PDA

Se full versjon : Å få email fra en blogger

Zenaria
06-05-07, 10:46
Hei, det opplevde jeg for første gang i dag. En kar sendte en email til meg og lurte på hvorfor jeg svarte slik jeg svarte. Han understreket at han aldri brukte å gjøre dette. Første gang for meg. Litt rart.

Men, er dette et vanlig fenomen? Noen som har opplevd det?

Kjut
06-05-07, 10:49
Jeg blogger ikke.

Limafox
06-05-07, 10:55
Jeg skjønner ikke hva du mener engang. Synes du det er sært å få email fra andre?

Zenaria
06-05-07, 11:09
Jeg skjønner ikke hva du mener engang. Synes du det er sært å få email fra andre?

På denne måten ja. Men du forstår sikkert ikke hva jeg mener, men det er sikkert jeg som er dårlig til å forklare. Når man skriver kommentarer til andre blogger er det noen som krever at man identifiserer seg via emailen. Derifta har jeg fått en mail. Jeg synes det er litt rart, siden jeg ikke ønsker slik kontakt..noen som forstår?

Limafox
06-05-07, 11:11
Skrev du din mail da?

Zenaria
06-05-07, 11:11
Skrev du din mail da?

Jeg skrev da ingen mail!!! Ehh, la meg tippe, du blogger ikke? ;)

Zenaria
06-05-07, 11:12
:stolt:Okai, det er litt lurt å skjønne hva jeg spør om hvis man skal svare evt. skjønne problemstillingen...:stolt:

linda
06-05-07, 11:15
På denne måten ja. Men du forstår sikkert ikke hva jeg mener, men det er sikkert jeg som er dårlig til å forklare. Når man skriver kommentarer til andre blogger er det noen som krever at man identifiserer seg via emailen. Derifta har jeg fått en mail. Jeg synes det er litt rart, siden jeg ikke ønsker slik kontakt..noen som forstår?
Jeg forstår. Rart egentlig. Hvorfor kunne han bare ikke svare i bloggen, liksom.

Zenaria
06-05-07, 11:31
Jeg forstår. Rart egentlig. Hvorfor kunne han bare ikke svare i bloggen, liksom.

Ja nettopp, det var litt rart ja...

Ja ja...måtte bare få bekreftet. :-D

Limafox
06-05-07, 11:32
Jeg skrev da ingen mail!!! Ehh, la meg tippe, du blogger ikke? ;)

Joda, men jeg har da mailadressen min skjult.

Limafox
06-05-07, 11:32
Ja nettopp, det var litt rart ja...

Ja ja...måtte bare få bekreftet. :-D

Aha. Hvorfor skrev du ikke det, bare? "Så rart han svarte på mail, istedenfor på kommentarfeltet". :knegg:

Zenaria
06-05-07, 11:33
[quote=Limafox;670449]Joda, men jeg har da mailadressen min skjult.[/quote

Det har jeg også. MEN; når du skriver i andre blogger så er det av og til slik at de krever din email for at du skal få svare. Skjønner du nå`:geip:

Limafox
06-05-07, 11:33
[quote=Limafox;670449]Joda, men jeg har da mailadressen min skjult.[/quote

Det har jeg også. MEN; når du skriver i andre blogger så er det av og til slik at de krever din email for at du skal få svare. Skjønner du nå`:geip:

Ja, det er jo bare å skrive svade@svada.no, det. ;)

shiva
06-05-07, 11:34
Det er jo for å få kontakt. Han er ute etter henne vel.

Limafox
06-05-07, 11:34
Du trenger ikke skrive din mailadresse. Det gjør aldri jeg, iallefall.

Zenaria
06-05-07, 11:35
[quote=Zenaria;670452]

Ja, det er jo bare å skrive svade@svada.no, det. ;)

:rofl: det har jeg aldri tenkt på.

:klaske i panna:

Jeg er så lydig. Kan du lære meg å bli slu og lur? :-D

Limafox
06-05-07, 11:40
Vet ikke om jeg er så flink på det, men dette lærte jeg iallefall bort. :stolt:

linda
06-05-07, 12:03
Det er jo for å få kontakt. Han er ute etter henne vel.
Ja, selvsagt.

HILDE
06-05-07, 12:07
Du får skrive tilbake at du elsker ham og at du er helt klar til å få barn i dette øyeblikk. Jeg garanterer at han aldri vil plage deg igjen.

linda
06-05-07, 12:11
Du får skrive tilbake at du elsker ham og at du er helt klar til å få barn i dette øyeblikk. Jeg garanterer at han aldri vil plage deg igjen.
Hehe.

Zenaria
06-05-07, 12:32

:fniser:

Avil
06-05-07, 14:55
No er det etterkvart ein håndfull blåggere som skriv til meg om forskjellige ting. Først skvatt eg litt og syns det var rart at nokon tok kommentarfeltet i blåggen sin "så seriøst" at dei ville eposte vidare med meg om ting eg hadde kommentert. men no syns eg det er greit. og så er eg blitt flinkare til å ikkje svare på ting. Ofte skriv jo folk på gmailen min, og den sjekkar eg nesten aldri, eg oppretta den berre for å få meg blågg på wordrpess som ikkje aksepterer hotmail.

magnus
06-05-07, 17:27
:lol:

FruW
23-06-07, 23:40
Jeg tror ikke det er så veldig vanlig at man sender epost til bloggere, tror det kommer litt an på hva slags blogg man har, og kanskje endel heller ikke ønsker at det de har å si om saken skal bli publisert på nett.

Men på generelt basis mener jeg at man ikke skal sende epost til andre bloggere, med mindre de har gitt mulighet for epost kontakt på sin egen blogg eller bedt om det spesielt.

På mange blogger må man skrive inn epost addressen for å i det hele kunne få lagt til en kommentar, og da er man nødt til å stole på at eposten ikke blir misbrukt av den som skriver bloggen.

Så det er vel kanskje lurt å gjøre som Avil, å ha en spam epost man bruker når man skal kommentere.