PDA

Se full versjon : Stillheten utenfra

BEM
21-03-07, 01:19
Jeg vil bo på en øy med en kvinne og en hund og noen måker.

The Cryptic
22-03-07, 01:44
Om du bor på en øy i et eller annet havgap BEM, så er du nok iallefall sikret nok måker :)

Base
22-03-07, 01:48
Måker? Skyt leirduer i stedet. De ser like ut på avsand, men leirduene driter mindre.

Sexy Sadie
22-03-07, 10:02
Hvorfor vil du det?

Organa
22-03-07, 14:47
Okei.

Dante
22-03-07, 18:01
Jeg vil bo på en øy med en kvinne og en hund og noen måker.
Da vet vi det.

Sorepheus
23-03-07, 20:15
Skal du bo alene på denne øyen da?

zorro
23-03-07, 23:24
Skal du bo alene på denne øyen da?

Nei, han skal jo bo sammen med en kvinne og en hund og noen måker..

Macumba
23-03-07, 23:26
Jeg vil gjerne bo alene på en øde øy noen dager i måneden.

zorro
23-03-07, 23:27
Jeg hadde ikke turt det. Tenk om det er farlige dyr der da..

Macumba
23-03-07, 23:44
Jeg vil jo ha et hus med alle fasiliteter, og garasjeanlegg i kjelleren. Da kan ikke farlige dyr true meg.

BEM
24-03-07, 22:01
Hvorfor vil du det?

Fordi livet mitt blir brukt feil. Hele tiden er det noe annet som krever min oppmerksomhet en det jeg vil ha oppmerksomheten rettet mot.

The Cryptic
25-03-07, 19:01
Jeg hadde ikke turt det. Tenk om det er farlige dyr der da..

Måker er i verste fall irriterende, og om man holder seg unna bading reduseres vel også haifaren betraktelig :nemlig:

Kims
25-03-07, 19:15
Måker bråker og driter. Dessuten er jeg ikke komfortabel på små øyer, sikker på at havet kommer og tar meg. Er ikke helt fortrolig med havet. Jeg hadde heller villet bodd på en hytte langt innpå fjellet.

BEM
25-03-07, 21:22
Måker hverken bråker eller driter mer en oss.

Jeg trodde måker var dumme intil jeg ble kjent med ett par. De er både individualister. Stlllfarne og rolige. Intelligente og har et rikt utviklet språk. Dessuten har de kulturelle og raseavhengige forskjeller.

Både jakt metoder og dialekter varierer fra ett geografisk område til et annet.

Stormåsen er vel den mest siviliserte av de, mens hettemåken er røveren i gjengen.

Sorepheus
26-03-07, 02:36
Nei, han skal jo bo sammen med en kvinne og en hund og noen måker..

Jojo, men han sa ikke "øde øy."

BEM
26-03-07, 03:10
Og siden jeg ikke får sove fordi jeg ikke er sikker på utfordringene i morgen kan jeg like godt skrive om måkene.

Jeg så på et program som heter Amerikas Funniest home videoes. Der var det innslag om "steppdansende" måker noen hadde tatt i en park. Amerikanerene hylte og lo. Og jeg begynte å undre meg over denne merkelige oppførselen. Så slo det meg....

Jeg har hørt at metemark kjenner at regnet kommer ved hjelp av vibrasjoner i marken. Og det stemte med bildet jeg så. De steppet hurtig en stund og plutselig sto en av de med en mark i nebbet. Metemarken trekker til overflaten når det regner for å ikke drukne.

Dette har jeg aldri sett før. Så det er opplagt en Amerikansk utviklet metode siden jeg ikke har sett den i Europa. Men hadde jeg klart å utvikle den selv?
Neppe....

Måkene som bodde på taket vårt hilste oss med lune stille lyder når vi kom. Men når det kom fremmede så laget de et forferdelig bråk. Bilen ble truffet av måkeskit en gang på over ett år. Trolig et uhell. Og trolig fra en streifer og ikke fra "våre" måker.

Hannen ledet meg ut på fortosafari når jeg skulle ta bilder av ville dyr. Og viste meg hvor de var.

De ledet meg til rett fiskeplass for å få fisk.

Men de kan være smartere en man liker også.
De spilte syke når de mente de skulle ha oppvartning. Slepte seg haltende bortover bakken med tynne piiiipe lyder. Så ut som de var døden nær. Når de fikk brød så var alt i orden.

En dag sto de i verandadøra.
Og skrek på det høyeste.
(Et måkehyl i en stue kan skremme hjerteinfarkt på folk) :knegg:
Det var da de mente at foringa var misligholdt.

jaja....

Zenaria
26-03-07, 10:59
Ang. stillheten. Jeg leste i går et sted at om noen få år vil det ikke finnes et eneste sted i verden der man ikke hører lyder som er skapt av mennesker.

Base
26-03-07, 13:54
Måker hverken bråker eller driter mer en oss.

Jeg trodde måker var dumme intil jeg ble kjent med ett par. De er både individualister. Stlllfarne og rolige. Intelligente og har et rikt utviklet språk. Dessuten har de kulturelle og raseavhengige forskjeller.

Jaja, med en slik vennekrets kan man da aldri føle seg ensom.

BEM
26-03-07, 22:07
Jaja, med en slik vennekrets kan man da aldri føle seg ensom.

Nei ensom har jeg aldri følt meg.
Jeg vet rett og slett ikke hvordan det føles.
Men det kommer ikke av måsene akkurat, men om mitt behov for å være bare i mitt eget selskap mer en jeg kan.

Sorepheus
26-03-07, 23:50
Måker har en stygg side og, de er ikke bare individualister. Særlig sosiale ovenfor mennesker er de ikke, men de har et riktig språk seg i mellom. Legger merke til at de spesielt er på vakt for mulige eggtyver i disse dager. Ikke stol på en måke, de lyver og en del - tross alt rovdyr dette.

BEM
27-03-07, 00:43
Måker er individualister. Men de har intelligens nok til å ingå allianser i sårbare perioder. Blant annet når ungene er nyutklekket.

Og de stoler ikke på folk de ikke kjenner. Kanke kladre de for det akkurat... det gjør jo ikke jeg heller.
Og løgnen er en kultur de deler med oss.
Måker er veldig sosiale overfor de menneskene de kjenner.

Men å være måke og å vinne polularitet hos vanlige folk er atagelig verre en å være Somalier og å vinne poplularitet på nord-vestlandet.

Sorepheus
27-03-07, 15:06
Måker er individualister. Men de har intelligens nok til å ingå allianser i sårbare perioder. Blant annet når ungene er nyutklekket.

Og de stoler ikke på folk de ikke kjenner. Kanke kladre de for det akkurat... det gjør jo ikke jeg heller.
Og løgnen er en kultur de deler med oss.
Måker er veldig sosiale overfor de menneskene de kjenner.

Men å være måke og å vinne polularitet hos vanlige folk er atagelig verre en å være Somalier og å vinne poplularitet på nord-vestlandet.

Joda, men det jeg sier er at måken vil ikke nøle om å ta seg til rette om han/hun først ser en sjangse.

Kims
27-03-07, 17:13
Jeg likte måker helt til jeg jobbet på resturant med uteservering på taket. Etter det er ikke måker og jeg lengere, og det er ikke min feil! :overlegen:

BEM
27-03-07, 17:45
Jeg likte måker helt til jeg jobbet på resturant med uteservering på taket. Etter det er ikke måker og jeg lengere, og det er ikke min feil! :overlegen:
Jeg vet om noen som jobber på uterestaurant som ikke liker meg heller. :knegg:

Kims
28-03-07, 22:25
Jeg vet om noen som jobber på uterestaurant som ikke liker meg heller. :knegg:

Hvis du oppfører deg på samme viset som måkene jeg var i daglig kamp med når du er på uteresturanter kan jeg forstå dem... :skratt:

BEM
28-03-07, 23:18
hrmpf, hu der kråka som jobba der var ikke helt god. :overlegen:

Sorepheus
29-03-07, 11:36
Ikke diss kråkene!