PDA

Se full versjon : Kong Haakon gråt stort sett hele tiden

Limafox
04-05-07, 11:47
http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/05/04/499620.html

Dette var nytt for meg.

Bryne har fått tak i gamle lydbåndopptak som tidligere ikke har vært kjent. Det var Koht som gjorde opptakene på en Tandbergspiller i 1957, i samtale med NS-medlemmet Ragnar S. Grude, som var i familien til Koht.

KOHT KALLER FORESTILLINGEN om kongens nei for en myte, både det neiet han ifølge vanlig historieskriving ga til tyskerne både 9. april og senere i BBC fra London. Tvert om, Koht selv var nei-mannen.

HILDE
04-05-07, 11:49
Burde ikke du vært ute og trent nå?

Limafox
DET VAR NOK FORTSATT en bitter Koht som snakket på dette båndet fra 1957, en mann med behov for anerkjennelse. Det viste seg også ellers i hans virke etter krigen, han skrev flere bøker der han forsvarte valgene han tok før og under krigen.

Han fikk ikke den anerkjennelsen han ønsket, men delvis æren for avvisningen av tyskerne, det fikk han. At det var han utformet kong Haakons erklæring har vært kjent.

- Det er interessant at Koht så tydelig sier det er en myte at kongen alene sa nei, sier professor Ole Kristian Grimnes til Dag og Tid. Han mener likevel Koht overdriver i opptakene og opphøyer sin egen rolle.

Limafox
Burde ikke du vært ute og trent nå?

Uke 20.

HILDE
04-05-07, 11:55
Uke 20.

Du bør begynne med en gang. Spiser du mye sjokolade, potetgull og sånt?

Limafox
04-05-07, 11:56
Du bør begynne med en gang. Spiser du mye sjokolade, potetgull og sånt?

Jeg trapper ned.

HILDE
04-05-07, 11:59
Jeg trapper ned.

Mhm. Jeg bare lurte. Egentlig er det en fordel at man spiser mye feit og sukkerholdig mat før man slanker seg. Da går det sinnsykt fort nedover med en gang man kutter snopet.
Om man drikker en liter cola om dagen, er det 400 kalorier. En sjokolade er ca 400 kalorier. 7000 kalorier færre i uken og man er en kilo lettere.Det er ikke så mye brus og sjokolade om man ser litt stort på det.

Limafox
04-05-07, 12:00
Oj.

HILDE
04-05-07, 12:03
Jepp. Så dersom du spiser mye snop, går du ned mange kilo bare på å kutte det ut, mens du samtidig kan spise alt annet som normalt. Etter fem, seks uker har kroppen vendt seg til det nye, lave kaloriinntaket og den kjappe vektnedgangen vil bremse.
Da kan du begynne å se på hverdagskosten. Hva som er fett og sukkerholdig der. Så får du nye fem, seks uker med drastisk vektnedgang.
Når det da stabiliserer seg, bør du være på et kostholdsnivå du kan leve med resten av livet.
Vil du enda mer ned etter dette, begynner du å jogge.

HILDE
04-05-07, 12:03
Jeg er en jævel på gode teknikker.

HILDE
04-05-07, 12:04
Funker ikke noe av dette, skaff deg en liten livskrise, så raser kiloene av.

Limafox
Jepp. Så dersom du spiser mye snop, går du ned mange kilo bare på å kutte det ut, mens du samtidig kan spise alt annet som normalt. Etter fem, seks uker har kroppen vendt seg til det nye, lave kaloriinntaket og den kjappe vektnedgangen vil bremse.
Da kan du begynne å se på hverdagskosten. Hva som er fett og sukkerholdig der. Så får du nye fem, seks uker med drastisk vektnedgang.
Når det da stabiliserer seg, bør du være på et kostholdsnivå du kan leve med resten av livet.
Vil du enda mer ned etter dette, begynner du å jogge.

Satan og.

Limafox

:knegg:

Lynx
04-05-07, 12:21

Eller på. Jeg snakker av erfaring.