PDA

Se full versjon : En reise i handicap-lugar

Mr.Man
16-07-07, 21:03
Dette er en liten historie om min kone som skulle finne billigst mulig båtbillett fra Kiel til Gøteborg. På slutten av vår Danmaks-tur skulle vi innom Liseberg en liten tur, men siden vi hadde tatt Color Fantasy nedover til 4500 spenn (2 voksne + 2 barn + bil), var det greit å fire litt på kravene på vei hjem. Trodde jeg da.

Vel, gyrken skulle bestille. Hun syntes prisen ble så fryktelig dyr og var samtidig litt usikker på om hun hadde krysset av riktig. Derfor krysset hun av på handicap-lugar for å se hva som skjedde med prisen da. Prisene varierte mellom 2500 og 3500 for innvendig lugar, noe vi syntes var litt dyrt for en "vanlig Stena Line-balje" . Men med handicap på ble det bare 1500 kroner for en utvendig lugar for 4 gitt. Vel, hun prøvde å trykke submit for å se om det kom noen andre snikende avgifter som forandret prisen. Det gjorde det ikke, men plutselig hadde vi booket. Eh, shit!

Vi snakket litt om det, men vi tenkte at det kan vi vel bare forandre på hvis de sa noe på det. Ikke oppga vi noe handicap i den ruten vi skulle skrive handicap'et heller. Tross alt har jeg Bechtrev-diagnose og kunne jo være veldig stiv om morgenen for alt de visste. De hadde sikkert mange handicap-lugarer også.

Så langt så vel. Vi møtte opp på Stena Lina i Kiel og fikk boarding-pass uten spørsmål. Da vi kom inn i båten oppdaget vi at vår lugar lå praktisk plassert rett ved informasjonen. Den hadde også en nokså stor dør. Lugaren var faktisk også dobbelt så stor som en vanlig lugar med flatskjerms-TV på veggen o.s.v.. Det var vel nærmere 10 kvadrat gulvplass der med både stol og bord i tillegg til sengene samt et flott vindu ut mot sjøen. Vi følte oss rimelig flaue der vi sto (vedlagt er et par bilder av lugaren).

Etter litt frem og tilbake vitsing om oss selv som handicap'ede begynte vi liksom å skli litt inn i rollen. 2 drinker etterpå savnet vi Zyrtec-pillene vi hadde med for å slippe å bli fyllesjuke dagen derpå (reseptfrie allergipiller som kan brukes til det formålet). De lå nemlig igjen i bilen som er nedlåst på bildekket under reisen. Men for handicap'ede som oss er jo ikke det noe problem. Jeg gikk ned i resepsjonen og sa vi savnet medisinen vår. De ordner vi med en gang sa hun og ropte opp personalet over høyttaleren slik at de kunne hjelpe meg inn på bildekket. De kom straks og vi fikk vår nødvendige Liseberg-medisin.

Så moralen er: Er man frekk nok får man det til.

Kjut
16-07-07, 21:05
Hohoho.

Musefletta
16-07-07, 21:06
Ganske umoralsk, men det er definitivt noe å fortelle barnebarna. :knegg:

gyrken
16-07-07, 21:08
Ungene syntes ikke det var det minst morsomt, i og med at de i rullestol sannsynligvis måtte stå igjen på kaia. Men vi lo oss nesten ihjel av å tenke på det. :skrape:

Macumba
16-07-07, 21:10
Og jeg lo meg skakk av SMSene. Dere er de beste til å være handicapet!
Finfin avslutning på en knall tur!

Mr.Man
16-07-07, 21:15
Barna pekte på oss i anklagende tone og beskyldte oss for ondskapsfull latter.

Macumba
16-07-07, 21:20
Scene fra matbutikken Skovby:

Jeg trillet handlevognen.
Bak meg hørte jeg ralle-lyder fra en person. Lydene forfulgte meg, og så hoppet BP plutselig mot meg bakfra.
Jeg (veldig høyt): Åh herregud! Jeg trodde det var en mongo!
Så kom jeg på at man sier ikke sånn. :skrape:

Arketypen
16-07-07, 21:44
hehehe.... det var pedagogen sin det.. :knegg:

BEM
16-07-07, 22:10
hehehe dette kunne jeg funnet på selv faktisk. (nesten)

gyrken
16-07-07, 22:19
Jeg skjønte ikke på forhånd hvorfor alle var så opphengt i det der med handikaplugar. Folk rundt meg har ledd av meg den siste måneden på grunn av det. Men jeg følte meg litt dum hver gang jeg skulle inn den der kjempebrede døren. :knegg:

Lugaren var super da, og lå veldig sentralt i båten.

BEM
16-07-07, 22:23
Ungene syntes ikke det var det minst morsomt, i og med at de i rullestol sannsynligvis måtte stå igjen på kaia. Men vi lo oss nesten ihjel av å tenke på det. :skrape:

Pedagogikk på ultrahøyt nivå.
"Bare for alle del ikke gjør og tenk som morra di og faren din så blir det sikkert bra". :knegg:

Cmoo
16-07-07, 22:25
Ho ho ho, nydelig.

BeltePenis
16-07-07, 22:25
Det var ikke ralle-lyder, men helt normale kroppslyder som var samlet opp etter noen dager i delt dansk hus... Det bygger seg opp trykk vet du lille venn.

Limafox
16-07-07, 22:41
Fantastisk!

gyrken
16-07-07, 22:56
Jeg fatter ikke hvorfor alle absolutt skal bo i bittesmå lugarer under båtdekket når de kan få så stor plass mye billigere. :overlegen:

gyrken
16-07-07, 22:56
Det var ikke ralle-lyder, men helt normale kroppslyder som var samlet opp etter noen dager i delt dansk hus... Det bygger seg opp trykk vet du lille venn.
Åh. Jeg trodde det var for å lette på trykket at du tok de der såkalte boblebadene.

BeltePenis
16-07-07, 23:04
Åh. Jeg trodde det var for å lette på trykket at du tok de der såkalte boblebadene.

Joda, forsøkte det også. Du la merke til at det var bobler selv om den ikke var skrudd på skjønner jeg.

Galemaja
16-07-07, 23:16
Må si at jeg synes det er mer umoralsk å drikke så man bli fyllesyk på en familietur, enn å snike til seg en handicaplugar. Morsom historie, ja. :knegg:

gyrken
16-07-07, 23:22
Jeg blir jo fyllesjuk etter tre øl. :trist:

Mr.Man
16-07-07, 23:38
Yep. Vi drakk bare 3 drinker hver på soldekket, men jeg tok Zyrtec'en for å gardere meg mot evt. begynnende skallebank som kunne utvikle seg til en større etter et par runder i div. G-force rides på Liseberg.

Zenaria
16-07-07, 23:39
Lurer på om dere ville fått en bot om noen oppdaget at dere hadde tatt plassen til noen andre, om det hadde kommet en rullestolbruker ombord. :knegg:

Mr.Man
16-07-07, 23:44
Lurer på om dere ville fått en bot om noen oppdaget at dere hadde tatt plassen til noen andre, om det hadde kommet en rullestolbruker ombord. :knegg:
Ja, vi satt også å lagde oss sånne teorier over disse drinkene våre og planla hva vi skulle gjøre hvis det ene eller andre skjedde.

Kims
17-07-07, 00:21
:ler: Konge!

Shitzo
17-07-07, 00:27
:knegg: Ti poeng!! Hadde bestemora mi i rulestol stått igjen på kaia hadde jeg nok ikke syns det var særlig morsomt, men dette var igrunn en morsom story. :knegg:

BEM
17-07-07, 00:27
Hmm jeg har en senebetennelse i benet... gruble gruble.. hmmm

mathilde
17-07-07, 00:42
Dæven. Nå lo eg. Det hadde jo vært til pass for dere at de sendte inn noe hjelpepersonale utpå kvelden.

Singularity
17-07-07, 01:13
Slikt gjør at man husker opplevelsen mange år senere. :knegg:

magnus
17-07-07, 01:59
Haha!! Fin historie!

Jeg lot meg mest imponere av barna deres jeg.

Sexy Sadie
17-07-07, 02:02
Det må da være genialt med handicaplugar.

Mr.Man
17-07-07, 10:52
Det må da være genialt med handicaplugar.
Ja, det var rene ballsalen. Ungene kunne easily brettet ut modelltoget for å si det sånn.

Cruella DeGris
17-07-07, 11:54
:knegg: Meget smart.

Base
17-07-07, 13:04
Du er den nye helten min gyrk. Takk for tipset! :knegg:

Sexy Sadie
17-07-07, 14:50
Du er den nye helten min gyrk. Takk for tipset! :knegg:
Hun er lur hun der altså.

Orca
18-07-07, 16:05