Se full versjon : Pai
Jeg skal i utdrikningslag i morgen og skal ha med meg en pai. Den må selvsagt være smæshing! Best faktisk.
Hjelp?
Her var det noen oppskrifter:
http://www.kokk.no/default.asp?uid=3097&CID=1059
Vanlig paideig. Mel, smør, salt og litt vann.
Fyll 3 egg, 1,5 dl melk, 1,5 dl fløte, piskes sammen, ha i pepper og paprikapulver og revet parmesan og masse revet jarlsbergost. Stek bacon og surr litt spinat i pannen. Hiv alt oppi en litt forstekt paideig i formen. Stek.
Her var det noen oppskrifter:
http://www.kokk.no/default.asp?uid=3097&CID=1059
Er de gode da?
Vanlig paideig. Mel, smør, salt og litt vann.
Fyll 3 egg, 1,5 dl melk, 1,5 dl fløte, piskes sammen, ha i pepper og paprikapulver og revet parmesan og masse revet jarlsbergost. Stek bacon og surr litt spinat i pannen. Hiv alt oppi en litt forstekt paideig i formen. Stek.
Mm.. ser godt ut. Får jeg det til tro? Hvor mye parmesan og jarlsberg sånn omtrent?
Et par dl. revet jarlsberg. Ikke like mye parmesan. Nå tipper jeg litt, men 50 g?
Og du kan godt ha andre ting i paien, løk, sopp, broccoli, skinke osv.
Forresten, vet dere om det går an å få tak i engangspaiformer noe sted?
Suzie, du bruker fersk spinat?
Du kan kanskje være fast kokk i ferien også? Ja?
Hvis jeg får til dette, kanskje jeg lager pai en dag, ja. :nemlig:
Har aldri laget pai jeg, men du får ha lykke til Gyrken. De paiene jeg har smakt med kylling, sopp, tomat etc har vært gode allefall. Skinkepai er jo også godt.
Forresten, vet dere om det går an å få tak i engangspaiformer noe sted?
spør på Jacobs, de vet det nok :)
Ja, jeg får ta meg en tur dit. Det hadde vært greit å slippe å bære på en paiform hele kvelden.
Jeg bruker fersk spinat om sommeren. Frossen ellers. Den bare tiner jeg og klemmer ut vannet.
Jeg fikk fatt i fersk spinat og alle de andre ingrediensene + noen til. Og ferdig paibunn til å rulle ut, fra Tine. Da bør jo denne pailagingen gå temmelig fort.
Spinat er skikkelig supergodt. Jeg måtte ta meg sammen for å ikke spise opp alt før den havnet i paien.
hvordan ble paien gyrken?
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.