Se full versjon : Taekwon-do leir
Nå har jeg etterhvert fått meg Gult belte med grønn stripe og akkurat vært på Taekwon-do treningsleir i 4 dager. Hver dag hadde vi:
1. Frokost
2. Trening ca. 2,5 timer
3. Lunsj
4. Trening ca. 2,5 timer
5. Middag
6. Trening ca. 2,5 timer
7. Kveldsmat
Etter 4 dager med dette er jeg LITT most for å si det mildt. Jeg har blåmerker over hele kroppen og musklene er rimelig stive. Men gøy var det. Vi hadde jo en bankett på Lørdag også med litt fest etterpå.
De beltene forvirrer meg. Men jeg vet at hvitt er skikkelig nybegynner, og sort er kult.
Ja, jeg må jo spørre: Var maten god?
Cruella DeGris
02-07-07, 22:40
Imponerende mengde med trening.
De beltene forvirrer meg. Men jeg vet at hvitt er skikkelig nybegynner, og sort er kult.
I ITF (den opprinnelige Taekwon-do) har vi følgende belter:
Hvitt belte (10.Gup)
Hvitt belte med gul stripe (9.Gup)
Gult belte (8.Gup)
Gult belte med grønn stripe (7.Gup)
Grønt belte (6.Gup)
Grønt belte med blå stripe (5.Gup)
Blått belte (4.Gup)
Blått belte med rød stripe (3.Gup)
Rødt belte (2.Gup)
Rødt belte med en sort stripe (1.Gup)
Rødt belte med to sorte striper (1.Gup 1)
Rødt belte med tre svarte striper (1.Gup 2)
Sort belte første dan (I. Dan)
Sort belte andre dan (II. Dan)
Sort belte tredje dan (III. Dan)
Sort belte fjerde dan (IV. Dan)
Sort belte femte dan (V. Dan)
Sort belte sjette dan (VI. Dan)
Sort belte syvende dan (VII. Dan)
Sort belte åttende dan (VIII. Dan)
Sort belte niende dan (IX. Dan)
Så jeg har gradert meg opp 3 ganger.
Imponerende mye trening.
Ja, jeg begynner å kjenne det nå. Urk! Best å drikke seg ned.
Hehe. Jeg er også mørbanket, men jeg har bare flyttet på et par kjøleskap. Riktignok opp og ned trapper, men ikke fullt så mye å bli mørbanket av egentlig.
Mistermannen har til og med merker etter kvelertak rundt halsen. Stakkars, stakkars mannen!
Prøvde de å drepe ham, tror du?
I ITF (den opprinnelige Taekwon-do) har vi følgende belter:
Hvitt belte (10.Gup)
Hvitt belte med gul stripe (9.Gup)
Gult belte (8.Gup)
Gult belte med grønn stripe (7.Gup)
Grønt belte (6.Gup)
Grønt belte med blå stripe (5.Gup)
Blått belte (4.Gup)
Blått belte med rød stripe (3.Gup)
Rødt belte (2.Gup)
Rødt belte med en sort stripe (1.Gup)
Rødt belte med to sorte striper (1.Gup 1)
Rødt belte med tre svarte striper (1.Gup 2)
Sort belte første dan (I. Dan)
Sort belte andre dan (II. Dan)
Sort belte tredje dan (III. Dan)
Sort belte fjerde dan (IV. Dan)
Sort belte femte dan (V. Dan)
Sort belte sjette dan (VI. Dan)
Sort belte syvende dan (VII. Dan)
Sort belte åttende dan (VIII. Dan)
Sort belte niende dan (IX. Dan)
Så jeg har gradert meg opp 3 ganger.
Hvordan ser man forskjell på de svarte beltene?
Man har små markeringer som viser hvilken Dan man har, tror jeg.
Vi lærte noe Commando Krav Maga selvforsvar (utviklet i det israelske forsvaret) i en økt hvor vi løp mot en partner, tok kvelertak med etterfølgende frigjøring og parering. Vi blir inndelt etter fysisk størrelse og da fikk jeg en brande mot meg (siden jeg selv er 1.88 høy), og det ble noe merker av det.
Man har små markeringer som viser hvilken Dan man har, tror jeg.
Yep. De får romertall på det svarte beltet og på 6. dan begynner det å komme noe skuldersalat på drakten.
Jeg hadde dødd av skrekk.
Av kvelertakene, altså. Ikke romertallene og skuldersalaten.
starbuck's
03-07-07, 00:06
Hadde også død, eller iallefall spillt død.
Når jeg tenker meg om så hadde jeg nok heller reist på storbyferie fremfor en sånn treningshelg.
Det tviler jeg på. Mistermannen er en sånn som 99% av befolkningen liker godt. Men særlig snille har de jo åpenbart ikke vært mot ham likevel.
Det hørtes ut som om de fløy på ham med iver og lyst slik han beskrev det. Hehe.
:sjokk:
Imponerende, Mr.Man, imponerende!
Jeg føler meg også mørbanket. Men det er pga quarten.
det kan jo hende merkene etter kvelertak kom når han kom hjem etter fire dager....
det kan jo hende merkene etter kvelertak kom når han kom hjem etter fire dager....
:lol:
Hysj!
Nå har jeg etterhvert fått meg Gult belte med grønn stripe og akkurat vært på Taekwon-do treningsleir i 4 dager. Hver dag hadde vi:
1. Frokost
2. Trening ca. 2,5 timer
3. Lunsj
4. Trening ca. 2,5 timer
5. Middag
6. Trening ca. 2,5 timer
7. Kveldsmat
Etter 4 dager med dette er jeg LITT most for å si det mildt. Jeg har blåmerker over hele kroppen og musklene er rimelig stive. Men gøy var det. Vi hadde jo en bankett på Lørdag også med litt fest etterpå.
Jeg kunne ønske det var meg.... Men jeg kommer sikkert aldri til å bli i en sånn form igjen. Jeg er både lat, feit og lider av spiseforstyrrelser.:pågråten: Men jeg har nå i alle fall klart å slutte å røyke. :hurra:
Kjempebra at du har klart å slutte å røyke! Hvor lenge har du holdt opp?
Spiseforstyrrelse? På hvilken måte da?
Det er enten tre eller fire år siden jeg sluttet å røyke nå til høsten. Tror jeg. Ellers så spiser jeg sånn omtrent hele dagen, for å døyve meg selv antagelig. Jeg har blitt skikkelig ufordragelig med årene. Kaster ut den ene ektemannen etter den andre.
Og når man spiser og spiser, ja da blir man ..... feit.....
Hm. Jaha. Hørtes ikke best ut.
Men spiseforstyrrelse... Synes du selv du spiser hele dagen, eller gjør du det? Du holder på maten? Greier du å roe ned spisingen hvis du vil?
Hm. Jaha. Hørtes ikke best ut.
Men spiseforstyrrelse... Synes du selv du spiser hele dagen, eller gjør du det? Du holder på maten? Greier du å roe ned spisingen hvis du vil?
Det er best vi tar resten i forumet for spiseforstyrrelser........ Men ellers har jeg det bra, og bedre enn på lang lang tid.
Har en syvåring i hus som maser om karate, jeg får begynne sammen med ham. Jeg har tross alt hvitt belte fra før, så det er bare litt oppfrisking som skal til.:wink:
Musefletta
16-07-07, 15:34
Hurra for god trim. :knasker potetgull:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.