Se full versjon : Treningsnarkomane?
Er det noen narkomane her på dette forumet? (Ja, altså treningsnarkomane) Jeg har forsøkt og forsøkt å bli hektet på trening, på alle måter, men jeg er meeeeget resistent. Trenger noen gode tips, for jeg tenkte å prøve igjen. :bokser:
Jeg begynte med vanngym (vannaerobic) for ca et halvt år siden, og nå er jeg helt hektet. Virkelig hektet. Etter å ha levt inaktiv i mange år, så kvidde jeg meg til å ta fatt på treningen, men nå bare MÅ jeg. Gi deg selv noen måneder med en aktivitet du trives med, så skal du se at du også blir hektet.
(NB! Dette er altså Cruella DeGris, og ikke Svennis. Han bare sa at jeg måtte svare på det.)
(NB! Dette er altså Cruella DeGris, og ikke Svennis. Han bare sa at jeg måtte svare på det.)
Haha, jada liksom...(jeg skal ikke fortelle det til noen jeg Svennis) Men sånn ellers takk for tipset. Jeg skal sjekke litt rundt. Det er badebasseng på skolen 700 m unna, men jeg vet ikke om de har tilbud for "vanlige" folk. Vet at de har hatt babysvømming og handicapsvømming der.
Sexy Sadie
04-08-07, 21:30
Vannaerobic er heftig.
Vannaerobic er heftig.
Heftig nok til å gjøre selv den mest resistente til narkoman?:snill:
Sexy Sadie
04-08-07, 21:33
Heftig nok til å gjøre selv den mest resistente til narkoman?:snill:
Det aner jeg ikke, men prøv det da.
Du må bare finne en treningsform du liker, eller så må du like den effekten en treningsform gir kroppen din.
Jeg begynte med stepaerobic. Drev på med det lenge før jeg dristet meg til step/styrke. Derfra gikk det straka vägen til vanlig aerobic og rene styrketimer.
Aerobic er den gøyale treningen, mens styrketreningen kun er på grunn av effekten det har på kroppen. Det er avsindig deilig å trene hardt. Det gir meg et skikkelig kick og jeg er alltid i godt humør etterpå.
Ikke er jeg plaget av stressnakke lenger og den stramme rumpen (denne er spesielt for Gyrk) er en finfin bivirkning.
Du må bare finne en treningsform du liker, eller så må du like den effekten en treningsform gir kroppen din.
Jeg har prøvd alt mulig. Men så går det en stund, og da faller jeg fra. Jeg er ute etter den avhengighetsfølelsen som gjør at jeg bare MÅ trene. Samtidig har det blitt litt begrensninger etter at jeg ble alenemor. Ikke har jeg så god økonomi til gå på "betaltrening", og i tillegg har jeg små barn som trenger barnevakt.
Men hjemme har jeg både tredemølle, vektbenk m/vekter, treningsstrikk, treningsball, treningsvideoer, elipsemaskin, dansematte, lavt blodsukker, joggesko, aerobicsko, avansert pulsmåler (faktisk 2 stk), sykkel, drikkeflaske, dykkerutstyr, stor hage, turterreng, rygg/magetreningsbenk, stoppeklokke, ja og sikkert mer som jeg ikke kommer på....
Det sies at det tar 20 dager å innarbeide en ny vane, men jeg vil bli AVHENGING. Og det har jeg ikke blitt på 20 dager i alle fall. :ivrig: :ivrig: :ivrig:
Cruella DeGris
05-08-07, 01:57
Wow. Imponerende mengde treningsutstyr. Jeg har lyst å bytte ut ergometersykkelen med en sånn maskin der du står med føttene og "går" med både føttene og armene. Hva heter den? Hmmmm. Men jeg blir fort lei av å bare trene hjemme og for meg selv. Jeg liker minst like godt den sosiale biten. Treffe andre, snakke litt med mer eller mindre ukjente, og så bli skikkelig god og svett og trett og sliten og i litt bedre humør etterpå.
Jeg har lyst å bytte ut ergometersykkelen med en sånn maskin der du står med føttene og "går" med både føttene og armene. Hva heter den? Hmmmm.
http://www.ifact.no/bilder/varer/varer_thumb_4386.jpg
Elipsemaskin. Har en sånn jeg.
Jeg liker best bare å gå, fort.
Du har jo nesten Sats hjemme i stuen. *ler*
Cruella DeGris
05-08-07, 12:24
http://www.ifact.no/bilder/varer/varer_thumb_4386.jpg
Elipsemaskin. Har en sånn jeg.
Elipsemaskin. Det vil jeg gjerne ha. Kanskje de selger de på finn? Koster vel mange tusen for en helt ny, tipper jeg.
Cruella DeGris
05-08-07, 12:25
Og du, er det lov å spørre hvor "utenfor Bergen" er? Kjenner jeg deg? Jeg bor også "utenfor Bergen".
Jeg bor også utenfor Bergen.
Og jeg kjenner deg, Cruella. Moahahahaha.
Elipsemaskin. Det vil jeg gjerne ha. Kanskje de selger de på finn? Koster vel mange tusen for en helt ny, tipper jeg.
Nei tror ikke en ny koster mer enn 1999,99 :stolt: eller kanskje det var 2999.99. ;) Men sånne finner man garantert på finn.
Og du, er det lov å spørre hvor "utenfor Bergen" er? Kjenner jeg deg? Jeg bor også "utenfor Bergen".
Hvem jeg?
Ja. Du.
Hvordan kan du vite det? Det var jo Cruella DeGris som spurte!!!!!!!!!
Vent litt.
Til livato.
Hvor bor du?
Hjærtli hilsen Hilde
Vent litt.
Til livato.
Hvor bor du?
Hjærtli hilsen Hilde
Tusen takk for hyggelig melding!! Men må vi ikke egentlig ta sånt på "Meldinger; meldinger til andre brukere"?:snill:
Jeg tenkte nå mest på om du kanskje hadde lyst til åvære med oss andre alenemødre ut en gang imellom, dersom du ikke bodde så langt fra Bergen, men jeg skjønner jo at du ikke er interessert i noe særlig kontakt.
Beklager at jeg plagde deg.
Jeg tenkte nå mest på om du kanskje hadde lyst til åvære med oss andre alenemødre ut en gang imellom, dersom du ikke bodde så langt fra Bergen, men jeg skjønner jo at du ikke er interessert i noe særlig kontakt.
Beklager at jeg plagde deg.
Jeg bor på Sotra, og du plager meg ikke i det hele tatt. Det er vel heller jeg som plager deg, siden jeg aldri kommer til saken. Masse luuuuuuv, peace og Rock`n Roll til deg. :forelsket2:
Nå kan jo du fortelle meg hvor du bor, eller du kan plage meg litt tilbake og ikke svare, hehehehehe :wonder:
Er det sol på Sotra?
Det var avsindig irriterende. I Fana er det definitivt ikke sol. Nå har det regnet så lenge at jeg har fått svartmugg. :trist:
Er det sol på Sotra?
Det var avsindig irriterende. I Fana er det definitivt ikke sol. Nå har det regnet så lenge at jeg har fått svartmugg. :trist:
Tja, det med solen var i hjertet og sinnet. Ute regner det. Jeg bodde i Fana i barndommen, og gikk på Skjold Skole.
Men i morgen blir det SOL, SOL, SOL ute, og 26 grader!!! :spin:
Cruella DeGris
05-08-07, 15:49
Jeg vokste opp på Sotra, men bor nå i Bergen Vest. Mye mer praktisk med tanke på køen til og fra byen.
Nå har jeg nettopp vært og svømt i 2 timer i kø på badeland. Eller svømt og svømt, det er jo litt begrenset hvor mye en svømmer med 2 unger på slep. Men begge er svømmedyktige, så jeg får heldigvis litt trim også.
Og selvsagt vet jeg hvem HILDE er, jeg vet jo også hvor du bor. :MOHAHAHA:
Og selvsagt vet jeg hvem HILDE er, jeg vet jo også hvor du bor. :MOHAHAHA:
Ja, du og alle de andre som har lest litt her. Jeg mener jeg kanskje vet litt om deg også etterhvert... muahahahah :ondtglis:
Cruella DeGris
05-08-07, 15:53
Ja, du og alle de andre som har lest litt her. Jeg mener jeg kanskje vet litt om deg også etterhvert... muahahahah :ondtglis:
IIIIIIIIIIIIIIIIK! Også jeg som prøver å være litt inkognito her på NK. Det er jo et åpent forum, så alle kan jo lese alt. :skremt:
IIIIIIIIIIIIIIIIK! Også jeg som prøver å være litt inkognito her på NK. Det er jo et åpent forum, så alle kan jo lese alt. :skremt:
Ja, og jeg leser også mellom linjene. Nemlig.
Cruella DeGris
05-08-07, 16:18
Haha, jada liksom...(jeg skal ikke fortelle det til noen jeg Svennis) Men sånn ellers takk for tipset. Jeg skal sjekke litt rundt. Det er badebasseng på skolen 700 m unna, men jeg vet ikke om de har tilbud for "vanlige" folk. Vet at de har hatt babysvømming og handicapsvømming der.
Du bor forresten ikke så veldig langt unna der jeg vokste opp. :mrgreen:
Cruella DeGris
05-08-07, 16:19
Og jo, de har vannaerobic der.
Du bor forresten ikke så veldig langt unna der jeg vokste opp. :mrgreen:
Hvor langt unna skolen bodde du da? Og østenfor, vestenfor eller sørenfor.
Hvor langt unna skolen bodde du da? Og østenfor, vestenfor eller sørenfor.
Eg óg vaks opp på Sotra. Du gløymde nordøve.:snill:
Og jo, de har vannaerobic der.
Har du en link?
Eg óg vaks opp på Sotra. Du gløymde nordøve.:snill:
Nordøve blir liksom innover i skauen....
Cruella DeGris
05-08-07, 16:35
Han er nesten et skautroll. :knegg:
Jeg vokste opp nesten helt vest i havet.
Og jeg fant ikke noen link på det nå, men kollegaen min gikk der i fjor høst.
Han er nesten et skautroll. :knegg:
Jeg vokste opp nesten helt vest i havet.
Og jeg fant ikke noen link på det nå, men kollegaen min gikk der i fjor høst.
Er du en øyiss?:gapskratt:
Cruella DeGris
05-08-07, 17:06
Er du en øyiss?:gapskratt:Hehehe, nei, men det er ikke langt unna. Ellers kan vi jo kalle deg en øyiss. Du er i hvert fall avhengig av bro for å komme til fastlandet. ;)
Ellers kan vi jo kalle deg en øyiss. Du er i hvert fall avhengig av bro for å komme til fastlandet. ;)
Ups, nå ble jeg stum :mrgreen:
Musefletta
06-08-07, 04:20
Jeg sykler fem kilometer til dagen på ergometersykkel. Lissom.
Sexy Sadie
06-08-07, 11:50
Ikke er jeg plaget av stressnakke lenger og den stramme rumpen (denne er spesielt for Gyrk) er en finfin bivirkning.
Bilde? :ivrig:
Ja bilder av stramme rumper er sikkert et spark i rumpa for de som vil komme igang med avhengighetsskapende trening.
Cruella DeGris
07-08-07, 16:43
Det var ikke på den skolen rett ved deg at vanngymmen var, men på Fjell ungdomsskole i regi av friundervisningen. Så vet du det. :knegg:
Det var ikke på den skolen rett ved deg at vanngymmen var, men på Fjell ungdomsskole i regi av friundervisningen. Så vet du det. :knegg:
Ok. Ny sjekkerunde på nett.
Sexy Sadie
07-08-07, 19:58
Jeg er av typen som gjerne vil være sporty, men så blir det bare til en tur i svømmehallen noen ganger i uken.
Lystløgner
13-08-07, 16:48
Eneste formen for trening som jeg klarer å bli hekta på er sex
Jeg er i ferd med å bli hekta på sykling i terreng.
Fra før av er jeg hekta på styrketrening.
Jeg vet denne tråden er litt gammel, men jeg kjeder meg og har lakenskrekk.
Sexy Sadie
30-08-07, 13:10
Terrengsykling høres spennende ut.
Såpass! Synes det er på tide du legger ut bilde av deg selv!
Såpass! Synes det er på tide du legger ut bilde av deg selv!
Hæ?
Hæ?
Er bare nysgjerrig på hvor veltrent du er. ;)
Hehe. Jeg er nok for mye periodetrener til å ha noe å skryte av.
Er bare nysgjerrig på hvor veltrent du er. ;)
dama er så flott at om du visste det så hadde du hatt store problemer med fantasien resten av uka.
Nei, jeg tuller ikke nå.
Hm. Et lite forbehold er at status er som for et år siden..
:knegg:
Nå kan jeg aldri møte noen fra Nettkafeen.
Noen som oppfordrer til løsaktighet her?
:knegg:
det var tolkningen sin det
Sexy Sadie
02-09-07, 12:14
Jadis og Arken flørter. :ler:
flørter du... :knegg:
jeg bare ga ifra meg et godt fortjent komplement
Sexy Sadie
02-09-07, 12:27
Tøft.
Det ser mer ut som om livato er avhengig av å kjøpe treningsutstyr, ikke bruke dem.
Jeg vet denne tråden er litt gammel, men jeg kjeder meg og har lakenskrekk.
Fortell litt mer om terrengsykling!
Jeg har funnet ut at min mangel på trening er at jeg er alt for fornuftig og rasjonell. Når jeg har motivert meg til å trene skjønner jeg veldig raskt at trening jo ikke fører til noe annet enn repetisjon. Det er alltid der det stanser opp. Ellers ser jeg raskt resultater, men er ikke så opptatt av det der heller.
Haha. Du skal få diplom for tidenes dårligste unnskyldning, hvis jeg gidder å lage en.
Det er jo ikke noen unskyldning da. Det er slik det er. Hvorfor gidder man?
fysisk aktivitet er for å forebygge egen helse. Om alle hadde passet på den bedre hadde man(staten) spart mye penger på helsevesenet.
Jeg trener fordi jeg liker det. Også er det veldig fint at det er bra for helsa mi i tillegg.
Musefletta
12-09-07, 10:15
Jeg trener ikke nå engang, fordi jeg har influensa og såvidt gidder å rydde eller vaske.
Fordi du studerer media? :lol:
Musefletta
12-09-07, 11:12
Sånn generelt sett bare fordi jeg er lat.
Fordi du studerer media? :lol:
:pekefinger:
Jeg trener ikke nå engang, fordi jeg har influensa og såvidt gidder å rydde eller vaske.
Uhfda, den er ondsinnet i år. God bedring.
Eg trudde ikkje influensaen hadde kome enda. Eg trur fletta lyg på seg.
Musefletta
13-09-07, 15:34
Faen.
Jeg hadde 3 dager med forkjølelse så har jeg vert litt småsnørrete i 2 uker snart. Men influensa? Nei. Håper jeg ikke får det heller for det er fælt.
Jeg lå flatt ut i leilighetn med influensa/vond forkjølelse i 5-6 dager. Vondt i muskler, ledd, ikke snørrete før på slutten, normal appetitt, noe varm, men ikke skikkelig febril. Skikkelig sår hals da, vondt å svelge, og mye tørr hoste.
Her gikk det fra trening til sutring, gitt.
Sexy Sadie
13-09-07, 22:41
Sånn kan det gå.
Musefletta
14-09-07, 23:59
Jeg pingla ikke, så.
Musefletta
15-09-07, 00:39
Jaok. :skrape:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.