Se full versjon : Lommemannen er tatt
Jeg setter glatt en femtilapp på at Tor Erling Staff kommer til å forsvare ham.
Kjempefint og helt sikkert.
Sexy Sadie
11-01-08, 16:14
Var det en snut? eller misforsto jeg?
Endelig ble han tatt. Han har ødelagt mange på sin ferd.
Fy faen, hva var det jeg sa????
http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1532640.ece
" - Forbrytelsene som Lommemannen har gjort er ikke særlig alvorlige, men er blitt satt på agendaen av samfunnet og derfor har det blitt til en klappjakt og gjemselsjakt. Og det for ting som antagelig er helt likegyldige"
Kan noen ta begge disse karene ut til byporten og skyte dem ved daggry?
" - Forbrytelsene som Lommemannen har gjort er ikke særlig alvorlige, men er blitt satt på agendaen av samfunnet og derfor har det blitt til en klappjakt og gjemselsjakt. Og det for ting som antagelig er helt likegyldige"
Helvetes idiot. Jeg savner en sakkyndig uttalelse i Media i forhold til Staff. Fyren er jo farlig og syk. Staff altså. Jeg gremmes. Er selv involvert i en sak der lommemannen har ødelagt menneskeliv og livet er faktisk ødelagt ja, dette denne mannen har gjort er en alvorlig forbrytelse og han bør straffes hardt.
Jeg ble heller ikke overrasket over at det var Staff som ble forsvarer, og Staff selv ble veldig glad for å få saken.
Men så bra at svineriet ble tatt!!
Jeg ble heller ikke overrasket over at det var Staff som ble forsvarer, og Staff selv ble veldig glad for å få saken.
Men så bra at svineriet ble tatt!!
Jeg tror faktisk han hadde bedt om å få saken.
Jeg blir nesten fascinert hver gang Staff kommer med noe slikt. Han beveger seg på en tøff ytterkant. Jeg ble også utsatt for en slik lommemann da jeg var rundt 11, men jeg bare dro da jeg skjønte at det var noe klikk med den gamle grisen. Tenkte vel egentlig ikke på det mer medmindre noen minner meg på det samme hendelsesforløpet. Men det kan jo hende at disse guttene ble holdt tilbake i mange tilfeller, og da vil det jo fortone seg langt mer ille.
Uansett skal ikke en voksen mann som vet dette er ulovlig få kvantumsrabatt som en hvilken som helst innbruddstyv.
Jeg setter glatt en femtilapp på at Tor Erling Staff kommer til å forsvare ham.
Det samme sa jeg når jeg hørte at han hadde blitt tatt. Vi hadde nok ikke fått så mye utbytte om vi hadde satset 50-lappene våre kan det se ut som.
Og Staff overrasker på ingen måte, han batelliserer selvfølgelig ugjerningene som om det lommemannen har gjort ikke er mye værre enn å gi en gammel onkel en litt klam klem. *pjuk*
Helvetes idiot. Jeg savner en sakkyndig uttalelse i Media i forhold til Staff. Fyren er jo farlig og syk. Staff altså. Jeg gremmes. Er selv involvert i en sak der lommemannen har ødelagt menneskeliv og livet er faktisk ødelagt ja, dette denne mannen har gjort er en alvorlig forbrytelse og han bør straffes hardt.
Det verste er jo at Staff på denne måten kan forsterke effekten som overgepet har hatt på vedkommende..
Den tiltalte skal også ha en stemme, men det overrasket meg en smule at han forsvarte den siktede før han fikk jobben med å forsvare ham.
Lystløgner
12-01-08, 05:47
Staff er en kronidiot.
Staff er et kroneksempel på en av de klassiske skadene man får av seksuelle overgrep i ung alder....
Han er hellig overbevist om at han ikke tok skade og forsvarer derfor handlingene. Litt Stockholmsyndromet egentlig.
Lystløgner
12-01-08, 05:48
Hvis Staff og lommemannen blir skutt så var du hos meg og spiste middag akkurat da det skjedde.
Er det ingen som synes at den tiltalte skal få sin stemme hørt?
Lystløgner
12-01-08, 05:49
Jo, men jeg syns også alle ofrene skulle ha lik rett til å prosedere i media.
De har jo stort sett alle andre på sitt lag.
Normalt er jeg tilhenger av det jeg også, men det kommer til et punkt der man rett og slett mister alle rettigheter. Om ikke man klarer å bevise 300 overgrep, så kan man bevise 11 til nå med dna-bevis. Da er det ikke snakk om skyld eller ikke, du er busted, ferdig arbeid. Da setter du deg ned og holder kjeft og godtar den straffen eller behandlingen rettsystemet krever. Med våre fengsler og rettighetene til helsetjenester og vern som norske insatte har er han nok i trygge hender likevel.
På den måten får vi slike svin vekk fra offentligheten og eliminerer den faren vedkommende er for barna våre. Vi slipper også oppmerksomheten rundt slike psykoer som Staff som nå gjør at ganske mange opplever smerten en gang til.
Staff er et kroneksempel på en av de klassiske skadene man får av seksuelle overgrep i ung alder....
Han er hellig overbevist om at han ikke tok skade og forsvarer derfor handlingene. Litt Stockholmsyndromet egentlig.
Nettopp. Og derfor er det så overraskende at han får fortsette med å komme med slike uttalelser. Han er jo helt klart skadet. Og som Sitzo sier, dette er på nytt et overgrep mot offrene. Dette har jo ingenting med at lommemannen trenger en forsvarer.
å bagatellisere er ikke å få stemmen hørt...
Det har jeg ikke tenkt på, men det kan veldig gjerne stemme gitt!
Hvis Staff og lommemannen blir skutt så var du hos meg og spiste middag akkurat da det skjedde.
:lol:
Begge parter har rett til å bli hørt, men det skal ikke skje på den andres parts bekostning. Det er også viktig å huske på at vekommende som er tatt nå, ikke er dømt for forholdene. Politiet har beviser de mener knytter han til det ja, men holder dette i retten er det ingen som vet enda. Er det godt at de endelig har tatt "lommemannen"? Ja, så lenge det faktisk er han de har tatt.
Hvordan i helvete kan man uansett forsvare noe slikt svineri??
Lystløgner
12-01-08, 22:39
Hvordan i helvete kan man uansett forsvare noe slikt svineri??
Klart han skal ha forsvar. Forsvaret skal passe på at han får en rettferdig behandling i retten.
De som mener at det viktigste for en forsvarer er å få dem frikjent har misforstått mye. (Dette gjelder også mange forsvarsadvokater)
Alle har rett på et forsvar, selv Lommemannen, men et forsvar skal ikke skje på bekostning av ofrene slik Staff gjør ved å krenke hvert eneste offer med sine uttalelser.
Staff mener tydeligvis at våre lover er for drøye som sier at tukling er klassifisert som ulovlig. Da er det litt rart at han bruker denne saken som brekkstang for å markedsføre det synspunktet siden han garantert ikke får sympati fra særlig mange.
Jeg tror rett og slett at alt snakket om tukling og misbruk får han til å huske det han selv vil glemme, derfor prøver han å ufarliggjøre alt seksuelt misbruk, slik at hans egne opplevelser ikke blir så farlige. :dagens psykoanalyse:
Jeg tror rett og slett at alt snakket om tukling og misbruk får han til å huske det han selv vil glemme, derfor prøver han å ufarliggjøre alt seksuelt misbruk, slik at hans egne opplevelser ikke blir så farlige. :dagens psykoanalyse:
Den var ikke dum den analysen der.
Ang Staff så ser det ut til at han er komplett uten evne til å tenke fornuftig; projiseringen hans blokkerer det lille av fornuft og empati som måtte være der.
http://www.bt.no/innenriks/article476009.ece
Her står det at han forsvarte ei jente som drepte sin far etter år med overgrep. Overgrepene så Staff på som kos.
Jeg så Sønner på fredag, og fikk en viss forståelse for hvordan tankegangen til disse skrudde menneskene funker. Det er rett og slett det som er greia til Staff også, han synes rett og slett dette er veldig fint, og at barna må være glade for oppmerksomheten.
FÅ sperret slike mennesker inne, og la dem ta med seg Staff.
Jeg så Sønner på fredag, og fikk en viss forståelse for hvordan tankegangen til disse skrudde menneskene funker. Det er rett og slett det som er greia til Staff også, han synes rett og slett dette er veldig fint, og at barna må være glade for oppmerksomheten.
FÅ sperret slike mennesker inne, og la dem ta med seg Staff.
Jeg forstår også hva de tenker, men er veldig forundret over at de ikke klarer se utenfor sitt eget skall. Må jo mangle evnen til empati rett og slett; evnen til å forstå at andre kan føle annerledes enn deg selv (og anerkjenne det). Å ikke anerkjenne at andre kan føle veldig annerledes enn deg selv er en skremmende egenskap, og åpner for mange kriminelle handlinger.
Jeg forstår også hva de tenker, men er veldig forundret over at de ikke klarer se utenfor sitt eget skall. Må jo mangle evnen til empati rett og slett; evnen til å forstå at andre kan føle annerledes enn deg selv (og anerkjenne det). Å ikke anerkjenne at andre kan føle veldig annerledes enn deg selv er en skremmende egenskap, og åpner for mange kriminelle handlinger.
Jo, men det er vel også tilfelle her, det at de i utgangspunktet vet at det de gjør er galt. Men så faller man for fristelsen og følger det begjæret man har og utfører en slik handling. I ettertid forsøker man å finne unskyldninger for hva man har gjort, og rettferdiggjøre handlingen både for å lindre sin dårlige samvittighet, og for å finne argumenter for å godta seg selv fremfor å bearbeide det å kjempe mot sine lyster. Etterhvert blir unnskyldningene flere, begjøret større, behover for selvrettferdighet øker, og til slutt ender man opp med å virkelig tro at det man gjør mot barna er til barnas beste. Man innbiller seg at barna her opplever kjærlighet, spenning og seksuell nytelse i en periode der man er nysjerrig på seksualiteten sin.
Det er ikke bare sexforbrytere dette gjelder, de fleste kriminelle har brukt tid på å bearbeide sin egen samvittighet. En tyv som synes han trenger verdiene mer enn dem han stjeler fra, det rettferdiggjør handlingen. En som slår barna sine starter med dette i sinne men tror mer og mer at dette er en riktig måte å oppdra barna på. Eller hva med en hallik som "passer" på jentene sine?
Psyke mennesker tenker psyke tanker. De må enten hjernevaskes eller holdes borte fra samfunnet, for de mener at ikke de gjør noe galt.
Lystløgner
13-01-08, 19:40
Hmmm. Hva med å trekke den enda lenger? Kanskje det nettopp er skadene Straff fikk som barn som gjør han til en så dyktig forsvarer?
Den mangel på empati han har med offeret for en forbrytelse gjør jo at han vil føre et mye bedre forsvar for forbryteren enn en forsvarer som er like dyktig i jus, men som holdes bevisst eller ubevisst tilbake av sin medfølelse med offeret. Både ved at han ikke forsvarer handlingen og at han ikke får seg til å ha samme hardkjør mot offeret i vitneboksen.
Det er ikke bare sexforbrytere dette gjelder, de fleste kriminelle har brukt tid på å bearbeide sin egen samvittighet. En tyv som synes han trenger verdiene mer enn dem han stjeler fra, det rettferdiggjør handlingen. En som slår barna sine starter med dette i sinne men tror mer og mer at dette er en riktig måte å oppdra barna på. Eller hva med en hallik som "passer" på jentene sine?
Psyke mennesker tenker psyke tanker. De må enten hjernevaskes eller holdes borte fra samfunnet, for de mener at ikke de gjør noe galt.
Man må vel i utgangspunktet være uten særlig med empati for å kunne utføre dette i utgangspunktet tror jeg da...
En som slår har nok også bra lite forståelse av hva det fører til mentalt og også praktisk. Uansett tror jeg "slike" mangler noe i utgangspunktet. Synd det er så lite krig vi er med i, for slike passer best i krigssoner.
Thin White Duke
13-01-08, 23:33
Joda.. Men såvidt jeg kan lese så er det bare bagateller han er tatt for. Det er visst pressen som har blåst opp saken.
Joda.. Men såvidt jeg kan lese så er det bare bagateller han er tatt for. Det er visst pressen som har blåst opp saken.
Dreier det seg bare om denne lommetuklingen?
Hmmm. Hva med å trekke den enda lenger? Kanskje det nettopp er skadene Straff fikk som barn som gjør han til en så dyktig forsvarer?
Den mangel på empati han har med offeret for en forbrytelse gjør jo at han vil føre et mye bedre forsvar for forbryteren enn en forsvarer som er like dyktig i jus, men som holdes bevisst eller ubevisst tilbake av sin medfølelse med offeret. Både ved at han ikke forsvarer handlingen og at han ikke får seg til å ha samme hardkjør mot offeret i vitneboksen.
Jeg tror ikke han mangler empati, jeg tror bare at han er litt elendig på å vise sympati. :knegg: Hvis han distanserer seg fra sin egen status som offer, og gjør dette ved å bagatellisere andres offerstatus, så betyr det igrunn bare at han er mennesklig og burdte hatt noen timer hos en terapeut. Men på den andre siden, mannen er 74 år.. Spørs hvor mye som hadde kunnet blitt fikset på. :knegg:
Det kan ikke stemme, fordi det foreligger DNA bevis i saken. Høres ikke akkurat bagatellmessig ut.
Det er mogeleg denne tynne, kvite djuken synest det er heilt greit å bli tvinga til oralsex. Eg trur smågutar flest ikkje synest det.
Thin White Duke
14-01-08, 12:43
Aner ikke jeg. Jeg leste det ikke så nøye. Jeg så bare at en kjent advokat snakket om at det bare var bagateller blåst helt ut av proporsjoner av pressen.
Jeg er ikke jurist så jeg vet ikke, men når en fagperson snakker så må vi jo stole på at det han sier er riktig.
Thin White Duke
14-01-08, 12:47
Det er mogeleg denne tynne, kvite djuken synest det er heilt greit å bli tvinga til oralsex. Eg trur smågutar flest ikkje synest det.
Det er selvsagt ikke greit. Om noen gjør noe slikt så synes jeg vedkommende bør henrettes.
Aner ikke jeg. Jeg leste det ikke så nøye. Jeg så bare at en kjent advokat snakket om at det bare var bagateller blåst helt ut av proporsjoner av pressen.
Jeg er ikke jurist så jeg vet ikke, men når en fagperson snakker så må vi jo stole på at det han sier er riktig.
Må vi nå egentlig det? Og har er uansett ikke fagperson på hva som er bagateller for den som blir misbrukt.
Thin White Duke
14-01-08, 13:22
Ja, må vi ikke det da?
Du er sikkert fagperson på ett eller annet område TWD. Det betyr ikke at jeg må stole på alt du sier om dette og hint.
Thin White Duke
14-01-08, 15:20
Ikke på noe område
Thin White Duke
14-01-08, 22:43
Stakkars deg. :trist:
Hvorfor det? Jeg er jo en lykkelig fyr. Jeg trenger da ingen fagutdannelse for å gi innhold til livet mitt.
Jeg tenkte ikke på utdannelse. Men på det å ha fagkunnskaper om et eller annet.
Jeg tror ikke han mangler empati, jeg tror bare at han er litt elendig på å vise sympati. :knegg: Hvis han distanserer seg fra sin egen status som offer, og gjør dette ved å bagatellisere andres offerstatus, så betyr det igrunn bare at han er mennesklig og burdte hatt noen timer hos en terapeut. Men på den andre siden, mannen er 74 år.. Spørs hvor mye som hadde kunnet blitt fikset på. :knegg:
å gå over fra empati til sympati er jo en feil vei å gå da.... empati er å anerkjenne og se andres følelser. Sympati er å ta på seg deres sorger.
for meg ser det ut til at han projiserer sine egne opplevelser så det holder. og han syntes jo det var en ok opplevelse; noe som kan skje.
lommemannen har tvunget flere til oralsex. bl.a det barnet i 99 i den svømmehallen. da de egentlig hadde mannen ....
var folk som hadde mistanker til fyren før også. på 90-tallet var det foreldre i trialklubben som gikk til styret med bekymringer, men de fikk jo beskjed om å holde kjeft og være glad for at de ikke ble anmeldt...
Jo, men det er vel også tilfelle her, det at de i utgangspunktet vet at det de gjør er galt. Men så faller man for fristelsen og følger det begjæret man har og utfører en slik handling. I ettertid forsøker man å finne unskyldninger for hva man har gjort, og rettferdiggjøre handlingen både for å lindre sin dårlige samvittighet, og for å finne argumenter for å godta seg selv fremfor å bearbeide det å kjempe mot sine lyster. Etterhvert blir unnskyldningene flere, begjøret større, behover for selvrettferdighet øker, og til slutt ender man opp med å virkelig tro at det man gjør mot barna er til barnas beste. Man innbiller seg at barna her opplever kjærlighet, spenning og seksuell nytelse i en periode der man er nysjerrig på seksualiteten sin.
Jeg vet det er en del tilfeller av dette ute og går i samfunnet. Har selv snakket med en nå nylig.
Jeg vet også hvilken smerte ofrene opplever, og de senvirkningene mange sliter med. Overgrep kan virkelig ødelegge et liv som ellers kunne vært bra. Så det er utrolig viktig å sette fokus på barna her, ved en bagatellisering gjør man vondt verre. Slik som Staff uttaler seg, så kjører han en kniv gjennom de mange ofre for seksuelle overgrep. Mørketallene er desverre meget store nettopp fordi de færreste tør å snakke om dette. Tenkt hvis man kunne stoppet overgrep på et tidlig tidspunkt og at disse barna kunne fått hjelp tidligst mulig, og fått stoppet videre overgrep. En "avtabutisering" er absolutt nødvendig, og ved å bagatellisere slik enkelte gjør, går man motsatt vei, og overgriperne får kjøre litt eget løp. Som regel er overgriperne selv skadd i sin barndom, de har ikke hatt en normal utvikling og fått et forstyrret syn på sin egen seksualitet. Dette kan lett bli en ond sirkel. Alt taler mot det å bagatellisere overgrep.
Nei, han er tiltalt for det meste, også voldtekter.
Ja, det var snakk om svært grove overgrep.
Sexy Sadie
17-01-08, 22:42
Vel, uansett så har han krav på forsvarer på lik linje med alle andre som bryter loven.
det er det vel ingen som sier imot..
Sexy Sadie
17-01-08, 23:50
Forhåpentligvis ikke.
Nei. Derfor er det ikke så godt forsvar å bidra til at sin klient blir sett mer negativt på enn nødvendig... Bl.a.
Sexy Sadie
18-01-08, 23:11
Fyren er blitt gammel, dessverre.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.