PDA

Se full versjon : Boikott

Thin White Duke
07-11-07, 18:14
Kristne organisasjoner oppfordrer til boykott av alle annonsører som ikke tar avstand fra Kristopher Schaus dødssynder og trekker annonsene sine. På den måten kan de ramme lommeboka til TV2 og evt. annonsører som ikke viser riktige holdninger i forhold til det de anser som blasfemi.

Vil det virke? (http://www.vl.no/samfunn/article3109060.ece)

Vil TV2 droppe serien, eller kommer vi til å få med oss alle syndene? Vil boykotten kunne bli utvidet og ramme TV2 som selskap?

Sorepheus
07-11-07, 18:16
Iom. at de klarte kjapt å samle 20.000 underskrifter mot avkristningen av Norge skal man ikke se bort i fra at det kan ha en effekt.

Thin White Duke
07-11-07, 18:26
Det blir interessant å se..
Jeg skal nå følge serien så langt den går.

Avil
07-11-07, 18:29
Dei sju dødssyndene med Kristoffer er ein sjåarmagnet som gruser kristenfolkets påverknad.
Me er fleire hedningar, og me er kulare forbrukarar. Det er oss dei vil ha, annonsørane. Om nokre trekk reklamane sine før og etter det programmet, står andre i kø.

Sorepheus
07-11-07, 18:32
Jeg gidder forøvrig ikke se programmet, jeg synes slikt er trash TV, men det samme mener jeg om Idol.

Thin White Duke
07-11-07, 18:38
Smak og behag. Som underholdning er det morsomt og nytt. Dessuten har jo alltid blasfemi og harselas med autoriteter vært den morsomste formen for humor. Sikkert fordi de selv har så uendelig lite humor.

Zenaria
07-11-07, 19:07
Noen som vet hvor motprotestoppropet er? Jeg skal nemlig skrive under på det..

Zenaria
07-11-07, 19:14
Jeg er forøvrige dødsenig i denne påstanden:
- Jeg synes disse kristenfundamentalistiske kreftene vi ser i sving nå minner mistenkelig om muslimske grupperinger som roper på sensur av kunstneriske uttrykk. Og det er svært trist at næringsdrivende er så feige at de bøyer av for denne formen for press, sier han til Dagbladet.no.

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/11/07/517506.html

Zenaria
07-11-07, 19:21
http://www.opprop.no/opprop.php?id=atakk

Sorepheus
07-11-07, 19:22
Smak og behag. Som underholdning er det morsomt og nytt. Dessuten har jo alltid blasfemi og harselas med autoriteter vært den morsomste formen for humor. Sikkert fordi de selv har så uendelig lite humor.

Ja, det er jo humorens funksjon - å gjøre narr av onde mennesker.

Suz
07-11-07, 19:23
Boikott heter det. Jeg antar det kommer til å slå tilbake på de annonsørene som trekker seg.

kratos
07-11-07, 19:25
Hva i all verden er en boykott?

At annonsører boikotter den karen er vel ikke noe nytt, jeg er lei hele typen jeg og har ikke engang giddet å sette meg inn i programmet hans.

Thin White Duke
07-11-07, 19:39
Jeg er forøvrige dødsenig i denne påstanden:
- Jeg synes disse kristenfundamentalistiske kreftene vi ser i sving nå minner mistenkelig om muslimske grupperinger som roper på sensur av kunstneriske uttrykk. Og det er svært trist at næringsdrivende er så feige at de bøyer av for denne formen for press, sier han til Dagbladet.no.

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/11/07/517506.html

Ja, men det er ellers en helt legitim og grei aksjonsform som mange pressgrupper i samfunnet bruker for å påvirke eller sette ting de er kritiske til på dagsordenen. Jeg har ingen problemer med aksjonen selv om jeg ikke er enige med dem.

Arketypen
07-11-07, 21:38
saken er jo at de kristne her viser en atferd helt lik de muslimene de kritiserer...

Zenaria
07-11-07, 21:55
saken er jo at de kristne her viser en atferd helt lik de muslimene de kritiserer...

Nettopp(du er flink til å holde deg saklig - heller holde deg til saken). Og det har ingenting med KS å gjøre. Det blir en prinsippsak.

Suz
07-11-07, 22:14
Det mest interessante er jo at Expert og Ringnes eller hvem det nå var som nå trekker seg som annonsører heller vil forbindes med kristenfundamentalister som Finn Jarle Sæle enn med Kristopher Skaug. Som faktisk har fått god kritkk for programmet. Også av teologer som har uttalt seg, så vidt jeg husker.

tinka
07-11-07, 22:45
http://www.opprop.no/opprop.php?id=atakkJeg har allerede signert her.
Tiden er overmoden for at kristendommens middelalderske syn på synd og helvete blir utfordret i hvermannsens tv- stuer, ikke minst når man ser hvor mye oppmerksomhet saken får. At grupperinger blir tvunget til å tone flagg er en fin ting, standpunkter som religion bør være gjenstand for debatt når det er økonomiske interesser involvert. Som i reklameinntekter. Jeg tviler på at det vil ramme Tv2 noe særlig, de får jo en masse gratis publisitet rundt en norsk produksjon, det kan kun være fordelaktig.

Sorepheus
08-11-07, 01:39
Ja, men det er ellers en helt legitim og grei aksjonsform som mange pressgrupper i samfunnet bruker for å påvirke eller sette ting de er kritiske til på dagsordenen. Jeg har ingen problemer med aksjonen selv om jeg ikke er enige med dem.

Helt enig Thin White Duke. Både muslimer og kristne skal få lov til å både brenne dukker, flagg og bøker. De kan og marsjere rundt med plakater, bannere og brosjyrer. De kan imidlertid overhode ikke forvente at folk skal føye seg av den grunn, og de bør og skal forvente å møte polimikk.

Suz
08-11-07, 09:58
Enig Sorepheus.

Thin White Duke
08-11-07, 11:51
Helt enig Thin White Duke. Både muslimer og kristne skal få lov til å både brenne dukker, flagg og bøker. De kan og marsjere rundt med plakater, bannere og brosjyrer. De kan imidlertid overhode ikke forvente at folk skal føye seg av den grunn, og de bør og skal forvente å møte polimikk.

Selvsagt. En sunn utøvelse av demokratiske rettigheter.

Sorepheus
08-11-07, 19:23
Nettopp!

Mr.Man
09-11-07, 17:03
Programmet er en ren reklame for Kristendommen og er breddfull av moral så det griner etter. Akkurat som satanistene er de kristnes fremste reklameplakat er også dette programmet det.

Mr.Man
09-11-07, 17:07
Jeg gidder forøvrig ikke se programmet, jeg synes slikt er trash TV, men det samme mener jeg om Idol.
Du kan ikke sammenligne dette programmet med Reality eller Idol. Dette er dokumentar med historie ispedd en smule underholdning for å sette påstandene på spissen. Du bør kanskje se det før du uttaler deg om det. Sånn jeg kjenner deg hadde du digget det.

Thin White Duke
09-11-07, 18:13
Han var god i går. Ikke så hysterisk morsomt, men mange interessante og litt vemmelige betraktninger. Det er nesten så man blir litt flau.

Zenaria
09-11-07, 19:06
Han var god i går. Ikke så hysterisk morsomt, men mange interessante og litt vemmelige betraktninger. Det er nesten så man blir litt flau.

Ja, i går fikk man noen vemmelige betraktninger. Kjente at jeg følte et lite ubehag ved enkelte anledninger.

Sorepheus
09-11-07, 21:56
Du kan ikke sammenligne dette programmet med Reality eller Idol. Dette er dokumentar med historie ispedd en smule underholdning for å sette påstandene på spissen. Du bør kanskje se det før du uttaler deg om det. Sånn jeg kjenner deg hadde du digget det.

Da kjenner du ikke TV smaken min, dessverre... Og jeg tror jeg vet hvorfor, heheheh. Tja, jeg så nå trailerne. Dette blir bare ekstremvarianter av Reality og Idol. Sånn sett ikke noe originalt og fremdeles altså helt blottet for noe virkelig informativt, skjønt det vel nok viser mer virkelighet enn både Idol og Reality TV.

Mr.Man
09-11-07, 23:23
Trailerne viser bare humoren. Se en hel episode, så tror jeg du skifter mening.