Se full versjon : 50 Bøker ..
Nå har jeg visst 50 bøker på Amazon.co.uk ønskelisten.
Jeg bestilte nettopp tre, men det ble lettlest faglitteratur siden jeg alt har 9 Uleste bøker her.
Akkurat nå leser Harry Potter :rødme: på senga, men jeg leser Memory of Fire i hengekøya. Etter det blir det nok The God Delusion eller Vandreren og tredje bok i Sci-Fi Trilogien The Golden Age.
Du trenger ikke rødme fordi du liker Harry Potter.
Vel, jeg burde ikke rødme over det i det hele tatt, og det er det en veldig god grunn for, men det vil jeg ikke si av personvernhensyn.
Vel uansett synes jeg nok Harry Potter er blitt litt vel mye hysteri rundt, det er jo nesten på størrelse med enkelte mindre religioner nå.
Sant nok. Jeg synes det er artig underholdning for store og små. Jeg gleder meg dog til neste film kommer på kino.
Er ikke så ille i Norge, men i UK og USA er det Barnas egen religion sidestilt med alle andre religioner - kan man få inntrykket av. Det er vel og der avslutningen er i neste og siste bok.
Det har tatt av litt mye, ja.
Jeg synes Harry Potter ble litt skummelt, jeg. :skrape:
De kan faktisk være litt scary til tider.
Filmene kan være ekle, synes jeg.
Jeg er en filmpingle.
Jeg holdt på å dø av Den sjette sansen og turte ikke å se slutten på Seven.
Siden jeg har bodd i England fikk bøkenes historie nok et litt annet preg enn det får for norske barn og ungdom.
Jeg sluttet med Harry Potter etter bok fire, tror jeg. Jeg ble så sint av sånn unødvendig dreping.
Passer ikke inn i en barnebok, nei.
Nemlig. Det er det jeg synes blir litt feil.
Lystløgner
07-05-07, 16:11
For det var jo ingen som døde i eventyrene til Asbjørnsen & Moe? Eller Brødrene Grimm.
Hvorfor tror dere barn tåler så mye mindre enn dere selv tålte da dere vokste opp?
Jeg elsket jo eventyret Kjæresten i skogen, hvor kjæresten tar livet av mangemange kvinner og har blod i store kar, så jeg bør vel ikke snakke.
Jeg syntes HP bøkene er ganske geniale. Bøkene vokser med karakterene i boka etter hvert som de utvikler seg fra å være store barn til ungdom.
Jeg har lest omtrent samtlige Brødrene Grimm og Asbjørnsen og Moe. Drepinga der var både hyppigere og blodigere.
HP Lovecraft ? Jeg bør kjøpe inn de og. Folk sier de er bedre enn Lord of the Rings trilogien, selv fant jeg LOTR noe langdryg, men episk. Litt sånn som man beskriver War and Peace eller Tatt av Vinden.
HP = Harry Potter. Skrekk genren interesserer meg ikke. Jeg gjespet under "The Ring"
HP = Harry Potter. Skrekk genren interesserer meg ikke. Jeg gjespet under "The Ring"
Joa, Harry Potter er fun.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.