PDA

Se full versjon : Star trek "Enterprise" (2001)

starbuck's
07-08-07, 13:11
Det er godt å være scifi nerd når star trek ruller over skjermen.
Selv har jeg holdt meg unna star trek for å kunne se serien kronologisk og sammenhengene. Nå er ventetiden over og jeg starter med Enterprise. Jeg har bare sett 1 1/2 sessong så det er masser av godbiter igjen.

Serien begynner om ca 150 år. Før det har verden nesten gått til grunne, og menneskene har fått hjelp av aliene: The Vulcans til å bygge en motor som driver romskipet Enterprise opp til 5 ganger lysfart.
Med det rekker Captain Jonathan Archer og hans besettning ut til nye verdener og nye aliens.

Episodene tar for seg forskjellige møter med andre og nye skapninger. Det fine med serien er menneskenes holdning som er nyskjerrighet.
Selv når de møter fientlige aliens er det fortsatt det å lære og forstå som er viktig. Det er en holdning mangen kan ta til seg både i rommet og på kloden vår.

Joda, jeg gleder meg til de mangen hundre episodene Star trek som venter på meg.

Limafox
07-08-07, 14:37
:terning3:

Musefletta
07-08-07, 15:21
Star Trek har jeg faktisk aldri likt. Jeg er ingen sci-fi-fan.

kratos
07-08-07, 16:00
:terning1:

Starwolf
08-08-07, 09:17
Star Trek har jeg faktisk aldri likt. Jeg er ingen sci-fi-fan.

Jeg er SciFi fan, men Star Trek er for mye såpe til at jeg gidder å se på det. Firefly og Babylon 5 er noe jeg liker. Battlestar Galactica er også temmelig bra. Ellers foretrekker jeg SF som film og ikke serie da SF serier har en tendens til å bli kjedelige i lengden.