Se full versjon : Hvit kokesjokolade
Sexy Sadie
20-08-07, 21:31
Er det noen som har prøvd å lage varm sjokolade av den hvite kokesjokoladen? Var det bra?
Jeg ser for meg at det kan bli godt, men kanskje litt "uvant" med hvit kakao. Kanskje man da kunne lage krem med en liten "dæsj" kakaopulver i for å få noe i drikken brunt. :grin:
Jeg har laget sjokoladekake med hvit sjokoladekrem, og det synes jeg ikke var noe særlig å skryte av. Tror nok brun kakao er best også.. Men det går jo an å prøve hvit såklart.
Den er for søt, så det blir skikkelig seigt og ekkelt.
Jeg lagde hvit fordi jeg skulle farge den og lage spiderman-sjokoladekake. Så til slutt sto jeg der med en rød sjokoladekake. Ungene påsto at den smakte bringebær.
Jeg tror man kan servere unger hva som helst bare det har fine farger. :nemlig:
Cruella DeGris
20-08-07, 21:45
Jeg lager sånn delfiakake til jul, og en jul så prøvde jeg med lys kokesjokolade. Det ble veldig dårlig. Jeg tror at mørk sjokolade er det som passer aller best til både og lage kaker og koke kakao av.
hvit sjokolade er ikke ikke sikkelig sjokolade
Yakk, hvis sjokolade er ikke godt.
Desuten så kan den veldig "kornete" når den varmes opp, og få en ekkel tekstur
Sexy Sadie
22-08-07, 23:22
Desuten så kan den veldig "kornete" når den varmes opp, og få en ekkel tekstur
Den der hvite kokesjokoladen det?
Den der hvite kokesjokoladen det?
Den har jeg faktisk ikke testet.
Hva er hvit sjokolade laget av?
Siden kakao er brun så undrer jeg bare.
Den hvite sjokoladen tåler varme dårlig og den må i alle fall ikke koke.
Sexy Sadie
23-08-07, 12:37
Snakker alle om kokesjokolade fra Freia nå?
Kvit sjokolade er kakaofettet.
Jeg lager sånn delfiakake til jul, og en jul så prøvde jeg med lys kokesjokolade. Det ble veldig dårlig. Jeg tror at mørk sjokolade er det som passer aller best til både og lage kaker og koke kakao av.
Jeg synes lys kokesjokolade er ypperlig å lage kakao med. Brukte mye lys Eldorado oppi helmelk i vinter. Den blir feit og god.
Musefletta
27-08-07, 20:35
Kvit sjokolade er kakaofettet.
Æsjameg. Aldri, aldri mer.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.