Se full versjon : Høy musikk på byen
Når man begynner å klage på høy musikk på byen, er ikke det et klart aldringtegn`?
Uhmmm jo. Har du vært partypooper eller?
Uhmmm jo. Har du vært partypooper eller?
Snakker med en kompis jeg ikke har sett på lenge over facebook. Han påstår at han ikke er gammel, men klager på høy musikk når han er på byen. Jeg tror det er et aldringstegn. :-)
Det er så absolutt et aldringstegn. Er det ikke så at hørselen blir svekket, og man blir mer var for høye lyder etterhvert? Finnes det ikke en ørenesehals spesialist her?
Det er så absolutt et aldringstegn. Er det ikke så at hørselen blir svekket, og man blir mer var for høye lyder etterhvert? Finnes det ikke en ørenesehals spesialist her?
Vel, tenker mer på at man blir opptatt av å snakke mer enn å danse og åle seg innpå det motsatte kjønn...:smile:
Du har et poeng der. :knegg:
Hm. Jeg har alltid syntes det har vært for høy musikk på byen.. Jeg har alltid vært den som har lurt inn papir i ørene på konserter også.
Jada, jeg vet det. :gåstol:
Jeg har alltid syntes det er meningsløst å spille høy musikk på barer og pub'er (man er jo der for å prate med andre). Det har ikke forandret seg nevneverdig. Heller er det vel et aldringstegn at jeg ikke oppsøker diskotek så ofte som tidligere.
Enig med mistermannen. Enkelte puber har jeg unngått bestandig, selv da jeg var 18, fordi jeg ikke ser poenget i å sitte i en bar uten å kunne snakke med andre.
Men tidligere var dansesteder alltid målet for kvelden - nå er det svært sjelden jeg kommer meg til et slikt sted. Men det har egentlig mer med at alle andre der har blitt så unge (!) enn at jeg har blitt gammel.
Men det har egentlig mer med at alle andre der har blitt så unge (!) enn at jeg har blitt gammel.
:-D
Da jeg spilte selv kjørte jeg på så hardt jeg kunne. Da slapp jeg å høre på alle idiotene som kom for å mase.
Noen som vet om en bar om ikke spiller høy musikk i oslo`?
Mange. Winston, Justisen, 3 brødre, Da Vinci for å nevne noen.
Mange. Winston, Justisen, 3 brødre, Da Vinci for å nevne noen.
Justisen og 3 brødre er uaktuell, men jeg skal sjekke opp resten. Takk for tips.
Åh? Ekser som vanker der? :knegg:
Åh? Ekser som vanker der? :knegg:
Justisen er ferdigvanka. Da jeg var pur student og likte å sitte å diskturere filosofiske problemer i timesvis var justisen god nok.
3 Brødre. HA HA:..desperate 40 årigner som vil ha et ligg. No thanks......:ondtglis:
Teddys er koselig. Men har tidvis ganske høy musikk på jukeboksen. ;)
Storgata bortover fra kirkerista mot legevakta.
Sidegate nr 2 fra kirkeristen (2) til høyre.
Lita sjappe på venste side i gateplan. Ca 40 meter etter at du har forlatt Storgata.
Musefletta
28-07-07, 01:50
Man vet jo hvor høyt volum det er på utesteder, bør ihvertfall vite det med mange års livserfaring. Egentlig er det bare et tegn på egoisme eller ren dumhet at man klager på noe alle vet eksisterer.
Og så da?
Om jeg er egositisk og dum.
SKAL IKKE JEG FÅ LOV TIL Å FØRE EN SAMTALE UTE UTEN Å ROPE??
Musefletta
28-07-07, 01:56
Sitter du på en bar nå, eller? :knegg:
Uansett; så skal du selvfølgelig få lov til det. Utenfor, kjære. Utenfor. :knegg:
Da går jeg heller på barer der folk har mer en hoftevrikken å kommunisere med.
Folk med hue i ræva interiserer meg ikke.
Musefletta
28-07-07, 01:58
Så flott, da er vi enige. :knegg:
Det gleder meg at du er enig med oss.
Musefletta
28-07-07, 02:05
Jeg mente jo at jeg og du var enige om å være uenige, da. Hvis du mener folk som går på byen for å danse står med huet i ræva, så får du værsågod mene det. Jeg var ikke veldig saklig jeg heller, men regnet ikke med at noen faktisk skulle ta det til seg. :knegg:
Les ordene i rekkefølge da.
De STÅR ikke med hue i ræva. De HAR hue i ræva.
Musefletta
28-07-07, 02:08
Hva er forskjellen? Må man sitte om man bare HAR huet i ræva?
Poenget er at om man bare har mulighet til å bruke ræv-vrikking til kommunikasjon. Og det har man jo som eneste mulighet når man spiller så høyt at man ikke kan samtale.
da bruker folk ræva å snakke med hverandre på. Ikke hodet.
:teskje:
Det beste er om dere utdyper dette emnet litt mer.
Her i Bergen oppdaget det gjenget jeg ofte går ut med, det perfekte stedet for oss. De spilte 80-tallsmusikk, folkene der var på vår alder og der var ikke så fullt og trangt.
Etter seks uker, var det stappfullt. Av veldig, veldig unge, snertne damer. Pføy.
At man ikke skal få ha en eneste plass i fred uten at frøken Prikkfrihud Sprettrumpe skal innvadere det sammen med venninnene sine. Hulk.
Musefletta
28-07-07, 23:28
Løsningen er jo å tenke at man kan være en frøken Prikkfrihud Sprettrumpe selv.
Her i Bergen oppdaget det gjenget jeg ofte går ut med, det perfekte stedet for oss. De spilte 80-tallsmusikk, folkene der var på vår alder og der var ikke så fullt og trangt.
Etter seks uker, var det stappfullt. Av veldig, veldig unge, snertne damer. Pføy.
At man ikke skal få ha en eneste plass i fred uten at frøken Prikkfrihud Sprettrumpe skal innvadere det sammen med venninnene sine. Hulk.
:knegg:
80-tallsmusikk? Det hørtes ut som helvete på jord.
Etter fire,fem, seks pærecider og et par gin-tonic, har jeg en tanke om at jeg virkelig KAN danse. Da er 80-tallsmusikk det heftigste jeg kan tenke meg.
Det er sjeldent jeg hører om noen som direkte misliker 80-talls musikk. Det virker som de aller fleste kan høre på sjangeren, uansett aldersgruppe.
Sexy Sadie
31-07-07, 19:04
Når man begynner å klage på høy musikk på byen, er ikke det et klart aldringtegn`?
Jo, men så nærmer oss to førtiårene med stormskritt også da.
Jo, men så nærmer oss to førtiårene med stormskritt også da.
Neida. Lenge til, så det så..:goddag:
Sexy Sadie
31-07-07, 23:46
Neida. Lenge til, så det så..:goddag:
Det sier vi alle.
Miami Vice Machine er jo innførerne av 80-talls musikkens gjenfødelse i Bergen...
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.