PDA

Se full versjon : Menn som hater kvinner

starbuck's
20-11-07, 21:51
Svensk lettlest krim.

En journalist havner i trøbbel da han gir ut en artikkel han ikke kan doumentere. Det går raskt nedover, og når han nærmer seg bunn får han et tilbid av en pensjonert industrileder om å gå gjennom et gammelt mysterium. Industrilederens niese forsvant for 40 år siden, og han ønsker en siste gjennomgang av saken i håp om å finne ut hva som skjedde før han dør.
Nølende tar han jobben, som slett ikke blir den kjedelig historievandringen han trodde.

Boken har noen ekstremt motbydelige voldtekts og draps situasjoner, så derfor likte jeg den kjempegodt.
Kan ikke huske å ha lest så god bokvold siden american psyko.

kratos
20-11-07, 22:55
Denne boken er veldig høyt opp på listen over hva menn leser i fengsel faktisk. I enkelte fengsel lå den på førsteplass om ikke jeg husker feil.

Lystløgner
21-11-07, 17:45
Høres interessant ut. Får ta en titt på den da.

Shitzo
21-11-07, 18:40
Det er første boken i en triologi skrevet av Stieg Larsson; en svensk forfatter. Jeg er på tredje boka og syns den er råspennende. Noe av det bedre jeg har lest de siste par årene! Ja det er mye groteskt, men det tar ikke all plassen. Det er et utroli spennende og dynamisk karaktergalleri, intrikat og godt skrevet historie. Jeg digger det!

Phantera
21-11-07, 23:13
Er på andre boken nå, disse bøkene er noe av de bedre jeg har lest på en stund. Og nå har den tredje boken endelig kommet på norsk også. *ønske meg til jul*

Shitzo
21-11-07, 23:25
Du kommer til å løpe og kjøpe for slutten på bok to er enorm. Jeg klarte ikke la vær og pløyer igjennom den på svensk. :knegg:

Kjut
21-11-07, 23:30
Jeg har begynt på den første, men kommer liksom ikke helt igang. Uten at jeg vet hvorfor.

Shitzo
21-11-07, 23:53
Den er litt treg i børjan, men bygger seg kraftig opp. ;Mye av første delen går på å bygge opp en del rundt karakterene og det er en del businessprat. Men det blir bedre. ;)