PDA

Se full versjon : Jericho (2007)

starbuck's
02-08-07, 13:27
Så det var en fin anmeldelse av filmen Apocalypto her.
Jericho kan også lett kalles apocalyptisk.

Hadde egentlig ikke tenkt å anmelde serien da den ble stoppet etter første sessong, og med den kliffhangeren. Nå er det klart at CBS gir etter for den e-post stormen jeg og så mangen andre har sendt i forbannelse over at en så god serie blir stoppet. Dette tross alt møkk som går og går (t.d. alle elsker raimond)(jeg hater raimond). Og her er også anmeldelsen min. *Smiler*

I første episode får vi opplevelsen av atomdetonasjoner over hele USA, sett fra øynene til innbyggerene i den lille byen Jericho. Byen ligger langt inn i redneckland, og går derfor klar direktetreff som er siktet inn på de store byene.

Ingen vet hvorfor, ingen vet hvordan, og ingen vet hva som nå skjer. De få sjelene i byen søker tilflukt, og akkuratt når de tror angrepet er over kommer det nye raketter over himmelen. Desse detonerer i atmosfæren og slår ut alt med microprossesorer i. Begge deler er velkjent og mulig med dagens våpenteknologi så serien beskriver noe som faktisk kan hende.

Heretter er Jericho satt tilbake til en fremtid med begrenset muligheter og liten eller ingen kontakt med omverdenen. Ikke nok med det, Jericho har en hemmelighet.

Jeg gleder meg til vinteren, ikke fordi det blir kaldt og mørkt, men fordi da er det oppstart på sessong 2 av denne fasinerende serien om livet etter d-dagen. Kan også legge til at serien har få dårlige episoder, og at de fleste er meget bra.

Shitzo
02-08-07, 14:58
Jeg ELSKER denne serien. Den er knallgod. Herlige og forholdsvis jordnære karakterer, god casting, kult plot og herlig paranoiafølelse. :knegg:

kratos
02-08-07, 15:06
Jeg prøvde å se denne men ga opp. LOST er mer enn nok for meg.

Mr.Man
02-08-07, 15:52
Så et par episoder av denne, og ble forsåvidt fengslet av selve plot'et som virket ganske kult. Desverre synes jeg den koker litt bort i hverdagsdrama som ikke er relevant for resten av handlingen. Følelsen ble litt sånn "mer av alt jeg ikke liker med Lost". Så den blir liggende for min del.

Mikkan
03-08-07, 01:14
Jeg så min tredje episode i kveld og den serien fenger meg ikke.
Lost er heller ikke "mi greie". Jeg er kjedelig... :-/

Shitzo
03-08-07, 01:44
Den må ses fra børjan. :nemlig:

Mikkan
03-08-07, 12:59
Jeg har sett den fra børjan og jeg kan bare si at den serien appellerer ikke til meg.
Sopranos er den beste serien jeg har sett, men jeg tror ikke at alle liker den.
Smaken og baken og det der. :-)

Shitzo
03-08-07, 13:12
Sopranos ruler. Men absolutt best er Six Feet under. Jeg sørger, for jeg har nettopp sett ferdig hele serien og jeg vil ha MMMEEEEERRRRRR!NÅ!

livato
03-08-07, 13:13
Sopranos ruler. Men absolutt best er Six Feet under. Jeg sørger, for jeg har nettopp sett ferdig hele serien og jeg vil ha MMMEEEEERRRRRR!NÅ!

Ut i solen med deg. CSI er konge.

Shitzo
03-08-07, 13:30
CSI(originalen)er selvsagt også en stor favoritt. Jeg har spist frokost! NÅ skal jeg ut i sola. :knegg:

Musefletta
06-08-07, 13:42
Jeg ser Friends. Det er det eneste som fenger meg, også prøver jeg å se litt på Kingdom Hospital iblant.

livato
07-08-07, 16:25
Jeg ser Friends.

Liker du best reprisene da?:ondtglis: