kvinner og blir respektert for det. Eller hva?

Det er nok mest effektivt å heve seg over slike og fortelle hva man synes om deres språk uten å gå i klinsj med de. Ønsker de å gjøre idoter av seg selv så værsegod...

Sexy Sadie
02-12-06, 17:41
Det handler ikke om hva hun sa her, men hva hun signaliserer til omverdenen.

Sorepheus
02-12-06, 19:20
Hva da at horer skal kunne vise seg fram og ikke leve et liv i skam og skjul?

Arketypen
02-12-06, 21:36
leser man det som står så signaliserer hun jo ikke noe om at det er ok å bli kalt hore pr.se.

Sexy Sadie
02-12-06, 21:59
Kall meg gjerne hore, signaliserer intet? :lol:

Svinsa
02-12-06, 22:54
Nå tar dere av.

Orca
03-12-06, 13:06
Vi snakker om ett stykke som sto i natt og dag, ikka akkurat kvalitetsjournalistikk.

BEM
03-12-06, 13:14

Dette henger ikke på greip.
Dere gjør "offeret" til synder her.

Vi kan ikke frata folks ansvar for det de sier om andre på denne måten. Det er da vitterlig ikke hun som gjør noe klanderverdig men søplemennene som lager et nummer av det.

Hun synes de var latterlige og lot de fortsette sin lattelige fremferd. Det tjener hun på. Hun viser andre kvinner og spesiellt unge kvinner at de skal heve seg over slike dumheter.

Hun signaliserer til andre at om noen kaller de noe så må de bære ansvaret for det selv. Og det er en klok og riktig holdning.

BEM
03-12-06, 13:15
"Kall meg hva du vil" signaliserer styrke klokhet og modenhet.

Orca
03-12-06, 13:56
Dette er kanskje en verdensførste, men jeg er enig med BEM i dette. Jeg sitter igjen med en følelse av at de andre jentene er litt misunnelig på Idol-Tone siden hun er såpass populær. Litt på samme måte som vi gutter bestandig har sagt at populære gutter (George Michael, Robbie Williams etc) er homo. Nå har selvsagt ofte hatt rett i dette da :)

Sexy Sadie
03-12-06, 14:53
*Missunnelig på idol-tone*

Orca
03-12-06, 14:54
Det er bra dere innser det :)

Arketypen
04-12-06, 11:45
Nei, for hun mener det ikke slike dere tolker det...

Sexy Sadie
04-12-06, 13:53
Det ble nå slik uansett hvordan hun mente det.

Arketypen
04-12-06, 13:58
Nei, for hun kan ikke lastes for det andre tolker ut ifra det hun sier...
Om jeg sier ja og andre tolker det som nei, så har jeg fremdeles ment et ja....

Zenaria
04-12-06, 22:38
Utrolig..............

magnus
05-12-06, 00:59
:knegg: Vi skjønner ingenting?

Mr.Man
05-12-06, 01:00
Det er en liten hore i oss alle. 8)

Zenaria
05-12-06, 09:13
Jeg tror mange menn ville tatt det som et komplement å bli kalt hore :-D

Arketypen
05-12-06, 09:42
Sitter du fast i en arketype eller? :knegg:
Hun mener jo tydeligvis ikek det samme seom deg... Hun jatter med og har glimt i øyet når hun snakke rom media og å stille opp der.

De svarte i usa spes har også gjort noe lurt: De tok et skjellsord og lagde det til sitt. Da ufarliggjorde de det og tok all makt og undertrykking fra ordet.
Nå er det mer kult å si nigger i stedet for stigmatiserende og undertrykkende.

ord har makt så lenge man lar det ha makt og betydning.

Orca
05-12-06, 10:39
Må bare si meg langt på vei enig med arketypen.

Mercury
05-12-06, 12:00
Jeg må si meg langt på vei uenig. Det er vel rundt om 0.02% av den svarte befolkningen i USA som synes det er kult bli kalt nigger. Og om det kommer en hvit mann som tror det er kult blir han skutt.

Uansett, tilbake til tema. Jeg tror mest at det var en forsøk på å være litt morsom fra Idol-Tone`s side, slik som i dette tilfellet.

http://www.side2.no/tvguide/article824972.ece

Zenaria
05-12-06, 12:10
Sitter du fast i en arketype eller? :knegg:
Hun mener jo tydeligvis ikek det samme seom deg... Hun jatter med og har glimt i øyet når hun snakke rom media og å stille opp der.

De svarte i usa spes har også gjort noe lurt: De tok et skjellsord og lagde det til sitt. Da ufarliggjorde de det og tok all makt og undertrykking fra ordet.
Nå er det mer kult å si nigger i stedet for stigmatiserende og undertrykkende.

ord har makt så lenge man lar det ha makt og betydning.

Jeg har litt problemer med sammenligningen. Å sammenligne en hel befolkning som faktisk ikke har noen grunn til å skjemmes over seg selv, men Horer synes jeg er vanskelig. Når jeg har sagt det, kan det høres ut som jeg forakter horer. Det gjør jeg ikke. Jeg fordømmer ingen. Men jeg synes det er litt skremmende når vi ser at unge gutter i dag synes det er ok å kalle jenter for horer. Spesielt morsomt er det for utlandske gutter å kalle norske jenter for horer.
Men jeg skjønner hva du mener når du_prøver_på sammenligningen. Vet bare ikke om det vil ha positiv effekt. Jeg liker ikke at en kjønnsgruppe som i utgangspunktet er undertrykt blir dratt frem på denne måten. Og, det er signaleffektene jeg tenker på når jeg nå engang ble oppgitt over dette. Synes forøvrig veldig mange av dere tilegner Tone veldig smarte egenskaper. Jeg tviler på at en så ung jenter forstår kompleksiteten(med Media som fenomen) over hva slike utsagt gjør med andre unge jenter og gutter.

Arketypen
05-12-06, 12:27
Jeg synes du tilgener Tones uttalelse for mye betydning jeg. Hun har jo ikek tenkt over eller lagt stort i begrepet. Det er jo hele poenget her. Derfor kan man ikke tolke så mange signaleffekter her..

Synes du horer er en undertrykket gruppe? Kan man ikke se på det som om det er de som utnytter menna de tjener penger på?

Vi har mange ord som ikke betyr det samme som det orginale.
F eks "hemma", "mongo" etc. At unge jenter går med på å bli kalt hore av en fremmedspråkelig kid, det betyr vel ikke nødvendigvis at hun tenker på seg selv (og godtar at hun er det) ei som er veillig til å ha sex med hvem som helst bare hun får betalt?

Det _jeg_ lurer på er hva du legger i "hore". ?

Arketypen
05-12-06, 12:29
Jeg må si meg langt på vei uenig. Det er vel rundt om 0.02% av den svarte befolkningen i USA som synes det er kult bli kalt nigger. Og om det kommer en hvit mann som tror det er kult blir han skutt.

Uansett, tilbake til tema. Jeg tror mest at det var en forsøk på å være litt morsom fra Idol-Tone`s side, slik som i dette tilfellet.

http://www.side2.no/tvguide/article824972.ece

Tja. De jeg kjenner der borte kaller hverrandre det hele tiden. Som en kompisgreie. Man bruker det ikke til noen man ikke kjenner om man er hvit, men det er heller ikke poenget. Poenget er at det ikke lenger er et undertrykkende våpen.

Sexy Sadie
05-12-06, 15:34
Vi har mange ord som ikke betyr det samme som det orginale.
F eks "hemma", "mongo" etc. At unge jenter går med på å bli kalt hore av en fremmedspråkelig kid, det betyr vel ikke nødvendigvis at hun tenker på seg selv (og godtar at hun er det) ei som er veillig til å ha sex med hvem som helst bare hun får betalt?

Det er nok en tøffere virkelighet enn som så, de der guttene kaller de norske jentene det kun for å holde dem nede og få dem til å skamme seg for at de ikke er som deres tildekkede kvinner.

BEM
05-12-06, 16:17
Jeg har litt problemer med sammenligningen. Å sammenligne en hel befolkning som faktisk ikke har noen grunn til å skjemmes over seg selv, men Horer synes jeg er vanskelig. Når jeg har sagt det, kan det høres ut som jeg forakter horer. Det gjør jeg ikke. Jeg fordømmer ingen. Men jeg synes det er litt skremmende når vi ser at unge gutter i dag synes det er ok å kalle jenter for horer. Spesielt morsomt er det for utlandske gutter å kalle norske jenter for horer.
Men jeg skjønner hva du mener når du_prøver_på sammenligningen. Vet bare ikke om det vil ha positiv effekt. Jeg liker ikke at en kjønnsgruppe som i utgangspunktet er undertrykt blir dratt frem på denne måten. Og, det er signaleffektene jeg tenker på når jeg nå engang ble oppgitt over dette. Synes forøvrig veldig mange av dere tilegner Tone veldig smarte egenskaper. Jeg tviler på at en så ung jenter forstår kompleksiteten(med Media som fenomen) over hva slike utsagt gjør med andre unge jenter og gutter.

Men i alle dager da.
Ta et dypt åndedrag og fortell meg om hun har bedt om å bli kalt hore. For det har hun ikke.

Hun sier at hun ikke kan bestemme hva andre kaller henne.
Ingen kan bestemme hva andre kaller andre. Untatt loven.
Dette er noe alle må ta ansvar for selv.

Hun har iKKE bedt om å bli kalt hore. Ergo har hun heller ikke gjort noe kladerverdig.

Arketypen
05-12-06, 17:35
Det er nok en tøffere virkelighet enn som så, de der guttene kaller de norske jentene det kun for å holde dem nede og få dem til å skamme seg for at de ikke er som deres tildekkede kvinner.

dersom man får de til å skamme seg, så finner jo bare jentene noen som ikke får dem til å føle det da...

Zenaria
05-12-06, 17:50
Det _jeg_ lurer på er hva du legger i "hore". ?

Er det så mange definisjoner på det?

Den generelle varianten er vel at man selger sex for penger.

Zenaria
05-12-06, 17:53
Men i alle dager da.
Ta et dypt åndedrag og fortell meg om hun har bedt om å bli kalt hore. For det har hun ikke.

Hun sier at hun ikke kan bestemme hva andre kaller henne.
Ingen kan bestemme hva andre kaller andre. Untatt loven.
Dette er noe alle må ta ansvar for selv.

Hun har iKKE bedt om å bli kalt hore. Ergo har hun heller ikke gjort noe kladerverdig.

"Kall meg gjerne en hore". Synes det står meget bra for seg selv.

Arketypen
05-12-06, 19:59
Er det så mange definisjoner på det?

Den generelle varianten er vel at man selger sex for penger.

da forstår jeg ikke helt hvorfor det skal være et så nedverdigende ord/navn. Enten gjør man jo det eller ikke. ....

Arketypen
05-12-06, 20:06
"Kall meg gjerne en hore". Synes det står meget bra for seg selv.

For å sette det i sammenheng så er vel dette hele bildet :

Hva vil du helst at vi skal kalle deg; Idol-Tone, danse-Tone, eller bare hore? Og med hore mener vi ikke nødvendigvis en jente som ligger med menn for penger, det kan også være en som synger og danser på tv for penger?

- Dere kan kalle meg hva dere vil, svarer Tone spøkefullt.

- Da velger vi å kalle deg for hore, sier avisa.

- Ja, det er helt greit. Kall meg gjerne en hore, hvis du føler at det er en riktig beskrivelse av meg, smiler sogndalsjenta som ble nummer tre i TV 2s dansesuksess - og nummer to i Idol året før.

På spørsmål om hvor mange hun har ligget med, hvor mange fotballspillere og hvor mange denne uka, svarer hun:

- Hø hø hø. Eg veit ikkje? Joda. Det er noko eg held for meg sjølv. Et heilt passe antall mannebein. Ikkje for mykje, ikkje for lite.

Sexy Sadie
05-12-06, 20:29
Bare det at de spurte henne om det tilsier at de synes hun er litt lett på tråden...

Arketypen
05-12-06, 20:37
stønn... Det sier vel mer om dem enn henne i så fall..

Zenaria
05-12-06, 20:41
For å sette det i sammenheng så er vel dette hele bildet :
.

Joda har lest det. Men sammenhengen her er vel signaleffekten hun sender til andre. Jeg skjønner at du og andre menn her inne synes det er greit, men jeg gjør det ikke. Sånn er det bare.
Men at jeg gidder å diskutere Tone mer, det gjør jeg ikke. Så forresten at hun i dag har driti på draget ved å ha kalt din dansepartner på pakkis. Smartass...

Sexy Sadie
05-12-06, 20:44
Menn synes det er greit at småjentene signaliserer tilgjengelighet, for det betyr jo at det er en sjanse for at de får seg en beta mus. Patetisk.

Arketypen
05-12-06, 20:45
jeg mener at hun ikke kan sende noen signaler i og med at hun ikke ser ut til å mene at det er ok å kalle henne ei hore i din betydning..
Virker kanskje som du tolker veldig med bakgrunn i at du synes det er et vondt ord.

Var ikke i dag. var da hun røyk ut, og det var også en sleivkommentar med masse latter. Skulle jeg blitt satt til veggs for alt jeg har sakt i spøk kunne jeg bare tatt kvelden.

Zenaria
05-12-06, 20:50
Menn synes det er greit at småjentene signaliserer tilgjengelighet, for det betyr jo at det er en sjanse for at de får seg en beta mus. Patetisk.

Nemlig. :lol:

Arketypen
05-12-06, 20:51
mediehore betyr uansett ikke at hun er tilgjengelig...

forøvrig er hun for min del bare et barn... :knegg:

Sexy Sadie
05-12-06, 20:57
Så forresten at hun i dag har driti på draget ved å ha kalt din dansepartner på pakkis. Smartass...

Hæææ? :besvimer:

Arketypen
05-12-06, 21:36
dere altså

Orca
06-12-06, 11:15
De er bare misunnelige på den søte idol Tone tror jeg. SOm sagt så minner dette mest om hvordan man på ungdom skolen (og forsåvidt på videregående) hele tiden måtte påstå at den typen som var populær den uka egentlig var homo.

Arketypen
06-12-06, 11:24

Nei, nå bare kødder de...