Se full versjon : Gir store pupper mer melk?
gir store pupper mer melk egentlig?
Ja, det er jo åpenbart. Det er jo plass til mer. Beinrangel ender oftere opp med flaska.
men er det noe vi tror eller noe noen vet....?
men er det noe vi tror eller noe noen vet....?
De sier at bryststørrelsen ikke skal ha noe å si. Jeg tror det er noe de sier til flatbrystene for at de ikke skal bli redd for at de ikke kan bli like gode til å amme. Nå er det slik at jo mere man ammer, jo mere produseres.
Men nå er det jo slik med beinrangel at for det første er det ikke så mye plass i puppene å lagre melken i, og for det andre bør man jo ha en del fett og ressurser å ta av i kroppen ellers for å lage all melken av.
Har jeg aldri hørt om, men jeg vet store bryst gir større brystvorter og da er det enklerer å få til ammingen. Det fortalte iallefall jordmor til meg da jeg lå på barsel.
heheh ja slik er det vel noen plasser i verden da.....
til tider er mine slik å nå da
uff med melke spreng
Har alltid hørt at størrelsen ikke har noe å si på melkeproduksjonen, og det tror jeg er riktig.
det har ikke noe med melkeprodukjsonen nei har flatt brysta venninenr som full ammer jeg da
Har jeg aldri hørt om, men jeg vet store bryst gir større brystvorter og da er det enklerer å få til ammingen. Det fortalte iallefall jordmor til meg da jeg lå på barsel.
for å trøste kanskje? :glis:
jeg har store pupper og små vorter heldigvis heheh
ser noen av damene har giga vorter
Har bestemt inntrykk av at de med store pupper har mer melk, selv om de påstår at det ikke er slik. De venninnene jeg har med virkelig store pupper, har hatt overflod av melk. Jeg kunne sikkert solgt en liter om dagen om jeg hadde giddet (noe jeg ikke gjorde).
For å si det sånn. Jeg har c-cup, men hadde så mye melk at det var nesten flaut. Hadde folk jeg kjenner som hadde d-cup og e-cup som hadde langt mindre melk.
nå er det vel melk i kjertler og ikke fettvev, og store pupper består av fettvev...
husker også at de sa på svangerskapskurset at det ikke var noen sammenheng der.
men er vel mange faktorer her..
Riktig som Arketypen sier.
Hvis den teorien stemte kunne jeg like godt stemplet TINE i panna med en gang.
Mine pyttesmå pupper produserer mengder med melk. Vel, egentlig er de jo ikke små mens jeg ammer. Ammet. Det kommer ikke til å skje igjen.
:goddag:Da er vi enig da?
Jeg har ikke erfart enda hvor mye melk jeg kommer til å få. Regner med "normal" mengde.
:goddag:Da er vi enig da?
jupp. store pupper og store nupper gjør det lettere å suge, derfor får man gjerne mer melk.
men digre meloner er gøye å se på (spes bak en genser mens dama løper) , men gir ikke nødvendig vis mer melk
*notere
Jeg tror ikke nødvendigvis det er en sammenheng, selv om det jo er mulig at kvinner med store pupper har lettere for å amme. Men jeg har aldri sett eller hørt at det skal være et faktum.
Selv har jeg små pupper, men melk hadde jeg i overflod hver gang (har tre barn) likevel. Pumpet og frøs ned melk i tillegg til ammingen. Puppene var jo litt større mens jeg ammet, selv om de aldri har vært store, heller ikke mens jeg ammet.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.