PDA

Se full versjon : Pedofile mennesker

magnus
26-01-07, 00:59
Pedofili. Kan man vokse det av seg? Ta piller for det? Er det kronisk? Er det en diagnose? Finnes det verre type mennesker?

Er en pedofil dømt for det og ferdig sonet, bør man da gå ut i fra at personen har tatt et oppgjør med det, og bør omverdenen legge det litt til side, og heller se fremover?

Hvis den pedofile ber om hjelp for å nærmest overleve, skal man da hjelpe? Med visse forbehold? Hvilke? Er gjentakelsesfaren svært stor, er det da et stort tap om den pedofile for eksempel tar sitt liv?

Blossom
26-01-07, 02:44
Oi, her var det mye å ta tak i gitt. Man kan skrive en hel bok om de spørsmålene du stiller der.

Orca
26-01-07, 09:22
Jeg tror at man på en måte kan vokse av seg pedofile tendenser, i allefall hvis man tenker på en pedofil som en i 20 årene kanskje legger seg etter de som er 13-14.
Hjelpe de bør man, men man bør kanskje overlate det til de som jobber med slikt.

BEM
26-01-07, 11:01
Pedofili er en sykdom ja.

Men det er da ingen verdens ting i hele verden som kan forsvare et overgrep for det. Altså det er absolutt ikke kriminellt å være pedofil. Det er helt lov. Men det må trolig være veldig ubehagelig for den som er rammet.

Derimot er det absolutt straffbart å utøve pedofili. Og det er jo det som blir straffet, ikke pedofilien i seg selv, men utøvelsen av den. Og når noen utøver den så har de ikke bare evne til pedofili men evne til å være overgripere. De må dermed trå over en grense og det er det som er farlig.

Det er alltid ille når mennekser tar sitt eget liv. Og det er antagelig et tap for alle. Om vedkommende er pedofil har da ingen betydning. Pedofili er en sykdom som ikke er farlig for noen. Men som sikkert er ille for den som er rammet.

Utøvelsen betinger et sett av så manglede utviklede skjelsevner at de som gjør det bør sperres inne til de er helbredet enten fra pedofilien eller fra de manglende evnene til ikke gjøre skade på barn.

Om noen hater Valla eller GWB så inn i helvete at de kunne tenke seg å kaldkvele de, så er det lov å føle slik. Men det betyr ikke at de faktisk gjør det for det.

Derfor er pedofili helt ufarlig. Om den ikke rammer en person med manglede evne til å ikke skade andre.

Sexy Sadie
26-01-07, 16:45
Pedofili er en seksuell legning på linje med heterofilitet og homofilitet, men i motsetning til de to sistnevnte så er det ikke en akseptabel legning og bør aldri bli det heller.

Organa
30-01-07, 21:11
Gjentakelsesrisikoen er svært høy for de som har utført pedofile handlinger. Det kan vel ha noe å gjøre med at man har krysset en grense, og at det er vanskelig å gå tilbake? Kjemisk kastrering funker bra, men ettersom slik behandling er frivillig, og den ødelegger den seksuelle evnen, er det mange som dropper den, mener de klarer seg fint uten, de skjønner at det ikke er bra å gjøre sånt mot unger og blabla. Jeg kunne tenkt meg tvungen, god gammeldags kastrering. Det hadde vært det beste.

Zenaria
30-01-07, 21:55
Jeg er også for tvungen kastrering. Fatter ikke at de kan velge, de som ødelgger små barn. Føles helt galt ut i fra mitt perspektiv.

BEM
31-01-07, 11:59
Zenaria: Da bør man vel kutte fingrene av noen som skyter noen? Slik at de ikke kan skyte igjen? Dette blir for konservativ og Arabisk for meg.

Det er da ikke noen som helst mulig grunn for å utøve en pedofil legning?
Ergo er det jo ikke pedofilien eller sesualiteten som er problemet men en helt annen legning. Legningen som gjør at man er en overgriper.

Organa: Denne grensen du nevner er nettopp den samme grensen som gjør at man ikke stikker ned noen man er sinte på. Eller ikke sprenger en bombe på ligningskontoret. Eller slår ned en parkeringsvakt. Eller ikke voldtar en kvinne selv om man er kåt.

Om de skjønner at det ikke er bra bla bla bla, som du sier. Og Likevel gjør det, er det ikke noen grunn for å tro at vedkommende kan gjøre hvasomhelst av overgrep.

Så jeg tror de behandler de feil.
De må lære de hva det betyr å utøve denne pedofilien. Hvilke konsekvenser det har for barnet. Så må man gjøre en psykologisk analyse av overgriperen. Tror man at det kan være en mulighet for gjentagelse kan man ikke slippe ham ut i samfunnet uten oppsyn igjen.

Det krever en stor porsjon manglede evne til innlevelse i et annet menneskes liv å være overgriper. Og det er der hoved problemet ligger.

Zenaria
31-01-07, 13:09
Det krever en stor porsjon manglede evne til innlevelse i et annet menneskes liv å være overgriper. Og det er der hoved problemet ligger.

Problemet er at mange ikke har mulighet til å utvikle innlevelsesevner i voksen alder.

BEM
31-01-07, 13:44
Problemet er at mange ikke har mulighet til å utvikle innlevelsesevner i voksen alder.
Nettopp.

Det vi har da er:

1. De fortrenger skaden og lyver til seg selv at det ikke er skadelig.

2. De har ikke evne.

I tilfelle 1. kan de kansje "kureres" for en av de to årsakene til at skade skjer.

I tilfelle 2. må de enten kureres for sin pedofili eller frataes seksualiteten.

Sexy Sadie
31-01-07, 17:21
Gjentakelsesrisikoen er svært høy for de som har utført pedofile handlinger. Det kan vel ha noe å gjøre med at man har krysset en grense, og at det er vanskelig å gå tilbake? Kjemisk kastrering funker bra, men ettersom slik behandling er frivillig, og den ødelegger den seksuelle evnen, er det mange som dropper den, mener de klarer seg fint uten, de skjønner at det ikke er bra å gjøre sånt mot unger og blabla. Jeg kunne tenkt meg tvungen, god gammeldags kastrering. Det hadde vært det beste.

Vi er faktisk enige.

Organa
01-02-07, 00:51
[quote="BEM"]Zenaria: Da bør man vel kutte fingrene av noen som skyter noen? Slik at de ikke kan skyte igjen? Dette blir for konservativ og Arabisk for meg.

Det er da ikke noen som helst mulig grunn for å utøve en pedofil legning?
Ergo er det jo ikke pedofilien eller sesualiteten som er problemet men en helt annen legning. Legningen som gjør at man er en overgriper.

Organa: Denne grensen du nevner er nettopp den samme grensen som gjør at man ikke stikker ned noen man er sinte på. Eller ikke sprenger en bombe på ligningskontoret. Eller slår ned en parkeringsvakt. Eller ikke voldtar en kvinne selv om man er kåt.

Om de skjønner at det ikke er bra bla bla bla, som du sier. Og Likevel gjør det, er det ikke noen grunn for å tro at vedkommende kan gjøre hvasomhelst av overgrep.

Så jeg tror de behandler de feil.
De må lære de hva det betyr å utøve denne pedofilien. Hvilke konsekvenser det har for barnet. Så må man gjøre en psykologisk analyse av overgriperen. Tror man at det kan være en mulighet for gjentagelse kan man ikke slippe ham ut i samfunnet uten oppsyn igjen.

Det krever en stor porsjon manglede evne til innlevelse i et annet menneskes liv å være overgriper. Og det er der hoved problemet ligger.[/quote

Og blablabla? Tror du utøvende pedofile er psykopater og blablabla, er det det du sier?

BEM
01-02-07, 01:16
Ja, definitivt.

Om ikke rene psykopater, så i det minste manglede utviklede skjelsevner.

Unntaket er da de som ikke forstår følgene av utøvende pedofili.
Disse kan da kurereres fra nye handlinger. Så fremt de ikke både har psykopatiske trekk og mangler evene til å forstå følgene.

Men man kommer ingen vei med å kriminalisere legningen i seg selv.

Men kan forby utøvelse av den.

Organa
01-02-07, 13:44
Det er jo ikke akkurat lov til å utføre pedofile handlinger heller da, bem.

BEM
01-02-07, 16:10
Jeg er jo klar over det da Organa.

gyrken
02-02-07, 01:40
Pedofili går ikke over. Men det finnes vel dem som ikke er praktiserende pedofile, får man håpe. En gang må vel folk få en ny sjanse - også pedofile?

BEM
02-02-07, 09:54
Vel det kommer litt an på. Det er mange elementer som skal passe for at en utøvende pedofil kan og bør få en ny sjangse.

Vi kan vel anta at de pedofile ofte har en kombinasjons seksualitet?
Dette på bakgrunn av at mange er familiefedre. Det vi si at de faktisk kan leve ut en seksualitet uten å utøve pedofili.

Så la oss si at:
1. Den pedofile har en kombinasjonsseksualitet.
2. Har evne til å sette seg inn i andre menneksers følelser.
3. Lyver til seg selv om skadevirkningene av utøvede pedofili.
4. Vurderer selvmord fordi han er redd legningen skal skade igjen.

Da tror jeg at vedkommende har en mulighet under forbehold.

Men om profilen er slik:
1. Vedkommende har evner som ligner psykopati og ser bare sine egene behov og andres er underordnet.
2. Gir blaffen i hvilke konsekvenser dette har.
3. Er mest pedofil og har lite annen seksuell orientering.

Da er det farlig å sende vedkommende ut igjen i samfunnet.

Så finnes det kombinasjoner av disse ytterpunktene selvsagt, hvor man må gjøre individuelle faglige vurderinger.

Men uansett må vi se på hva som er skadelig her.
Utøvelsen - ikke legningen. For ellers har vi ingen mulighet til å løse problemet.

Man må ta problemet ved roten.

Du kan ta av deg nisselua nå gyrken. Julen er forbi :knegg:

gyrken
02-02-07, 20:03
Jeg gidder visst ikke. :lat:

BEM
02-02-07, 20:06
Ikke sant, æreså nøye...
Er man i julestemning så er man i julestemning.
Skjønner deg godt jeg.