Se full versjon : Piller og psykolog
Okay, da er jeg offisielt sykemeldt igjen. Tar 10mg seroxat og er i prosessen av å finne en psykolog for forskjellige traumer. Har det ellers ikke så ille.
Tilbake igjen? Velkommen skal du være.
Takk det er hyggelig at Karlson på taket sier det hum..
Er ikke det antidepressiva da? Lykkepille?
God bedring til deg forresten!
Velkommen. Det blir hvertfall flere tråder her nå.
Velkommen tilbake. Og lykke til, håper du blir frisk igjen snart :)
Er ikke det antidepressiva da? Lykkepille?
God bedring til deg forresten!
Lykkepiller er jo så mangt.
Lykkepiller er jo et helt misvisende navn på pillen, da man ikke blir lykkelig av dem...
Lykkepiller er jo et helt misvisende navn på pillen, da man ikke blir lykkelig av dem...
Ja, "Seroxat gjør deg flat" er det noe som heter.
Norandrenalin gjør deg fin?
Sexy Sadie
17-03-07, 21:11
Heia Gongen min! :spin:
The Cryptic
17-03-07, 23:10
Hertlzlich willkommen
Heia Gongen min! :spin:
Du gjør meg glad.
Sexy Sadie
20-03-07, 15:57
Bra det da. Har du funnet en psykolog som kan hjelpe?
Sexy Sadie
20-03-07, 17:30
Bra! :klem:
Om du vil ha en anbefaling: Dagavdelingen på Ullevål:
http://www.med.uio.no/us/dn/us/home.htm
Okay, da er jeg offisielt sykemeldt igjen. Tar 10mg seroxat og er i prosessen av å finne en psykolog for forskjellige traumer. Har det ellers ikke så ille.
God bedring. Jeg og går på piller, men psykolog blåser jeg i.
Er så trøtt. Sover to ganger om dagen.
Jeg også sover 2 ganger i døgnet.
Men det er fordi jeg har mye å gjøre.
Ved å sove 2 ganger sparer man inn på søvnbehovet.
Dere er heldige som får sove...ikke klag :smisker:
Godt sagt. Ingen selvfølge det...
Klager ikke. Bare syter litt. ;)
Du har min største medfølelse og empati.
Jaggu jeg vet hvordan det er å ikke få sove og.
gyrken har også tidvis søvnproblemer. Det er ingen lek.
Så lenge man ikke er arbeid er ikke søvnproblemer så ille, men så fort man arbeider og må holde frister etc. så kan det å ikke får sove eller være trøtt raskt bli veldig komplisert og stressende.
Masse god bedring til deg! Håper du finner en terapeut som kan hjelpe deg me dine tidligere traumer som du sier så fint.
Jeg sover utrolig lite, og jeg har har alltid gjort det. Det er en greie i familien min som går i arv - trur eg.
De som kan sove to ganger i døgnet er "heldige".
Ja, søvnvansker kan være arvelig akkurat som f.eks. hyperaktivitet, hypermani eller depresjon. Det kan skyldes helt andre ting og, slik som feil kosthold, stress og angst og da.
Eller så gar pustevansker.
Apropos søvn, som Wilhelmsen seier: Dei fleste kan klare seg med få reglar, som fem om dagen, sex om kvelden og (i tilfelle søvnproblemer) sju om morgonen. Altså, et sunt, ver aktiv på dagtid, kos deg om kvelden og legg deg og stå opp til faste tider.
Tenk om ein gadd følge slike råd? :drøymer:
For noen faller det helt naturlig. :stolt:
Jeg følger faktisk de rådene. Det har hjulpet en del, men dette med å stå opp og legge seg til faste tider har jeg ikke noen tro på, det samme gjelder å spise til faste tider. Å tvinge seg ut og inn i senga eller spise i stress/sult er bare usunt. Kostholdet og søvnen er ikke avhengig av klokka, men biorytmen.
Har du funnet din biorytme da?
Ja, i grunnen har jeg det, men av og til overarbeider jeg eller tuller for mye foran PCen og legger meg etter at jeg føler jeg burde vært i seng, av og til må jeg holde meg unødvendig våken og.
Ja, i grunnen har jeg det, men av og til overarbeider jeg eller tuller for mye foran PCen og legger meg etter at jeg føler jeg burde vært i seng, av og til må jeg holde meg unødvendig våken og.
Huff, jeg kjenner til det der. :knegg:
Men enkelte dager kan man bare være lengre våken enn andre uten problem. Jeg spiser 5 om dagen og vel så det.
Men enkelte dager kan man bare være lengre våken enn andre uten problem. Jeg spiser 5 om dagen og vel så det.
Det er bra, da sørger du hvertfall for å holde Bama ved like en stund til. :ler:
Sexy Sadie
24-04-07, 17:55
For meg er søvnløshet en periodeting.
Det er bra, da sørger du hvertfall for å holde Bama ved like en stund til. :ler:
Nei, nei. Jeg shopper økologisk og etisk.
Nei, nei. Jeg shopper økologisk og etisk.
Ahhh :noterer: Helios istedenfor Bama med andre ord. :knegg:
Ja, kjøper grønnsaker og vaskemidler på Helios.
Jeg følger faktisk de rådene. Det har hjulpet en del, men dette med å stå opp og legge seg til faste tider har jeg ikke noen tro på, det samme gjelder å spise til faste tider. Å tvinge seg ut og inn i senga eller spise i stress/sult er bare usunt. Kostholdet og søvnen er ikke avhengig av klokka, men biorytmen.
Dersom ein står opp til samme tid kvar dag over ein periode, begynner ein også å våkne av seg sjølv på det tidspunktet (og då meiner eg at ein må stå opp på det tidspunktet laurdag og søndag og!).
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.