PDA

Se full versjon : Hårfarge.

BEM
04-02-07, 19:19
TVN nyhetene.

En mor er oppgitt fordi hun ikke får erstatning fra sin frisør.
Hun hadde tatt med sin 4 år gamle datter for å farge håret og kjemikaliene hadde svidd vekk både hud og hårrøtter på barnet. Etter mange operasjoner er hun forstsatt ikke frisk.

Hvem i himmelens navn tar med sitt 4 år gamle barn til frisøren for å bli utsatt for harde kjemikalier som etser farge ut av håret? Og hva er hensikten? Og hvor grenseløs er dummheten og sjødesløsheten hos folk? :koker:

Orca
04-02-07, 19:43
Det er helt utrolig, noen er mere håpløse en andre....

Mr.Man
04-02-07, 21:25
Nå er jeg litt uvitende her. Kan ikke 4-åringer bleke håret?

Orca
04-02-07, 21:38
Hvem er det som bleker eller farger håret på en 4 åring da? Det er noe grunnleggende feil med det mener jeg. De selv har jo ikke noe spess ønske om det, så det er jo da drevet av, som regel, mors ønsker. unntak er selvsagt morrofarger i håret som ikke akkurat fungerer på samme måte som skikkelig farge

Zenaria
04-02-07, 21:49
Må bare si meg enig. Dumme kvinnfolk.

Orca
04-02-07, 21:55
For det var vel neppe en mann som gjorde det.

BEM
04-02-07, 22:23
Nå er jeg litt uvitende her. Kan ikke 4-åringer bleke håret?

Nei de kan ikke det. Dette må gjøres av voksene fordi blekemidler er svært farlige.

Så blir jo spørsmålet...
Hvorfor skal man utsettet barn for kjemikalier av denne typen?
Og hva er vitsen?

BEM
04-02-07, 23:38
Korreksjon.

"Fire år etter"
"Ble til 4 års datter". Når jeg sto og gjorde andre ting mens jeg hørte på nyhetene i bakgrunnen. :knegg:

:jada holde figrene fra taststuret:

Mr.Man
05-02-07, 09:40
Jeg synes ikke det er noe galt i å pynte opp barn for vår egen del. De er jo tross alt skapt for å underholde oss og stille vårt behov for å føre slekten videre.

Orca
05-02-07, 09:44
Det er jo noe galt med farging av hår da, men nå om jeg forsto BEm riktig, så var det ikke en fireåring dette hadde skjedd med.

Mr.Man
05-02-07, 09:47
Skjønner ikke helt hvorfor man ikke skal kunne farge håret. Det er ihvertfall mindre drastisk enn mye annet. Det vokser jo ut igjen hvis det gjøres riktig.

Orca
05-02-07, 10:06
Ja, men bør man egentlig utsette så små barn for slikt? Det samme gjelder jo f.eks hull i ørene eller piercing av nippler eller kjønnsorganer.

Zenaria
05-02-07, 12:10
For det var vel neppe en mann som gjorde det.

Nei fordi en mann er ikke opptatt av slike ting, men det er masse dumt mannfolk gjør. Jeg prøvde ikke å linke dumhet opp mot kjønn, setningen ble bare slik.

Orca
05-02-07, 12:37
Nei fordi en mann er ikke opptatt av slike ting, men det er masse dumt mannfolk gjør. Jeg prøvde ikke å linke dumhet opp mot kjønn, setningen ble bare slik.
Ikke jeg heller egentlig, men som du sier, dette er ikke noe en mann ville ha gjort (bortsett fra en homse da).

Base
05-02-07, 12:48
Så nå er det vel galt at jeg holder på å tatovere hele ryggtavlen til 6-åringen også nå da?

Orca
05-02-07, 13:49
Ikke så lenge det er av f.eks redingskøyta Elias, men hvis det er f.eks ett stort hjerte det står mor i så blir det feil

Sexy Sadie
05-02-07, 18:30
Jeg vet om en mor som raker leggene til sin datter...

Orca
05-02-07, 20:02
og hvor gammel er datteren?

Sexy Sadie
05-02-07, 20:21
6 år.

Orca
05-02-07, 21:43
Ille mener nå jeg

Kims
05-02-07, 22:45
Jeg trodde ikke 6 åringer hadde hår på leggene jeg! Syk dame, barberer ting som bare eksisterer inni hodet hennes. :roll:

Orca
06-02-07, 11:13
De har jo dunhår

Sexy Sadie
06-02-07, 16:44
Jeg trodde ikke 6 åringer hadde hår på leggene jeg! Syk dame, barberer ting som bare eksisterer inni hodet hennes. :roll:

Du vet hvem det er, den syke dama på Steinkjer som lar folk få svi hvis de ikke synes hun er pen. :lol:

BEM
06-02-07, 20:22
Stakkars dame. Har ingen fortalt henne at hun er snill varm myk omsogsfull empatisk og verdifull?

Sexy Sadie
06-02-07, 21:25
Stakkars dame. Har ingen fortalt henne at hun er snill varm myk omsogsfull empatisk og verdifull?

Nei, det tror jeg faktisk ingen har.

Zenaria
06-02-07, 21:54
Jeg vet om en mor som raker leggene til sin datter...

Herregud, hun ødelegger ungen sin. Tro hva den ungen tenker. :shocked:

BEM
09-02-07, 21:43
Hun tenker vel som de fleste kvinner.
Kroppen min er ikke bra nok som den er og trenger å bli forandret.

Zenaria
10-02-07, 00:43
Hun tenker vel som de fleste kvinner.
Kroppen min er ikke bra nok som den er og trenger å bli forandret.

Nettopp. Kvinner ødelegger kvinner. Jeg vet at det viktigste jeg kan gi min datter er selvtillit og evnen til å elske seg selv. Aldri si et negativt ord om utseende og aldri gi etter for å gi bekreftelse på at de ikke er gode nok. Jeg hadde en liten jente i familien som er veldig opptatt av utseende. Hun hadde det for seg en gang at øyenbrynene hennes ikke var fine nok. Jenta var 10 år da. Både mor, far, tanter og besteforeldre responderte med at da gikk det ann å gjøre noe med dem. Da jeg fortalte henne at hun hadde nydelige øyenbryn, sa hun: synes du det, men et stolt smil om munnen. Jeg tror aldri hun hadde hørt det før....ros, ros og atter ros- det tror jeg er bra. Tror det finnes få bivirkninger av ros... :wink:

BEM
10-02-07, 00:53
Ros er viktig. Og det er definitivt bedre med ros av kroppen en kritikk av den. Forandring er kritikk i betydningen du er penere etter barbering/maling/farging en før.

MEN.
Ros være sterkt fokusert om de tingene man tror er viktig for barnet. Indre egenskaper. Handlinger. Ord. Kommunikasjonsevne. Fellesskapshandlinger mm. Og mindre om utseende.

For eksempel:
Barnet tar på seg en rosa "prinsesse" kjole.
Riktig da er: åååå så fin kjole du har.
Feil er: ååå så fin du ble/er.

Sånn er det viktig å bruke rosen riktig. Slik at barnet kan bygge selvtillitten på det det er og ikke hva det klarer å ligne.

Så det skal ikke være lett å være forelder. :wink:

Zenaria
10-02-07, 01:02
Ros er viktig. Og det er definitivt bedre med ros av kroppen en kritikk av den. Forandring er kritikk i betydningen du er penere etter barbering/maling/farging en før.

MEN.
Ros være sterkt fokusert om de tingene man tror er viktig for barnet. Indre egenskaper. Handlinger. Ord. Kommunikasjonsevne. Fellesskapshandlinger mm. Og mindre om utseende.

For eksempel:
Barnet tar på seg en rosa "prinsesse" kjole.
Riktig da er: åååå så fin kjole du har.
Feil er: ååå så fin du ble/er.

Sånn er det viktig å bruke rosen riktig. Slik at barnet kan bygge selvtillitten på det det er og ikke hva det klarer å ligne.

Så det skal ikke være lett å være forelder. :wink:

Barn er ikke dumme. De gjennomskuer ros som ikke er konstruktivt.
Men jeg synes ikke det er feil å si at man jenta ble fin med prinsessekjolen. Værre er det å rose barn for å være flinke i alt de skal gjøre. F.eks så flink du er å spise. Jeg ser ingen poeng i å være flink i å spise, det er et primærbehov.

BEM
10-02-07, 01:07
Barn er ikke dumme og de forstår fort hva verden vil ha.
Her er det ikke snakk om dumheten til barnet men verdens dumhet.

Barnet vil forholde seg til det miljøet det vokser opp i og er forventingene at det skal måles i hva det kan ligne i klesveien vil det forsøke å forske fram hva som virker positivt på verden.

Nei det kansje ikke noe poeng i å rose spisinga men å dele matens gleder med barnet.