Se full versjon : Stieg Larsson
Da har jeg nettopp lest ut den tredje og siste Stieg Larsson-boka. På svensk siden jeg ikke klarte å vente på den norske oversettelsen. Den var jo spennende, absolutt lesverdig, men jeg følte ikke at den var like fengende som de andre.
For det første var det jo ingen overraskelser, den endte slik som jeg trodde da jeg startet å lese. For det andre ble det vel mye politikk - mye prat og lite handling rett og slett. Og Lisbeth Salander er jo dødelig såret første halvdel av boka, noe som var litt nedtur i og med at hun er den absolutt mest fengslende i persongalleriet. Og en annen ting - hun virker ikke like sær og rar som tidligere, gjør hun?
Flere som har lest? Hva synes dere?
Jg holder på. Og nå skjønner jeg hvordan det går. :sur:
Men det skjønte du vel egentlig fra før, eller var det min skyld? :skrape:
Hehe. Jeg er egentlig enig med deg, gyrk. Det er lite æksjen i den tredje boka, og LS har jo blitt rene kosejenta.
Er dette en triologi? Alle snakker om SL så jeg hadde tenkt å begynne så snart jeg er ferdig med Don Quijote...
Det er en triologi, ja. Og de må leses i riktig rekkefølge.
Okai, men hvis sisteboka er døll, så frister det jo ikke. Sisteboka er jo liksom rosinen i pølsa.
Døll er den jo ikke. Jeg leste mine 700 sider på en ukes tid, og det hadde ikke skjedd om den var døll. Den var bare ikke like bra som de første to. Men så var jo de første to absolutt glimrende også, og forventningene til den tredje boka skyhøye!
Du kan uansett godt lese bare de første to om du vil det. Hver bok har en avslutning av sitt mysterium. Det er kanskje noe av problemet med den tredje at det egentlig skjer veldig lite nytt, isteden rulles en del av bakgrunnen opp og triologien får en slags verdig avslutning. Men en litt for lang avslutning er det nok.
Jeg hørte forresten på radioen at det finnes et halvskrevet fjerde manus om Salander og Blomkvist. Håper familien ansetter en kyndig person til å skrive det ferdig! Jeg er klar for en til, jeg!
Okai, da satser jeg på denne, hvis jeg blir ferdig med den andre.....
Haha! Nei, det ville jo vært en større nedtur, du har rett i det!
Jeg er også akkurat ferdig med den 3. og ganske enig med deg. Den 2. var den desidert beste!
Håper også på at den 4. kommer ut slik at det blir en endelig avslutning på det hele.
Tragisk at han døde - veldig dyktig forfatter.
Jeg ble anbefalt den første boka her forrige dagen, og gikk sporenstreks å kjøpte den. Er igang med den og gleder meg til resten. Virker veldig bra så langt.
Er dette en triologi? Alle snakker om SL så jeg hadde tenkt å begynne så snart jeg er ferdig med Don Quijote...
Den åpnet jeg, men ble aldri ferdig med. Men ble inspirert og sloss med vindmøller enda.
Siden har jeg ikke lest noe.
Hvordan gyrken med liten g klarer å lese svensk overgår min forestillingsevne.
Jeg er sinnsykt god i svensk. Særlig når jeg er full. Og det er jeg jo nesten alltid. :full:
Er du hjemme alt? :knegg:
Alt? Jeg begynte å drikke klokka 12 i formiddag, så etter 15 timer på fylla kunne du godt bare ønske meg velkommen hjem uten noen syrligheter.
Fortenk.
Jeg har ikke blitt kastet ut en eneste gang i hele dag. :stolt:
Riktignok har jeg ikke vært noen steder der man kaster ut folk heller..
Jeg er sinnsykt god i svensk. Særlig når jeg er full. Og det er jeg jo nesten alltid. :full:
Det er urettferdig. :snurt:
Riktignok har jeg ikke vært noen steder der man kaster ut folk heller..
Jeg ble kastet inn en gang jeg.
Jeg visste vel ikke at man ikke skulle synge selvlagede sanger på benken ved bedehuset i kirketida?
De burde lage skilter om slikt.
Tragisk at han døde - veldig dyktig forfatter.
Åh, no vart eg heilt slik ÅNEI, DØYDDE HAN!, men så skjønte eg at det ikkje var helten du skreiv om, men berre forfattaren. *pustar letta ut*
Eg har blitt kasta ut frå Lorry. At eg var grusomt full var visst greit, men dei likte ikkje klininga. Ikkje då vi gleid ned i liggande, i alle fall.
Haha! Jeg har hatt en føljetong her på NK i gamle dager. "gyrken blir kastet ut fra steder". Der skrev jeg om da jeg ble kastet ut fra utesteder, blodbanken, skobutikken osv. Men nå er det faktisk lenge siden jeg har blitt kastet ut.
Haha! Jeg har hatt en føljetong her på NK i gamle dager. "gyrken blir kastet ut fra steder". Der skrev jeg om da jeg ble kastet ut fra utesteder, blodbanken, skobutikken osv. Men nå er det faktisk lenge siden jeg har blitt kastet ut.
Du har kansje blitt litt mere balansert med årene? :knegg:
Neida, slett ikke. Men folk har det med å behandle gamle damer respektfullt, så jeg har mer å gå på merker jeg. :mrgreen:
Hva heter den første boka? Jeg håper det er den jeg har bestilt nå.
Den heter Menn som hater kvinner.
Eg har blitt kasta ut frå Lorry. At eg var grusomt full var visst greit, men dei likte ikkje klininga. Ikkje då vi gleid ned i liggande, i alle fall.
Jøsses. Er de litt fine på det der, på Lorry? :knegg:
Lorry har blitt et jålested.
Lissomhomoer som tripper rundt med lissomølglass
Lokalet er fyllt av lissom ølkjennere i en lissom brun atmosfære.
Og lissomkule folk er lissom ute og snakker lissomprek og blir lissomfulle.
Til BLODPRISER og dårlig service.
Jeg gruer meg til å lese nr. to...skjønner ikke helt begeistringen.
Men må lese de :)
Jeg hører bok 2 før jeg legger meg, og jeg liker Lorry, og jeg kan ikke huske at jeg har blitt kastet ut derfra heller, men vi hadde store problemer med å få betalt for oss en gang på uteserveringen. Jah.
Jeg liker Lorry. Dette innlegget skriver jeg bare for å se hvor mange innlegg jeg har. Fordi jeg lurer på hva journalister kan være interessert i på bakrommet.
Jeg kommer inn om et år, om jeg holder tempoet. :hyper:
Goo-oooh SUZIE! :cheerleader:
Singularity
14-04-08, 12:59
Jeg kommer inn om et år, om jeg holder tempoet. :hyper:
Det burde være gode muligheter for det, ja.
Om et år er det sikkert helt ut med pc.
Singularity
14-04-08, 17:05
Om et år er det sikkert helt ut med pc.
Hvorfor tror du det, når det ikke har vært i nærheten av å være tilfelle de siste mange årene?
Hvorfor tror du det, når det ikke har vært i nærheten av å være tilfelle de siste mange årene?
Ja det er et godt spørsmål.
Singularity
14-04-08, 19:59
Ja det er et godt spørsmål.
Så da bør du stille opp med et godt svar. :nemlig:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.