Se full versjon : Gå ned i vekt hurtig foran konkurranse
Jeg skal delta i NM i Taekwondo og lurer på hvordan man kan gå hurtig ned i vekt for å komme ned en vektklasse til konkurranse. Det skal være den 17. November og jeg må gå ned minst 1.1 KG til da. Det virker kanskje ikke mye, men den vekten jeg har nå er min vanlige matchvekt så jeg må gjøre noe ubehagelig for å komme ned de 2 kiloene på en uke. Noen her som har noen tips?
Foreløpig vurderer jeg en Atkins-variant ala vektløftere (kun vann, salat, proteiner og fett), men jeg skal gå sparring/kamp i 2 x 3 min. i heftig tempo og er redd for å miste kondisjon.
1 time spinning hver dag.
Bytt ut noen måltider med nutrilett sjokolade. Det er faktisk godt.
Kyllingfilet, løpetur med masse klær og badstue. Jeg har da sett mine Rockyfilmer.
Da må han rope på Adrienne også.
Nei, stakkars mann! Det er dritvondt! Middagene deres også smaker høgg!
Steinhard trening, sunn mat funker, ellers kan du evt prøve amputasjon. Har du noe som veier ca 1,1 kg som du kan leve uten?
Nå holdt jeg på å si noe.
Eh, nei takk. De smaker dritt. Da er Atkins bedre.
1 time spinning hver dag.
Jeg trener mer eller mindre hver dag, så det er ikke så mye å hente der. Men jeg har selvsagt planer om å intensivere trening foran NM.
Cruella DeGris
07-11-07, 23:41
Tarmskylling. :snill:
God ide. Iler ut og kjøper klystér! :knegg:
Cruella DeGris
07-11-07, 23:53
:lykkelig:
Da må han rope på Adrienne også.
Han kan jo prøve seg!
Tarmskylling er faktisk ikke et dumt forslag.
Dette er jo ikek noe nytt i kampsportsammenheng. Både brytere og boksere lever jo med denne problemstillingen. Det de gjør er å spise balansert og pinlig korrekt (få inn det kroppen trenger men ikke mer) og å svette av seg den siste kiloen før innveing. Det viktige er å spise seg opp igjen rett etter man er veid for å yte når kampen er i gang...
Hold deg unna dietter, de sørger bare for at du ikke klarer yte etter et minutt i første kamp...
Skal du veies en gang eller foran hver kamp? Hvor lenge før kamp?
Han kan jo prøve seg!
Du kunne jo driste deg til å svare ham med "oh, Rocky..." :elsker:
Dette er jo ikek noe nytt i kampsportsammenheng. Både brytere og boksere lever jo med denne problemstillingen. Det de gjør er å spise balansert og pinlig korrekt (få inn det kroppen trenger men ikke mer) og å svette av seg den siste kiloen før innveing. Det viktige er å spise seg opp igjen rett etter man er veid for å yte når kampen er i gang...
Hold deg unna dietter, de sørger bare for at du ikke klarer yte etter et minutt i første kamp...
Skal du veies en gang eller foran hver kamp? Hvor lenge før kamp?
Vi skal veies mellom 17-19 dagen før og kan i praksis komme i kamp dagen etter kl. 9:30.
Dropp alt fett, alt sukker og alle karbohydrater utanom grønsaker.
Drikk berre vatn, juice er flytande sukker.
Et magert kjøt, som kylling og svin, masse grønsaker, ikkje brød, poteter, ris eller pasta. Blomkål kan erstatte poteter, til dømes.
Atkins er masse fett, og mykje tyder på at dietten funker fordi folk ikkje orkar ete så mykje av den slags mat. Veldig dårleg diett for folk som skal yte noko fysisk.
Hørtes fornuftig ut. Thanx.
Jeg begynner å tro at mistermannen bør bli min personlige trener på nett.
Da har du god tid til å svette av deg veldig mye. Litt over en kilo på så mange dager er null problem.
Jogg hver dag en time. Spis vanlig men kutt ut alle godsaker, øl og hurtigmat. Spis bare litt mindre enn vanlig. Ikke spis etter kl 19. Husk å spise rett etter du har trent. Drikk sportsdrikk når du drikker for å holde lagrene fulle.
Samme dag du skal veies kutter du det meste av drikke. Spis gjerne veldig lite dagen før også. Løp og jogg det du kan i masser av tøy. Høy intensitet. Badstu. Ikke spise etter lunch bortsett fra energibar f eks. Gå på do og få ut alt..
Gjør du dette skal går du fort ned 3 kilo til du skal veie deg.
Husk å spise som en elefant etter du har veid deg. Drikk masse sportsdrikk.
Da har du god tid til å svette av deg veldig mye. Litt over en kilo på så mange dager er null problem.
Jogg hver dag en time. Spis vanlig men kutt ut alle godsaker, øl og hurtigmat. Spis bare litt mindre enn vanlig. Ikke spis etter kl 19. Husk å spise rett etter du har trent. Drikk sportsdrikk når du drikker for å holde lagrene fulle.
Samme dag du skal veies kutter du det meste av drikke. Spis gjerne veldig lite dagen før også. Løp og jogg det du kan i masser av tøy. Høy intensitet. Badstu. Ikke spise etter lunch bortsett fra energibar f eks. Gå på do og få ut alt..
Gjør du dette skal går du fort ned 3 kilo til du skal veie deg.
Husk å spise som en elefant etter du har veid deg. Drikk masse sportsdrikk.
Høres ut som du vet hva du snakker om. Skal prøve dette. Får håpe jeg har viljestyrke nok til å komme meg gjennom helgen med denne modellen. Urk!
Jogg hver dag en time. Spis vanlig men kutt ut alle godsaker, øl og hurtigmat.
Hva med sprit og vin?
Arketypens forslag tror jeg er det mest vanlige.
Ellers har jeg oppskrift på en kålkur som gjør underverker...
Hva med sprit og vin?
Det er det jo ikke kalorier i... ;)
Faen. Så jeg blir tvunget ut i narkohelvetet. Speed og Hasj er jo uten kalorier.
Åh. Narkohelvetet! :loop:
Pass på dopingkontrollen, da.
Hva med sprit og vin?
Bedre enn øl ja, men dårligere enn ikkeno... På den andre siden er kilo peanuts å ta av seg på så lang tid... Iallefall når du i tillegg kan pine store deler av vekta på kun vann..dvs kvitte deg med en liter vann = en kilo...
Faen. Så jeg blir tunget ut i narkohelvetet. Speed og Hasj er jo uten kalorier.
Kokain duger, for da blir man så hyper at man forbrenner en haug :knegg:
Pass forresten på karbo-vs protein dersom du gjør mye med kostholdet
http://www.iform.no/pub/art.php?id=924&print
Men nå går disse kara ned tosifret antall kilo da... :knegg:
Ok. Tror ikke jeg får noe ut av den karbo/protein-sammensetningen. Men siden jeg i perioder spiser både godteri og brus hver dag, kan mye vært gjort ved å:
1. Intensivere trening til en del hver dag inkl. helg.
2. Kutte ut alt av søtsaker og brus
3. Spise lite Torsdag
4. Fredag før Innveiing: Spise moderat frokost for å holde forbrenning oppe. Spise minimalt til lunsj og ikke noe etter lunsj. Drikke minst mulig hele dagen og isåfall bare kaffe (siden det er vanndrivende). Gå på dass og bli kvitt mest mulig.
5. Fredag etter innveiing ete som en elefant for å få opp energi til Lørdag.
Anbefaler deg å spise kun grønnsaker og hvitt kjøtt eller svinekjøtt. Holdes borte fra alt fett og sukker. Drikke kun vann. Mye trening. Så skal du se det går fort. Det vanskeligste er å holde viljestyrken oppe.
Jeg ville gått for kokain.
Anbefaler deg å spise kun grønnsaker og hvitt kjøtt eller svinekjøtt. Holdes borte fra alt fett og sukker. Drikke kun vann. Mye trening. Så skal du se det går fort. Det vanskeligste er å holde viljestyrken oppe.
Det der funker for å gå ned i vekt, men tapper deg også for energi så man ikke orker å trene (som du kan lese i linken til Arketypen). Det er ikke en "jenteslankekur" jeg er ute etter.
Jeg skal gå ned en kilo før innnveiing med energi nok til å trene hver dag, og etterpå skal jeg opp igjen.
Mister, du er 37, har ikke du trent nok? Svett vekk en liter i bastu og deng fjortisene...
Det der funker for å gå ned i vekt, men tapper deg også for energi så man ikke orker å trene (som du kan lese i linken til Arketypen). Det er ikke en "jenteslankekur" jeg er ute etter.
Jeg skal gå ned en kilo før innnveiing med energi nok til å trene hver dag, og etterpå skal jeg opp igjen.
Nemlig. Er stor forskjell på å gå ned for å passe innen vektklasse og å slanke seg. Du må spise så riktig at du absorberer treningen, men lite nok til at du kryper nedover...
Ok. Tror ikke jeg får noe ut av den karbo/protein-sammensetningen. Men siden jeg i perioder spiser både godteri og brus hver dag, kan mye vært gjort ved å:
1. Intensivere trening til en del hver dag inkl. helg.
2. Kutte ut alt av søtsaker og brus
3. Spise lite Torsdag
4. Fredag før Innveiing: Spise moderat frokost for å holde forbrenning oppe. Spise minimalt til lunsj og ikke noe etter lunsj. Drikke minst mulig hele dagen og isåfall bare kaffe (siden det er vanndrivende). Gå på dass og bli kvitt mest mulig.
5. Fredag etter innveiing ete som en elefant for å få opp energi til Lørdag.
Ser bra ut! Men det er noen dager til den 17., så pass på å varier treningen en del. Varier mellom kampsport, intervall og å gå tur (gå fort). Ellers kjører du deg bare ned... Men null snop, svetting og fysisk aktivitet hver dag kommer il å funke det.
Jeg tipper tre kilo om du er flink. Skriv hvordan det går da! :)
Yep. I går var jeg på 79.1 og må da altså ned til 77,9 inkl. drakt (helst 77 da så ikke drakten får meg over 78 ). Så det skal bli spennende å se hvordan det går i dagene utover.
Det beste rådet jeg kan gi er vel å sende all godisen til meg. Ellers vil jeg ønske deg lykke til både med slankingen og ikke minst konkurransen !! :-)
Husk å tren på natten også:sengevals:
Yep. I går var jeg på 79.1 og må da altså ned til 77,9 inkl. drakt (helst 77 da så ikke drakten får meg over 78 ). Så det skal bli spennende å se hvordan det går i dagene utover.
Det er jo ikke akkurat sånn at du har så mye fett å miste, da. Men et par går vel..
Så er det bare å håpe på at vekten deres er korrekt.
Så er det bare å håpe på at vekten deres er korrekt.
Det er en ganske ny digital sak, så den tror jeg er riktig. Forresten dreit jeg ut et par hundre gram nå, så det viser ihvertfall at det kan lønne seg å drite godt for innveiingen.
Pass på at du tisser også om du har tenkt å drikke masse før innveing. Det er mye vekt i edle dråper.
Når og hvor er det du skal til pers?
Å miste alt vatnet gjer du siste døgnet.
Då drikk du ingenting og trenar deg svett. Ein hard spinningime/sykkeltur er minus halvanna kg berre på vatn.
Men du må kutte fett og sukker den tida du har igjen også. Å seie at du ikkje orkar trene er berre sutreskap, om du et protein, grønsaker og drikk vatn. Vis litt vilje.
Dersom du trener kvar dag i to veker utan å ete fett og karbo, får du skikkeleg opp fettforbrenninga.
jepp. Man driter og svetter ut mer enn man tror ja. Å ligge 1-2 kilo over to uker før betyr egentlig at man har vekten inne.
(Om man gjør det man skal gjøre..)
Jeg gikk fem-syv kilo ned i hine dager. Og hadde i utgangspunktet så lite fett at jeg så stripene i muskulaturen..
Det du skal ned i vekt greier du kjempe fint. Lykke til i NM. Hadde jeg
vært i Norge da skulle jeg kommet og sett på men er i Vilnius den dagen.
En til jeg kjenner utenom deg som er der den dagen i NM.
Jeg brukte en sauna drakt som øker forbrenningen + øker svetten før jeg
skulle være med på mesterskap før, synd jeg ikke viste litt før att du
skulle ned i vekt så skulle jeg skaffet 1 av denne til deg.
nå tviler jeg på at en drakt kan øke metabolismen i kroppen.... men den er nok bra mht å svette :)
Mistermannen er ihvertfall skikkelig flink. Spiser sunt og lite og trener hardt hver dag.
Han kjem til å gå ned mykje meir enn det eine kiloet.
Mistermannen er ihvertfall skikkelig flink. Spiser sunt og lite og trener hardt hver dag.
Wow, hver dag. Jeg var på gymen for to dager siden, jeg hadde litt vondt.
Tror jeg skal ta en liten pause i morgen og kanskje Søndag, så jeg ikke trener meg ned og får skader. Fremdeles på 79,1 men jeg begynner å kjenne at jeg trenger mer energi enn det som blir tilført.
Han kjem til å gå ned mykje meir enn det eine kiloet.
Det er ikke sånn at han har så innmari masse å miste akkurat.
Tror jeg skal ta en liten pause i morgen og kanskje Søndag, så jeg ikke trener meg ned og får skader. Fremdeles på 79,1 men jeg begynner å kjenne at jeg trenger mer energi enn det som blir tilført.
Husk at aktiv hvile er mye bedre for restitusjonen enn å ta helt fri. Aktiv hvile er rask gåtur 30-45 min f eks.
Når du trener er det essensielt at du får i deg mat så fort som overhode mulig.
Kjenner du at du begynner å bli tung er det ok. Kjør på noen dager til, så du kommer helt i bånn. Så slipper du opp veldig på intensiteten og kjører bare rolige fine økter for å forbrenne. Da vil du fort få en liten superkompensasjon dvs formtopp.
Isåfall er det bedre å ta en rolig tur i romaskinen. Vi bruker så mye knær i Taekwondo (p.g.a. alle snap-sparkene og vridningene), så jeg er redd for å overbelaste dem.
Hvilken plassering håper du på??
Det er det jo ikke kalorier i... ;)
Det er mange kalorier i vin, desverre. :sukk:
Hvilken plassering håper du på??
Svært vanskelig i si. Jeg har ikke deltatt i NM før, så jeg vet ikke hvilket klientell som møter opp. Var forsåvidt med på en sommerleir, men det er jo ikke sikkert det er de samme som møter opp der.
nå tviler jeg på at en drakt kan øke metabolismen i kroppen.... men den er nok bra mht å svette :)
Jeg får vell si du tror det ikke før du ser det :)
En del folk som driver med alt fra Bryting, Karate, Bodybuilding osv benyter seg av denne og jeg
selv har brukt dette de gangene jeg har hatt behov for å gå ned i vekt til et stevne eller lignende
før og det er ikke bare vann som har blitt borte men en god del fett også. Gikk ned 12 kilo på 3 uker
når jeg brukte denne ved trening 5 ganger i uken en av gangene jeg gjorde det, da jeg skulle til Japan.
Men lurt å passe på å få i seg nok med Proteiner osv, når man går ned en del kilo fort.
På 1 Time hard trening med den drakta på så må man skifte klær minst
1 gang for du blir rett og slett like våt som om du hadde dusjet med
klærene på.
Jeg må si at jeg er dødsimponert over den stålviljen MM viser.
Nå har jeg vært å trent. Men hvordan man klarer det hver dag med smertene dagen etter skjønner jeg ikke. Jeg prøvde det en gang, fire dager på rad med progresjon. Da sa hjernen min bare stopp og jeg klarte ikke få meg til å trene mer på månedsvis.
Du bør kanskje ikke trene så ofte i starten?
Nå har jeg vært å trent. Men hvordan man klarer det hver dag med smertene dagen etter skjønner jeg ikke. Jeg prøvde det en gang, fire dager på rad med progresjon. Da sa hjernen min bare stopp og jeg klarte ikke få meg til å trene mer på månedsvis.
Jeg tror Kjut har rett. Man kan ikke gå fra utrent til fire dager med trening etter hverandre. Jeg ville nesten dødd og det ville du og.
Jeg var på litt hard trening på torsdag og på fredag og i dag på en times gåtur i skogen. Jeg kjenner godt at kroppen trenger å hvile i morgen.
Ja, det er jo det hjernen tror. At man har vært i dødskamp og da trigger man mekanismene som hindrer en i å gå tilbake til stedet.
Det betyr dog ikke at man må gi opp helt. Det betyr bare at man burde ha tatt det litt roligere og heller øke intensiteten over lengre tid.
Hver 2. dag. Det er som de sier da, no pain no gain. Men det er viktig å gjøre stedet til en trivselsopplevelse.
Nå er ikke det å bodybuilde det samme som å trene for å redusere vekten da.
Ja, det er jo det hjernen tror. At man har vært i dødskamp og da trigger man mekanismene som hindrer en i å gå tilbake til stedet.
Mistermannen er jo trent, da. Han har jo trent minst to dager i uka det siste året. Har du klart å slippe unna?
Hver 2. dag. Det er som de sier da, no pain no gain. Men det er viktig å gjøre stedet til en trivselsopplevelse.
No pain, no gain, ja. Men en trenger å jo ikke å skremme livskiten ut av kroppen selv om man vil bygge muskler, heller.
Jeg må si at jeg er dødsimponert over den stålviljen MM viser.
Thanx. Det var hardt i dag når ungene satt her og proppet i seg godteri mens jeg måtte holde meg i skinnet. Og handleturen hvor jeg lette febrilsk etter noe jeg kunne ete som ikke bare besto av fett og tomme karbohydrater. Jeg skjønner nå hvorfor vektløfterne sliter med humøret før de skal til pers. Det er liksom grenser for hvor digg det er å ete kjøtt, salat og egg dag etter dag.
Du må ikke trene hver dag hvis du ikke har trent jevnlig med lengre intervaller over noen uker først. Nå blir jeg nesten aldri støl lengre, men i begynnelsen var jeg helt kake i musklene to dager etter trening hvis jeg ikke tøyde ut alle musklene jeg hadde brukt.
Man skal jo bli kake da om man ønsker økt effekt. Hver treningsøkt skal være hardere enn den forrige. Men om noe annet, glem kyllingen og du, den er 20% fett.
nei hutetuuuuuuuu de saker pyton
Gosj, bare kjøp noen soja ferdigprodukter da vel.
Man skal jo bli kake da om man ønsker økt effekt. Hver treningsøkt skal være hardere enn den forrige. Men om noe annet, glem kyllingen og du, den er 20% fett.
Du skal være kake etter treningen. Det var ikke det jeg mente. Jeg snakket om å være støl dagen etter eller 2 dager etter. I begynnelsen var jeg det.
Gosj, bare kjøp noen soja ferdigprodukter da vel.
Litt dårlig med sånt på Jacobs tror jeg, men takk for forslaget.
Jeg får vell si du tror det ikke før du ser det :)
En del folk som driver med alt fra Bryting, Karate, Bodybuilding osv benyter seg av denne og jeg
selv har brukt dette de gangene jeg har hatt behov for å gå ned i vekt til et stevne eller lignende
før og det er ikke bare vann som har blitt borte men en god del fett også. Gikk ned 12 kilo på 3 uker
når jeg brukte denne ved trening 5 ganger i uken en av gangene jeg gjorde det, da jeg skulle til Japan.
Men lurt å passe på å få i seg nok med Proteiner osv, når man går ned en del kilo fort.
På 1 Time hard trening med den drakta på så må man skifte klær minst
1 gang for du blir rett og slett like våt som om du hadde dusjet med
klærene på.
Jeg har studert idrett og fysiologi tre år på høgskole. Ingenting av det jeg har lært er eller alle årene etterpå gjør meg villig til å si at tøy kan øke metabolismen i seg selv. Men at man svetter, det er jeg med på. Men at man forbrenner mer kalorier......
Jeg er veldig klar over metodene i kampsport. Har laget en del skike programmer, og prøvd selv. Å ha på mye tøy er jo kjent det, men det blir en forenkling av fakta å si at den øker forbrenningen.
Poenget er at man ikke blir så støl når man er godt trent... Å trene dvs legge opp et program som skal gi progresjon er en vitenskap, fordi man må lure kroppen. Kroppen brytes jo ned når man trener. Treningsverk er mye fordi man har ødelegt en del muskelfibre. En kontrollert skade mao. Så gjelder det å trene slik at kroppen bygger seg opp igjen på den måten man ønsker. Og for at den skal få tid til å bygge seg opp må man gi den riktig mengde hvile...
Nå er ikke det å bodybuilde det samme som å trene for å redusere vekten da.
Nei, en bygger trener kanskje 3-fire dager i uken. En som skal ned i vekt kan godt trene 6 dager i uken....
Jeg har trent 4 ganger i uken de siste ukene og jeg er støl, støl, støl. I dag har jeg en sårtrengt hviledag, men i morgen er det på'an igjen.
Arketypen: Det er jo også noko med å aldri fryse då, om ein skal unngå at kroppen held fast i underhudsfettet. Det er ikkje nok å trene med mykje tøy, ein må vere godt kledd resten av tida og.
Nå har jeg også begynt å trene.:lol:
Arketypen: Det er jo også noko med å aldri fryse då, om ein skal unngå at kroppen held fast i underhudsfettet. Det er ikkje nok å trene med mykje tøy, ein må vere godt kledd resten av tida og.
eller flytte til Spania :spin:
Jeg har trent 4 ganger i uken de siste ukene og jeg er støl, støl, støl. I dag har jeg en sårtrengt hviledag, men i morgen er det på'an igjen.
trener en mye er det viktig å periodisere. dvs ha f eks en hard uke, en middels uke og en lett uke. og så må en sette dem sammen i riktig rekkefølge i forhold til mål...
eller flytte til Spania :spin:
:spin:
Ja! Eller til ein varmare stad!
:loop:
"slankedrakt" fungerer forresten som regntøy som ikke puster... Man blir kvitt væske. Tenker industrien ikke hadde gitt bort sjansen til å tjene milliarder om den var et godt slankeprodukt :)
MM burde forresten gjøre det siste dagen: Trene intensivt noen timer med masser av tøy på seg og regntøy over der igjen.
Var nede i 78,5 (naken) nå så det går riktig vei. Hvis man regner med at drakten veier 1,1 kg og jeg kan svette og dehydrere den kiloen siste døgnet, trenger jeg å gå ned ytterligere 1 kilo til Fredag for å være safe. Skal bli spennende å se om det går.
BTW: Jeg har ikke bare spist vanlig heller. Jeg har holdt meg unna junk, øket inntak av protein og redusert inntak av karbo. F.eks. spiste jeg et egg til frokost i dag istedenfor en brødskive.
Jeg har studert idrett og fysiologi tre år på høgskole. Ingenting av det jeg har lært er eller alle årene etterpå gjør meg villig til å si at tøy kan øke metabolismen i seg selv. Men at man svetter, det er jeg med på. Men at man forbrenner mer kalorier......
Jeg er veldig klar over metodene i kampsport. Har laget en del skike programmer, og prøvd selv. Å ha på mye tøy er jo kjent det, men det blir en forenkling av fakta å si at den øker forbrenningen.
Har drivd med Kampsport i 23 år så jeg har opplevd mye og lært mye innen
ganske mye som har med det å kunne gå ned i vekt, ernæring osv. Så mye
som folk innen fysiologi osv ikke veit om da mange ofte ikke regner med att
dette har noe funksjon i følge læreboka osv. Men tok den gangen jeg gikk
ned 12 kilo så fort fett test hos idretts lege 1 gang vær uke og han selv ble
overrasket av fett mengden som gikk ned. Så man lærer noe nytt hele livet.
Så lenge du ikke kan komme med noe som har med biokjemiske prosesser er det nok du som _tror_ mest her gitt ;) ... Jeg vet jo etter idrett og toppidrett 15 år og trener og toppidrettsenteret 10 år til at man må ned på teorinivå for å kunne forstå hva og hvorfor. Erfaring alene gir en bare erfaringer som man ikek kan knytte til noe spesifikt.
Har også laget programmer til byggere der de går med ikkepustende regntøy. De går ned en haug ja. Årsakene til dette er at kroppen kvitter seg med vann for å kjøle ned kroppen. Jeghar enda ikke sett noen studier som viser noen korelasjon mellom høy temp og forbrenning. Tvert om er det slik at man forbrenner mer når man er kald: Man forbrenner for å holde oppe varmen da varme = forbrenning.
Grunner til at man går ned kan være så mange som jegs krev tidligere: Å kategorisk slå fast at den øker metabolismen er å forenkle kaftig.
Dersom den fungerer som et rent slankeprodukt hadde produsentene selvfølgelig promotert den mer som det ovenfor \"vanlige\" folk ;)
En annen side at jo at slike kurer langt ifra er sunne og gode for vekten på langt løp. Men det er en annen banan. Konkurranseidrett er jo pr def ikke sunt.
MM: Nå hadde jeg kuttet ned på mat. Hvor lenge kan du trene/svette på innveiingsdagen?
For å ta den helt ut er det bra å kun bruke eggehviten..
"slankedrakt" fungerer forresten som regntøy som ikke puster... Man blir kvitt væske. Tenker industrien ikke hadde gitt bort sjansen til å tjene milliarder om den var et godt slankeprodukt :)
MM burde forresten gjøre det siste dagen: Trene intensivt noen timer med masser av tøy på seg og regntøy over der igjen.
Det produserers flere millioner av disse sauna draktene vært år og flere
millioner selges også. Er flere steder i Norge som selger disse også, men
folk flest har aldri hørt om dem.
En artikkel, fra ett bokse magasin:
Sauna suits are used for weight loss and conditioning by professional athletes, amateur athletes and enthusiasts. Typically, these suits are made from rubberized vinyl, which is able to hold up (not tear) under the stress of active sports such as wrestling.
The use of sauna suits brings out misconceptions about losing weight. That is, to lose weight, your body needs to burn more food (calories) than you eat. And, when your body has no immediate food/source of energy to burn, it will start burning stored fat. Sauna suits help you lose weight by burning more fuel, not only by helping you sweat out lots of water. Sweating lots of water does help though, as it helps your body rid itself of toxins. Plus, the water you lose will be regained when you drink more water. However, the food and fat that were used to create the sweat will not go back into your body, so you’ll lose weight!
Good sauna suits allow you to quickly begin sweating and sweat for longer periods of time. Like with saunas, it is critical to be careful in order not to become dehydrated. Remember your body is burning calories when you wear a sauna suit, so you can drink water to keep yourself hydrated.
In summary, a sauna suit is a good, and inexpensive, alternative to purchasing or using a traditional sauna. If used with care, it can be a great addition to anyone’s workout routine.
Noen linker til noen av disse draktene, de er ganske billige også:
http://www.realsaunasweatsuit.com/
Denne drakta er litt mere behagelig å bruke en enkelte av de andre men
den er mange ganger dyrere også. Men ville annbefale denne.
Denne funker ok og er meget billig av merket Everlast:
http://www.boxingdepot.com/ae-ss-04.html
Bilde av drakta:
http://lib.store.yahoo.net/lib/titleboxing/EVSS-models.jpg
Ellers 100% enig med deg hva MM bør gjøre siste dagen :smile:
Så lenge du ikke kan komme med noe som har med biokjemiske prosesser er det nok du som _tror_ mest her gitt ;) ... Jeg vet jo etter idrett og toppidrett 15 år og trener og toppidrettsenteret 10 år til at man må ned på teorinivå for å kunne forstå hva og hvorfor. Erfaring alene gir en bare erfaringer som man ikek kan knytte til noe spesifikt.
Har også laget programmer til byggere der de går med ikkepustende regntøy. De går ned en haug ja. Årsakene til dette er at kroppen kvitter seg med vann for å kjøle ned kroppen. Jeghar enda ikke sett noen studier som viser noen korelasjon mellom høy temp og forbrenning. Tvert om er det slik at man forbrenner mer når man er kald: Man forbrenner for å holde oppe varmen da varme = forbrenning.
Grunner til at man går ned kan være så mange som jegs krev tidligere: Å kategorisk slå fast at den øker metabolismen er å forenkle kaftig.
Dersom den fungerer som et rent slankeprodukt hadde produsentene selvfølgelig promotert den mer som det ovenfor \"vanlige\" folk ;)
En annen side at jo at slike kurer langt ifra er sunne og gode for vekten på langt løp. Men det er en annen banan. Konkurranseidrett er jo pr def ikke sunt.
MM: Nå hadde jeg kuttet ned på mat. Hvor lenge kan du trene/svette på innveiingsdagen?
For å ta den helt ut er det bra å kun bruke eggehviten..
Får ikke tid akkurat nå til å diskutere mere må ut å å ordne noe, men
er enig med deg i en del av det du skriver. Vi kunne sikkert holdt på frem
og tilbake i lang tid, men har ikke tid akkurat nå. Men takk for så langt
Enig med deg Konkurranseidrett er ikke helt sunt betsandig.
Enig MM kutt ned på Mat, men du burde ete mere en kun det eget til
frokost, da frokosten er viktig så du ikke blir for slapp dagene fremover.
MM ta deg en tur til dette Formuet og les litt og still noen spørsmål der
så vill du få flere bra svar fra folk som har måttet gå ned i vekt som deg,
men du er nok allerede på rett vei ned.
http://kampforum.no/forum/
Har du mulighet for å ta deg noen turer i Sauna de næremeste dagene
så gjør det også.
Var nede i 78,5 (naken) nå så det går riktig vei. Hvis man regner med at drakten veier 1,1 kg og jeg kan svette og dehydrere den kiloen siste døgnet, trenger jeg å gå ned ytterligere 1 kilo til Fredag for å være safe. Skal bli spennende å se om det går.
BTW: Jeg har ikke bare spist vanlig heller. Jeg har holdt meg unna junk, øket inntak av protein og redusert inntak av karbo. F.eks. spiste jeg et egg til frokost i dag istedenfor en brødskive.
Du den eggdietten din har jeg ikke mye tro på.. Ellers er lavere karbo vel og greit, men fettet er det som virkelig legger seg rundt, da dette tar lengst tid å bryte ned av alt. Sukker er opplagt nok feil, feil, feil - da dette egentlig er konsentratmat som kroppen tror ikke er konsentratmat. Proteinoverdose skal du være varsom med, for mye proteiner kan føre til både nyrer og lever ødelegges.
Du den eggdietten din har jeg ikke mye tro på.. Ellers er lavere karbo vel og greit, men fettet er det som virkelig legger seg rundt, da dette tar lengst tid å bryte ned av alt. Sukker er opplagt nok feil, feil, feil - da dette egentlig er konsentratmat som kroppen tror ikke er konsentratmat. Proteinoverdose skal du være varsom med, for mye proteiner kan føre til både nyrer og lever ødelegges.
At mye proteiner ødelegger lever og nyrer er jo en merkelig teori. Hvor har du det fra?
Dessuten går jeg ikke på noe eggdiett. Jeg øker inntaket av proteiner og minsker inntak av karbohydrater. En velkjent variant som alle som skal gå ned i vekt foran en konkurranse bruker.
Kokt egg i staden for brødfrukost er jo lurt no. Men eggeplomma er feit, så skal du vere skikkeleg streng, må du lage deg omelett steikt på teflonpanne utan smør, av berre eggekvita. Eller gjere det enkelt: Ete kjøttpålegg og litt grønnsaker.
Og er du verkeleg streng, så er gulrøtter heller ikkje bra.
Men no er me over i den strenge sonen, og det er slett ikkje sikkert du er der. :)
Ellers virkar det som om den der varmedrakt-krangelen handlar om ein motsetning mellom den som trur på vitskap og den som trur at anekdotisk materiale trumfar fysikkens lover dersom "ein har opplevd det i praktisk".
De kjem aldri til å bli samde. Tru meg.
At mye proteiner ødelegger lever og nyrer er jo en merkelig teori. Hvor har du det fra?
Dessuten går jeg ikke på noe eggdiett. Jeg øker inntaket av proteiner og minsker inntak av karbohydrater. En velkjent variant som alle som skal gå ned i vekt foran en konkurranse bruker.
Det er et relativt veldokumentert fenomen. Spesielt folk som tar proteintilskudd er klart i faresonen for dette. Og personer som spiser mye rødt kjøtt eller flere måltider med kjøtt er i risikosonen.
Søk Google " protein overdose "
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9C0CE4DF133CF935A15751C1A9669582 60
Det som hender er at for mye protein sender nyrene inn i sjokktilstand som skader nyrene. Generelt sies det at folk i vesten får i seg dobbelt så mye protein i forhold til den anbefalte dosen. Så det er et høyst reelt fenomen, spesielt hvis man f.eks. spiser kjøtt og så i tillegg supplerer med proteinpulver, men og generelt bare ved en diett bestående av mye rødt kjøtt.
med så vanvittig mye protein byggere kjører i seg uten å gjøre noe anna enn å pisse det ut igjen (ingen leger og kostholdsguruer sier noe anna enn at de kaster bort penger) er dette selvfølgelig ikke noe veldokumentert fakta.
Og er du verkeleg streng, så er gulrøtter heller ikkje bra.
Men no er me over i den strenge sonen, og det er slett ikkje sikkert du er der. :)
Ellers virkar det som om den der varmedrakt-krangelen handlar om ein motsetning mellom den som trur på vitskap og den som trur at anekdotisk materiale trumfar fysikkens lover dersom "ein har opplevd det i praktisk".
De kjem aldri til å bli samde. Tru meg.
jepp, stemmer det .. hehe
men nå vet man ikke årsakene til det man har opplevd dersom man ikke kan dekomponere og se helheten av alt en gjør heller da ;)
Får ikke tid akkurat nå til å diskutere mere må ut å å ordne noe, men
er enig med deg i en del av det du skriver. Vi kunne sikkert holdt på frem
og tilbake i lang tid, men har ikke tid akkurat nå. Men takk for så langt
jupp jupp :)
Er ikke veldig viktig for å få rett da :) Poenget mitt er bare at det er så mange faktorer som spiller inn at det er vanskelig å si hva som skyldes hva, i tilegg til den biokjemiske siden.
Vet de selger en del, men hadde det vært _mirakelkuren_ kunne de som selger piller og styr bare legge inn årene... ;)
P.s Den VIRKELIGE slanketuren er jo å ta seg en tur til en pol... Gutta spiser jo 8000 kcal og tar av seg 16-25 kilo!!.... (fordi de fryser OG jobber... )
Nå er det Fredag morgen og når jeg la meg i går var jeg nede i 77,4. Da jeg sto opp var jeg nede i 77,1. Spiste nå 1,5 egg i omelett til Frokost og har planer om å ta en treningsøkt før lunsj, spise en energybar, kjøre til hotellet i Sarpsborg og ta en svømmetur etterfulgt av badstu. Hele veien skal jeg bare drikke en slurk eller to i løpet av første trening for å klare treningen. Jeg trenger å ta av meg en 600 gram til i løpet av dagen for å være safe. Tror jeg skal gjøre mye galt i løpet av dagen for å fucke opp det her. Skal bli spennende å stige opp på den vekten i kveld.
:biternegler:
svømme? Tror ikke du mister mye væske der da...
Huden syg til seg masse væske i bassenget.
Auda. Da får jeg ta en runde i helsestudioet i stedet da. Bra jeg har dere her. Jesus.
Masse tøy. Sykle som fan...
Lykke til :)
Hagenissen
16-11-07, 13:12
Sett deg i badstua og sitt der i 12 timer.
Etter første trening er jeg nå nede i 76,4 og 77,6 m/drakt. Da er jeg inne hvis jeg ikke inntar noe mer resten av dagen (og vekten vår ikke lyver). Cool!
La oss håpe at vekten ikke lyver. Og jeg må si jeg er imponert over standhaftigheten din.
Hehe. Livet rundt de 30 har lært meg at for å vinne må man jobbe litt hardere enn alle andre. Jeg betviler at de andre jeg skal slå ut har giddet å trene hver dag i et par uker. Vi får håpe det er med på å utligne det fact at de andre har trent lengre enn meg og sannsynligvis er noe bedre teknisk.
I tillegg hjelper det jo litt på rekkevidden å være 1,88 høy og veie 76,4 KG. :stolt:
Lykke til! Har du sånt fint belte?
Jeg betviler at de andre jeg skal slå ut har giddet å trene hver dag i et par uker.
Eh. Var det ikkje NM vi snakka om?
Musefletta
17-11-07, 16:56
Jeg har aldri hørt om slankepress innen vektløfting. :fnis: Hør på Avil, hun har gode idèer.
Musefletta
17-11-07, 16:59
Og forresten - Lykke til!
Vi venter i spenning på resultatoppdateringer!
Jeg har aldri hørt om slankepress innen vektløfting. :fnis: Hør på Avil, hun har gode idèer.
:knegg: for det første er det ikke vektløfting, for det andre er det viktig å være så lett som mulig innen vektløfting også (i forhold til styrken). Så mange går ned foran konkurranser der også.
med så vanvittig mye protein byggere kjører i seg uten å gjøre noe anna enn å pisse det ut igjen (ingen leger og kostholdsguruer sier noe anna enn at de kaster bort penger) er dette selvfølgelig ikke noe veldokumentert fakta.
Det er nettopp dette som er problemet. Vi pisser ikke ut protein igjen. Kroppen må forbrenne protein. Det er heller ikke noe som bare drites ut igjen heller, fordi protein naturligvis har vært en mangelvare siden artens begynnelse, så dette er noe vi absorberere maksimalt av. Når nyrene så skal bryte ned massive mengder protein som de ikke kan takle, så får de skader og kroppen kan og gå inn i en sjokktilstand. Det skal ikke så mye til heller. F.eks. er 1kg rødt kjøtt nok til at man sliter med proteinforgiftning.
Da motsier du legevitenskapen da.
Så absolutt ikke. Dette er i tråd med legevitenskapen.
Google protein overdose og kom med en unskyldning.
Eh. Var det ikkje NM vi snakka om?
Jo, men det er litt forskjell på Langrenns-NM og NM i taekwon-do. Det som også er litt dumt er at det finnes flere typer takwon-do, så antall deltagere i NM er ikke så massivt innen hver klasse. Men motstanden var formidabel allikevel fordi de som hadde møtt opp der mente jo at de hadde noe å fare med og hadde gjerne det også med et par hederlige unntak.
Forøvrig kom jeg nesten ned i 75 kilo før veiing. Desverre er reglene slik at man må stille i den vektklassen man har meldt seg på eller ikke stille i det hele tatt. Jeg hadde jo meldt meg på 78+ og det var jo da litt dumt. Hadde dette vært EM hadde jeg faktisk blitt disket fordi jeg veier noe annet enn det jeg hadde meldt meg opp i. Litt rart, for f.eks. i Judo starter man i den vektklassen man veier.
Det fikk desverre et litt dumt utslag siden den jeg ikke ønsket å møte (en 100 kilos tidligere bokser med blått belte og stålkondis) ville jeg ha møtt i 2. kamp hvis jeg hadde slått ut førstemann.
D.v.s. at jeg tapte første kamp. Det var nokså jevnt, men jeg mistenker at jeg røyk ut på det minuspoenget jeg fikk da jeg skulle ta sats men traff fyren i ryggen ved en feiltagelse.
Alt i alt har jeg lært en del av dette, og det skal jeg ta med meg i neste forsøk. Next time! :)
Neste gang! :hyper:
Vel overstått!
Godt jobba uansett, neste gang moser du dem.
Ihvertfall vet jeg nå at jeg kan gå ned i vekt en 5-6 kilo på ca. 10 dager hvis det skulle være nødvendig, og det er verdifullt.
Imponerende gjort dette her!
Forøvrig er vel 75kg i grenseland for hvor lite du kan veie? Du er da 195 ?
Så absolutt ikke. Dette er i tråd med legevitenskapen.
Google protein overdose og kom med en unskyldning.
Det er ikke farlig å spise en kilo kjøtt, og det er ikke farlig å ta proteintilskudd. DET er noe legevitenskapen er enige om. Div. byggere hiver i seg hauger av proteiner med oppfølging av lege og kostholdseksperter.
Forøvrig er det mosomt å google protein overdose og få opp kvinneguiden som nesten eneste traff, og ingen faglige sådann.
Jeg for min del har forhørt meg på toppidretssenteret og med legekompis. Det finnes noe som heter proteinoverdose, men det er ikke et problem i idrettsverden...
Forøvrig er vel 75kg i grenseland for hvor lite du kan veie? Du er da 195 ?
Ja, det blir stygt hvis jeg skal veie særlig mindre. Men jeg er 1,88.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.