Se full versjon : Dreambox 7000S selges
Kongen over alle satelitt-tunere:
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=507738206
Hvorfor skal du selge den?
Fordi han skal over til fiber.
Etter for lang tid med lite kli i kosten går det fullstendig i dass.
Du kan trygt sette opp prisen i hvert fall. Til 3000 kroner. Kanskje 3500 også.
Litt av poenget med en auksjon. Man legger inn bud. :nemlig:
Vi har også dreambox. *opplyser*
Dreambox ruler på parabol.
Du kan trygt sette opp prisen i hvert fall. Til 3000 kroner. Kanskje 3500 også.
Ja, regner med at auksjonen ender på rundt det beløpet.
Hva slags harddisk har du i den?
Vurderer å sette en i min DB7000, men har hørt at man bør ha en på 5400RPM, og helst ikke større enn 160GB pga varmeutvikling og strømforbruk.
I min Relook 400s sitter det en 7200RPM harddisk på 250GB, men denne boksen har både vifte og kraftigere strømforsyning.
Ja. Jeg var heldig og fikk tak i en Maxtor 300 GB disk med 5400 RPM. Det har fungert sånn passe. Den liker ikke å være avslått helt over lengre tid. Da kan den være litt kjip å få igang p.g.a. strømforbruket ved oppstart. Da må man prøve flere ganger og typisk vente 5 min. mellom hver gang. Etter 3. eller 4. forsøk funker det. Men så lenge den alltid står i standby er det aldri noe problem.
De 7000 med blå display (nyere rev.) skal visstnok ha litt kraftigere strømforsyning, så da er ikke dette noe problem.
De med blått display er de eldste. ;)
Ja, mulig det. Ihvertfall hender det de spør etter den med blått display på digsat.net av en eller annen grunn. Tror det har noe med strømforsyning å gjøre.
Ja, det er noe som er forskjellig i hvert fall.
Ellers må man ha en DB7020 for å få bra nok strømforsyning til at den blir helt stabil med stor harddisk. Den har også en annen tuner som er mindre følsom og også gir bilde ved svakere signaler.
Får dere tuner som kobles til fibernettet nå eller?
Ja, det har vi allerede. Den er sånn passe, men det suger å ikke kunne pause tv-sendinger når man har blitt vant til det. Men det kommer sier de.
Knallbra dreambox, har maken selv her :)
Hvordan er det med å sette opp en parabolantenne innendørs rettet mot et vindu?
Tenk så kult det hadde vært om jeg skjønte hva dere snakket om. :dom:
Ja, jeg skjønte hva WG sa, da. Han vil ha en parabolantenne inne. Hvorfor vil du det WG?
Ja, jeg skjønte hva WG sa, da. Han vil ha en parabolantenne inne. Hvorfor vil du det WG?
Tja, så jeg kan bruke en parabolantenne kanskje? Du vet de forbød jo utenlandske, ikke godkjente TV kanaler i de fleste borettslag når krigen begynte.
Hvordan er det med å sette opp en parabolantenne innendørs rettet mot et vindu?
Ja, det fungerer så lenge du har fri sikt mot satellitten fra vinduet.
Det blir jo et stilig møbel i stua.
Ja, det fungerer så lenge du har fri sikt mot satellitten fra vinduet.
Det blir jo et stilig møbel i stua.
I grunnen ikke noe i veien for at man kan ha den i stua da. Jeg syntes det virkelig gikk over stokk og stein da de begynte å forby antenner på hverandaer, plener og tak og da. Jeg mener jeg skjønte jo at de ikke ville ha at folk borret i fasaden på egen hånd eller ledninger som hang og slang, som var den første undskyldningen de kom med.
Men når de da ikke aksepterte at profesjonelle gjorde detm, ei heller at de var plassert andre steder, da skjønner man fort at de hadde helt andre motiver med de nye reglene sine.
Sett den på verandaen og mal den brun med blomster. Kall det kunst. Da kan de aldri gjøre en dritt. De har mindre makt enn du tror.
Sett den på verandaen og mal den brun med blomster. Kall det kunst. Da kan de aldri gjøre en dritt. De har mindre makt enn du tror.
Jojo, de kan gjøre det utroligste. Livet blir fort ekstremt surt for beboere som setter seg opp imot borettslagsstyrer.
Såvidt jeg har lest tidligere er det en regel som sier at man ikke kan tvinge på urimelige regler mot beboere. Så lenge man hamrer på den kan man holde det gående lenge uten noen avgjørelse. Bare trekk dem inn i forliksrådet. Det koster bare 800 spenn. Dommerne der er legfolk som oss som i mange tilfeller vil dømme i din favør. Les nøye på regler på www.leieboerforeningen.no (http://www.leieboerforeningen.no).
Tja, så jeg kan bruke en parabolantenne kanskje? Du vet de forbød jo utenlandske, ikke godkjente TV kanaler i de fleste borettslag når krigen begynte.
Hvilken krig?
Lystløgner
14-05-07, 20:12
Hvilken krig?
You are not authorized for this information.
Move along citizen.
Såvidt jeg har lest tidligere er det en regel som sier at man ikke kan tvinge på urimelige regler mot beboere. Så lenge man hamrer på den kan man holde det gående lenge uten noen avgjørelse. Bare trekk dem inn i forliksrådet. Det koster bare 800 spenn. Dommerne der er legfolk som oss som i mange tilfeller vil dømme i din favør. Les nøye på regler på www.leieboerforeningen.no (http://www.leieboerforeningen.no).
Okay, det er jo kjekt å vite. Nå skal jeg kjøpe selveier da, så da kan kontrollmenneskene ryke og reise uansett.
Hvilken krig?
Hahah, fantastisk sarkasme, eller?
Jeg trodde borettslag stort sett hadde forbudt parabolantenner omtrent siden forrige verdenskrig.
Jeg trodde borettslag stort sett hadde forbudt parabolantenner omtrent siden forrige verdenskrig.
Nå var det vel ikke nevneverdig mange antenner av denne sorten på denne tiden? Det er derfor jeg spør hvilken krig det er snakk om.
Nå var det vel ikke nevneverdig mange antenner av denne sorten på denne tiden? Det er derfor jeg spør hvilken krig det er snakk om.
Sier du det.
Jeg leste at Dreamboy7000 et eller annet var til salg jeg. Så går jeg ivrig inn i tråden og finner ut at det dreier seg om en boks? :skuffet:
Sexy Sadie
15-05-07, 00:03
Jeg leste at Dreamboy7000 et eller annet var til salg jeg. Så går jeg ivrig inn i tråden og finner ut at det dreier seg om en boks? :skuffet:
Ler. :rofl:
Okay, det er jo kjekt å vite. Nå skal jeg kjøpe selveier da, så da kan kontrollmenneskene ryke og reise uansett.
Alene eller sammen med noen?
Ler. :rofl:
Jeg føler meg så srt skuffet altså!! :knegg:
Jeg puttet en gammel 80GB 7200RPM disk i Dreamboxen min for et par dager siden. Det ser ut til å fungere bra, men den støyer en del, så nå har jeg bestilt en 250GB Samsung disk. Den skal være stillegående.
Vi har kjøpt sånn TV-skap med matt glass foran på Ikea. Glimrende å plassere sånne units som bråker litt i.
Knallbra dreambox, har maken selv her :)
Jeg er så glad fordi jeg vet ikke hva en dreambox er. Men jeg skulle ønske at det var en boks med drømmer i. :ivrig:
Vi har kjøpt sånn TV-skap med matt glass foran på Ikea. Glimrende å plassere sånne units som bråker litt i.
Ja, jeg kan egentlig putte den i skapet med glassdør jeg også, men er redd det blir for varmt der inne.
Jeg er så glad fordi jeg vet ikke hva en dreambox er. Men jeg skulle ønske at det var en boks med drømmer i. :ivrig:
Det er jo det det er. I hvert fall for nerder.
Cruella DeGris
22-05-07, 11:36
Ja, jeg kan egentlig putte den i skapet med glassdør jeg også, men er redd det blir for varmt der inne.Vi har den i skap med glassdør, men skapet er ganske åpent bak, og har ikke hatt noen problemer med dreamboksen vår. Uten at jeg vet mer om boksen enn at det er en dreamboks. :knegg:
Synd de har litt for svak CPU til å spille av DivX over nettverk. Det kunne vært praktisk.
Ja, men det går fint å starte en divx-fil via webinterfacet og streame den til Dreamboxen. Krever bare at du har VLC installert på pc'en.
Ja, men man kan ikke fylle opp boksen med filmer og dekode dem der. Det er det som er litt dumt. Kanskje de nyere modellene har litt vassere cpu.
Hadde man kunnet flytte DivX filmer med AC3 over til DB'n, så hadde man ikke behøvd noen DVD-spiller heller.
DB8000 vil kunne dekode divx-filer og har vel også innebygget dvd-brenner. Den viser også hd-signaler.
Da begynner det å bli skikkelig snacks.
Ja, men det kommer vel til å koste skjorta også. Prisantydningene jeg har hørt er 7500-8000 kroner.
Tror kanskje det kommer info om releasedato etc. i løpet av denne uken ettersom det er en stor messe i Tyskland nå (Anga Cable).
Dreambox er en hacker-box og kommer til å bli slått ut når operatørene vil.
Ja, det vet man jo aldri. Parringen mellom kort og tuner skulle gjøre at Viasat kun skulle sees på deres drittmottakere, men det var ikke akkurat noen hindring for hverken Dreamboxen eller mange andre.
Dreambox er en hacker-box og kommer til å bli slått ut når operatørene vil.
Det har de prøvd å gjøre i flere år. Så lenge satelitt-selskapene oppfører seg på den måten de har gjort til nå lager de et flott marked for Dreambox. Det var litt nedtur når de lagde såpass avanserte nøkler at man ikke bare kunne laste ned nøkler til alle kanalene for et par år siden, men gidder man å abbonere på begge kortene er boksen fremdeles kul og mye kjappere enn de drittboksene man får fra Viasat/CD.
2500 og 9 timer igjen. Noen kommer til å få seg en billig Dreambox her. :gråter:
Får satse på at du får en liten budkrig helt på slutten. Er mange som venter til det er 10 minutter igjen før de legger inn bud.
Der spratt den opp i 2700 gitt. :joggesko:
Ser den endte på 3600,-. Det må du vel være fornøyd med.
Hvorfor skal dere ha hardisk inni DB'en? Vi har den direkte koblet til pc'n og bruker den hdd.
Fordi jeg sliter med at forbindelsen går ned til pc'en - og da henger dreamboxen seg.
Ser den endte på 3600,-. Det må du vel være fornøyd med.
Ja, stort mer kan man vel ikke få. Så dette ble bra.
Nei?
Ensomme veier, ensomme veier.
Ensomme veier, ensomme veier.
Kan du ikke bare fortelle hva du snakker om?
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.