PDA

Se full versjon : Slette program når avinstallering ikke virker

mailen
03-05-07, 15:06
Jeg har lagt inn AVG antivirus og skulle avinstallere Norman. Jeg trodde jeg gjorde det, men ikonet ligger fortsatt på verktøylinja nede og nå har den oppdatert seg og alt.

Den finnes ikke lenger i listen under "Legg til eller fjern programmer", ei heller under programmer på Startmenyen. Hvordan slette?

kratos
03-05-07, 15:06
Blanco?

mailen
03-05-07, 15:08
Ingenting er uprøvd, jeg må drive og scrolle opp og ned for å se alt som står her. :dom:

Anastasia
03-05-07, 16:33
Se inne i programfiler, slett Norman mapper der inne.

Cruella DeGris
03-05-07, 17:01
Jeg har lagt inn AVG antivirus og skulle avinstallere Norman. Jeg trodde jeg gjorde det, men ikonet ligger fortsatt på verktøylinja nede og nå har den oppdatert seg og alt.

Den finnes ikke lenger i listen under "Legg til eller fjern programmer", ei heller under programmer på Startmenyen. Hvordan slette?
Du må først avinstallere AVG igjen, så avinstallerer du Norman, og så legger du inn AVG. Tungvindt, men dersom du ikke gjør det så får du det ikke til.

mailen
03-05-07, 18:09
Se inne i programfiler, slett Norman mapper der inne.
Jeg forsøkte, det gikk ikke. Husker ikke hva feilmeldingen sa.

Du må først avinstallere AVG igjen, så avinstallerer du Norman, og så legger du inn AVG. Tungvindt, men dersom du ikke gjør det så får du det ikke til.
Men jeg får jo ikke avsintallert Norman, for nå er det borte fra "Legg til eller fjern programmer"-menyen.

Cruella DeGris
03-05-07, 18:11
:knegg: Jeg skal høre med mannen min når han kommer hjem, om ikke da Sing har et godt forslag.

Cruella DeGris
03-05-07, 18:11
Du kan jo evt høre med iVibes på Mingle.

Sorepheus
03-05-07, 18:19
Ja, Norman er notorisk vanskelig å avinnstallere. Jeg bruker begge programmene og ser i grunnen ikke noe poeng i å ikke gjøre det.

mailen
03-05-07, 18:22
Ja, Norman er notorisk vanskelig å avinnstallere. Jeg bruker begge programmene og ser i grunnen ikke noe poeng i å ikke gjøre det.
Vanskelig som i umulig?

Cruella DeGris
03-05-07, 18:22
Dersom du bruker de samtidig så kan du være uheldig og det ender opp med at hele pc'en din krasjer.

mailen
03-05-07, 18:23
Begge programmene? Norman og AVG? Trodde ikke man kunne bruke to programmer samtidig.

Sorepheus
03-05-07, 18:24
Det har i hvert fall jeg gjort lenge.

mailen
03-05-07, 18:27
Jeg vet iallefall hvem jeg ikke skal stille dataspørsmål til. :knegg:

Sorepheus
03-05-07, 18:35
Hehe, XP'en min er ekstremt stabil til tross for at det er samme installasjonen som for 5 eller 6 år siden.

zorro
03-05-07, 18:41
Jeg har også avinstalert norman og innstalert AVG for ett års tid siden. Jeg tror jeg slettet alle symantec-produktene får å få bort alt...hvis jeg ikke husker feil?

Sorepheus
03-05-07, 18:42
Norman, ikke Norton.

mailen
Jeg har også avinstalert norman og innstalert AVG for ett års tid siden. Jeg tror jeg slettet alle symantec-produktene får å få bort alt...hvis jeg ikke husker feil?
Jaha? Men hvordan, når avinstalleringen ikke funker? :gal:

mailen
Norman, ikke Norton.
Symantec er Norton ja?

Sorepheus
03-05-07, 18:47
Yes, Norton er mye mer omfattende enn Norman. Det burde ikke være noe problem å bruke Norman og AVG samtidig. Begge er lite systemkrevende prosesser.

Sorepheus
03-05-07, 18:54
Men det er da bare å gå til Control Panel/Kontroll Panel -> Legg til Fjern/Add Remove Programs -> Norman Anti Virus -> Avinnstalere ?

zorro
03-05-07, 21:11
Norman, ikke Norton.

Åh! Jeg skjønner ikke hva jeg gjør i disse datatrådene. :knegg:

mailen
03-05-07, 21:37

Men jeg får jo ikke avsintallert Norman, for nå er det borte fra "Legg til eller fjern programmer"-menyen.

Men det er da bare å gå til Control Panel/Kontroll Panel -> Legg til Fjern/Add Remove Programs -> Norman Anti Virus -> Avinnstalere ?
Nei! *peker opp*

Sirkus
03-05-07, 22:00
Har du prøvd DELETE?

Sorepheus
03-05-07, 22:40
Nei! *peker opp*

Virker veldig rart, den er der her på min maskin. Hvis det er fordi programmet ikke vil avinstalleres fordi det i gang må du fjerne det fra oppstartsprosessen, Norman lar naturligvis seg ikke skru av siden det et anti-virus program.

Elektra
03-05-07, 22:44
Yes, Norton er mye mer omfattende enn Norman. Det burde ikke være noe problem å bruke Norman og AVG samtidig. Begge er lite systemkrevende prosesser.

Ikke hvis en av dem, eller begge, driver og leker seg med sandbox. Man skal aldri ha to antivirus på samme PC. Du har bare hatt flaks til nå.

mailen
03-05-07, 22:45
Har du prøvd DELETE?
Nei, hvor finner jeg den knappen? :dom:

Virker veldig rart, den er der her på min maskin. Hvis det er fordi programmet ikke vil avinstalleres fordi det i gang må du fjerne det fra oppstartsprosessen, Norman lar naturligvis seg ikke skru av siden det et anti-virus program.
Den var der, men så avinstallerte jeg også ble den borte derfra men ikke fra resten av maskinen, liksom.

Fjerne Norman fra oppstartsprosessen ja. *iler*

Sorepheus
03-05-07, 22:47
Eventuelt Oppstartsprosessene, du må nok opp med Run > Regedit

mailen
03-05-07, 22:59
Eventuelt Oppstartsprosessene, du må nok opp med Run > Regedit
Du mener Run > msconfig?

Sirkus
03-05-07, 23:00
Du spør meg ikke på ramme alvor hvor deleteknappen er? Heergud, DET sa jeg ikke at jeg visste.

Sorepheus
03-05-07, 23:01
Ja, msconfig.

Sorepheus
03-05-07, 23:02
Under run > msconfig > boot.ini slett norman linjene.

mailen
03-05-07, 23:05
Under run > msconfig > boot.ini slett norman linjene.
Må visst slå den av og omstarte først.

Cruella DeGris
03-05-07, 23:15
Jepp, omstart og msconfig. Da skal du kunne fjerne Norman.

Mr.Man
04-05-07, 00:23
Cruella var inne på det, men det manglet en liten bit. Du må fylle opp igjen det som mangler av Norman i registry og fjerne det ordentlig igjen.

Avinstaller AVG
Installér Norman
Avinstallere Norman
Installér AVGHvis du fremdeles ikke blir kvitt Norman, bør du søke på Normans hjemmesider etter et "removal tool". AV-programmer er ingen spøk å bli kvitt manuelt. Det er så inne helvetes mye drit de legger inn i registry.

Sorepheus
04-05-07, 00:26
Er mange registry cleaners man kan bruke.

Mr.Man
04-05-07, 00:39
Er mange registry cleaners man kan bruke.
Og de funker bra?

Sorepheus
04-05-07, 00:50
Både og. De du betaler for røsker det meste faktisk.